Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zijn er ook leden met de ziekte verschijnselen van de Corvid-19


Aanbevolen berichten

Hoe gaat het met jullie nog steeds de corvit-19 kunnen mijden, zijn jullie ook bezig je weerstand te verhogen, door goed uitgekiende voedsel (vooral wat je in de natuur kunt vinden), kruiden.

Wees goed voorgelicht wat betreft supplementen, het voor moet je lichaam een toegevoegde waarde hebben.

 

Wat ook goed is voor de gezondheid met de Lock Down is goed voor elkaar te zijn geniet van de beperkingen door het extra gezellig te maken, draai weer je favoriete muziek, dans als gezin met elkaar, zit gezellig met spelletjes en een hapje en drankje.

Maak het voor elkaar tot een onvergetelijke pandemie, waar jullie fijn weer een stukje dichter bij elkaar zijn gekomen.

 

Ben je alleen geniet van wat je nog kan, en hebt, ook al lijkt het nog zo gering het kan zeker.

 

Als voorbeeld:

Zelfs als je dakloos zou zijn kan je nog en beste er van maken, door eerlijk te blijven, zo goed mogelijk voor je zelf te zorgen, te genieten als je weer gewassen bent, en je heerlijk schoon voelt, heb je weer een keer goed geslapen, weer iets te eten gehad, dan kan je het gevoel hebben de wereld weer aan te kunnen.

De meesten van ons staan er een stuk beter voor weet daar van te genieten, kijk naar anderen die er veel slechte voor staan, prijs je zelf gelukkig, we komen er samen door heen, ja je hebt ons nog, vergeet dat nooit.

 

 Mvg,

@JJ&A

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben in Februari heel erg ziek geweest.

Echt, heel erg ziek,

Ik ben vrij hard op mijzelf, geef niet zo snel toe, als ik "ziekig" ben... (ben geen kerel, he? 1 kuchje en ze hebben een bijna doodervaring, LMAOF)😇🙏🤣

Spuit het bloed er niet uit? Steken die botten er niet uit? Dan niet miepen, is mijn uitgangspunt! 😀

 

Ik weet hoe ik op de griep reageer.

Dit was geen griep, daar ben ik normaal gesproken in drie dagen wel weer klaar mee en aan t opkrabbelen.

Doe dan ontzettend veel aan zelfmedicatie, gemberthee, o.a. echinaforce etc... colloïdaal zilver, swedenkruiden drankje, stomen, dampo

insmeren, 4 lagen dekens en uitzweten, die hap! 

 

Aangezien je nu hoort dat Corona al veel eerder in Italië en ook Duitsland was....

Zijn er dus allang mensen hier ziek geworden.

Hoe ik het heb opgelopen, heb ik geen idee van.

Er zijn een aantal mogelijkheden... maar nu alweer veels te laat, om dat te checken.

Een Vriendin van mij is ook vreselijk ziek geweest, in Januari/ Februari.

 

Ik had, denk ik, wel hoge koorts, ik woon alleen, als ik van de slaapkamer boven, naar beneden ging, was ik gesloopt\

viel ik op de bank weer 'in slaap'....

Ik denk, dat ik black-outs gehad heb..... mis gewoon hele stukken... Hoe lang dit alles geduurd heeft, hoeveel dagen, etc....?

kon niet op mijn benen staan!

dorst, en ontzettend benauwd, hoesten en veel slapen.

( heb als kind dubbele longontsteking gehad) 

 

Heb nu, maanden later nog wel last van hoesten, droge kuch, soms ook heel benauwd, vooral als de vochtigheid

hier boven de 85 % is, of zo iets, mist helpt ook niet mee.

Later, veel later,  mij laten testen; negatief, maar als je hoort dat er ook veel testen vals negatief dan wel vals positief zijn geweest?

Ook alle mogelijke bloedtesten laten doen, 4 mnd later ongeveer, niks te vinden! 

"alles is goed"- Néé, jullie kunnen niets vinden, is niet het zelfde als "alles is goed"!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het afgelopen september gehad, wat begon met een loopneus en wat vermoeidheid na een dag windsurfen werd al snel onhoudbare hoofdpijn, vermoeidheid, verhoging en hoesten. Direct een test aangevraagd en die was positief, waar ik het heb opgelopen weet ik niet zeker. Op mijn werk droeg ik altijd mondkapjes en hielden we afstand, gelukkig geen van mijn collega's of gezinsleden die ik heb kunnen besmetten. 

