Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zilver spaarplan

Davdox
 Share

Recommended Posts

Beste Preppers,

omdat ik mijn toekomst somber in ons kikkerlandje en je op 1 of andere manier toch steeds beroofd word van je zuur verdiende centjes he ik besloten om mijn ouwe dag zeker te stellen door maandelijks een klein bedrag te gaan besteden aan zilver.

Omdat het nog een jaartje of 28 duurt voordat ik met pensioen mag/kan word het dus een lange termijn investering omdat ik van mening ben dat er ooit een schaarste aan zilver komt.

Nu zag ik het zilver spaarplan op http://www.muntzilver.nl/contents/nl/d8.html maar die site vind ik er niet echt heel betrouwbaar uitzien en je kan daar niet in Maple Leaf beleggen.

De opzet van dat systeem vind ik wel goed door maandelijks een bedrag automatisch af te laten schrijven en je naar een jaar de munten opgezonden krijgt.

GoldRepublic vind ik er al een stuk betrouwbaarder uitzien maar daar houden ze het zilver in beheer dus daar kan je niet bij als de pleuris uitbreekt.

Dus mijn vraag aan jullie weten of jullie een instelling of combinatie van deze 2 kennen die goede recensies heeft ?

Andere tips zijn natuurlijk van harte welkom.

Groetjes

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Welkom Davdox, hoeveel zou je maandelijks willen omzetten in zilver?

Ik zou enkel voor fysiek zilver gaan & direct in eigen bezit, in een ouwe sok en onder je matras.

Als het bedrag minder dan paar honderd per maand is, dan kan je ws het beste een fysieke muntshop bij je in de buurt zoeken, want de bezorgkosten bij webshops zijn meestal fors.

Zie ook http://preppers.nl/producten/investeringen/zilver-kopen/

Link naar reactie

Wat mijn mede forumleden vergeten te zeggen is dat er veel manipulatie is in de zilver- en goudprijs. Een grote correctie zit er aan te komen, alleen wanneer is de grote vraag. Er zit als je het mij vraag nu nog een dip in de prijzen voordat hij verdubbeld. Koop dus nu fysiek en ga niet lang sparen, want de prijzen stijgen veel meer dan de inflatie.

Link naar reactie

De opzet van dat systeem vind ik wel goed door maandelijks een bedrag automatisch af te laten schrijven en je naar een jaar de munten opgezonden krijgt.

Leuk idee, maar een ounce kost ca 30 euro. Als je meer dan 30 euro per maand wilt sparen, dan kun je beter een fysiek muntje kopen.

Stop niet alles in zilver, er zijn maar weinig mensen die daar tegen kunnen. De emotionele rollercoaster is enorm!

De ene dag heb je op papier 1000 euro, de volgende dag zijn het er nog 700. En drie dagen later 500. Weet je zeker dat je daar tegen kunt?

Persoonlijk zou ik bij het sparen voor de oude dag toch liever goud nemen. Zilver is veel te speculatief.

Link naar reactie

Stop niet alles in zilver, er zijn maar weinig mensen die daar tegen kunnen. De emotionele rollercoaster is enorm!

De ene dag heb je op papier 1000 euro, de volgende dag zijn het er nog 700. En drie dagen later 500. Weet je zeker dat je daar tegen kunt?

Persoonlijk zou ik bij het sparen voor de oude dag toch liever goud nemen. Zilver is veel te speculatief.

Ik zou best tegen het heen en weer gaan van de koers kunnen. Alleen op het moment dat je wilt gaan cashen zal het even spannend worden, heb je wel voor de goede prijs verkocht? Maar dat heb je denk ik met goud ook wel een beetje. Als je een lijn trekt door de schommelingen van zilver dan weet je wel wat de prijs ongeveer moet zijn. Net als de prijs nu al tijden schommelt rond 27-28 dollar per ounce in zilver.

Link naar reactie

Als je die koers neemt dan kijk je mijn inziens korte termijn.

