Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Sterredag

Corona en SC's

Corona en SC  

15 leden hebben gestemd

Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen
  1. 1. Hoe denk jij over het samenkomen op een (Lente) SC nu met Corona?

• Ik heb me opgegeven, maar nu met Corona twijfel ik en overweeg ik om niet te gaan.
      0
    • Ik overwoog te komen, maar nu met Corona twijfel ik en overweeg ik om niet te gaan.
      2
    • Ik had me nog niet opgegeven, maar door Corona besloten om (waarschijnlijk) niet te gaan.
      3
    • Ik zou niet komen, als ik wel had gekomen, zou ik nu door Corona zeker niet gaan.
      5
    • Ik zou niet komen, maar als ik had gekomen, zou Corona mij niet tegen gehouden hebben.
      1
    • Ik heb me (onder voorbehoud) opgegeven en waarschijnlijk kom ik nog steeds. Corona maakt voor mij geen verschil.
      3
    • Anders nl............
      1

• Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll gesloten op 04/21/20 om 11:55

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
8 minuten geleden, Sterredag zei:

Deze poll is gestart toen het enkelt nog maar ging over dat scholen open zouden blijven, alleen als je verkoudheidsklachten had, dat je dan vooral binnen moest blijven. 

En ik merk ook alle momenten dat je mogelijk het virus zou kunnen oplopen, ik zou mijzelf dan op een SC ook veiliger voelen dan in de supermarkt. Op een SC gebruiken de meeste mensen hun eigen spulletjes, het is vaak niet noodzakelijk om spullen van een ander aan te raken en iedereen die daar aanwezig is zal verstandiger met de situatie omgaan dan menig bouwmarkt ganger of strandzitter. En daar zit hem dus ook die vraag in. Gesteld dus op het moment dat de scholen officieel nog niet dicht gingen.

Is een SC met een kleine groep mensen dan echt zo'n groot risico als je het vergelijkt met een gang naar de supermarkt? Of simpelweg in je auto stappen (je weet toch niet wie toevallig net je auto heeft aangeraakt?) 

Dus ik weet nog niet wat de beslissing wordt. Want niemand hoeft te komen en als een kleine groep het wel ziet zitten. Ik vind het lastig.
Komt misschien ook dat ik me niet echt zorgen maak om corona te krijgen, overlevingskansen lijken bijzonder groot. Bij risicopersonen kom ik nu niet. Mijn dochter is pas (weer) ziek geweest, misschien was dat wel corona, dat weet ik ook niet. 

---- laat ik het zo zeggen, kijk zouden er 50 mensen komen, dan zou ik zeggen daar kan ik niet verantwoordelijk voor zijn, en dan had ik het sowieso afgelast, maar gaat het straks om een groepje van hooguit 10 man,  die prima afstand van elkaar kan houden. Waar gaat het dan nog over?

Amen

Deze post delen

4 minuten geleden, Sterredag zei:

P.S. als er wel een lockdown komt, dan gaat het sowieso niet door natuurlijk

Dat is een goede reden om echt binnen te blijven

Deze post delen

20 minuten geleden, Sterredag zei:

Is een SC met een kleine groep mensen dan echt zo'n groot risico als je het vergelijkt met een gang naar de supermarkt? 

Ja! Gewoon voorlopig niet doen!

• Leuk 1

Deze post delen

42 minuten geleden, Gamble zei:

Ja! Gewoon voorlopig niet doen!

Kun je dat ook meer toelichten?

Deze post delen

8 minuten geleden, Sterredag zei:

Kun je dat ook meer toelichten?

Ik werk in een cruciaal beroep. Bij ons is de veiligheid opgeschaald naar niveau 9 op een schaal van 10.

Als ik niet de zorg had voor anderen, zat ik nu thuis.

Thuis is momenteel een bunker. Vrouwlief en kids onthouden zich van sociale contacten anders dan via de telefoon. We gaan wel elke dag wandelen en ontzien daarbij tegemoet komende mensen. Onze boodschappen worden (zo lang dat nog duurt) maandelijks bezorgd tot aan de voordeur door de bezorgservice die supermarkten bieden. Qua preps en voedsel kunnen we tot 3 maand vooruit.

Supermarkt bezoeken worden zo veel mogelijk door mijzelf gedaan. Hierbij draag ik handschoenen en een masker onder mijn sjaal zodat ik niet 1,2,3 opval (doe je toch).

Ik hou afstand van mensen en kijk de andere kant op als ik langs mensen lopen moet. Ik kom hierbij veel 'tokkies' tegen die het allemaal als een grap zien. Deze mensen zie ik als schapen. Ik ben me bewust dat ik een reëel risico loop besmet te worden mede door mijn werk. Elke mogelijkheid echter om die kans zo klein mogelijk te maken pak ik aan.

Mijn kinderen spreken niet met andere kinderen af in mijn straat waar vele buren en hun kinderen dit als extra vakantie zien en ik grote groepen samen buiten komen/spelen.

