Ga naar inhoud
GENEGEERD

wat vragen betreffende vacumeren


Cord

Aanbevolen berichten

ik probeer me een beetje te oriënteren op dit onderwerp, er zijn veel apparaten te koop.

oa Foodsaver wordt hier over het algemeen lijkt wel goed aangeslagen.

Een belangrijk kostenaspect lijkt mij de zakken of rollen; wat zou goedkoper zijn om te gebruiken van deze twee?

En natuurlijk ook in de eerste plaats is het kwaliteitsverschil tussen een rol gebruiken of zak gebruiken?

aanbevelingen zijn zeer welkom, alvast bedankt

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
14 minuten geleden, Cord zei:

ik probeer me een beetje te oriënteren op dit onderwerp, er zijn veel apparaten te koop.

oa Foodsaver wordt hier over het algemeen lijkt wel goed aangeslagen.

Een belangrijk kostenaspect lijkt mij de zakken of rollen; wat zou goedkoper zijn om te gebruiken van deze twee?

En natuurlijk ook in de eerste plaats is het kwaliteitsverschil tussen een rol gebruiken of zak gebruiken?

aanbevelingen zijn zeer welkom, alvast bedankt

 

Ik gebruik rollen., niet vd lidl maar via internet besteld bij groothandel.

nadeel van zakken is dat je veel verschillende maten moet hebben of dat je teveel loze ruimte hebt.

een rol c

kan net zo groot gebruikt worden als je nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Hermanusb zei:

 

Ik gebruik rollen., niet vd lidl maar via internet besteld bij groothandel.

nadeel van zakken is dat je veel verschillende maten moet hebben of dat je teveel loze ruimte hebt.

een rol c

kan net zo groot gebruikt worden als je nodig hebt.

ja, leek mij ook dat een rol wat handiger zou zijn.

Als dat een voordelig adres is, zou je dan kunnen vermelden wie dat is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, gwoonEva zei:

Her ligt er denk ik ook aan wat je wil vacumeren, en hoeveel/hoevaak.

Wij hebben het ook bekeken, maar voor ons geval besloten om voor andere manieren van bewaren te kiezen. Omdat we ook zo veel mogelijk willen kunnen hergebruiken.

ik ben momenteel dingetjes aan het inpakken in ziplock zakjes, zout, suiker, medicijnen, et cetera.

Ook vlees invriezen schijnt beter te zijn als het gevacumeerd is.

verder weet ik het ook nog niet precies, ik begin net pas

een andere mogelijkheid schijnt te zijn Mylar, maar dat is meen ik geschikt voor een veel langere houdbaarheidperiode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is eigenlijk maar één echte goed merk om te vacumeren en dat is een Henkelman.

 

De Foodsaver is een goedkoop alternatief maar niet voor professioneel gebruik. 

 

Ook met zakken en rollen heb je veel kwaliteitsverschil. De dikkere zakken werken het fijnst en die houden perfect het vacuüm vast.

 

Tip is om na het vacumeren meerdere seals, zeker twee te branden/smelten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben er zeker niet aan toe om dat soort prijzen te betalen.

Als de kwaliteit van goedkopere apparaten te wensen overlaat dan zal ik het gewoon niet doen.

Als het alleen maar een kwestie zou zijn van bijvoorbeeld gemak of snelheid heb ik daar geen problemen mee.

ik heb zelf nog een industrieel vacuumpompje in de werkplaats, ( wordt hoofdzakelijk gebruikt om freesmallen vast te houden), misschien zou dit een mogelijkheid kunnen zijn, alhoewel als ik kijk naar zakjes met een ventiel, ook aardig prijzig.

En dan moet de zaak ook nog blijvend perfect geseald worden, of dat allemaal haalbaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben momenteel dingetjes aan het inpakken in ziplock zakjes, zout, suiker, medicijnen, et cetera.
Ook vlees invriezen schijnt beter te zijn als het gevacumeerd is.
verder weet ik het ook nog niet precies, ik begin net pas
een andere mogelijkheid schijnt te zijn Mylar, maar dat is meen ik geschikt voor een veel langere houdbaarheidperiode.