 

Ben al met al echt ruim een week goed ziek geweest en vanaf daar flink opgeknapt en heb het idee dat ik conditioneel gezien op het oude niveau zit dan wel beter. 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, MariaM zei:

Ik heb het afgelopen september gehad, wat begon met een loopneus en wat vermoeidheid na een dag windsurfen werd al snel onhoudbare hoofdpijn, vermoeidheid, verhoging en hoesten. Direct een test aangevraagd en die was positief, waar ik het heb opgelopen weet ik niet zeker. Op mijn werk droeg ik altijd mondkapjes en hielden we afstand, gelukkig geen van mijn collega's of gezinsleden die ik heb kunnen besmetten. 

 

Ben al met al echt ruim een week goed ziek geweest en vanaf daar flink opgeknapt en heb het idee dat ik conditioneel gezien op het oude niveau zit dan wel beter. 

Hartelijk dank beste @MariaM dat je ons dit verteld.

Nam je ook supplementen in om sneller te genezen, zo ja wat, ben je actief gebleven of rusten en op bed.

Misschien kan je ons meer verklappen, elk beetje info van meerderen kan van belang zijn.

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry voor mijn late reactie, heb wat chaotische weken op het werk achter de rug. 

 

Eerlijk gezegd heb ik niks anders gedaan als bij een normale griep. Het is best naïef van mijzelf maar heb altijd een goede basisconditie gehad en ben jong en sportief, in dat opzicht had ik verwacht dat ik corona wel zou overleven. Ik heb de eerste dagen mijn rust genomen, veel water gedronken en vooral veel fruit en groenten gegeten. Ook slik ik altijd vitamine d, smelttabletjes b12 en een combinatie supplement magnesium en zink. Dit dus ook door blijven slikken.  

 

Groet Maria 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, MariaM zei:

Sorry voor mijn late reactie, heb wat chaotische weken op het werk achter de rug. 

 

Eerlijk gezegd heb ik niks anders gedaan als bij een normale griep. Het is best naïef van mijzelf maar heb altijd een goede basisconditie gehad en ben jong en sportief, in dat opzicht had ik verwacht dat ik corona wel zou overleven. Ik heb de eerste dagen mijn rust genomen, veel water gedronken en vooral veel fruit en groenten gegeten. Ook slik ik altijd vitamine d, smelttabletjes b12 en een combinatie supplement magnesium en zink. Dit dus ook door blijven slikken.  

 

Groet Maria 

MamaMia wat goed dat door goed leven en jong, je er zo mooi door heen komt.

Heb je er ook iets van geleerd, of meer bewust gemaakt, waar door je denkt ik moet toch meer dit of dat doen of in huis halen???

 

Hartelijk dank voor je schrijven @MariaM

 

Ha het vijfde berichtje van je was voor mij.😃

Ik zie uit naar veel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, JJ&A zei:

MamaMia wat goed dat door goed leven en jong, je er zo mooi door heen komt.

Heb je er ook iets van geleerd, of meer bewust gemaakt, waar door je denkt ik moet toch meer dit of dat doen of in huis halen???

 

Hartelijk dank voor je schrijven @MariaM

 

Ha het vijfde berichtje van je was voor mij.😃

Ik zie uit naar veel meer.

Ik ben mij er wel bewust van geworden dat ik mijn slaap nodig heb. Door een regelmatig slaap waakritme aan te houden heb ik een veel grotere natuurlijke weerstand. Ben ook wat bewuster omgegaan met boodschappen, plan wat meer vooruit met vers producten maar er staan ook wat blikken in de kast en basisbenodigdheden voor bijvoorbeeld pasta en rijstgerechten. 

 

 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In januari liet ik mij testen nadat  mijn keelpijnklachten  " gezelschap " kregen van koorts. Tevens had ik pijnlijke sinussen.

Zoals ik verwachtte viel de test positief uit.

