Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Ondernemers volgens Wiebes: "Zelf bewust risico genomen"

Recommended Posts

• Moderator

Mijn mond valt open... 

"Daar hebben ze ook een beetje zelf voor gekozen..." 

Echt. Kn.e.tt.er.gek.

Niet normaal hoe a-sociaal...

Echt... en wat moeten die mensen nu?

Nou? 

Echt.

Flabbergasted.

?

Edit: screenshot van Fred van Leer zn insta

Screenshot_20200315-191201_Instagram.jpg

aangepast door Info_junky
  • Leuk 5
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
16 uur geleden, Info_junky zei:

Mijn mond valt open... 

"Daar hebben ze ook zelf een beetje voor gekozen..." 

Echt. Kn.e.tt.er.gek.

Nou? 

Echt.

Flabbergasted.

?

Screenshot_20200315-191201_Instagram.jpg

Túúrlijk! Er was namelijk een geheime stemming onder de zzp'ers en daaruit is corona verkozen. Jup.

De regering maakt het al jaren superaantrekkelijk om ZZP te gaan, beetje sneu om nu te doen alsof ze zich allemaal zelf maar moeten redden.

• Moderator
16 minuten geleden, Aalawok zei:

De regering maakt het al jaren superaantrekkelijk om ZZP te gaan

De kleermaker / bakker / slager op de hoek.

De oppas.

De thuiszorghulp die gehandicapten helpt.

De musikant.

De ontslagen verpleegster die alleen als zz-per nog werk kon vinden.

De theaterman.

De logopedist, psycholoog, voetbaltrainer.

De. Lijst. Is. Eind-de-loos.

Zo veel banen kùnnen niet in dienstverband.

En vaste contracten zijn al jaren zeldzaam.

Echt. Echt. Echt. 

Ik sluit hier ff af. Mn WhatsApp loopt vol.

Tot morgen.

aangepast door Info_junky
  • Leuk 2

Prima, Wiebes. Ik geloof niet dat ik mijn belasting van 2018 en 2019 nog ga betalen dan. Je mag die centen op een heel donker plekje verstoppen. Dat geld is nu voor mij en mijn gezin, en niet voor de falende staat die jij durft te vertegenwoordigen. Walgelijke untermensch.

• Leuk 3

Hoorde het hem vanmorgen bij WNL zeggen, grof schandaal! Die man is toch überhaupt onuitstaanbaar, laten we eerlijk zijn. (Groningers kom er ook ff in?)

En dan nog wat, pensioenen.. er is nu stront aan de knipper en waar denken ze eerder aan dan preventieve maatregelen, PENSIOENEN KORTEN, tuurlijk alle miljarden in kas wordt niet over gesproken, maar over mensen hun bij elkaar gewerkte geld beslissen, dan staan ze vooraan. Dievengilde is er niets bij.

Nu horen plunderingen ook bij SHTF, dus wat dat betreft.............

5 uur geleden, Info_junky zei:

Mijn mond valt open... 

"Daar hebben ze ook een beetje zelf voor gekozen..." 

Echt. Kn.e.tt.er.gek.

Nou? 

Echt.

Flabbergasted.

?

Maar hij heeft wel gelijk. ZZPers zijn ondernemers, en ondernemers lopen risico. En ja, daar hebben ze zelf voor gekozen. Afhankelijk van de perikelen van de markt, het weer, de economie, etc. En ook afhankelijk van stilvallen van de maatschappij door coronavirus. Risico van het ondernemerschap.  En geen enkele ondernemer hoeft gecompenseerd te worden met gemeenschapsgeld omdat het even tegen zit. Boeren niet, horeca niet, KLM niet, ZZpers niet. 

En ja, ik ben ZZPer, ik heb er zelf voor gekozen en wist dat er risico´s aan verbonden waren (en ik zou nooit meer anders willen…).

• Leuk 3
1 minuut geleden, nu even niet zei:

Maar hij heeft wel gelijk. ZZPers zijn ondernemers, en ondernemers lopen risico. En ja, daar hebben ze zelf voor gekozen. Afhankelijk van de perikelen van de markt, het weer, de economie, etc. En ook afhankelijk van stilvallen van de maatschappij door coronavirus. Risico van het ondernemerschap.  En geen enkele ondernemer hoeft gecompenseerd te worden met gemeenschapsgeld omdat het even tegen zit. Boeren niet, horeca niet, KLM niet, ZZpers niet. 

