Ga naar inhoud
GENEGEERD

Coronavirus Italië (vlieg vandaag terug van Turijn naar Charleroi)

caitlin
 Share

Recommended Posts

Hi you guys, it's been a long time. Fijn om er weer te zijn. 

Ik ben op dit moment op weg terug naar huis (Gelderland) wij pakken zo het vliegtuig in Turijn en komen aan op Charleroi (België) . Ik zie dat er hier aardig wat georganiseerd is qua databank informatie en als ik daaraan iets kan bijdragen vanuit hier. Ask me anything. Ik zal mijn best doen om het hier uit te zoeken. 

Voor zover ik op dit moment weet gaat de regio (piemonte) waar we uitkomen waarschijnlijk aankomende week in lock down, het is niet meer te traceren wie er allemaal in contact zijn geweest met wie. Op straat is het rustig, nonchalant. Mensen lachen, maken corona grapjes het openbaar vervoer is rustig, een enkeling met een masker, supermarkten etc. Zijn gewoon open. Scholen zijn wel dicht. Op het vliegveld krijg je als het goed is een body check (temperatuur) 

Ik ben thuis voorbereid op een quarantaine en overweeg vrijwillig in quarantaine te gaan. Genoeg voorraad, vitamine C etc. 

• Leuk 3
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
12 minuten geleden, caitlin zei:

Ik ben thuis voorbereid op een quarantaine en overweeg vrijwillig in quarantaine te gaan. Genoeg voorraad, vitamine C etc. 

Wilde je al vragen wat je bij thuiskomst ging doen,maar gelukkig , je had het zelf al bedacht..

Goed voornemen,jammer dat het nodig is, dat dan weer wel.

Blijf gezond,

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 1
Link naar reactie

Eens, ik vind het zelf erg interessant om de procedures te zien in andere landen. De mensen lijken onverschillig: mensen met masker worden lachend aangekeken door sommige. Ik ben benieuwd zometeen naar het beleid op het vliegveld (grensovergang?) maar voor nu lijkt het nieuws te vertellen dat daar geen problemen te verwachten zijn. 

IMG_20200308_115508.jpg

• Leuk 1
Link naar reactie

https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-italy-doctors-intensive-care-deaths-a9384356.html

‘Get ready’: Italian doctors warn Europe of coronavirus impact on hospitals

‘It will be tough’, British doctor admits after Italian experts warn one in 10 of those infected need intensive care

Italiaanse artsen (critical care experts Professor Maurizio Cecconi, Professor Antonio Pesenti and Professor Giacomo Grasselli, University of Milan) waarschuwen in brief aan European Society of Intensive Care Medicine hoe moeilijk het blijkt te zijn om corona patienten te behandelen. "We zien dat ongeveer 1 op de 10 zorg op de intensive care nodig heeft als gevolg van ernstig longfalen"

• Leuk 1
Link naar reactie

Op 8-3-2020 om 10:07, Simurgh zei:

Fijn dat de mensen nog positief zijn, of is het laconiek net als hier in Nederland? Fijne reis en hopelijk in blijvende gezondheid. Maar laten we eerlijk zijn, het is daar en hier, voor corona maakt je locatie niet meer uit denk ik.

Meer positief nieuws:China stuurt Italie beschermende middelen, bedden en ook doktoren :

https://www.scmp.com/news/china/diplomacy/article/3074682/china-sends-team-medical-experts-gear-help-italy-fight

• Leuk 1
Link naar reactie

• 10 months later...
Op 8-3-2020 om 09:29, caitlin zei:

Hi you guys, it's been a long time. Fijn om er weer te zijn. 

Ik ben op dit moment op weg terug naar huis (Gelderland) wij pakken zo het vliegtuig in Turijn en komen aan op Charleroi (België) . Ik zie dat er hier aardig wat georganiseerd is qua databank informatie en als ik daaraan iets kan bijdragen vanuit hier. Ask me anything. Ik zal mijn best doen om het hier uit te zoeken. 

Voor zover ik op dit moment weet gaat de regio (piemonte) waar we uitkomen waarschijnlijk aankomende week in lock down, het is niet meer te traceren wie er allemaal in contact zijn geweest met wie. Op straat is het rustig, nonchalant. Mensen lachen, maken corona grapjes het openbaar vervoer is rustig, een enkeling met een masker, supermarkten etc. Zijn gewoon open. Scholen zijn wel dicht. Op het vliegveld krijg je als het goed is een body check (temperatuur) 

Heel fijn beste @caitlin dat je weer even bij ons was, ik hoop dat je ons vaker zult verrassen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...