Ga naar inhoud
GENEGEERD

WC Papier ... waarom?


Aanbevolen berichten

Voor een groot deel van de prepper community zijn we in verhoogde staat van paraatheid. Logisch want De Wereld draait schijnbaar door. Wij kiezen momenteel voor een neutrale positie. Mijn vrouw kan gelukkig nog naar haar werk, in een redelijk ongevaarlijke omgeving. Zoonlief blijft thuis van school want hij hoest een beetje.
En verder houden wij ons extra afgezonderd van menigten. Eigenlijk niet meer dan normaal want tja, hoeveel bezoek krijg je tegenwoordig nog. De voorraden zijn op pijl, maar van mijn voorraad wc-papier komt het einde in zicht. Maak ik me druk?

 

Nee, talloze manieren om dat hygiënisch op andere manieren op te lossen. Ik snap dan ook niet waarom vooral de run op wcpapier zo uitgemeten in het nieuws komt. Dat mensen voortijdig hun voorraden aanvullen vind ik een goede ontwikkeling. Straks komt het moment dat de overheid WEL beslist dat de winkels dicht moeten.... Dan heeft in elk geval een deel van de bevolking een streepje voor op de anderen. 

Nu ineens lijkt dat preppen niet zo gek he jongens! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast OBL-Rien
23 minuten geleden, Communicator zei:

waarom vooral de run op wcpapier zo uitgemeten in het nieuws komt

 

Gokje: om het inslaan van voorraden to ontmoedigen.

 

Plus de amusements waarde...

 

Maar ook omdat dit getriggerd werd vanuit Australië, daar trad dit fenomeen voor het eerst op en kwam in het nieuws. Dat bracht mensen op het idee. Nu het allemaal dan toch iets ernstiger lijkt, komt dit idee terug. Men weet niet waarom, maar in Australië was er een run, dus moet er iets achter zitten, dus laat ik voor alle zekerheid maar wat inkopen, als dan later blijkt dat het voor niets was.... so what?, maar als later blijkt dat het terecht was, ja dan...

 

PS: De wc-papier run in Australië was naar ik gehoord meen te hebben vooral getriggered door een belasting of prijsverhoging, had niets met COVID-19 te maken... zo zie je maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wc-papier chaos werkt straks wel mooi als bliksemafleider voor fouten en trage besluitvorming van de regering en het RIVM.

 

Als het corona debacle toe is aan een analyse kun je gemakkelijk de 'hamsterende' bevolking de zwarte piet toeschuiven. 'Wij' hebben de mensen nog zo gezegd om niet te gaan hamsteren, niet nodig en niet sociaal! Doordat de bevolking ons advies in de wind heeft geslagen is de verspreiding van het virus volledig uit de hand gelopen. Hierbij is de door de regering en het RIVM zorgvuldig opgesteld 'mitigatiefase' volledig gesaboteerd en heeft het virus vrij spel gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heet "natuurlijk" paniek gedrag, je koopt wat je anderen ziet kopen, omdat het dan nodig is natuurlijk. Of dat inderdaad dan zo is, is vaak de vraag.

Wel is er in Japan vaak gebruik gemaakt van wc-papier en tissues om maskers van te maken. Zelfs in ziekenhuizen. Binnenkort zien we mensen met wc-papier maskers lopen. Wedden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...