Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat kun je doen om jezelf voor te bereiden op een situatie waarbij je het virus krijgt maar de ziekenhuizen vol zijn?

Zwijgrecht
 Share

Recommended Posts

Ik ben benieuwd welke voorbereidingen je kunt treffen in het geval dat je besmet wordt met het virus en de situatie verergert zoals nu in Noord-Italië het geval is. Ziekenhuizen overbelast en  regio op slot. Wat kun je in huis halen om thuis de symptomen te bestrijden en genezing te bevorderen? Ik heb het dus over dingen die je bij de drogist (of andere winkels) kunt kopen.

• Leuk 3
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb een speciale multivitaminen die ik eenmaal per dag moet nemen als gevolg van een operatie en drie jaar geleden heb gehad en daar zit o.a. Vitamine C en D3 in met respectievelijk 100% en 150% van de ADH. Zuurstofflessen vind ik persoonlijk wat te ver gaan maar een saturatiemeter lijkt me nog wel iets. Is dit een goede? https://www.ehbo-koffer.nl/product/saturatiemeter/

Wat bedoel je met "thuiszorgmedicatie"?

Link naar reactie

7 minuten geleden, Zwijgrecht zei:

Ik heb een speciale multivitaminen die ik eenmaal per dag moet nemen als gevolg van een operatie en drie jaar geleden heb gehad en daar zit o.a. Vitamine C en D3 in met respectievelijk 100% en 150% van de ADH. Zuurstofflessen vind ik persoonlijk wat te ver gaan maar een saturatiemeter lijkt me nog wel iets. Is dit een goede? https://www.ehbo-koffer.nl/product/saturatiemeter/

Dosis vitaminen slikken wij een tienvoud hoger, (vit C-1000 en vit d3 50microgram)

Waarom een saturatiemeter zonder zuurstof? Dan weet je dat je het benauwd hebt maar je kan er niks aan doen...(immers ziekenhuizen dicht). Dan weet ik liever niets.

Thuiszorgmedicatie; paracetamol en wat je verder nog lekker vindt ?

• Leuk 1
Link naar reactie

Mijn punt is vooral, om niet ziek te worden. Zo besmet je ook geen anderen die weer anderen besmetten.

Blijf je binnen, dan word je niet ziek. Telkens als je contact hebt met (groepen) mensen loop je risico. We zitten in het stadium dat iedereen in je omgeving besmet kan zijn.

• Leuk 3
Link naar reactie

31 minuten geleden, Zwijgrecht zei:

Ik ben benieuwd welke voorbereidingen je kunt treffen in het geval dat je besmet wordt met het virus en de situatie verergert zoals nu in Noord-Italië het geval is. Ziekenhuizen overbelast en  regio op slot. Wat kun je in huis halen om thuis de symptomen te bestrijden en genezing te bevorderen? Ik heb het dus over dingen die je bij de drogist (of andere winkels) kunt kopen.

thermometer, zakjes ORS bv.

Water,vruchtensap.De gebruikelijke dingen zoals ook bij verkoudheid/griep

Maarre,als preppers hebben wij dat toch allemaal allang in huis? ?

Tip: probeer zaken in de buurt van je bed te zetten,zo hoef je niet te veel rond te scharrelen als je je beroerd voelt.

Blijf gezond,he!

groet,mevr.Grijpstra

Link naar reactie

11 minuten geleden, Zwijgrecht zei:

Ik ben ongeveer 5 weken geleden begonnen met extra boodschappen inslaan dus dat is allemaal voor elkaar. Ik heb het nu specifiek voor zelfmedicatie in geval van overbelasting van het zorgsysteem.

Het verschil met een ziekenhuis vergeleken met thuis, is de mate van isolatie, het wel/niet krijgen van een infuus voor vocht, en extra zuurstof danwel ademhulp. Verder is er tegen een virus niet zoveel te beginnen, je lichaam moet het zelf oplossen.

Veel succes en wijsheid

Link naar reactie

1 uur terug, Zwijgrecht zei:

Deze heb ik nav een draadje van OBL-Rien gekocht: https://www.kieskeurig.nl/hartslagmeter/product/2758011-medisana-pm-100/prijzen

Werkt prima.