Sorry late reactie... corona drukte enzo

Ik heb een inmaakketel gekocht die inmaakt onder druk. (Pressure canner) in europa niet te vinden dus uit usa laten komen. Door onder druk in te maken bereik je 121°C en is alle risico op bijv botulisme (de onzichtbare ziekmaker) verdwenen. Voordelen tov drogen/invriezen zijn voor ons dat alles reeds bereid is, koud te eten, en bijna alles is zo veilig te bewaren (ook vlees).

Maar goed, oogst uit eigen tuin, dus een ander plan in basis
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-3-2020 om 10:08, gwoonEva zei:


Sorry late reactie... corona drukte enzo emoji40.png

Ik heb een inmaakketel gekocht die inmaakt onder druk. (Pressure canner) in europa niet te vinden dus uit usa laten komen. Door onder druk in te maken bereik je 121°C en is alle risico op bijv botulisme (de onzichtbare ziekmaker) verdwenen. Voordelen tov drogen/invriezen zijn voor ons dat alles reeds bereid is, koud te eten, en bijna alles is zo veilig te bewaren (ook vlees).

Maar goed, oogst uit eigen tuin, dus een ander plan in basis emoji6.png

 

Ooohhhhhh

 

jij hebt de mooiste.

beter is er echt niet.

de houdbaarheid is gigantisch mbv dat ding,

 

niet goedkoop maar echt top.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 
Ooohhhhhh
 
jij hebt de mooiste.
beter is er echt niet.
de houdbaarheid is gigantisch mbv dat ding,
 
niet goedkoop maar echt top.

Zeker! Wij eten nu nog tomaatgroentensoep uit moestuinseizoen 2018!
Smaak is exact hetzelfde als toen ie vers in de pan zat. Bijkomend voordeel is dat ie compleet is, en ik dus niks hoef toe te voegen!

Nadeel; vlees krijgt n andere structuur... ik maakte bijv pastasaus in met geruld gehakt, dat werd n beetje korrelig (zoals uit pot ). Op zich geen ramp als je honger hebt! Maar ons “store what you eat, eat what you store” principe gaat er niet geheel mee op...
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
2 uur geleden, Cyberian zei:

Weet iemand of vacuüm sealer machines ook met mylar zakken te gebruiken zijn?

 

Volgens mij wel.Zowel voor vacumeren als voor sealen.

Heb op een youtube-filmpje wel gezien dat mylar zakken met een strijkijzer werden geseald.

 

Gewoon proberen....!

groet,mevr.Grijpstra

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-5-2020 om 12:42, mevr.Grijpstra zei:

 

Volgens mij wel.Zowel voor vacumeren als voor sealen.

Heb op een youtube-filmpje wel gezien dat mylar zakken met een strijkijzer werden geseald.

 

Gewoon proberen....!

groet,mevr.Grijpstra

 

Ja, strijkijzer of haartang zijn de standaard methodes om te sealen maar ik wil ook zoveel mogelijk lucht uit de mylar zak hebben voordat ik deze seal.
Ik heb iemand gezien die hier een klein stofzuigertje voor gebruikte maar ik vrees dat je daarmee ook het voedsel uit de zak opzuigt, lijkt me niet echt de bedoeling. :-)

Gebruiken vacuum seal machines hitte als standaard methode om de plastic zakken te dichten na het vacumeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Cyberian zei:

Gebruiken vacuum seal machines hitte als standaard methode om de plastic zakken te dichten na het vacumeren?

 

Ja,de zak wordt ahw dicht gesmolten , middels een soort gloeidraad.

Deze moet soms na een tijdje vervangen worden.Gaat wel heel lang mee , hoor.

Met mylar zakken heb ik geen ervaring, gebruik alleen plastic zakken ( gewoon diepvries-en vershoud zakken van de A.c.tion )

groet,mevr.Grijpstra

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...