Al met al was ik  een dag of 4 zo goed  als van mijn klachten af. Wel ben ik nog een weekje  vermoeid geweest en heb nauwelijks wat gedaan.

Voor mij gelukkig een mild verloop van Covid 19.

Ik zweer bij Vit D3, 4000 IU/dd, in combinatie  met zink en wat selenium.

Ook nam ik in die periode quercitine, dat neem ik  u niet meer.

Drie weken later  zat ik met mijn oudste broer, 70 jr jong, in het zh vanwege een dubbele longontsteking tgv covid.

Hij heeft het er redelijk goed vanaf gebracht.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2021 om 22:51, Oma Miet zei:

In januari liet ik mij testen nadat  mijn keelpijnklachten  " gezelschap " kregen van koorts. Tevens had ik pijnlijke sinussen.

Zoals ik verwachtte viel de test positief uit.

Al met al was ik  een dag of 4 zo goed  als van mijn klachten af. Wel ben ik nog een weekje  vermoeid geweest en heb nauwelijks wat gedaan.

Voor mij gelukkig een mild verloop van Covid 19.

Gelukkig maar beste @Oma Miet dat u er zo mild af bent gekomen, heeft u ook een idee hoe het te zijn op gelopen, waar ging het mis.

Op 16-3-2021 om 22:51, Oma Miet zei:

Ik zweer bij Vit D3, 4000 IU/dd, in combinatie  met zink en wat selenium.

Ook nam ik in die periode Quercetine, dat neem ik  u niet meer.

Dat zijn goede middelen op er sneller van af te komen, heeft deze kennis van het forum verkregen???

Heel bijzonder Quercetine zit normaal in rode producten, maar ook in Boeren kool!!!!

Zie Google:

De flavonoïde quercetine is een natuurlijke antioxidant, een stof die het lichaam beschermt. Quercetine komt voor in vele soorten fruit en groente zoals in bessen, appels, kappertjes, boerenkool, zoete aardappel, pruimen en rode ui. De stof bevindt zich vooral in de schil van de diverse soorten groenten en fruit.19 jul. 2019

 

Op 16-3-2021 om 22:51, Oma Miet zei:

Drie weken later  zat ik met mijn oudste broer, 70 jr jong, in het zh vanwege een dubbele longontsteking tgv covid.

Hij heeft het er redelijk goed vanaf gebracht.

Heeft uw broer ook de: Vit D3, 4000 IU/dd, in combinatie  met zink wat selenium en de Quercetine gehad en daar door een beter genezing gehad???

 

Fijn dat u dit met ons heeft gedeeld.

 

Ik zie uit naar een reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook ooit is buitenlandse onderzoeken gelezen naar spoelen met mondwater de eerste 5dagen van de besmetting.

De resultaten waren wonderbaarlijk. 80% minder ziek.

Na circa 5dagen kan het virus dieper in de longen gaan zitten en dan heeft het spoelen minder effect.

 

Mondspoeling met 1% betadine werkte bijna 100%

Chirurgen in Belgie gebruiken het voor en na de OK. 
 

Helaas heb ik het linkje naar de onderzoeken niet meer, dus het is geen feit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Admin

@doom Mondwater kan inderdaad de aanwezigheid van virusdeeltjes in je mond verminderen. Hier 3 onderzoeken:

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.10.28.359257v1.full

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.09.14.20186494v1

https://link.springer.com/article/10.1007/s15010-020-01563-9

 

Alle onderzoeken geven aan dat de virusvermindering aanzienlijk is bij gebruik van mondwater met 0.07% Cetylpyridinium Chloride. Jodium (betadine) werk volgens deze onderzoeken ook, maar in mindere mate. De belangrijkste conclusie uit deze onderzoeken is dat het gaat om het verminderen van de overdracht van het virus. De persoon die spoelt wordt niet minder ziek, maar is minder besmettelijk.

 

Hieronder de relevante quotes:

 

Quote

Thus, reducing the titres of SARS-CoV-2 in the saliva of infected patients could be one of the key approaches to reduce the risk of COVID-19 transmission during dental procedures

 

Quote

 

SARS-CoV-2 can be transmitted through contact with infective saliva. Studies are needed to understand if mouthwash can lower SARS-CoV-2 transmission risk.