• Leuk 1
Link naar reactie

Je wilt eerst een diagnose stellen voordat je een behandelplan kunt opstellen. Een thermometer, saturatiemeter en bloeddrukmeter heb je daarvoor minimaal nodig. Meet elke ochtend de temperatuur en schrijf deze op.

Thuis kun je rust houden, zorgen dat je voldoende blijft drinken, eventueel extra zuurstof toedienen (als je dat hebt), antibiotica toedienen ter voorkoming van secundaire infecties. Hoestdrank om goed te kunnen slapen. Koorts bij kleine kinderen kan gevaarlijk zijn: kinderparacetamol.

Ook belangrijk: goede hygiene voor de ‘ thuisverplegers’ , je wilt niet allemaal tegelijk ziek worden in je huishouden. Komen die ffp-maskers toch nog van pas, ook al zegt het RIVM van niet. Verder handschoenen en veiligheidsbril voor de verpleger. 

De patiënt dient een mondmasker tegen verspreiding te dragen tijdens contactmomenten, goed ventileren, hoesten in papieren zakdoekjes die je direct weggooit (tip:pedaalemmer met voetbediening) , bij voorkeur eigen toilet, anders grondig reinigen na elk gebruik. Drinken uit kartonnen bekertjes of plastic flesjes die je direct weggooit.

Iemand nog meer tips, ik hoor ze graag?

• Leuk 3
Link naar reactie

Ik ga ervan uit dat we het virus zullen vatten. Wat ik daarvoor extra in huis heb gehaald:

• waterstofperoxide 3%
  • colloïdaal zilver
  • inhalator
  • kleinste maat pillenpers + lege capsules (voor de kinderen; zelf hebben we maat 000 daar gaat ca. 1.000 IE ascorbinezuur in)
  • rietjes (om ascorbinezuur te kunnen drinken mocht pillen slikken niet (meer) lukken)

Ik zoek nog een UV-B lamp om met dichte ogen naar te kijken, aangezien het te vroeg in het jaar is om van de zon echt een bijdrage te verwachten (alhoewel het op een zonnige dag al wel heerlijk is, vooral achter glas - niet nuttig voor de aanmaak van vitamine D maar domweg genieten doet je lichaam al goed, zie ook hieronder vwb ontspannen)

GEEN antibacteriële middelen. Nooit! Virussen zijn geen bacteriën dus die bestrijd je daar niet mee, en antibacteriële middelen doden ook gunstige bacteriën dus daarmee geef je de foute resistente bacteriën alleen maar meer speelruimte.

GEEN vitamine A, dat beschadigt cellen (wordt om die reden gebruikt als chemotherapie en afgeraden tijdens zwangerschap) en bevordert de vermenigvuldiging van virussen.

GEEN vitamine D supplement, dat is rattengif.

GEEN multivitaminen/mineralen, dat heeft een verwaarloosbaar kleine kans nou net die paar bruikbare stoffen te bevatten in precies die verhouding die jouw unieke lichaam nodig heeft, en een aanzienlijke kans op een teveel aan bepaalde stoffen die een onbalans veroorzaken die je gezondheid alleen maar verder onderuit haalt (en/of ronduit slecht zijn, zoals A, C, D).

Wat we doen bij de eerste verschijnselen van verkoudheid:

Zoveel mogelijk ontspannen, zoveel mogelijk rusten. Mediteren. Comedy's en slapstick kijken ipv drama's/thrillers/etc. Komische boeken/strips lezen ipv etc. (Gezelschaps)spellen doen ipv het nieuws volgen. Een gespannen geest zorgt voor een gespannen lichaam en een gespannen lichaam heeft het te druk voor opruimacties en herstel.

Paar keer per dag:

• gorgelen met waterstofperoxide
  • wattenstaafje waterstofperoxide door beide neusgaten halen
  • op de zij liggend waterstofperoxide in oor druppelen en 10 minuten laten intrekken, daarna andere oor

Worden de klachten erger dan stappen we over op colloïdaal zilver voor bovenstaande. En dan ook inhaleren, en drinken, tot een liter per dag.

