Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Publieke URL Interactieve Kaart Taskforce Corona

Recommended Posts

Update voor de bijgewerkte online kaart met de door de TC bijgewerkte gegevens:https://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html?webmap=78d353c716064cdbbd9bdab3d23acaed&extent=0.9727,50.9091,7.8556,53.2709

korte publieke url https://coronavirus.preppers.nl/

De meldingen die verzameld zijn door de Taskforce op dit forum, zijn gekoppeld op woonplaats niveau (indien bekend) en anders op gemeente niveau. Indien bekend zijn ook extra gegevens opgenomen die het RIVM niet vermeld in haar overzichten, zoals opname/hospitalisatie, leeftijd, geslacht, bron van besmetting enzovoort.

Om de onderliggende data op te vragen op desktop computers, heb ik gisteren een kort instructiefilmpje geplaatst.

In drie schermafbeeldingen:

1. klik op het tweede 'tabblad' content'

1848743375_coviddashboard-1.thumb.jpeg.0adec8855d9bba0bbc7293d9011212dc.jpeg

2. klik op het tabel icoontje

725339325_coviddashboard-2.thumb.jpeg.32f0ff4288b5a18cf9d27b3599ee0867.jpeg

3. scroll door de lijst met gegevens, en selecteer welke je op de kaart wil zien. Door vervolgens op de rode stip te klikken, krijg je ook alle gegevens in een pop-up venster.

189791131_coviddashboard-3.thumb.jpeg.0805d14d80d85e32d42fa56fc3eb006d.jpeg

Voor mobiele gebruikers:

1. klik op het menu icoontje rechtsboven

covid-mobiel-1.jpeg.85cbe3287cf9794ef4355b7be28e515b.jpeg

2. zet de layer van de veiligheidsregio's uit met een klik

covid-mobiel-2.jpeg.b7d8404a569e26e905290aa1abc8d392.jpeg

3. klik vervolgens op de ingezoomde rode stip

covid-mobiel-4.jpeg.6cd708adf3f9ca085d467c466192454c.jpeg

covid-mobiel-3.jpeg

• Leuk 11
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Admin

Nu de interactieve kaart van ons Taskforce Corona een feit is heb ik, op aanraden van @Bunkerprepper een makkelijk te onthouden URL aangemaakt voor deze kaart. Deze kan prettiger worden gedeeld met vrienden en kennissen en maakt het geheel wat officieler.

Ik vind het fantastisch om te zien hoe betrokken en behulpzaam iedereen is. ❤️

Dit is hem geworden: https://coronavirus.preppers.nl/ :)

• Leuk 2

Er stond een instructiefilmpje op preppers.nl om de onderliggende data op pc's uit te lezen, dat filmpje kan ik niet meer vinden. Het zou goed zijn om die in dit draadje te zetten voor mensen voor wie de kaart nieuw is.

Edit: het lukt mij niet meer om via de knop 'Content' het aantal positief geteste patienten per gemeente cq woonplaats te voorschijn te tovern, is er iets veranderd..?

aangepast door Gijsbert
  • Leuk 1
5 uur geleden, GISGISGIS zei:

Wat is de bron van de data? Is dit crowdsource of heeft het RIVM een bestand met GIS data?

De bron zijn de publieke berichten die via crowdsourcing op dit forum worden verzameld, vandaar dat er veel meer gegevens vermeld worden dan het RIVM doet. In de tabel kun je gegevens over o.a. hospitalisatie, bron van besmetting, leeftijd, geslacht en woonplaats (in plaats van gemeente of regio) vinden.

Het totaal aantal wijkt wel af van het RIVM omdat niet alle besmettingen via de media goed te alloceren zijn. De locaties zijn echter wel compleet.

Zeker als je GIS ervaring hebt (wat je nickname suggereert) ben je welkom in de Taskforce!

@f150

1.

Er circuleren nu 4 links naar de kaart.

https://arcg.is/iTDXP
http://coronavirus.preppers.nl/
virusinbeeld.nl
virusoverzicht.nl

De tweede daarvan (met de mooiste naam) wijkt af, je kunt daarop niet via content\tabel de spreadsheet inzien. Misschien goed om even aan te passen.

2.

Een aantal dagen stond het totaal aantal besmettingen op de kaart (het getal 'in de Noordzee"). Waarom is dat niet meer op de kaart zichtbaar?

aangepast door Gijsbert
reden: typo
6 uur geleden, Gijsbert zei:

1.

Ik circuleren nu 4 links naar de kaart.

2.

Een aantal dagen stond het totaal aantal besmettingen op de kaart (het getal 'in de Noordzee"). Waarom is dat niet meer op de kaart zichtbaar?

Klopt, de tweede is de meest sterke omdat die direct refereert aan het forum. Maar helaas is daar een iframe gebruikt (waardoor ik een blank scherm zie, en met mij veel anderen agv ad blockers). Een redirect zoals @Nikke heeft gedaan met virusinbeeld.nl en virusoverzicht.nl is beter.

We hebben het totaal aantal weggelaten van de kaart omdat het teveel vragen oproept hoe deze waarde zich verhoudt tot de cijfers van het RIVM. En het totaal is gewoon zichtbaar, door op het tabel icoontje te klikken:

2061990136_arcgistotaal.png.2620764c23b76779aa702353f321b90f.png

• Leuk 2

Hallo, 

Leuke kaart met data.

Ik zag een datum van aanmelding in de data staan, maar deze is helaas niet een door ArcGIS geaccepteerde schrijfmethode. Als je de datum verandert in YYY-MM-DD kan je ook tijdsbeelden laten zien (met een slider bijvoorbeeld). Ik zag dat ik de data gewoon kan aanpassen (het is niet beveiligd lijkt het) maar dat heb ik maar niet gedaan omdat het niet mijn data is.

Succes!

Wellicht dat ik een hoop gemist heb, maar hoe is het met de Task Force? Nog bezig?

Alleen noodzakelijke mensen worden nog getest, de kaart van het RIVM is nog maar een afspiegeling van het reële aantal besmettingen. Een factor tien wordt vaak genoemd, maar dat is natte vinger werk lijkt me. Ze weten het gewoon niet meer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...