Ga naar inhoud
GENEGEERD

Coronexit

John Durden
 Share

Recommended Posts

Gezien de verwachte samenwerking en hulp die we krijgen van onze Europese bondgenoten, leek het me interessant om eens in een dedicated draadje bij te gaan houden welke nationalistische acties er binnen de regio zijn, rondom de Corona-crisissituatie.

Een handgreep 

... en er zullen er vast meer volgen. 

Het onvermijdelijke feit is dat landsregeringen worden gekozen door landsburgers en dus primair electoraal worden afgerekend over hoe ze hun eigen burgers hebben beschermd. Met andere woorden - we zijn solidair tot een echte SHTF. Mocht de situatie nijpender worden, dan zullen we vanzelf de werkelijke scheidslijnen zien die nog dwars door onze open grenzen lopen.

JD

image.thumb.png.af2885256d13a0ce5807c4b97fe610c1.png

aangepast door John Durden
  • Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

https://www.nu.nl/coronavirus/6037218/angst-voor-verspreiding-coronavirus-in-griekse-vluchtelingenkampen.html

Hulporganisatie Artsen zonder Grenzen is bang dat het coronavirus zich verspreidt in Griekse vluchtelingenkampen. Zondag bleek dat een bewoner van het Griekse eiland Lesbos, waar meerdere vluchtelingenkampen staan, besmet is geraakt met het COVID-19-virus.

Zoals ik eerder voorspelde - dit virus gaat een rol spelen in de vluchtelingenkwestie. En leiden tot een definitieve breuk tussen de EU staten in hun aanpak ervan.

You heard it here first ?

JD

• Leuk 3
Link naar reactie

Zo wie zo is er een opvallende afwezigheid van de EU inzake SARS-CoV-2. Ieder land doet waar ze zin in hebben en de EU schittert door afwezigheid. Juist wanneer internationale coördinatie nodiger is dan ooit.

Conclusie: We hebben de EU niet nodig, de EU is een fair-weather collective.

• Leuk 1
Link naar reactie

Zo wie zo is er een opvallende afwezigheid van de EU inzake SARS-CoV-2. Ieder land doet waar ze zin in hebben en de EU schittert door afwezigheid. Juist wanneer internationale coördinatie nodiger is dan ooit.

Conclusie: We hebben de EU niet nodig, de EU is een fair-weather collective.

Werden vanavond vragen over gesteld aan Rutte tijdens persconferentie.

Zijn antwoord was wel plausibel. a) er is nog geen Europees beleid op gezondheidszorg. b) Alle landen hebben vrij specifieke zorgsystemen die historisch anders zijn gegroeid (mijn toevoeging). Waardoor landen hun eigen afwegingen en tempo hebben qua maatregelen. Laat onverlet dat er op vlak van reizen, economische belangen etc wel overleg is.

Toch blijf ik ook bij mijn stelling dat dit geen goed nieuws is voor EU fans.
  • Leuk 1
Link naar reactie

Bedankt voor de quote.

10 uur geleden, John Durden zei:

Zijn antwoord was wel plausibel. a) er is nog geen Europees beleid op gezondheidszorg. b) Alle landen hebben vrij specifieke zorgsystemen die historisch anders zijn gegroeid (mijn toevoeging). Waardoor landen hun eigen afwegingen en tempo hebben qua maatregelen. Laat onverlet dat er op vlak van reizen, economische belangen etc wel overleg is.

Imo volledig ontoereikend. Hetzelfde kun je zeggen voor elk ander domain waar de EU zich inmengt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...