Het te verwachten verloop van symptomen is een week grieperig (en dan bedoel ik niet domweg een zware verkoudheid, wat veel mensen al griep noemen; maar niet meer kunnen opstaan e.d.).

Dan in de tweede week ga je óf vooruit, óf je verslechtert.

In dat laatste geval gaan we over op ascorbinezuur, 1.000 IE per uur tot aan net geen diarree. Dit zal het ALDH systeem uitschakelen en een potentieel dodelijke cytokinestorm voorkomen.

En intussen uitzieken: zoveel mogelijk rusten, regelmatig drinken en een beetje proberen te eten. Je lichaam zijn gang laten gaan en niet teveel dwarszitten. (Wij gaan hier dus geen slopende stunts uithalen zoals elke dag doodziek je badkamer boenen. Wie dat bedacht heeft, heeft nog nooit griep gehad.)

En voor alle duidelijkheid: we slikken normaal dus géén vitamine C. Overigens ook geen colloïdaal zilver. Beide houden we achter de hand voor noodgevallen - MAAR zilver is een oxidant (net als waterstofperoxide) en ascorbinezuur een antioxidant en die moeten dus NIET GECOMBINEERD WORDEN.

• Leuk 4
Link naar reactie

1 uur geleden, hippo zei:

Ik ga ervan uit dat we het virus zullen vatten. Wat ik daarvoor extra in huis heb gehaald:

• waterstofperoxide 3%
  • colloïdaal zilver
  • inhalator
  • kleinste maat pillenpers + lege capsules (voor de kinderen; zelf hebben we maat 000 daar gaat ca. 1.000 IE ascorbinezuur in)
  • rietjes (om ascorbinezuur te kunnen drinken mocht pillen slikken niet (meer) lukken)

Ik zoek nog een UV-B lamp om met dichte ogen naar te kijken, aangezien het te vroeg in het jaar is om van de zon echt een bijdrage te verwachten (alhoewel het op een zonnige dag al wel heerlijk is, vooral achter glas - niet nuttig voor de aanmaak van vitamine D maar domweg genieten doet je lichaam al goed, zie ook hieronder vwb ontspannen)

GEEN antibacteriële middelen. Nooit! Virussen zijn geen bacteriën dus die bestrijd je daar niet mee, en antibacteriële middelen doden ook gunstige bacteriën dus daarmee geef je de foute resistente bacteriën alleen maar meer speelruimte.

GEEN vitamine A, dat beschadigt cellen (wordt om die reden gebruikt als chemotherapie en afgeraden tijdens zwangerschap) en bevordert de vermenigvuldiging van virussen.

GEEN multivitaminen/mineralen, dat heeft een verwaarloosbaar kleine kans nou net die paar bruikbare stoffen te bevatten in precies die verhouding die jouw unieke lichaam nodig heeft, en een aanzienlijke kans op een teveel aan bepaalde stoffen die een onbalans veroorzaken die je gezondheid alleen maar verder onderuit haalt (en/of ronduit slecht zijn, zoals A, C, D).

Zoveel mogelijk ontspannen, zoveel mogelijk rusten. Mediteren. Comedy's en slapstick kijken ipv drama's/thrillers/etc. Komische boeken/strips lezen ipv etc. (Gezelschaps)spellen doen ipv het nieuws volgen. Een gespannen geest zorgt voor een gespannen lichaam en een gespannen lichaam heeft het te druk voor opruimacties en herstel.

Paar keer per dag:

• op de zij liggend waterstofperoxide in oor druppelen en 10 minuten laten intrekken, daarna andere oor

Worden de klachten erger dan stappen we over op colloïdaal zilver voor bovenstaande. En dan ook inhaleren, en drinken, tot een liter per dag.

Het te verwachten verloop van symptomen is een week grieperig (en dan bedoel ik niet domweg een zware verkoudheid, wat veel mensen al griep noemen; maar niet meer kunnen opstaan e.d.).

Dan in de tweede week ga je óf vooruit, óf je verslechtert.

In dat laatste geval gaan we over op ascorbinezuur, 1.000 IE per uur tot aan net geen diarree. Dit zal het ALDH systeem uitschakelen en een potentieel dodelijke cytokinestorm voorkomen.

