Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wat kun je doen om jezelf voor te bereiden op een situatie waarbij je het virus krijgt maar de ziekenhuizen vol zijn?

Recommended Posts

Van ervaringsdeskundige Alexander Suma, die ondanks herhaalde smeekbeden nooit getest werd. Volop tips en adviezen in zijn tijdlijn. 

Ik deed mijn kinderen in azijn gedrenkte sokjes aan vroeger bij 40c koorts. Hielp echt om het iets te laten.

Een ander ouderwets trucje is om vicks vaporub of tijger balsem in je ellebogen, knieholtes, nek en op je rug te smeren.

• Leuk 5
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 8-3-2020 om 12:04, hippo zei:

Worden de klachten erger dan stappen we over op colloïdaal zilver voor bovenstaande. En dan ook inhaleren, en drinken, tot een liter per dag.

Serieus? "N hele liter zilverwater drinken per dag?

Ik mag hopen dat je het anders bedoelt dan hier staat.

12 uur geleden, Ratman zei:

1 tot drie theelepeltjes lijkt me meer in de richting, ik heb het ook in huis en verder zo veel mogelijke verse groente en fruit.

Het kan 3x per dag maar zelf doe ik het doorgaans 1 x....als ik het niet vergeet :)

Ik heb het ook in 'n kleine verstuiver waar ik soms mee in oren en neus nevel in deze tijd.

Wat je vooral niet moet doen is alcohol nuttigen en veel andere drugs verlagen ook je immuunrespons.

Vergeet ook niet bij het binnen blijven, om nog wat aan lichaamsbeweging te doen, stilzitten is niet bevorderlijk voor je immuunsysteem.

Goede nachtrust is ook zeer belangrijk voor het immuunsysteem.

Als ik lees dat sommigen overwegen met 3% waterstofperoxide in hun neusgaten te gaan zitten roeren, lopen de rillingen me over de rug. Je beschadigd dan je slijmvliezen, wat je vatbaar maakt voor alles wat voorbij vliegt. Zelfs om mee te gorgelen, is 3% te sterk, moet je minimaal verdunnen tot de helft en het helpt niets tegen het virus, tenzij je constant de concentratie van je slijmvliezen op 3% houdt, wat dus verbranding oplevert. Eenmaal besmette druppeltjes vocht ingeademd of in je ogen gekregen is het allang te laat om dat nog te ontsmetten met wat dan ook.

• Leuk 3
Op 16-3-2020 om 23:32, Raycoupe zei:

Als ik lees dat sommigen overwegen met 3% waterstofperoxide in hun neusgaten te gaan zitten roeren, lopen de rillingen me over de rug. Je beschadigd dan je slijmvliezen, wat je vatbaar maakt voor alles wat voorbij vliegt. Zelfs om mee te gorgelen, is 3% te sterk, moet je minimaal verdunnen tot de helft en het helpt niets tegen het virus, tenzij je constant de concentratie van je slijmvliezen op 3% houdt, wat dus verbranding oplevert. Eenmaal besmette druppeltjes vocht ingeademd of in je ogen gekregen is het allang te laat om dat nog te ontsmetten met wat dan ook.

Jammer om te lezen dat waterstof peroxide schadelijk kan zijn.

Ik had het op het forum ontdekt en op het internet veel positiefs over gelezen. 

Maar u schrijft het tegendeel. 

Wat denkt u van colloïdaal zilver? 

@ullie13 Waterstof peroxide is een krachtige en vooral snelle ontsmetter, maar op tere delen als je slijmvliezen moet je er echt mee uitkijken. Het voorkomt ook niet dat je het oploopt.

Zilver ionen doden virussen, dat is algemeen bekend, in water. Hoe dat werkt in menselijke cellen ter preventie of genezing van dit virus, is nog niets bekend. Het zou me verbazen als ze dat al eerder in China niet eens hebben toegepast, de hele wereld experimenteert nu met reeds bestaande stoffen en medicijnen.

Zeep, gewone zeep, is zeer effectief (mits minimaal 20 seconden wassen) om het virus te doden, zie:

• Leuk 1
1 minuut geleden, tantebet zei:

Misschien raar maar zorgen dat je nu besmet wordt ipv later omdat nu de ziekenhuizen nog niet vol liggen, maar dit veronderstelt dat je niet opnieuw besmet kan worden, maar dat schijnt niet zeker te zijn

Ook al zou je immuniteit opbouwen, als je NU besmet wordt, begin je pas over gemiddeld gezien 5 dagen symptomen te vertonen, dit kan zelfs langer dan 2 weken duren. Tegen de tijd dat je eventueel medische hulp nodig hebt, kan de situatie in Nederlandse ziekenhuizen al heel anders zijn dan nu. Daarnaast is nog niets bekend over de langetermijngevolgen van corona. Beetje Russisch roulette dus.