 

 

Nog een bron:

https://www.gezondheidsnet.nl/mondverzorging/studie-mondwater-veelbelovend-in-strijd-tegen-corona

 

Quote

De onderzoekers benadrukken dat mondwater géén geneesmiddel is tegen Covid-19. Het virus  blijft gewoon aanwezig in de rest van het lichaam van een besmet persoon en mondwater biedt geen enkele garantie om besmetting te voorkomen. Mondwater zou wel een aanvulling kunnen vormen op andere beschermingsmaatregelen, zoals sociale afstand, mondmaskers en het wassen van je handen om overdracht te voorkomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Paraatpaal zei:

@doom Mondwater kan inderdaad de aanwezigheid van virusdeeltjes in je mond verminderen. Hier 3 onderzoeken:

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.10.28.359257v1.full

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.09.14.20186494v1

https://link.springer.com/article/10.1007/s15010-020-01563-9

 

Alle onderzoeken geven aan dat de virusvermindering aanzienlijk is bij gebruik van mondwater met 0.07% Cetylpyridinium Chloride. Jodium (betadine) werk volgens deze onderzoeken ook, maar in mindere mate. De belangrijkste conclusie uit deze onderzoeken is dat het gaat om het verminderen van de overdracht van het virus. De persoon die spoelt wordt niet minder ziek, maar is minder besmettelijk.

 

Hieronder de relevante quotes:

 

 

 

Nog een bron:

https://www.gezondheidsnet.nl/mondverzorging/studie-mondwater-veelbelovend-in-strijd-tegen-corona

 

 

Hier is zeker verder uitgebreid onderzoek naar nodig.

https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33538761/&prev=search&pto=aue

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, doom zei:

Na circa 5dagen kan het virus dieper in de longen gaan zitten en dan heeft het spoelen minder effect.

 

Ik zou je dringend willen adviseren om eerst eens te begrijpen wat je tegenkomt en als je het dan ook daadwerkelijk hebt begrepen het dan pas deelt.

 

De zoveelste denkfout die je maakt is al redelijk uitgelegd door @Paraatpaal

Hoewel het vermoedelijk geen zin zal hebben ga ik het proberen uit te leggen.

 

- Stel dat jij een virusbesmetting hebt dan zit dit virus in je cellen. Dus het zit overal.

- Stel dat jij naar een tandarts gaat dan is de kans dat jij die tandarts gaat besmetten relatief groot want dat virus zit ook in je speeksel.

- Als die tandarts de regels naleeft dan laat hij jouw spoelen met een vloeistof die virussen zal doodden IN JE MOND zodat hij minder kans zal hebben op een besmetting.

 

Voor jouw als persoon maakt het uiteraard geen enkel verschil.

 

Als je zou begrijpen hoe een virus werkt dan zou je ook begrijpen dat het niet zo zal zijn dat een na 5 dagen in je longen zal gaan zitten want het zal al gelijk al in je longen gaan zitten via neus/mond en via oppervlakte contact/contact kunnen krijgen.

 

Dat een middel wat een virus hoort te doden een coronavirus zal doden is net zo logisch als met een oplossing van 70% alcohol een oppervlakte virusvrij maken.

Dat het verwarmen van een voorwerp tot 54 graden voor 30 minuten ook een virus zal doden is net zo wetenswaardig.

 

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, zo niet dan adviseer ik je om het boek Molecular Biology of the Cell door te lezen.

Het is een flinke pil maar dan weet je alles over dit onderwerp en dan komt het ook een stuk beter over als je er iets over wil delen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-3-2021 om 14:45, JJ&A zei:

Gelukkig maar beste @Oma Miet dat u er zo mild af bent gekomen, heeft u ook een idee hoe het te zijn op gelopen, waar ging het mis.

Dat zijn goede middelen op er sneller van af te komen, heeft deze kennis van het forum verkregen???

Heel bijzonder Quercetine zit normaal in rode producten, maar ook in Boeren kool!!!!