En intussen uitzieken: zoveel mogelijk rusten, regelmatig drinken en een beetje proberen te eten. Je lichaam zijn gang laten gaan en niet teveel dwarszitten. (Wij gaan hier dus geen slopende stunts uithalen zoals elke dag doodziek je badkamer boenen. Wie dat bedacht heeft, heeft nog nooit griep gehad.)

En voor alle duidelijkheid: we slikken normaal dus géén vitamine C. Overigens ook geen colloïdaal zilver. Beide houden we achter de hand voor noodgevallen - MAAR zilver is een oxidant (net als waterstofperoxide) en ascorbinezuur een antioxidant en die moeten dus NIET GECOMBINEERD WORDEN.

Ik hoor wat nieuws, geen vitamine D want dat is rattengif? Heb je daar meer info over?

• Leuk 2
Link naar reactie

3 uur geleden, Pantoffel zei:

Deze heb ik nav een draadje van OBL-Rien gekocht: https://www.kieskeurig.nl/hartslagmeter/product/2758011-medisana-pm-100/prijzen

Werkt prima.

Die heb ik ook.

we gebruiken hem dagelijks.

dit is enkel om te voorkomen dat het zuurstof gehalte tever inkakt.

dus ipv bij 75% bij de dokter belanden maar zodra ik zie dat hij onder de 93 gaat komen.

dus het is preventief.

• Leuk 1
Link naar reactie

6 uur geleden, Kciroj zei:

Wat wij doen: Vit C, Vit D, thuiszorgmedicatie kopen, saturatiemeter, zuurstof flessen + neusbrilletjes, vragen aan je (basis)school om proactief te sluiten. Zelf zoveel mogelijk thuis blijven om niet ziek te worden.

Succes!

Tip: koop ook maskers voor over mond en neus ( nonrebreather ) omdat mensen zodra ze het benauwd krijgen door de mond gaan ademen

En je neusbril dan geen effect meer heeft.

Ook werkt een neusbril maar tot 5 liter per minuut

In de acute situatie wil je iemand graag 8-15 liter per minuut geven 

En let er op dat bij gebruik van de saturatiemeter dat mensen met copd en sommige andere longziekten een lagere saturatie gewend zijn en bij bijvoorbeeld 90% niet altijd zuurstof nodig heeft 

Ook reageerd een saturatiemeter niet goed op nagellak en aceteon en wijkt dan dus af. En geef je iemand zuurstof terwijl de echte saturatie goed is.

Plaats de meter daarom altijd om een schone vinger 

aangepast door Prepnurse
  • Leuk 3
Link naar reactie

Wat huis-tuin-en-keuken-middeltjes die wellicht net de scherpe randjes er af kunnen halen...

Het belang van een goed 'geprept' lijf is natuurlijk al meermaals benoemd, en niet onterecht. Je gezondheid is waarschijnlijk de grootste factor in het verloop van de ziekte, mocht je er mee geconfronteerd worden. Dus genoeg slapen, gezond eten, voldoende bewegen in de buitenlucht (ja, ook nu nog ja. Mocht je verplicht in quarantaine moeten kan je nog lang genoeg binnen zitten). Wel een kleine kanttekening: ga niet in een keer uren sporten als je dat van tevoren niet deed, onder het mom van 'dat is goed voor mijn conditie'. Als je je lichaam nu opeens uit gaat putten, is er niet genoeg energie meer over om tegen eventuele ziektes te vechten.

Wat natuurlijke ondersteuning voor je weerstand: vitamine c, echinacea, vlierbes(sensap), rozenbottel, nou ja, keuze zat.

Wat wellicht ook een tip is, is rozenwortel/rhodiola. Dit is niet alleen ondersteunend voor de weerstand, en bevorderend voor herstel bij ziekte, het vermindert ook (de schadelijke gevolgen van) stress. Dus zeker als je merkt dat je je wellicht erg druk maakt om de hele uitbraak is dat wellicht interessant, aangezien juist stress geen goed effect heeft op je gezondheid.