Ook ik heb wat zilver maar besef dat het ook nog veel lager kan.

Hoop op veel hoger, maar dat blijft hoop/vermoeden.....

Ik zie het als een van de zaken die je kunt doen om wat risicos af te dekken, maar ook net zo goed extra risicos geven.

Zolang je er zelf maar achter staat en het niet doet omdat andere het zeggen of iedereen het doet.

Grt

Kans

Link naar reactie

Voor 25-30 USD/oz kan er meer dan genoeg zilver geproduceerd worden om aan de industriele vraag te voldoen.

Waarschijnlijk zal zilver nog veel hoger gaan omdat er ook vraag is uit de investeringshoek. Maar die investeringshoek is een zeer discutable vraag. Die kan van positief omslaan naar negatief zonder voorafgaande waarschuwing.

In dat geval kan zilver vrij gemakkelijk terug naar beneden de 10 usd/oz.

Let wel: ik verwacht niet dat dat zal gebeuren, maar het risco dat het gebeurt is reëel.

Als oude dag voorziening vind ik zilver dan ook niet geschikt.

Link naar reactie

Voor 25-30 USD/oz kan er meer dan genoeg zilver geproduceerd worden om aan de industriele vraag te voldoen.

Waarschijnlijk zal zilver nog veel hoger gaan omdat er ook vraag is uit de investeringshoek. Maar die investeringshoek is een zeer discutable vraag. Die kan van positief omslaan naar negatief zonder voorafgaande waarschuwing.

In dat geval kan zilver vrij gemakkelijk terug naar beneden de 10 usd/oz.

Let wel: ik verwacht niet dat dat zal gebeuren, maar het risco dat het gebeurt is reëel.

Als oude dag voorziening vind ik zilver dan ook niet geschikt.

Je zegt eigenlijk dat je zilver een belegging vind, dat terwijl er empirisch onderzoeken zat zijn die zeggen dat zilver en goud echt geld is. Dit is al duizenden jaren zo en zal nog lang na onze dood ook zo zijn. Dan heb je nog het argument dat er geen tegenpartij risico is. Banken kunnen omvallen, overheden kunnen failliet gaan, bedrijven kunnen failliet, mensen kunnen failliet, valuta (sommige hier noemen het nog geld) kan bijgedrukt worden. Zilver wordt gemijnd, maar de vraag er naar zal gigantisch worden in de nabije toekomst als al die afgeleide producten zoals valuta, financiële derivaten, schulden etc. niets of weinig waard blijken te zijn.

Historisch gezien is 1 troy ounce zilver ongeveer 10 werkdagen hard zwoegen voor een middenklasse arbeider. Als je minimumloon van nu pakt dan zit zilver op een historisch laag niveau van 3 uur werken tegenover een historisch gemiddelde van 10 (ongeveer 80uur) dagen hard zwoegen.

Link naar reactie

• 4 weeks later...

Hoi Davdox,

Volgens mij kun je bij Goldrepublic ook een soort spaarplan oprichten, dan wordt er automatisch elke maand een bedrag van je rekening afgeschreven en dan zal dan waarschijnlijk omgezet worden in zilver of goud. Ik weet het niet precies, maar ik geloof dat het bij hun kan.

Verder ben ik het helemaal met Dr.Prepper eens, het meest veilige is toch zelf het zilver in bezit. Omdat je het met je eigen ogen ziet.

Er zijn genoeg webshops waar je kunt kopen, je moet alleen een betrouwbare uitzoeken. Tja wanneer weet je of iets betrouwbaar is of niet. Ik denk pas als het bestelt is en je het binnengekregen hebt. Ik heb nu een paar x bestelt bij http://www.dutchbullion.nl en http://www.amsterdamgold.nl, hier heb ik het spul van binnengekregen en alles goed gegaan. Er zullen verder genoeg betrouwbare sites zijn hier in NL, je moet het even goed uitzoeken, succes ermee!

Groetjes

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...