Zie Google:

De flavonoïde quercetine is een natuurlijke antioxidant, een stof die het lichaam beschermt. Quercetine komt voor in vele soorten fruit en groente zoals in bessen, appels, kappertjes, boerenkool, zoete aardappel, pruimen en rode ui. De stof bevindt zich vooral in de schil van de diverse soorten groenten en fruit.19 jul. 2019

 

Heeft uw broer ook de: Vit D3, 4000 IU/dd, in combinatie  met zink wat selenium en de Quercetine gehad en daar door een beter genezing gehad???

 

Fijn dat u dit met ons heeft gedeeld.

 

Ik zie uit naar een reactie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Oma Miet zei:
Op 21-3-2021 om 14:45, JJ&A zei:

Gelukkig maar beste @Oma Miet dat u er zo mild af bent gekomen, heeft u ook een idee hoe het te zijn op gelopen, waar ging het mis.

Dat zijn goede middelen op er sneller van af te komen, heeft deze kennis van het forum verkregen???

Heel bijzonder Quercetine zit normaal in rode producten, maar ook in Boeren kool!!!!

Zie Google:

De flavonoïde quercetine is een natuurlijke antioxidant, een stof die het lichaam beschermt. Quercetine komt voor in vele soorten fruit en groente zoals in bessen, appels, kappertjes, boerenkool, zoete aardappel, pruimen en rode ui. De stof bevindt zich vooral in de schil van de diverse soorten groenten en fruit.19 jul. 2019

 

Heeft uw broer ook de: Vit D3, 4000 IU/dd, in combinatie  met zink wat selenium en de Quercetine gehad en daar door een beter genezing gehad???

 

Fijn dat u dit met ons heeft gedeeld.

 

Ik zie uit naar een reactie.

 

Haha die @Oma Miet er zat geen briefje in de verzonden envelop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, JJ&A zei:

Haha die @Oma Miet er zat geen briefje in de verzonden envelop.

O ja sorry, ik was er de weg kwijt in t quoten.

 

Om antwoord te geven op jouw vraag over Vit D gebruik: mijn broer gebruikt wel vit D3, helaas niet regelmatig.

Mijn  zoon, 37 jr,  ziet geen heil in  supplementeren, Is goed ziek geweest van Covid. 

Is weer een t werk, maar wel voor halve dagen, nu bijna 3 weken .

Mijn zus, waar ik waarschijnlijk  de besmetting van heb gekregen, gebruikt ook meerdere supplementen , waaronder vit D3. Ook zij, 69 jr en flink overgewicht, heeft weinig klachten ondervonden van haar besmetting.

Daarmee  is niks bewezen, maar het past wel allemaal  binnen  de kaders van dat wat met  wetenschappelijk onderzoek is aangetoond.

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Oma Miet zei:

O ja sorry, ik was er de weg kwijt in t quoten.

 

Om antwoord te geven op jouw vraag over Vit D gebruik: mijn broer gebruikt wel vit D3, helaas niet regelmatig.

Mijn  zoon, 37 jr,  ziet geen heil in  supplementeren, Is goed ziek geweest van Covit. 

Is weer een t werk, maar wel voor halve dagen, nu bijna 3 weken .

Mijn zus, waar ik waarschijnlijk  de besmetting van heb gekregen, gebruikt ook meerdere supplementen , waaronder vit D3. Ook zij, 69 jr en flink overgewicht, heeft weinig klachten ondervonden van haar besmetting.

Daarmee  is niks bewezen, maar het past wel allemaal  binnen  de kaders van dat wat met  wetenschappelijk onderzoek is aangetoond.

 

 

Een dikke knipoog beste @Oma Miet,

 

Gewoon lekker door gaan met wat goed voor u is.

Dankt u wel voor de aanvulling, tot weder contact.

 

Mhg,

@JJ&A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik het coronavirus (gehad)?

 

23 maart 2021 Koen Kuijper 9.593 reacties

Inmiddels zijn er al meer dan 1,2 miljoen geregistreerde besmettingen van het coronavirus in Nederland.

Ruim 16.000 Nederlanders zijn overleden aan de gevolgen van het virus.

 

Maar hoe weet je of je corona hebt of hebt gehad? Wat zijn de symptomen van corona en hoe verlopen deze? Op deze vragen probeer ik hieronder antwoord te geven. Hierbij maak ik gebruik van informatie van het RIVM, de WHO en andere wetenschappelijke bronnen.

