Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

1 minuut geleden, Kciroj zei:

In de gang neer laten zetten, pinnen, boodschappen ontsmetten en dan je handen wassen. :)

Zolang er nog voorraad is en de logistiek nog werkt is het een prima idee, dank je!

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
22 uur geleden, Peerke zei:

Nope Ronin.

Het virus is te vergelijken met een ernstige longontsteking waarbij de ACE receptoren aangevallen zijn, en de patient letterlijk verdrinkt door volle longen. De Aziaat heeft 5 keer meer van die receptoren dan de Westerling. Het zal hier wel meevallen.

Volgens onderstaand schema heeft een Aziaat ongeveer 90% kans het virus te krijgen bij blootstelling en een Europeaan 53%, volgens dit schema dan he? Want in een onderzoek (ik ben de link kwijt, als ik hem vind dan post ik hem) zijn er veel meer factoren die een rol spelen bij dit virus, dan alleen de ACE2 receptoren. En in de praktijk is het nog niet zo duidelijk of het voor de westerling wel 'mee zal vallen'. Ga er vooralsnog maar even niet van uit.

Daarnaast circuleert ook op het internet dat in China meer mannen dan vrouwen overlijden aan het virus. Dat heeft waarschijnlijk niets met het geslacht te maken maar met het feit dat er 2x zoveeel mannen dan vrouwen in China roken. Roken schijnt dus een factor te zijn in het krijgen van al die niet heftige klachten. Ik zou er niet van uit gaan dat bepaalde rassen of geslachten meer of minder vatbaar zouden zijn dan anderen.

afbeelding.png.1b69648b46ae0844fa0908b69f28661b.png

• Leuk 2

Deze post delen

Bij het kunnen ontlopen van een besmetting is ook een gezond lichaam helpend, mijn advies is als je nu iets hebt om over te twijfelen om naar een arts te gaan, ga nu zo snel mogelijk nog. Zelf heb ik last al een poos van een kies, tandarts kon het niet direct vinden vorige keer, maar vanochtend begon het weer te jengelen, dus donderdag ga ik toch maar weer. Raar om nu te beseffen dat we niet weten of dat over een maand nog zo makkelijk gaat..

• Leuk 1

Deze post delen

Mijn persoonlijke vit inname is nu een goede multi, extra vit c en vitamine D. 

Graag wil ik voor als het nog nijpender gaat worden in NL, of ik het corona ooit opvang Liposomale Vitamine C hebben, weet iemand dit goedkoop en zuiver te maken? Er staan van allerlei filmpjes van op youtube maar geen idee welke echt goed is.

Schijnt minstens zo effectief als de intra veneuze variant van toediening hoge dosissen. 

Verder probeer ik regelmatig buiten rustig 10 km te wandelen en probeer om de dag 75 x rustig op te drukken. Naast mijn andere training. Het kan meer maar ik ben ouder nu haha

• Leuk 1

Deze post delen

Ik heb inmiddels flink wat voedsel in voorraad. De boodschappen die ik nog doe, doe ik op rustige tijdstippen. Verder ben ik gestopt met handen geven, zowel op werk als privé. Als de besmettingen a.s. week verder toenemen, hetgeen te verwachten is, stop ik met de niet-absoluut-noodzakelijke sociale activiteiten. Ook werk gaat dan heroverwogen worden.

• Leuk 4

Deze post delen

Dit topic gaat over het koste wat kost besmetting te voorkomen, of uit de weg te gaan. Wat ik mij serieus afvraag nu of het misschien een idee zou zijn het juist nu op te zoeken in de begin fase nu er nog behandeling mogelijk is om zodoende immuun te zijn voor latere ellende?  Of is er telkens sprake van her besmetting met evt zelfs desastreuzer effect? 

Om het virus koste wat kost te ontlopen zou het misschien een idee zijn dit jaar eerder met vakantie te gaan in een blokhut in de bossen haha, voor de mensen die in stedelijk gebied wonen dan. 

Deze post delen

Dit topic gaat over het koste wat kost besmetting te voorkomen, of uit de weg te gaan. Wat ik mij serieus afvraag nu of het misschien een idee zou zijn het juist nu op te zoeken in de begin fase nu er nog behandeling mogelijk is om zodoende immuun te zijn voor latere ellende?  Of is er telkens sprake van her besmetting met evt zelfs desastreuzer effect? 