En ja, ik ben ZZPer, ik heb er zelf voor gekozen en wist dat er risico´s aan verbonden waren (en ik zou nooit meer anders willen…).

Ik snap je reactie en deels klopt hij en ben ik het er mee eens. Alleen lees je denk ik niet tussen de regels door. Ik denk dat niet de echte ZZP-er werd bedoeld, dus niet de echte ondernemer die ook echt onderneemt. Maar juist de 'gedwongen' ZZP-ers. De mensen die vertelt is dat ze alleen voor een bedrijf kunnen blijven werken (als bezorger bijvoorbeeld) als ze ZZP-er worden en anders hun contract niet verlengd word (zodat de werkgever minder risico's loopt, zicht aan veel minder regels hoeft te houden en minder kosten heeft). Dit is een veelvoorkomend fenomeen in de laatste jaren en zou tegengegaan moeten worden.

Gevolg is trouwens ook dat de belasting technische faciliteiten ten gunste van ZZP-ers steeds verder afgebouwd zullen worden de komende jaren omdat de overheid ziet dat ze anders steeds meer belasting gaan mislopen (bijvoorbeeld de zelfstandigenaftrek) en dit raakt de echte ZZP-er, de ondernemer (onterecht) dus ook. Het is blijkbaar iets van deze tijd, steeds asocialer werkgeverschap of liever zelfs geen werkgeverschap maar opdrachtgeverschap gefaciliteerd door onze (r)overheid. Ik en gelukkig nog velen met mij geven ons personeel wel enige mate van zekerheid met vaste contracten en verzekeringen maar vooral de 'grote' jongens vinden dat ze asociaal voor de winst kunnen gaan en hebben totale lak aan de mensen die het werk voor ze verzetten.

• Leuk 5
10 minuten geleden, Nikke zei:

Ik snap je reactie en deels klopt hij en ben ik het er mee eens. Alleen lees je denk ik niet tussen de regels door. Ik denk dat niet de echte ZZP-er werd bedoeld, dus niet de echte ondernemer die ook echt onderneemt. Maar juist de 'gedwongen' ZZP-ers. De mensen die vertelt is dat ze alleen voor een bedrijf kunnen blijven werken (als bezorger bijvoorbeeld) als ze ZZP-er worden en anders hun contract niet verlengd word (zodat de werkgever minder risico's loopt, zicht aan veel minder regels hoeft te houden en minder kosten heeft). Dit is een veelvoorkomend fenomeen in de laatste jaren en zou tegengegaan moeten worden.

Gevolg is trouwens ook dat de belasting technische faciliteiten ten gunste van ZZP-ers steeds verder afgebouwd zullen worden de komende jaren omdat de overheid ziet dat ze anders steeds meer belasting gaan mislopen (bijvoorbeeld de zelfstandigenaftrek) en dit raakt de echte ZZP-er, de ondernemer (onterecht) dus ook. Het is blijkbaar iets van deze tijd, steeds asocialer werkgeverschap of liever zelfs geen werkgeverschap maar opdrachtgeverschap gefaciliteerd door onze (r)overheid. Ik en gelukkig nog velen met mij geven ons personeel wel enige mate van zekerheid met vaste contracten en verzekeringen maar vooral de 'grote' jongens vinden dat ze asociaal voor de winst kunnen gaan en hebben totale lak aan de mensen die het werk voor ze verzetten.

daar heb je wellicht gelijk in. Weet ik niet, heb geen kennis van "gedwongen ZZPers". Maar ook ik ben in principe tegen steun van wie dan ook met gemeenschapsgeld. Zelfs in deze omstandigheden. De paar mensen die niet gedupeerd raken door deze crisis kunnen niet de lasten dragen van de velen die wel worden gedupeerd. Dat is onmogelijk, en bovendien onrechtvaardig.

5 minuten geleden, nu even niet zei:

daar heb je wellicht gelijk in. Weet ik niet, heb geen kennis van "gedwongen ZZPers". Maar ook ik ben in principe tegen steun van wie dan ook met gemeenschapsgeld. Zelfs in deze omstandigheden. De paar mensen die niet gedupeerd raken door deze crisis kunnen niet de lasten dragen van de velen die wel worden gedupeerd. Dat is onmogelijk, en bovendien onrechtvaardig.

