Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Loreen

Isolatie en sport

Recommended Posts

@Paraatpaal @Sterredag ik wou dit topic in het corona-subforum plaatsen, maar daar kan ik geen nieuw topic aanmaken?

Verplaatst (dat klopt er kunnen daar geen nieuwe topics aangemaakt worden)

 

Nou weet ik niet of er hier op het forum veel sporters (wedstrijdsport/recreatief) zitten?

Ik was benieuwd hoe jullie het nou aanpakken met trainingen. Zowel met het oog op faciliteiten die sluiten, wedstrijden die afgelast worden, wellicht straks lockdown/verplichte thuisisolatie, maar ook hou je rekening met de belasting van je lichaam? Pas je trainingen aan, om je lichaam wat te ontzien?

 

Wat betreft mezelf, ivm belangrijke wedstrijden die er aan komen (vanaf juni) was ik mijn trainingsintensiteit flink aan het opschroeven. Afgelopen week besloten toch maar weer rustig aan te doen, en het meer op onderhouden van de conditie ipv opbouwen te gooien. Dit om te voorkomen dat mijn lijf dadelijk geen energie meer over heeft om tegen eventuele besmettingen te kunnen vechten.

De sportschool ben ik de afgelopen twee weken uit voorzorg al niet naartoe gegaan.

 

Ik hoop natuurlijk zo lang mogelijk mijn duurloopjes te kunnen blijven doen, niet alleen als training maar ook omdat dat me altijd psychisch goed doet. Mocht het moment komen dat we echt de deur niet meer uit mogen, heb ik gelukkig thuis een crosstrainer om toch te kunnen blijven trainen. Verder is het doel me wat meer te richten op lichte krachttraining (voornamelijk met weerstandsbanden), maar ik weet van mezelf dat ik daar thuis nooit zo consequent in ben dus dat is wel een aandachtspuntje.

 

Overigens kwam ik gisteren via facebook een filmpje tegen, ik vond het zelf echt best hilarisch maar dat komt misschien ook wel doordat ik die persoon zelf ken.

Aangezien groepstrainingen verboden zijn, begint hij nu met online groepslessen: ' Core-ona quarantraining'. De online training begint maandag 16 maart, en er wordt gebruik gemaakt van de gehamsterde voorraad, zoals wc papier, pasta en flessen water als hulpmiddelen voor de training ;)

Om de een of andere reden krijg ik het filmpje niet gekopieerd, maar het staat hier ongeveer ergens.

 

Nou ik was dus benieuwd, wat doen jullie juist wel/niet? Nog tips om zo efficiënt mogelijk thuis te kunnen trainen? Tips om gebrekkige motivatie wat op te kunnen schroeven? Andere do's of dont's? Of wil je gewoon graag opscheppen hoe vaak je op kan drukken?

  • Leuk 1

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn conditie is om te huilen en mijn crosstrainer is zodanig ingebouwd dat het uitgraven van het apparaat al een workout op zich zal zijn.

Toch wil ik het niet nog erger laten worden, dus elke dag een keer de tuin aanvegen, wild dansen met de kinderen en dat soort simpele dingen zijn mijn eerste stapjes. Nu ik het zo typ realiseer ik me dat het bij lange na niet genoeg zal zijn om op mijn al matige peil te blijven, dus ik lees graag mee voor meer tips.

Misschien hier in de koffiehoek synchroon prepfit doen ofzo?

  • Leuk 2

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Ha, hier hetzelfde verhaal. Toen ik gister de persconferentie over de 'lockdown' hoorde, realiseerde ik me dat ik nu dus echt binnenshuis aan de slag moest. Dus ga ik weer met kettlebell en gewichten aan de slag. En straks om 10.10 uur is Nederland in Beweging op 1, dat dat nog bestaat!

Verder Aalawok, zal ik zeker jouw idee gaan toepassen: harde muziek en wild dansen! Heb er nu al zin in!

  • Leuk 1

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

@Loreen We hadden het plaatsen van nieuwe topics daar inderdaad preventief uitgezet. We wilden het Forum schoon houden en verwachtte een (nog veel grotere) aanstroom van nieuwe gebruikers. Het staat nu weer aan!