Om het virus koste wat kost te ontlopen zou het misschien een idee zijn dit jaar eerder met vakantie te gaan in een blokhut in de bossen haha, voor de mensen die in stedelijk gebied wonen dan. 

Er zijn gevallen van tweede besmettingen bekend toch? Dus weerstand is niet zeker...

En ontlopen, nu nog? Ik denk in alle eerlijkheid dat we daar te laat voor zijn...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deze post delen

2 uur geleden, gwoonEva zei:

Er zijn gevallen van tweede besmettingen bekend toch? Dus weerstand is niet zeker...

En ontlopen, nu nog? Ik denk in alle eerlijkheid dat we daar te laat voor zijn...

Nee joh, je kan nu de bossen nog in of verlaten gebied opzoeken, of lekker uit varen met een schip enz enz enz daar was ik benieuwd naar, wie het echt uit de weg gaan nu en hoe 

Deze post delen

Goh, ik moet even denken aan het vroegere forum, toen we de term SHTF regelmatig noemden. Beetje nostalgie, maar we waren er volop mee bezig.

Nou, dit is een SHTF, niets minder.

• Leuk 1

Deze post delen

3 uur geleden, gwoonEva zei:

@Ronin Kogaratsu  N.B. Dit is NIET een quote van gwoonEva,maar van Ronin Kogaratsu,foutje bij de quote..

Maar als alle mensen uit de steden daar dan ook naar toe gaan....

En een schip ? Dan toch wel geen cruise-schip zeker?

Een bootje , ja , dat lijkt mij dan ook wel weer wat.

Dat hadden we dan mss samen kunnen doen.. samen in een bootje,in een gezellig slootje...

Ach, ik - probeer - het wel uit de weg te gaan , maar daarbij blijf ik toch echt lekker thuis.!( met mijn eigen adjudantje!)

Blijf gezond,groet,mevr.Grijpstra

Deze post delen

44 minuten geleden, Richa zei:

Goh, ik moet even denken aan het vroegere forum, toen we de term SHTF regelmatig noemden. Beetje nostalgie, maar we waren er volop mee bezig.

Nou, dit is een SHTF, niets minder.

Ja, ik begrijp je volkomen , nostalgie , ja...

Maar toen was het een (soort) droom,nu akelige werkelijkheid en daar zijn veel mensen nu ook volop door bezig.

Soms zelfs moeilijk te bevatten : wat staat ons te wachten ?

Blijf gezond,groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 1

Deze post delen

Op 2-3-2020 om 10:38, Ronin Kogaratsu zei:

Ik bedoel meer, vanaf wanneer blijf je binnen, stuur je je kids niet meer naar school, stop je met judo , dansen of een andere contact activiteit, welke plekken zijn het beste om naar toe te vertrekken enz

Ik zit in Breda. Ik ga voorlopig nog wel werken (geen direct contact met mensen). Mijn kinderen gaan sinds deze week niet meer naar school. 

• Leuk 1

Deze post delen

Ik doe op rustige momenten boodschappen schud geen handen sinds 1,5week. Verder desinfecteer ik mijn handen of attributen na of voor aanraking en tanken doe ik sowieso altijd met een handschoentje! Voedsel en water heb ik genoeg in huis als het virus door de straten trekt kom ik niet meet voorbij de voordeur. 

Deze post delen

Ik dacht helemaal voorbereid te zijn op elke noodsituatie, lekker zelfvoorzienend op mijn bergje in het buitenland, vriezer vol, weck en droogvoedsel aanwezig, hout en water, kom maar op!  

In februari hebben we met het oog op het virus nog voor een half jaar dierenvoer, suiker en bloem in huis gehaald, dit mede omdat ik wegens ziekte in de groep "zwakkeren" val en beter geen longontsteking oploop.

Nah wat denkje? Alles voorbereid, donder ik dankzij een hond van een kennis van een betonnen trap op een berg, schouder 3-voudig gebroken..  Ik moet nu elke week naar het ziekenhuis, daar vliegen nu dus al mijn maatregelen de soep in want zover ik weet is een ziekenhuis wel 1 van de grootste risicoplekken om vaak te zijn. 

Morgen weer naar dat ziekenhuis, grr, ik weet niet precies waar ik de grens moet stellen en moet besluiten om zonder medische zorg aan schouder toch maar op mijn bergje te blijven....lastig dus, denk je alles voor elkaar te hebben maar dat kan dus soms illusie blijken te zijn.  

