Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fact Check: Leger inschakelen bij lockdown?

LudoSanders
 Share

Recommended Posts

Onlangs is er in sociale kringen een gerucht rondgegaan dat er plannen zijn om het leger in te schakelen om een staats quarantaine te gaan hanteren in Nederland.

Dit in tegenstelling tot wat er publiekelijk is omgeroepen, het lijkt mij een sterk verhaal, echter hoor ik graag of er hier ook mensen zijn die met feitelijke informatie kunnen weerleggen waarom Nederland / Europa niet zo'n dergelijk plan zou doorzetten zonder het volk daarvoor vantevoren in te lichten?
Of anderzijds waarom zoiets juist wel doorgezet zou kunnen worden?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
2 uur geleden, f150 zei:

Op dit moment is dat fakenieuws:

Als Defensie bij de crisis wordt betrokken, is het primair medisch/logistieke hulp. 

De crux zit 'm in het woordje "primair", je kunt ze nu net niet op leugens betrappen.

Met de kennis van nu heb ik nog wel herinnering aan de inzet van het leger door Rutte  tegen demonstrerende boeren, daar zat weinig logistieks of medisch achter.

Overigens zou ik er geen enkel probleem mee hebben dat het leger ingezet wordt bij het handhaven van een uitgaansverbod of iets anders inzake de openbare orde en veiligheid in een crisissituatie zoals we nu mee maken. Ik denk dat de meerderheid van de bevolking er zo over denkt.

Dus de krampachtige ontkenning zou best een aanwijzing kunnen zijn dat er al iets speelt op dit vlak.

Link naar reactie

• 3 weeks later...
  • 9 months later...

@TyrionLannister,

Hahaha! yes! 

Hoe willen ze dat dan organiseren?

In iedere straat militairen zetten, met op scherp staande klapperpistooltjes?

Of hebben ze dan opeens bij de (nederlandse) maffia contacten, die hun kogels gaan leveren? 

Zodra ze dit soort dingen gaan ontkennen, kan je er gif op in nemen(?)! Dat ze daar dus wel degelijk mee bezig zijn/ al dan niet overwegen. 

Link naar reactie

Op 13-3-2020 om 23:54, Invictus zei:

Ik denk dat de meerderheid van de bevolking er zo over denkt.

De eisen die aan politie of militair gesteld worden verschillen nogal, met name in de omgang met het publiek.

Ik verwacht moeilijkheden cq incidenten wanneer militairen worden ingezet.

Ook maak ik me ernstig zorgen over het evenwicht van de proporties, is dit virus echt zo erg dat we militairen nodig zijn om ons met dwang tegen onszelf te beschermen?

Het lijkt er steeds meer op dat men zo bang is te sterven dat men niet meer durft te leven.

Link naar reactie

Ik heb niet de indruk dat het leger gebruikt zal worden.

toch doen we in Nl wel heel erg allergisch over sommige zaken.

ik persoonlijk heb weinig tegen militairen die grenzen sluiten, wegen sluiten en een lockdown/avondklok gaan handhaven in samenwerking met politie.

Maar ik begrijp dat er veel mensen zijn die daar anders over denken.

van mij had het leger nog veel meer mogen of moeten bijspringen in de hele corona crisis.

Link naar reactie

Als ze echt een avondklok willen handhaven denk ik dat ze het leger wel nodig hebben. Want dan moet elke persoon op straat na 8 of 10 uur gecontroleerd worden. Er zijn genoeg Nederlanders met avonddienst. En dan heb je nog de mensen die zich nu al nergens aan houden en dat met een avondklok ook echt niet gaan doen. Wordt straks wild west dat je wel kan stelen want daar is geen mankracht voor maar als je op straat loopt krijg je een boete.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...