Dit artikel is geplaatst op 23 maart 2020 en voor het laatst bijgewerkt op 23 maart 2021.

 

 

Coronatest

 

De enige manier om te aan te tonen of je besmet bent met het coronavirus is door middel van PCR-test of een erkende corona snel-test. Iedereen met klachten die kunnen duiden op Covid-19 kan zich laten testen bij de GGD.

 

Als je een afspraak wilt maken voor een coronatest bel je: 0800 – 1202 of ga je naar Coronatest.nl.

Houd je Burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Verder geldt: blijf thuis en ga alleen naar buiten voor de test. Behoor je tot een risicogroep of ben je ernstig ziek? Bel dan de huisarts. Bij een levensbedreigende situatie bel je 112.

 

 

Zelftest

 

Tegenwoordig bestaat er een zelftest op antistoffen waarmee wordt achterhaald of je het coronavirus hebt gehad.

 

Die werkt als volgt:

 

(1)  Bij de zelftest zit een vingerprikje waarmee je een kleine hoeveelheid bloed bij jezelf kunt afnemen.1

 

(2)  Het bloedmonster stuur je op en wordt vervolgens geanalyseerd bij een RIVM-erkend laboratorium.

 

(3)  Binnen twee werkdagen ontvang je de uitslag en weet je of je antistoffen hebt tegen het virus.

 

De test kost € 54,95 en kun je hier online bestellen.

 

 

Symptomen corona

 

Mensen die ziek worden van het coronavirus hebben in de meeste gevallen te maken met één of meerdere milde klachten, zoals:

*   Koorts (of verhoging)

*   Droge hoest

*   Vermoeidheid

*   Hoofdpijn

*   Verkoudheidsklachten, zoals keelpijn of een verstopte neus

*   Pijn in het lichaam

*   Verlies van reuk en/of smaak (zonder verstopping van de neus)

Heb je te maken met één of meer van deze klachten? Laat je dan testen.

 

Er zijn steeds meer onderzoeken die aantonen dat er ook veel coronabesmettingen zijn zonder symptomen. Zij worden dus niet ziek, maar kunnen anderen wel besmetten.

 

 

Symptomen bij milde klachten.

 

In een studie onder 1.420 patiënten uit Europa met milde/matige klachten werden de meest voorkomende klachten geïdentificeerd:

 

Klacht / symptoom         Percentage gevallen aanwezig

 

Hoofdpijn . . . . . . . . . . .    70,3%

Verlies van reuk  . . . . .     70,2%

Verstopte neus   . . . . .     67,8%

Vermoeidheid . . . . . . .     63,3%

Hoesten  . . . . . . . . . . .     63,2%

Pijn in het lichaam . . .      62,5%

Loopneus . . . . . . . . . .      60,1%

Verlies van smaak . . .      54,2%

Keelpijn  . . . . . . . . . . .      52,9%

Koorts . . . . . . . . . . . . .     45,4%

 

Opvallend is dat Britse wetenshappers onlangs opmerkten dat bijna 15 procent van de mensen die besmet raakten met het coronavirus lijdt aan oorsuizingen en bijna 8 procent aan gehoorverlies.

 

 

Symptomen onder ziekenhuispatiënten

 

Een zelfde soort studie werd gedaan, maar dan onder circa 60.000 patiënten met een ernstiger verloop van Covid-19 en waarbij een ziekenhuisopname noodzakelijk was.

 

De meest voorkomende symptomen onder deze groep:

 

 

Klacht / symptoom                     Percentage gevallen aanwezig

 

Koorts . . . . . . . . . . . . . . . . .     68,7%

Hoesten  . . . . . . . . . . . . . . .     68,5%

Benauwdheid   . . . . . . . . . .      65,8%

Vermoeidheid   . . . . . . . . . .     46,4%

Verwardheid     . . . . . . . . . .     27,3%

Spierpijn      . . . . . . . . . . . . .     20,1%

Diarree     . . . . . . . . . . . . . . .    19.1%

Misselijkheid en overgeven.    18,8%

Ernstige uitdroging . . . . . . .    14,8%

Pijn op de borst   . . . . . . . . .    13,6%

Hoofdpijn . . . . . . . . . . . . . . .    13,0%

Keelpijn  . . . . . . . . . . . . . . . .     10,5%

Pijn in het lichaam . . . . . . . .     10,4%

 

 

Verwardheid en vallen (ouderen)

 

Bij ouderen met een gemiddelde leeftijd van 83,5 jaar blijkt dat het coronavirus ook kan

beginnen met een acuut geriatrisch syndroom, zoals:

 

*   Verwardheid

*   Een valpartij

*   Flauwvallen

*   Dehydratie

*   Acuut functieverlies

 

Dit blijkt uit een onderzoek van artsen, gepubliceerd in het Nederlandse Tijdschrift voor Geneeskunde.