Mijn kiddoos zijn door praten bewust van de overwegingen die mijn vrouw en ik maken en ik zie ze momenteel (gelukkig) harmonieuzer dan ooit samen. Vrienden en familie spreken we nu even niet mee af behalve via telefonisch contact. Mijn vriendengroep behoort tot mijn vaste kern in tijden van nood en zij houden dezelfde maatregelen aan.

De Minister President praat over een Herd Community. Klinkt allemaal mooi en ik geloof dat velen zo niet iedereen uiteindelijk met dit long virus te maken zql krijgen de aankomende anderhalf tot 2 jaar. Wel ben ik van mening dat uitstel tot infectie het beste is totdat er een goed werkend en bewezen medicijn op de markt komt. 

Simpel: Als ik 100 m&m's heb en drie daarvan zijn vergiftigd, zou jij dan 97 m&m's eten met alle risico's van dien?

Wij zijn voorzichtig. Wij zijn dan ook Preppers. Wij doen even geen sociale contacten. Zelfs niet met mede Preppers....

• Leuk 2

Deze post delen

Ik kan werkelijk waar niet begrijpen dat deze discussie gevoerd dient te worden. Nou ben ik 100% tegen censuur ed, maar persoonlijk zou ik me als forumbeheer nadrukkelijk distantiëren van dit draadje en eventuele initiatieven die nu georganiseerd zouden worden.

Verder ga ik hier nog maar 2 woorden aan vuil maken:

ONNODIG RISICO

• Leuk 1

Deze post delen

@Gamble

Een overgroot deel van wat je nu doet, doe ik ook, behalve dan dat ik noodzakelijkerwijs iets meer contacten heb sociaal, omdat vaderlief niet in hetzelfde huis woont en ook mijn zoon niet thuis woont en toch ook met regelmaat naar huis moet. Daarentegen heb ik geen werk dus ook geen risicovolwerk, dus dat heeft elkaar waarschijnlijk op zijn minst op.

Hoe dan ook, dat is het antwoord op mijn vraag niet. Ik vroeg:

Is een SC met een kleine groep mensen dan echt zo'n groot risico als je het vergelijkt met een gang naar de supermarkt?

Jij zei "Ja, niet doen" 

Maar je antwoord daarop is dan de maatregelen die jij treft, die vergelijkbaar zijn met wat ik doe en heeft niks te maken met vergelijking risico vergelijking tussen deze twee situaties.

Deze post delen

37 minuten geleden, Loreen zei:

Ik kan werkelijk waar niet begrijpen dat deze discussie gevoerd dient te worden. Nou ben ik 100% tegen censuur ed, maar persoonlijk zou ik me als forumbeheer nadrukkelijk distantiëren van dit draadje en eventuele initiatieven die nu georganiseerd zouden worden.

Verder ga ik hier nog maar 2 woorden aan vuil maken:

ONNODIG RISICO

Ik zou ook elk initiatief dat nu opgestart zou worden meteen de kop indrukken. Hier betreft het iets waar al dingen voor lopen, reservering dus bijvoorbeeld.

En nogmaals deze vraag is gesteld meer dan een week geleden, maar mensen zijn later gaan reageren alsof ik de vraag net geplaatst had.

Daarbij is het een vraag hoe staan andere mensen hierin, en ik vraag me inmiddels dus oprecht af, wat voor meer risico neem je als een kleine groep preppers op afstand bij elkaar zit, tov de dagelijkse wandeling met je kinderen in het bos, omdat ze toch echt even buitenlucht moeten zien (en je afstand houdt) 
Of je hond uit laat? 

Antwoorden als gewoon niet doen enzo, zijn niet echt gefundeerd. Dit is geen discussie over wel of niet door laten gaan, dit is gewoon een peiling in hoe anderen hierin staan. Maar door argumenten van anderen ben ik nu op deze vragen gekomen. Wat totaal niet iets te maken hoeft te hebben met de uiteindelijk beslissing. Ik wacht op het moment 6 april af en kijk hoe het er dan voor staat.

Deze post delen

9 minuten geleden, Sterredag zei:

Ik zou ook elk initiatief dat nu opgestart zou worden meteen de kop indrukken. Hier betreft het iets waar al dingen voor lopen, reservering dus bijvoorbeeld.

En nogmaals deze vraag is gesteld meer dan een week geleden, maar mensen zijn later gaan reageren alsof ik de vraag net geplaatst had.

Daarbij is het een vraag hoe staan andere mensen hierin, en ik vraag me inmiddels dus oprecht af, wat voor meer risico neem je als een kleine groep preppers op afstand bij elkaar zit, tov de dagelijkse wandeling met je kinderen in het bos, omdat ze toch echt even buitenlucht moeten zien (en je afstand houdt) 
Of je hond uit laat? 