(bovenstaande zaken zijn natuurlijke supplementen waarvan de werking bewezen is)

Dan daarnaast misschien nog een gekke tip, want ik denk heus niet dat het je zal kunnen genezen van een longontsteking. Maar toch, je hebt aromadiffusers, en er is steeds meer wetenschappelijk bewijs voor op zijn minst de ondersteunende werking van aromatherapie. Zo is oa den en eucalyptus bewezen gunstig voor de luchtwegen, daarnaast heeft het ook een gunstig effect op de luchtkwaliteit (wat wellicht ook gewoon wel fijn is als je dan toch in quarantaine zit). Het is natuurlijk absoluut geen vervanging voor beademing of zuurstoftoediening, maar toch, wie weet is het net ondersteunend genoeg om te zorgen dat het punt waarop dat nodig is uitblijft.

Persoonlijk geloof ik niet dat ik in staat ben om echt medisch ingrijpen te kunnen vervangen mocht dat nodig zijn, vandaar dat ik die scherpe randjes benoemde aan het begin van de post. Toch vind ik het belangrijk maar ook fijn om in ieder geval te doen wat ik kan, om te zorgen dat ik zo gezond mogelijk ben en blijf.

• Leuk 5
Link naar reactie

7 uur geleden, Richa zei:

Ik hoor wat nieuws, geen vitamine D want dat is rattengif? Heb je daar meer info over?

Google zelf even, klinkt misschien flauw maar er zijn zoveel sites met informatie, velen tegenstrijdig.  Lees rond en trek je eigen conclusie.

En gelieve voor de leesbaarheid van het forum alleen datgene uit andermans bericht te quoten waar je daadwerkelijk op reageert.

Link naar reactie

8 uur geleden, hippo zei:

Wat is dit nou voor een rare conclusie??

Chocolade is ontzettend giftig voor honden, is dat reden voor ons om geen chocolade meer te eten?

Het feit dat een overdosis vitamine D giftig is voor ratten, is toch geen reden om geen veilige dosis vitamine D te nemen??

Een overdosis vitamine D is voor mensen ook niet gezond, maar er zijn gewoon veilige doseringen vastgesteld.

• Leuk 2
Link naar reactie

Op 8-3-2020 om 12:04, hippo zei:

• waterstofperoxide 3%

Paar keer per dag:

@hippobedankt voor het delen van de info over waterstof peroxide. 

Ik was hiervan nog niet op de hoogte en ben er intussen verder over gaan lezen. 

Ga dit ook aankopen. 

Welke merken zijn betrouwbaar, welke andere stoffen dienen in de samenstelling te zitten van 3% waterstofperoxide?

Weet je of dit ook gebruikt mag worden bij kinderen (kind is 7 jaar)?

Link naar reactie

Er gaan hier bergen fruit doorheen.

Minimaal 2 stuks per dag.

600 ml. geperst sap van grapefruits, sinaasappelen, minneolas en citroenen.

vit-C 1000 mg

echinacea

propolis capsules

rauwe honing.

Echt sterke gember thee

De tonic van appelazijn, ui, knoflook, gember, mierikswortel, kurkuma, hete pepers.

Just boost !

Link naar reactie

Op 8-3-2020 om 10:30, JohnM zei:

Je wilt eerst een diagnose stellen voordat je een behandelplan kunt opstellen. Een thermometer, saturatiemeter en bloeddrukmeter heb je daarvoor minimaal nodig. Meet elke ochtend de temperatuur en schrijf deze op.

Ik lees van een aantal mensen dat ze een Saturatiemeter hebben. 

Ik twijfel om er één aan te kopen.

Hoe gebruiken jullie deze precies als bv iemand hoest en vanaf wanneer en hoe kan je ingrijpen?

Is dit om zelf op te volgen of de zieke huisgenoot een longontsteking is aan het ontwikkelen?

Link naar reactie

Ik lees van een aantal mensen dat ze een Saturatiemeter hebben. 
Ik twijfel om er één aan te kopen.

Hoe gebruiken jullie deze precies als bv iemand hoest en vanaf wanneer en hoe kan je ingrijpen?
Is dit om zelf op te volgen of de zieke huisgenoot een longontsteking is aan het ontwikkelen?
https://www.vegro.nl/advies/vitaliteit/saturatie-meten
  • Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...