Dan zul je vast ook niet blij zijn geweest (zachtjes uitgedrukt) met hoe ze de banken hebben gered tijdens de kredietcrisis ? Ik ook niet trouwens, maar dat is te off-topic en een ander verhaal...

7 uur geleden, nu even niet zei:

Maar dit geldt niet voor alle zzp'rs. Voor sommigen was het niet direct een keus , maar eerder noodzaak omdat ze na ontslag buiten hun schuld om,niet snel ander werk konden vinden.En niet iedereen  voldoet aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor uitkeringen en regelingen.

Deze mensen zagen vaak weinig andere "keus "dan voor zichzelf te beginnen.....en daarmee hun eigen broek op te houden.

Waarom worden grote bedrijven wel gesteund ,hebben die niet voor hun bedrijfsrisico gekozen ?

Volgens mij is hier dan geen sprake van overheidssteun verlenen daar waar het ( eerlijk verdeeld ) nodig is , maar puur persoonlijk netwerken.

ZZP'ers bieden politici nu eenmaal weinig lucratieve jobs na afloop van  ( of tijdens ) de politieke carriere.......

Groet,mevr.Grijpstra

Waarom worden grote bedrijven wel gesteund ,hebben die niet voor hun bedrijfsrisico gekozen ?

Het zal eerder het nieuws halen als KLM 10000 mensen moet ontslaan dan als er 10000 individuele zzp ers geen werk meer hebben. De media aandacht voor grote bedrijven is hoger. En die hebben -dus- meer slagkracht.
  • Leuk 2
9 uur geleden, nu even niet zei:

Maar ook ik ben in principe tegen steun van wie dan ook met gemeenschapsgeld. Zelfs in deze omstandigheden. De paar mensen die niet gedupeerd raken door deze crisis kunnen niet de lasten dragen van de velen die wel worden gedupeerd. Dat is onmogelijk, en bovendien onrechtvaardig.

Betaal jij dan geen belasting ?

Alles wat de overheid doet / betaald / steunt enz gebeurd met geld wat door de belastingbetalers wordt opgebracht, wo zzp'ers en ja,ook KLM.

Dus steunen wij met z'n allen de overheid.....Hoogstens mag de belastingafdracht worden uitgesteld...

Maar als er dan gesteunt / verdeeld /uitgekeerd wordt mag dat ook wel eerlijk verdeeld gebeuren.

Niet alleen grote bedrijven en banken , waarbij na de ontvangen staatssteun er vaak alsnog veel mensen worden ontslagen

Maar dan ook voor zzp' ers, kleine zelfstandigen en vooral niet te vergeten "onze " boeren.

We zullen straks in Nederland alle handen en voeten hard nodig hebben om de economie en maatschappij draaiende te houden,en daarvan zal een groot deel worden gevormd door zzp'ers,kleine bedrijfjes en hoe verschrikkelijk belangrijk : onze boeren...

Daar zou de overheid weleens zuinig op mogen zijn ,door een helpende financiele hand toe te steken ipv te zeggen  : eigen schuld dikke bult..

En ik verwacht niet dat je bang hoeft te zijn dat er een paar mensen overblijven die niet geraakt worden en dit dan op moeten gaan hoesten, volgens mij wordt tzt iedereen hard geraakt.( en loopt iedereen te hoesten  )

Blijf gezond,groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 3

Het is heel simpel: je krijgt een kettingreactie. ZZP-ers zijn ook klanten. Als zij failliet gaan, raak je dus klanten kwijt. En als je veel klanten kwijtraakt, ga je zelf ook failliet. Maar jij bent ook weer klant bij iemand anders. Enzovoort. Een hele groep zomaar keihard laten vallen is alleen uit eigenbelang al bijzonder onverstandig.

• Leuk 2
16 uur geleden, Nikke zei:

Dan zul je vast ook niet blij zijn geweest (zachtjes uitgedrukt) met hoe ze de banken hebben gered tijdens de kredietcrisis ? Ik ook niet trouwens, maar dat is te off-topic en een ander verhaal...

je hebt gelijk, ook daar ben ik tegen, net zoals subsidies voor "goede doelen", sportclubs, songfestival, etc. etc

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...