Ga naar inhoud
GENEGEERD

Roggebrood


Gast Peerke

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Havermout. Diverse melen - Boekwijt, Quinoa - vooral degenen die niet bekend zijn zullen nog ruim voorradig zijn.

Trouwens van havermout kan je zelf makkelijk meel maken, en vervolgens melk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Cynica zei:

Havermout. Diverse melen - Boekwijt, Quinoa - vooral degenen die niet bekend zijn zullen nog ruim voorradig zijn.

Trouwens van havermout kan je zelf makkelijk meel maken, en vervolgens melk.

 

Ja! En ook prima pannenkoeken van te maken. In plaats van eieren kan je chiazaad of gebroken lijnzaad voorgeweekt in wat water gebruiken als bindmiddel, ook wel handig als er geen verse eieren voor handen zijn. 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, vlinder88 zei:

In plaats van eieren kan je chiazaad of gebroken lijnzaad voorgeweekt in wat water gebruiken als bindmiddel, ook wel handig als er geen verse eieren voor handen zijn.

Dank. Lijnzaad ruim voorradig in huis, i.v.m. hoog gehalte Calcium voor broze botjes van post-menopauzale vrouw ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 
Ja! En ook prima pannenkoeken van te maken. In plaats van eieren kan je chiazaad of gebroken lijnzaad voorgeweekt in wat water gebruiken als bindmiddel, ook wel handig als er geen verse eieren voor handen zijn. 


Suffe vraag slash bekentenis: ik vond zonnebloemzaad erg duur in consumptie verpakking maar zag dat het ook als vogelvoer werd verkocht. Is dat eetbaar?

JD
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, John Durden zei:

 


Suffe vraag slash bekentenis: ik vond zonnebloemzaad erg duur in consumptie verpakking maar zag dat het ook als vogelvoer werd verkocht. Is dat eetbaar?

JD

 

Ik heb wel eens chiazaad bij een vogelvoerwinkel besteld inderdaad... ik zou gewoon even navraag doen bij de desbetreffende verkoper. Ik had het bij een klein winkeltje gevonden waarvan de eigenaar beweerde dat het gewoon hetzelfde was als wat voor mensenconsumptie wordt verkocht. Ik heb hem op zijn woord geloofd. :) Nu bestel ik alles voor het gemak in bulk online dus dan zijn de prijzen sowieso een heel stuk prettiger.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-3-2020 om 11:21, vlinder88 zei:

 

Ja! En ook prima pannenkoeken van te maken. In plaats van eieren kan je chiazaad of gebroken lijnzaad voorgeweekt in wat water gebruiken als bindmiddel, ook wel handig als er geen verse eieren voor handen zijn. 

Ik heb dit een aantal keer geprobeerd, maar nog niet met succes. Wat is jouw werkwijze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-3-2020 om 19:33, Aalawok zei:

Ik heb dit een aantal keer geprobeerd, maar nog niet met succes. Wat is jouw werkwijze?

 

Ik gebruik altijd voorgeweekt lijnzaad én een gepureerde banaan door het beslag. Dat gaat goed zonder ei.

Zonder banaan weet ik niet of het zou lukken. Er bestaat overigens ook poeder eivervanger die goed werkt voor bakken https://www.ah.nl/producten/product/wi236007/orgran-no-egg-natural-eggreplacer daar heb ik ook goede ervaringen mee voor cake etc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...