• Leuk 1

Deze post delen

11 minuten geleden, Piroska zei:

*potjandriedubbeltjes*

Sterkte en beterschap! Een drievoudige breuk zal toch geopereerd moeten worden, het lijkt me bijna ondoenlijk om dat zonder ingrijpen te laten helen en dan een functioneel gewricht over te houden...

• Leuk 1

Deze post delen

21 minuten geleden, Aalawok zei:

Sterkte en beterschap! Een drievoudige breuk zal toch geopereerd moeten worden, het lijkt me bijna ondoenlijk om dat zonder ingrijpen te laten helen en dan een functioneel gewricht over te houden...

Morgen uitsluitsel, de breuken sloten mooi aan op vorige fotoos, maar ik was inderdaad twijfelgeval...

thanks for the good wishes! 

Deze post delen

41 minuten geleden, Piroska zei:

Morgen weer naar dat ziekenhuis, grr, ik weet niet precies waar ik de grens moet stellen en moet besluiten om zonder medische zorg aan schouder toch maar op mijn bergje te blijven

Dat is echt k*t. Ik zou toch maar gaan en vragen of je de controles wat uit elkaar kan trekken (1 keer per 2 weken bijvoorbeeld).

En stel dat je nu besmet zou raken is er nog plek. Over een week of 4 kan dat compleet anders zijn.

Voorspoedig herstel.

• Leuk 1

Deze post delen

Ja je snapt hem he?  Maarja over 2 weken loop ik nog risico....ik wil helemáál niet naar het ziekenhuis, dan ben ik veiliger... ik denk er nog even over na, morgen ga ik in elk geval wel..

Deze post delen

Ja je snapt hem he?  Maarja over 2 weken loop ik nog risico....ik wil helemáál niet naar het ziekenhuis, dan ben ik veiliger... ik denk er nog even over na, morgen ga ik in elk geval wel..

Beterschap!

Ennuh, delen wij permie groepen op smoelenboek??

• Leuk 1

Deze post delen

Sjenks!   

Ja vast die permiegroepen, er is over het algemeen maar 1 nederlandstalige Piroska op dat smoelengebeuren en dat ben ik inderdaad...

• Leuk 1

Deze post delen

21 minuten geleden, gwoonEva zei:

Beterschap!

Ennuh, delen wij permie groepen op smoelenboek?? emoji2957.png

Langkous is mijn achternaam..

Deze post delen

Sjenks!   

Ja vast die permiegroepen, er is over het algemeen maar 1 nederlandstalige Piroska op dat smoelengebeuren en dat ben ik inderdaad...

Mijn jongste heet Lotta, we noemen haar altijd pippilotta

En volgens mij schreef je ook al mee op t moestuinforum

Ik volgde n pdc, en toen kwam ik op t smoelenboek en zag n bekend naam! Leuk!

Deze post delen

Klopt helemaal, geestig is dat ik mijn dochter ook Lotta wilde noemen, uit de kabaalstraat, manlief ging helaas niet accoord, Maar we raken offtopic, haha..fijne avond!

• Leuk 1

Deze post delen

Ik dacht helemaal voorbereid te zijn op elke noodsituatie, lekker zelfvoorzienend op mijn bergje in het buitenland, vriezer vol, weck en droogvoedsel aanwezig, hout en water, kom maar op!  
In februari hebben we met het oog op het virus nog voor een half jaar dierenvoer, suiker en bloem in huis gehaald, dit mede omdat ik wegens ziekte in de groep "zwakkeren" val en beter geen longontsteking oploop.

Nah wat denkje? Alles voorbereid, donder ik dankzij een hond van een kennis van een betonnen trap op een berg, schouder 3-voudig gebroken..  Ik moet nu elke week naar het ziekenhuis, daar vliegen nu dus al mijn maatregelen de soep in want zover ik weet is een ziekenhuis wel 1 van de grootste risicoplekken om vaak te zijn. 

Morgen weer naar dat ziekenhuis, grr, ik weet niet precies waar ik de grens moet stellen en moet besluiten om zonder medische zorg aan schouder toch maar op mijn bergje te blijven....lastig dus, denk je alles voor elkaar te hebben maar dat kan dus soms illusie blijken te zijn.  
Niet te verzinnen het leven... Wel echt heel erg balen zeg, heel veel sterkte!!

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...