• Leuk 1
Op 8-3-2020 om 08:41, Zwijgrecht zei:

Ik ben benieuwd welke voorbereidingen je kunt treffen in het geval dat je besmet wordt met het virus en de situatie verergert zoals nu in Noord-Italië het geval is. Ziekenhuizen overbelast en  regio op slot. Wat kun je in huis halen om thuis de symptomen te bestrijden en genezing te bevorderen? Ik heb het dus over dingen die je bij de drogist (of andere winkels) kunt kopen.

Als je al besmet bent dan niet zelf eruit gaan..laat het doen.. verder denk ik dat het goed is om de innerlijke mens te verzorgen. Goede voeding veel vitamine c maar ook uien of ander superfoods.. brocolie.   Bloemkool etc.. verder kun je weinig doen.. er is geen medica. Goed drinken. Soep. Etc

aangepast door Gonzolla de wolf
Op 16-3-2020 om 23:15, nanna zei:

Het kan 3x per dag maar zelf doe ik het doorgaans 1 x....als ik het niet vergeet :)

Ik heb het ook in 'n kleine verstuiver waar ik soms mee in oren en neus nevel in deze tijd.

Dat heb ik ook begrepen, ik gebruik nu preventief 1 theelepel per dag.

Bij klachten zal ik het opvoeren naar 3.

We maken het ook zelf

Op 11-3-2020 om 07:18, ullie13 zei:

Ik lees van een aantal mensen dat ze een Saturatiemeter hebben. 

Ik twijfel om er één aan te kopen.

Hoe gebruiken jullie deze precies als bv iemand hoest en vanaf wanneer en hoe kan je ingrijpen?

Is dit om zelf op te volgen of de zieke huisgenoot een longontsteking is aan het ontwikkelen?

@ullie13

Ik. controleer dit 4 keer per dag.

gewoon de vinger er op de juiste manier erin en ff wachten.

saturatie moet toch wel 95 zijn maar onder de 94 moeten de alarmbellen wel af gaan.

onder de 94 vrij snel weer meten en in rust moet de saturatie toch echt naar boven de 95 gaan.

ik heb vanmiddag tot 23 uur gewerkt, helemaal naar de kloten maar de saturatie was 98 bij een hartslag van 82

daar teken ik voor.

aangepast door Hermanusb
Op 24-3-2020 om 23:15, Ratman zei:

We maken het ook zelf

Het zelf maken hiervan ben ik niet in thuis. Gelukkig 'n vertrouwd adres en voor 'n normale prijs....wat je soms ziet dat ze vragen is echt niet te geloven.

Op dit moment doe ik het volgende om mijn immuunsysteem te versterken:

- Veel fruit eten, minimaal 3 stuks (appels, sinaasappels)

- Extra vitamine C  nemen

- Veel in de zon buiten in de tuin zijn (voor de aanmaak van Vitamine D)

- Goed slapen en rust houden

- Gezond eten, geen chemische suiker en zoveel mogelijk zonder toevoegingen. 

- Lichamelijke beweging is hetzelfde gebleven, dat zou meer mogen zijn

- Boodschappen met wegwerphandschoenen en hopelijk binnenkort ook met mondkapje

Heb ook nog extra multivitamine en Vitamine D3 in huis gehaald, maar dat gebruik ik nu niet.

• Leuk 1

Nu ook het middel MMS toegevoed aan de voorraad,  dit beschouw ik wel als een paardenmiddel voor als symptomen optreden.en zeker niet preventief gebruiken.

Nog een middel wat ik in huis heb, is natriumbicarbonaat.

Verder gezonde voeding en vooral elke dag een avocado.

vezelrijke voeding en ik gebruik al jaren geen suiker meer.

eventueel zink aanvullen.

Wat MMS betreft ken ik een aantal gebruikers,  de goede werking is wat mij betreft bewezen maar je moet het niet teveel gebruiken.

in Nederland niet verkrijgbaar maar in Duitsland wel,  daar kennen we zelfs een arts die het voorschrijft in bepaalde gevallen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...