Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Worldgonetoshit

Geen toekomstperspectief meer

Recommended Posts

Ik weet dat het bij preppers gaat om overleven, maar wat doe je als je het niet meer ziet zitten, omdat je ziek bent en de ziekenhuizen vol zijn en de samenleving is naar de haaien.

Amerikanen hebben vaak een gun voor een snelle dood.

Hoe doen we het hier in Nederland? 

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hier in Nederland proberen we te blijven leven.

Denken aan oplossingen en niet aan problemen scheelt al vrij veel.

En als je andere mensen nodig hebt zijn er voldoende praatgroepen waar je bij kan gaan zitten.

Iedereen heeft wel eens een dipje.

Deze post delen

1 minuut geleden, candyman zei:

Hier in Nederland proberen we te blijven leven.

Denken aan oplossingen en niet aan problemen scheelt al vrij veel.

En als je andere mensen nodig hebt zijn er voldoende praatgroepen waar je bij kan gaan zitten.

Iedereen heeft wel eens een dipje.

Dankjewel, Candyman.

Probleem is dat ik geen prepper ben. Heb gewoon wat blikken bonen in tomatensaus gehaald laatst.

Ik ben dus niet voorbereid op de collaps van de samenleving.

En als dan de winkels ook nog gaan sluiten, kan ik geen survivalspullen meer kopen, maar ik zou sowieso niet weten waar te beginnen.

Ik heb wel al jaren een SAS survival  handboek in huis. Tijd om dat te gaan lezen, denk ik. :)

Deze post delen

Voorlopig zijn de winkels nog open dus kan je nog gewoon boodschappen doen.

Ondertussen kan je hier informatie op doen en het SAS boek lezen.

Dan komt het vast wel goed 😉

Deze post delen

17 minuten geleden, Worldgonetoshit zei:

Thanks!

Sterkte aankomende tijd! 

Ben je bang? Zo ja, waarvoor? Zo nee, waarom niet? Dit op een rijtje zetten helpt en hier zitten veel mensen met ervaring.

Greetz,

Deze post delen

Ja, mijn doemscenario is dat het Coronavirus zich verspreid, ziekenhuizen vol raken, er niet genoeg beademingsapparatuur is, waardoor mensen in eenzaamheid een nare dood sterven.

Verpleegsters, dokters, virologen overlijden ook.

De mensen die de groentes voor ons van het land halen ook. Lege supermarkten.

Politie-agenten ook dood.

Totale anarchie. (Ik heb de serie The walking dead gezien en andere films/series in dat genre).

Verder ben ik bang voor een economische crisis die uit de coronacrisis voortvloeit.

Deze post delen

36 minuten geleden, Worldgonetoshit zei:

Ja, mijn doemscenario is dat het Coronavirus zich verspreid, ziekenhuizen vol raken, er niet genoeg beademingsapparatuur is, waardoor mensen in eenzaamheid een nare dood sterven.

Verpleegsters, dokters, virologen overlijden ook.

Nee, dat gaat zeker niet gebeuren. Kijk naar de cijfers van de overlevenden, die blijven oplopen. De sterfgevallen zijn meestal mensen die niet langer in het productie en distributie apparaat zitten. Dit is geen "The Stand" scenario. Het sterfte risico is daarvoor veel te laag.

38 minuten geleden, Worldgonetoshit zei:

Verder ben ik bang voor een economische crisis die uit de coronacrisis voortvloeit

Ik zal je een geheim verklappen: Een economische crisis bestaat niet. Dit is een fabeltje dat door overheden graag verspreid wordt. Wanneer een economie zich aanpast aan een nieuwe situatie dan noemt men dit een "economische crisis" wanneer dit plotseling moet gebeuren, vooral omdat de belastinginkomsten van de overheid dalen. Natuurlijk worden mensen werkeloos, maar dat komt omdat bedrijven tijd nodig hebben om zich aan de veranderende situatie aan te passen. Dit is echter altijd tijdelijk.

En in NL (het westen) hebben we een sterke sociale inslag, wij helpen mensen die in nood komen. Dat is onze volksaard.

• Leuk 2

Deze post delen

Dankjewel OBL-Rien,

Ik voel me weer iets rustiger. 

Al ben ik pas echt gerustgesteld als het allemaal weer onder controle is.

Nu ga ik maar wat fruit eten voor mijn weerstand! ;)

Deze post delen

4 minuten geleden, Worldgonetoshit zei:

Dankjewel OBL-Rien,

Ik voel me weer iets rustiger. 

Al ben ik pas echt gerustgesteld als het allemaal weer onder controle is.

Nu ga ik maar wat fruit eten voor mijn weerstand! ;)

Je vooral niet bang laten maken, stress is ongezond en al zeker voor je afweersysteem. Lekker eten en thuis blijven, filmpje kijken enz.

Alles komt goed, tijd vaar wat reflectie. Smakelijk.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...