Ga naar inhoud
GENEGEERD

Halfgelaatsmasker desinfecteren


Aanbevolen berichten

Kan ik, als ik zou willen, een halfgelaatsmasker desinfecteren van virale delen als ik dat zou willen?

Iets zoals deze; 

image.jpg?x=400&y=400

Bijvoorbeeld met verdunde bleek en dan 24u laten drogen? Of zit het virus diep in het filter en zou het niet werken / hoog risico?

 

Greetz,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dit is een link naar een 3M pdf Cleaning Reusable Respirators

ik heb het stukje waarin de ontsmettingsmiddelen worden behandeld even door Google translate gehaald, misschien zijn er mede forumleden die deze stoffen beter kunnen duiden,

Quote

Desinfecteer het gelaatsstuk door te weken
in een oplossing van quaternaire ammoniak
ontsmettingsmiddel of verdunde natriumhy-
pochloriet (30 ml huishoudbleekmiddel
in 7,5 L water), of een ander pak-
in staat desinfecterend.

 

aangepast door Cord
spelling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een daikin oplossing, spuit het masker tot hij aan alle opervlakte vochtig is incl hoofd band en sluiting delen,  laat het 30 minuten drogen, zicht gedeelte met een schoon doek oppoetsen. Klaar. Een andere oplossing is in de afwasmachine op heet, geen eco programma. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de filters herbruikbare? Hoe is de reguliere schoonmaak ervan? In daikin onderdompelen en aan de lucht laten drogen, lijkt mij logisch, maar ik weet niet hoe de filters zijn gebouwd. Het moet helemaal nat worden en misschien zijn er plastic delen die de vocht tegen houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 5-3-2020 om 21:49, Whooptidooh zei:

En met een in 70% alcohol gedepte doek, dan? Ik snap dat de filters niet kunnen worden schoongemaakt, maar met alcohol desinfecteren zou toch ook moeten werken?


De meeste filter doeken, veranderen structuur de weefsels verschuiven dan ten opzichte van elkaar.   Met alleen desinfecteren dood je misschien wat, maar het filter kan wel verstopt raken. En dat moet je er dan uitspoelen en dan veranderd meestal de structuur van de weefsels. 

 

Op 6-3-2020 om 10:07, Robert J zei:

In een emmer met 70% alcohol of 60% ethanol gooien even laten liggen en daarna op een doek laten uitwasemen.

dit is wel mits deze 3m maskers tegen de alcohol bestand zijn. Ik heb een Sundström Pandemic Flu Kit, deze is incl. filters daartegen bestand.

Link masker

https://youtu.be/Zp0SZIeKxPU


Leuke demo bij dat YT filmpje , maar als het het op die manier doet, is er sprake van kruisbesmetting.
 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Verdunde natriumhypochloriet is gewoon verdund bleekwater. Je kan het masker zelf daar in reinigen, nooit de filters ! Houd er ook rekening mee dat je na enige tijd de klep(pen) moet vervangen ! staat in de gebruiks aanwijzing van het masker, verschilt per type en fabrikant. Als al jaren oud is vernieuwen.

 

Dit masker  de 3m 4255+  is een weggooi masker ! Dus de kleppen zijn zeker niet gemaakt om weken mee te gaan ook al zou je het filter vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...