 

 

Mutaties.

 

Er wordt volop onderzocht of de symptomen bij de Britse variant vergelijkbaar zijn met de ‘standaard’ Covid-19 variant. Dat geldt ook voor andere varianten, zoals de Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse mutatie van het coronavirus.

 

 

Verschillen griep en hooikoorts

 

De klachten die horen bij corona overigens kunnen ook duiden op griep, een verkoudheidsvirus, hooikoorts of een andere aandoening.

 

Hieronder een overzicht van de belangrijkste verschillen tussen Covid-19, griep en hooikoorts:

 

symptomen-corona-griep-en-hooikoorts.thumb.png.fe03f1edd38d9063f9a52c0cd52aeec5.png

 

*Bij Covid-19 en de griep komt benauwdheid/kortademigheid wel vaker voor als er sprake is van een ziekenhuisopname. Bij hooikoorts komt benauwdheid ook voor bij astmatische klachten.

Deze info-graphic op je website? Geen probleem! Voeg wel even een link toe naar Zorgwijzer. 

 

 

 

 

Hooikoorts

 

Hooikoortsklachten kunnen de komende tijd weer gaan toenemen bij veel mensen. In de infographic hierboven kun je goed zien dat er deels overlap is tussen de symptomen van hooikoorts en die van het coronavirus.

 

 

Denk aan:

 

*   Een loopneus

*   Een verstopte neus

*   Hoofdpijn

 

Er zijn ook belangrijke verschillen: jeuk en tranende ogen worden namelijk niet veroorzaakt door het coronavirus.

Ook niezen is geen typische klacht die wordt veroorzaakt door corona.

 

Koorts is juist weer geen hooikoortsklacht, terwijl dit wel vaker voorkomt bij corona.

Het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) adviseert mensen die gevoelig zijn voor pollen,

eerder te beginnen met hooikoortsmedicatie. Dat kan ongerustheid voorkomen.

 

 

Wat moet je doen bij klachten?

 

Denk je dat je besmet bent met het coronavirus of ervaar je klachten, zoals koorts, hoesten, keelpijn of neusverkoudheid?

 

Dan geldt het volgende:

 

*   Blijf thuis.

*   Mijd sociaal contact.

*   Laat je zo snel mogelijk testen.

 

Voor meer informatie en richtlijnen kijk je op de website van het RIVM.

 

 

Hoe is het verloop?

 

De symptomen bij het coronavirus beginnen gemiddeld 5 tot 6 dagen na besmetting, met soms uitlopers tussen de 1 en 14 dagen.

 

 

Milde klachten

 

Mensen met milde klachten genezen gemiddeld binnen twee weken, blijkt uit een WHO-rapport:

 

*   De koorts verdwijnt meestal binnen een week

*   Een hoestje kan langer aanhouden

 

 

Ernstige klachten

 

Bij mensen met ernstige klachten, zoals een longontsteking of benauwdheid kan het langer duren

om te herstellen: gemiddeld 2 tot 8 weken. Soms is een ziekenhuisopname noodzakelijk.

De patient krijgt dan vaak extra zuurstof toegediend.

 

In zeer ernstige gevallen, bijvoorbeeld bij een ernstige ontsteking aan de longen of bij vochtophoping in de longen is een IC-opname (met beademing) vaak nodig.

 

 

Langdurige klachten

 

Ieders immuunsysteem kan anders reageren, waardoor het herstel bij sommigen soms langer duurt dan gemiddeld. Zo is er een groep patiënten die al meer dan 8 weken last heeft van klachten, zoals:

 

*   Aanhoudende moeheid

*   Ademhalingsproblemen (lage saturatie)

*   Verlies van reuk en smaak

*   Hoesten

 

Een deel van deze klachten worden (nog) niet gezien als typische Covid-19-symptomen.