Antwoorden als gewoon niet doen enzo, zijn niet echt gefundeerd. Dit is geen discussie over wel of niet door laten gaan, dit is gewoon een peiling in hoe anderen hierin staan. Maar door argumenten van anderen ben ik nu op deze vragen gekomen. Wat totaal niet iets te maken hoeft te hebben met de uiteindelijk beslissing. Ik wacht op het moment 6 april af en kijk hoe het er dan voor staat.

Nou vooruit, toch nog een reactie dan (verdorie wat ben ik zwak 😅)

Wat betreft die voorbereidingen ga ik niet op in, dat geldt natuurlijk voor alle afgelaste evenementen en is dan ook een non-argument.

Wat betreft het risico dat je neemt, en de vergelijking die je maakt met de dagelijkse wandeling met je kinderen: Ik zit sowieso met mijn kinderen in huis. Als ik met mijn kinderen ga wandelen, ga ik dus geen NIEUWE sociale contacten aan, waardoor er geen EXTRA risico is op verspreiding van besmettingen. Dit geldt natuurlijk voor iedereen die gaat wandelen met puur en alleen zijn huisgenoten, zolang ze afstand houden ed.

Als iemand dan besmet zou worden, zou het doorgeven van de besmetting in principe beperkt blijven tot die al bestaande, noodzakelijke kring, in de meeste gevallen dus het gezin. Als dat gezin verder geen andere sociale contacten heeft, blijft de besmetting binnen het gezin en zal het zich niet verder verspreiden.

Een uitzondering hierop vormt natuurlijk boodschappen doen en werk. Hierbij bestaat het risico om ook een eventuele besmetting door te geven. Daarom wordt ook gezegd dit alleen te doen als het noodzakelijk is, om geen onnodig risico te nemen.

Oftewel: Je kan het risico niet volledig wegnemen, je kan het wel zo klein mogelijk maken. Ergo: beperk je contacten tot het absolute minimum (je eigen gezin), beperk boodschappen doen tot enkel het hoogst noodzakelijke, werk vanuit huis als het kan en anders alleen als het een vitaal beroep betreft.

Met een kleine groep afspreken vormt dus een onnodig risico, óók als je afstand houdt en voorzichtig bent. Je deelt toch hetzelfde toilet, je verblijft in dezelfde ruimte, en laten we wel wezen, een ongeluk zit in een klein hoekje. Als iemand in zijn vinger snijdt, ga jij dan zeggen "Ja kut voor je, maar ik blijf op afstand?" Of als een of andere debiel in een greppel z'n enkel breekt, laat je die dan lekker liggen (in dit geval zou ik zeggen: Ja! :p )? Of als iemand een flauwte krijgt, of zich gewoon verstapt en uit reflex naar de persoon naast zich grijpt, of... Een bijeenkomst is niet statisch, niet elk risico kan geëlimineerd worden, hoe voorzichtig je ook bent.

En dat noemen ze dus onnodig risico, want JA het is leuk, maar NEE het is niet nodig.

Oftewel: blijf gewoon lekker thuis.

En nu zeg ik er echt niets meer over 🤐

• Leuk 6

Deze post delen

Zolang iig maar duidelijk is dat de discussie hier gaat over hoe anderen erin staan. En ik mijn eigen beslissing neem over het wel of niet door laten gaan afhankelijk van de status in de week van 6 april. 

• Leuk 1

Deze post delen

Gezien de limiet van 100 personen is komen te vervallen en de datum verlengd is naar 1 juni. Lijkt het me duidelijk dat mijn SC niet meer doorgaat. (wat je er ook van vind, dit is nu de wet)

• Leuk 2

Deze post delen

Bij deze stel ik mijn mening bij. 

1. omdat het verboden is om samen te scholen. 

2. Omdat de ernst meer binnen is gedrongen. 

Bij deze ook mijn welgemeende excuus voor het tegenin gaan van bepaalde zaken omtrend de maatregelen.....

• Leuk 2

Deze post delen

https://www.facebook.com/events/497678237569344/

Is dit een leuke vervanging??? 😁

Northumberland Scouts’ Present

#CampAtHome

Calling all young people from across Northumberland, the UK, and the Wider World. COVID-19 may have changed the way we do things, but it won’t stop Scouts camping!

We’re organising a month-long Virtual Camp across April, from the 01/04-30/04/20.

Ending with an attempt to set the world record for the Largest Virtual Camp on 30/04/2020, when we’d like as many people as possible to participate. Let’s go for 1 Million #VirtualCampers!

Take up the challenge and let’s keep on #VirtuallyCamping, here are the “Rules”. We're asking you all…… Hedgehogs, Beavers, Cubs, Scouts, Explorers, Network, Guides, Cadets, Leaders, Parents, and all Young People interested in joining in the fun to:

- Pack a bag
- Build a den at home / pitch a tent in the garden/ hang up a hammock (whatever you can)
- Sleep in your shelter of choice
- Build a 'campfire' (real or virtual)
- Take part in a “Scouty activity”
- Help with cooking a meal

MOST IMPORTANTLY……. Each night you participate share a creative photo, video, blog, etc. to our social media with:

• Leuk 3

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...