Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verloskundigen praktijk heeft maskers nodig.

caitlin
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
De maskers zijn op. 
Een vriendin van mij is verloskundige en kan niet meer aan maskers komen voor haar praktijk. Hebben jullie tips of weten jullie een manier om toch nog aan ffp2 of ffp3 maskers te komen? 
Liefs! 

Huisartsen en andere eerstelijns kunnen ze ook niet krijgen. Die vragen vrijwel iedereen zonder dwingende noodzaak, hun consult telefonisch te doen. De beslissingen zullen worden:
1. Laat ik het mezelf bewust oplopen?
2. Zo ja, hoe monitor ik mijn eigen gezondheid zodat ik niet zelf besmetting veroorzaak?
3. Hoe communiceer ik dit met patiënten?

Rare tijden. Wens haar sterkte.

JD
  • Leuk 1
Link naar reactie

Ik denk dat dit nog eens mooi de oproep van @Simurgh benadrukt.

Mocht je nou als prepper zijnde nog dozen mondkapjes en/of desinfectie-materiaal hebben staan, overweeg eens om die daar naartoe te brengen waar ze echt hard nodig zijn. Huisartsen, ziekenhuizen, maar inderdaad ook verloskundigen. Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan.

Als de medische wereld op zijn gat ligt, dan ligt natuurlijk alles op z'n gat. Ik denk dat we dat met z'n allen niet moeten willen. Zoals ik eerder ook al aangaf, ook al weet je corona zelf te ontlopen, er kan ook iets anders gebeuren waardoor je acute medische hulp nodig hebt.

Verder heb ik helaas geen tips.

• Leuk 1
Link naar reactie

Kijk ook eens naar volgelaats maskers, die zijn vaker te gebruiken mits je ze goed ontsmet. 

Gelijk een kanttekening: 
Leveranciers en fabrikanten in de PBM wereld kunnen geen levertijden aangeven. Er zijn geen voorraden meer, alles is op. Ook bij de tussenhandel. 

Ik vind het onwijs vervelend om te zeggen, maar er is gewoon simpelweg niets meer. 

Grtz,
Zoom 

aangepast door Zoompro
  • Leuk 1
Link naar reactie

6 uur geleden, caitlin zei:

De maskers zijn op. 

Een vriendin van mij is verloskundige en kan niet meer aan maskers komen voor haar praktijk. Hebben jullie tips of weten jullie een manier om toch nog aan ffp2 of ffp3 maskers te komen? 

Liefs! 

Is het een idee om ze zelf te maken? Iets is beter dan niets. Over het materiaal heb ik (nog) niet echt een idee. In een vorige post hoorde ik iemand over stofzuigerzakken.

• Leuk 1
Link naar reactie

26 minuten geleden, Richa zei:

Is het een idee om ze zelf te maken? Iets is beter dan niets. Over het materiaal heb ik (nog) niet echt een idee. In een vorige post hoorde ik iemand over stofzuigerzakken.

Deze zelfgemaakte maskers helpen voor geen meter. Niet met een normaal stukjes stof. Dit geeft schijnveiligheid.
Gebruik dan filterdoek van niveau M6: https://www.wtw-filtershop.nl/nl/wtw-filterdoek-m6-1000-x-1000-x-10-mm-50300.html?utm_source=Google+Merchant+Center&utm_medium=referral&utm_term=81230174&utm_campaign=EasyAds&gclid=EAIaIQobChMI4NuUycKd6AIVC8reCh2gCwE9EAQYAiABEgJuYPD_BwE

Hier zie je de filterklassen voor afzuigfilters en wat ze filteren:
https://www.wtwfilterstore.nl/filterklassen

M6 filtert bacteriën, schimmels en sporen van met 50-65 % efficiëntie met een 2.5 micron filter. Virussen zijn vaak  0.1 micron of kleiner, dus het is alsnog geen garantie dat het iets doet. Maar het is in ieder geval beter dan een stoffen tasjes opvouwen. 

20 minuten geleden, Haskap zei:

Of deze. In Hongkong blijkbaar ook behoefte aan instructies om zelf iets te maken. 

Ook deze maskers zijn prima om je eigen hoest/nies op te vangen zodat je anderen niet besmet. Maar ze bieden geen enkele bescherming. Open randen, geen goede filter. FFP2/3 maskers hebben ook een maximum percentage van de hoeveelheid ingeademde lucht welke langs de randen mag lekken. Baardgroei kan al genoeg zijn om niet voldoende beschermend te zijn: 
https://www.rivm.nl/sites/default/files/2018-11/5 3M masker 1872 1873.pdf

Grtz,
Zoom 

aangepast door Zoompro
  • Leuk 2
Link naar reactie

12 uur geleden, Zoompro zei:

Deze zelfgemaakte maskers helpen voor geen meter. Niet met een normaal stukjes stof. Dit geeft schijnveiligheid.
Gebruik dan filterdoek van niveau M6: https://www.wtw-filtershop.nl/nl/wtw-filterdoek-m6-1000-x-1000-x-10-mm-50300.html?utm_source=Google+Merchant+Center&utm_medium=referral&utm_term=81230174&utm_campaign=EasyAds&gclid=EAIaIQobChMI4NuUycKd6AIVC8reCh2gCwE9EAQYAiABEgJuYPD_BwE

Hier zie je de filterklassen voor afzuigfilters en wat ze filteren:
https://www.wtwfilterstore.nl/filterklassen

M6 filtert bacteriën, schimmels en sporen van met 50-65 % efficiëntie met een 2.5 micron filter. Virussen zijn vaak  0.1 micron of kleiner, dus het is alsnog geen garantie dat het iets doet. Maar het is in ieder geval beter dan een stoffen tasjes opvouwen. 

Ook deze maskers zijn prima om je eigen hoest/nies op te vangen zodat je anderen niet besmet. Maar ze bieden geen enkele bescherming. Open randen, geen goede filter. FFP2/3 maskers hebben ook een maximum percentage van de hoeveelheid ingeademde lucht welke langs de randen mag lekken. Baardgroei kan al genoeg zijn om niet voldoende beschermend te zijn: 
https://www.rivm.nl/sites/default/files/2018-11/5 3M masker 1872 1873.pdf

Grtz,
Zoom 

Kijk, aan deze info hebben we wat, dank je.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...