 

Een RIVM-woordvoerder zegt dat het probleem wel degelijk bekend is en dat het op de agenda

staat om besproken te worden. Het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG) zegt dat “dit echt

een probleem is”.

 

Zo’n 10.000 patiënten met langdurige klachten zijn inmiddels lid van de lotgenotengroep op

Facebook: ‘corona-ervaringen en langdurige klachten’.

 

 

Belangrijk:

 

Er is nog steeds veel onbekend over het coronavirus, de bijbehorende symptomen en het verloop

van de klachten. Hier wordt nog veel onderzoek naar gedaan.

 

 

Thuisquarantaine

 

Nogmaals: mensen met verhoging of verkoudheidsklachten, zoals hoesten of een

neusverkoudheid, moeten thuisblijven en alle sociale contacten vermijden, voor zover mogelijk is.

Laat je testen.

 

Verder is het belangrijk om 10 dagen in thuisquarantaine te gaan als je in direct contact bent

geweest met iemand die is besmet met het coronavirus, maar als je zelf nog niet ziek bent of

klachten vertoond. Dit geldt bijvoorbeeld als je partner positief is getest, maar als je zelf nog

geen symptomen vertoont.

 

Na vijf dagen quarantaine is het mogelijk om een afspraak in te maken voor een coronatest. Je

mag uit quarantaine als deze test negatief is.

 

 

Wanneer ben je genezen?

 

Je bent genezen als je 24 uur lang geen klachten meer hebt, zoals hoesten, koorts, hoofdpijn of

neusverkoudheid.

 

Als je 24 uur geen klachten (koorts, hoesten, verkoudheid) meer hebt, en het is zeven dagen

geleden nadat je ziek bent geworden, kun je in elk geval geen andere mensen meer besmetten.

 

 

Besmet geweest?

 

Er is een zelftest op de markt die kan aantonen of je al besmet bent geweest met COVID-19.

Hierbij wordt middels een vingerprikje gekeken naar de antistoffen die je hebt opgebouwd.

Deze zelftest kost eenmalig € 54,95 en is hier te bestellen.

 

=============================================================

Zie voor 9.593 reacties op:

Plak in Google: Heb ik het coronavirus (gehad)? Dit zijn de symptomen (zorgwijzer.nl)

Mvg,

@JJ&A

=============================================================

 

 

 

Het laatste nieuws

Heb ik het coronavirus (gehad)?

Burn-out behandeling ten onrechte vergoed door zorgverzekeraar

Dit zijn de standpunten voor de zorg en zorgverzekering per politieke partij

9.593 reacties

 Ook reageren?

Ee

mag ik vragen hoelang iedereen in isolatie of quarantaine heeft gezeten ?

mvg

28 maart 2021

 reageren

 

BBASHAR

Ik hep 2 keer corona gehad

Heb ik het coronavirus (gehad)?
23 maart 2021 Koen Kuijper 9.593 reacties

BBASHAR

Ik hep 2 keer corona gehad
Last nu 10 week gelden maar nog droog keel smaak verlies een dag voel goed ander dag slecht adem halen problem ik vaak bij dokter help ook niet ik wil graag vragen en iemand kan beetje met advies help ik ga ook naar kno onderzoek doin voor mij keel maar nog steeds ik weet niet deze door corona nog en iets anders ik word snel moe

28 maart 2021
 

28 maart 2021

 

================================================================

Om veel reacties te lezen.

Plak dit in Google: Heb ik het coronavirus (gehad)? Dit zijn de symptomen (zorgwijzer.nl)

================================================================

 

Ik heb er aardig wat werk aan gehad op alles netjes te rangschikken.

Op de website zelf is meer informatie en snelkoppelingen om een nog beter beeld te verkrijgen.

 

Ik hoop dat jullie wat aan dit stuk hebben.

Doe je voordeel er mee.

 

Met een hartelijke groet,

@JJ&A

Ps, ik hoop ook dat dit stuk je twijfels weg neemt, en je de beste keus kan maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...