  • Leuk 1

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Nou ja, verder geen (wedstrijd)sporters hier? 😧

 

@Cynica, ik had op zijn minst een dansverslag verwacht van je! ;)

  • Leuk 1

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe andere mensen met jonge kinderen het doen, maar ik heb tegen de tijd dat ze eindelijk uitgeschakeld zijn vaak niet eens energie om aan sporten te denken, laat staan het te gaan doen...

Maar goed, ik heb nu de nieuwe gewoonte om minstens drie keer per dag vijf keer achter elkaar de trap op en neer te lopen. Wanneer zo'n setje lukt zonder ademversnelling ga ik ophogen. Dit lijkt me een aardige vervanging voor het gewoonlijke fietsen en lopen.

  • Leuk 1

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
46 minuten geleden, Aalawok zei:

Ik weet niet hoe andere mensen met jonge kinderen het doen, maar ik heb tegen de tijd dat ze eindelijk uitgeschakeld zijn vaak niet eens energie om aan sporten te denken, laat staan het te gaan doen...

Maar goed, ik heb nu de nieuwe gewoonte om minstens drie keer per dag vijf keer achter elkaar de trap op en neer te lopen. Wanneer zo'n setje lukt zonder ademversnelling ga ik ophogen. Dit lijkt me een aardige vervanging voor het gewoonlijke fietsen en lopen.

 

Dat klinkt heel bekend 😁

Zelf ga ik een power rack kopen zodat ik thuis kan trainen, weinig sportscholen in de buurt en weinig vrije tijd.

Ik heb vorige maand nog mee gedaan aan een obstakelrun @Loreen maar dat was een behoorlijke blamage, ik ben 15e geworden.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Ja! Helemaal vergeten te reageren naast de admin taken. Ik squash op competitie-nivea en speel meestal in de wintercompetitie. De laatste wedstrijd van het seizoen (en de promotiewedstrijden) zijn weggevallen, ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen bij de bond.. Normaal train ik (maar) 2x per week, dus het is meer recreatie.

 

Verder houd ik mezelf eigenlijk niet op conditie nu :) Ik loop af en toe hard en werk in en om het huis. Mijn ervaring is dat m'n conditie vrij snel weer terug is als ik eenmaal aan de bak ga. Beweging houd ik door, nu ik thuis werk, iedere dag een uurtje te wandelen, ook wel lekker om het hoofd leeg te krijgen.

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Geplaatst: (aangepast)
17 uur geleden, Loreen zei:

een dansverslag

 

 

 AAAAi feel FAAAAAine 🤪

 

aangepast door Cynica
  • Leuk 1

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Er zitten hier vast veel sporters op het forum; is ook een manier van voorbereiding/preppen,  toch? Om bijvoorbeeld te kunnen sjouwen met je rugzakkie naar je BOL 😉

Om met mijzelf te beginnen: conditie is bagger sinds ik niet meer zo actief aan team sport doe, dus ik was sowieso al weer een tijdje aan het hardlopen.  En ik ga nu maar eens echt weer mijn roeiapperaat tussen al die zooi op zolder uitvissen.  Ook goed voor mijn pubermonsters, die nu ook niet zo veel bewegen, als normaal.  

En hardlopen blijf ik doen. Ik zit vlak bij het bos en 's ochtends vroeg voor het werk is er geen kip te bekennen.  Én geen andere sporters dus. 😄

De sportschool is dicht maar heeft allerlei workouts op de mail gegooid, die wel leuk zijn. Én in het kader van zelfverdediging, preppen,  heb ik ook mijn reader fysieke agressie handtering uit de kast gevist. Wil ik van het weekend met mijn zoons weer eens mee aan de slag. Word ook gewoon lachen gieren brullen.  

Deze post delen


Link to post
Share on other sites
Geplaatst: (aangepast)

Wandelen. Tussen de 3 tot 8km per keer. Dat gaan missen wordt pittig. Heerlijk nl.

Kettle belt en Yoga with Adrienne  andere doe-het-thuis filmpjes op YouTube. Calisthenics (lichaamsgewicht) oefeningen waar mogelijk. 

Trap op trap af, was vouwen. Ik vind het op sommige dagen genoeg 😉🤣 

Ben groots fan van dit kanaal:

 

aangepast door Info_junky

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

En niet te vergeten op VICE tv: Bodies in Motion  (en blijkbaar ook op YT)

Lekker hupsen in het zonnetje. 😉

 

  • Leuk 1

Deze post delen


Link to post
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...