Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveel voedsel, en wat voor voedsel nodig voor 3 weken je huis niet uit te hoeven?


Tullie

Aanbevolen berichten

Hallo,

met het coronavirus is het vooruitzicht. En met vergelijkend met italie. Ga ik er vanuit dat we straks ook thuis zitten voor een bepaalde tijd. Ik ga van 3 weken uit. Hoeveel voedsel zal ik hier voor nodig hebben? En wat voor voedsel? We zijn met 2 volwassenen thuis. Ik heb het een en ander in huis maar weet niet goed hoe ik het best kan beginnen. Ben nog een beginnende prepper.

 

alvast bedankt..

aangepast door Tullie
  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zou dat super systematisch aanpakken.
Hoeveel brood eet je in n week? Kun je dat 3 keer kwijt (vriezer?) dan zoveel brood. Kun je dat niet kwijt? Dan zorg je voor n tweede optie (bloem, havermout, krackers, etc)

En zo alles afgaan. 3 maaltijden. En vergeet ook niet iets te snacken, een frisje of een borreltje

Normaal zou ik zeggen, neem elke week wat extra mee enzo, maar daar is nu de tijd niet meer voor...

Als je koopt wat je eet, en dus ook eet wat je koopt, kun je die drie weken voorraad op peil houden door weer gewoon boodschappen te doen, maar je nieuwe spullen achteraan in je kast te zetten (spiegelen).

Loop daarnaast je huis eens door, is je tandpasta bijna op? Neem er een extra mee. Shampoo, wasmiddel, maandverband, etc.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tullie, hoewel ik voldoende voorraad heb om het een paar maanden uit te zingen, was Italië de aanleiding toch nog even wat voorraden op te hogen.

 

Ik zou wat basis ingrediënten halen voor voldoende variatie voor drie weken. Dus rijst, pasta, aardappelen,  brood, ontbijt granen, vlees, vis en groentes. Hiermee kun je elke dag iets anders fabriceren.

 

Ook loont het om wat diepvries bakjes of zakken te vullen.  Kook je toevallig soep, maak dan wat extra en vries dan een paar bakjes in. Zo hetzelfde voor je andere maaltijden.

 

Voor je er erg in hebt,  dan heb jij je vriezer gevuld voor drie weken lock down. ?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog een paar tips wellicht. 

Ik bestel zelf een groot deel online in grote verpakkingen. Bijvoorbeeld de broodbakshop of Pit-Pit (bij deze laatste hebben ze veel en heb je het morgen al in huis).

Verder denk ook aan de lekkere trek, chocolade, drop, net waar je van houdt. Dat maakt een lock down ook leuker denk ik zo. ;) 

En denk ook aan eventuele huisdieren, een zak extra voer is zo gehaald of besteld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ons geval.

de nodige kilo's aan rijst en pasta en die laatste in verschillende soorten van Elleboogjes tot vlinders en spaggetti

Gezamenlijk is dat ongeveer 20 kg en we gebruiken 350 grammper dag maximaal is genoeg voor 60'dgn.

daarnaast de nodige potten van meneer hak, een stuk of 30.

een hele serie dozen aardappelpuree.

mix voor maccaronie enz.

20 potten pastasaus in diverse soorten.

20'potten chicken Tonight,

 

geen idee hoeveel maar veel gehakt vacuum in pakjes van 350 gr tbv pasta.

idemdito een lading kipfilet vacuum tbv de rijst,

voldoende tarwemeel om brood tenkunnen bakken.

 

wij redden ons moeiteloos 2 maanden en in geval van nood ook wel 3 maanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vanochtend bij Aldi en tot mijn verbazing was alles nog ruim voldoende voorrradig.

Misschien had ik het dan toch bij het verkeerde eind  toen ik begin februari versneld onze voorraad op peil te brengen om een periode van ca. 6 weken te kunnen overbruggen.

Vanaf medio februari dacht ik bij elk supermarkt bezoek dat het binnenkort gebeurd zou kunnen zijn met de verkrijgbaarheid.

 

Werkt de logistiek veel beter dan ik dacht of zou het liggen aan naieve en onverschillige landgenoten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast OBL-Rien
Op 10-3-2020 om 11:56, Invictus zei:

Ik was vanochtend bij Aldi en tot mijn verbazing was alles nog ruim voldoende voorrradig.

Misschien had ik het dan toch bij het verkeerde eind  toen ik begin februari versneld onze voorraad op peil te brengen om een periode van ca. 6 weken te kunnen overbruggen.

Vanaf medio februari dacht ik bij elk supermarkt bezoek dat het binnenkort gebeurd zou kunnen zijn met de verkrijgbaarheid.

 

Werkt de logistiek veel beter dan ik dacht of zou het liggen aan naieve en onverschillige landgenoten?

 

Er zijn imo genoeg voorraden om een piek in de vraag op te vangen, vooral wanneer de piek onmiddellijk wordt gevolgd door een dal.

 

Dit virus heeft wereldwijd voor een flinke onderbreking in productie gezorgd, ik zou echter niet weten hoe dit zich zal uitwerken de komende tijd. Op zijn minst verwacht ik stijgende prijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, OBL-Rien zei:

 

Er zijn imo genoeg voorraden om een piek in de vraag op te vangen, vooral wanneer de piek onmiddellijk wordt gevolgd door een dal.

 

Dit virus heeft wereldwijd voor een flinke onderbreking in productie gezorgd, ik zou echter niet weten hoe dit zich zal uitwerken de komende tijd. Op zijn minst verwacht ik stijgende prijzen.

 

In NL is het wel zo dat we vrij veel produceren, ook voor de export.

ik verwacht eerder dat in andere landen voedsel een probleem zal worden.

 

tenzij de oogst in NL niet geoogst kan worden.

wel ben ik van mening dat de prijzen voor groentes en aardappels knap hoog worden.

het zal dus lonender zijn om voedsel te gaan wecken.

 

maar daarvoor heb je weer veel potten nodig,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 10-3-2020 om 13:29, Vladimir zei:

 

 

spacer.png

Koop gewoon een bum gun, dan heb je geen wc papier meer nodig, bijkomend voordeel is dat je daarna schoon bent,

ipv dat de stront over een groter oppervlak uitgesmeerd wordt.

Dat doen de meeste mensen gewoonte getrouw,

of zelfs word er niet schoon gemaakt.

Een gezegde hoe leer je de kinderen hun broekjes aan te trekken, GELE KANT VOOR, DE BRUINEKANT ACHTER.

 

 

Onze reet is na dien brandschoon, met een verzorgend fris geutje van babyolie.

Of door de schoonmaak doekjes van de Action winkel.

Die verzorging spulletjes hebben we ook ruim in huis, en T5-campertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vergeet niet je medicatie te preppen, wees daar in slim.

Eventueel in het buitenland kopen, wat hier en daar ook nog wel eens mogelijk is.

Sommige medicatie is van levens belang, ga er niet van uit dat alles als vanzelfsprekend goed blijf gaan vooral in de toekomst.

Ze spreken al dat er een recessie kan komen die gelijkt of erger word dan de jaren dertig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...