Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

We zijn met de meesten hier al jaren aan het preppen en scherp op actuele dreigingen. Nu zijn we aanbeland op een shtf situatie die in de beginschoenen staat, wat zijn jullie ideeën hoe dit virus met alle ontwikkelingen te ontlopen? Wanneer is het moment echt drastische maatregelen te treffen als de overheid het verzaakt heeft?

Ik bedoel, wanneer duik je met een berg proviand een schip in en meer je af en vaar je uit de bewoonde wereld, of wanneer betrek je een berghutje voor onbepaalde tijd met je geliefden, wanneer ga je volledig bug in?

Of is het een optie het virus te trotseren en zo weerstand op te bouwen er tegen? En zijn de verhalen dat het latent in het lichaam aanwezig blijft toch maar fake news?

Er over praten is 1 ding, er naar gaan handelen een tweede

Is het tevergeefs om het te proberen te ontlopen ? Zoals in de volkskrant al geschreven werd.. Corona? Wen er maar aan. En braaf wachten tot de vaccinaties ons aangediend worden door de overheden om ons te beschermen tegen dit virus? 

Wat is jullie idee hier over? En waar bestaat jullie voorbereiding uit? Mondkapjes en handen wassen of toch iets drastischer aanzetten?  

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben gezond, zo ook de anderen in mijn gezin. Wellicht naief, maar ik ben banger voor de gevolgen tav de samenleving, dan die van het virus an sich.

Ja wij letten extra op hygiene, en als er een reden is om in thuisquarantaibe te gaan dan doen we dat! Maar het virus panisch ontlopen ga ik niet doen.

Mocht ik ziek worden (ik ben al lekker verkouden aan t worden, en woon in risico gebied ) dan zal ik anderen weren, want ik wil niemand anders extra risico laten lopen.

Onze preps zijn wat ze zijn, enige wat ik heb gedaan is alles nog eens extra nagelopen en waar nodig wat aangevuld. (Zeker “lang houdbaar” vers, zoals ui, wintereen etc)

Verder doen we gewoon wat we altijd doen... we houden ons rustig maar alert. Greyman style

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Leuk 7

Deze post delen

Gast Peerke

Zorg gewoon dat je weerstand en immuunsysteem zo hoog mogelijk zijn.

En vermijd de grote massa en drukke steden.

Denk aan je hygiene.

Geen paniek. Vaker lachen. Dat is ook gezond !

Deze post delen

Maat van mij trekt de bossen van Zweden in waar hij een huis heeft, voordat de toegang dicht gegooid of afgesloten wordt, niet direct uit angst voor het virus maar idd meer voor de gevolgen er van.

Zelf zou ik graag helder willen hebben wat het virus doet met een lichaam op de langere termijn. Ik las iets van aanval op de organen bij de eerste besmetting en bij her besmetting nog steviger. 

Geen paniek idd Peerke, het leven overleven doen we toch niet

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Peerke
3 minuten geleden, Ronin Kogaratsu zei:

Maat van mij trekt de bossen van Zweden in waar hij een huis heeft, voordat de toegang dicht gegooid of afgesloten wordt, niet direct uit angst voor het virus maar idd meer voor de gevolgen er van.

Zelf zou ik graag helder willen hebben wat het virus doet met een lichaam op de langere termijn. Ik las iets van aanval op de organen bij de eerste besmetting en bij her besmetting nog steviger. 

Geen paniek idd Peerke, het leven overleven doen we toch niet

Nope Ronin.

Het virus is te vergelijken met een ernstige longontsteking waarbij de ACE receptoren aangevallen zijn, en de patient letterlijk verdrinkt door volle longen. De Aziaat heeft 5 keer meer van die receptoren dan de Westerling. Het zal hier wel meevallen.

Deze post delen

We zijn vooralsnog bugin. Voor zover je het kan noemen, want we zijn grieperig en ik zou sowieso de deur niet uitgegaan zijn. Kids zijn ook niet fit, dus zelfde verhaal. Ok, vooruit, ik ben soepeler naar hen toe dan wanneer er niks aan de hand zou zijn.

Waarom?

Ik heb geen zin om bij de eersten te horen die het 'hier' krijgen. Ik heb liever dat anderen het wiel voor me uitvinden.

Ik heb geen vastomlijnd plan voor de langere termijn, ik ga meebewegen met wat er om me heen gebeurt en daar zo goed mogelijk op reageren. 

• Leuk 3

Deze post delen

Gast Peerke
8 minuten geleden, Aalawok zei:

We zijn vooralsnog bugin. Voor zover je het kan noemen, want we zijn grieperig en ik zou sowieso de deur niet uitgegaan zijn. Kids zijn ook niet fit, dus zelfde verhaal. Ok, vooruit, ik ben soepeler naar hen toe dan wanneer er niks aan de hand zou zijn.

Waarom?

Ik heb geen zin om bij de eersten te horen die het 'hier' krijgen. Ik heb liever dat anderen het wiel voor me uitvinden.

Ik heb geen vastomlijnd plan voor de langere termijn, ik ga meebewegen met wat er om me heen gebeurt en daar zo goed mogelijk op reageren. 

Ha

Ha

Haaaaaaaaaaaaaa

Tsjoe !

Corona ?

Nee, gewoon verkouden :P

Deze post delen

1 minuut geleden, Peerke zei:

Ha

Ha

Haaaaaaaaaaaaaa

Tsjoe !

Corona ?

Nee, gewoon verkouden 😛

Aanstellerona ;)

• Leuk 1

Deze post delen

Je moet gewoon flexibel blijven en plan A, b, c etc. klaar hebben.

Mijn dilemma is dat Corona in heel de EU aan het uitbreken is, dus waar heb je de beste kansen. Ik denk dat we het uiteindelijk allemaal gaan krijgen, althans 70% dus het merendeel. 

Het nadeel van NL is dat alles zo dichtbij is en dat we zo dichtbevolkt zijn. Het is nu dus al op enkele kilometers hemelsbreed van ons huis gesignaleerd. 

Een anders dilemma is dat ik al 2 weken loop te kuchen, hoesten en verkouden ben. Geen koorts of andere griepverschijnselen maar dat ik vatbaar ben, lijkt me evident. 

Ontlopen vrees ik dat dat niet gaat lukken, maar het beste is om ervoor te zorgen dat je het zo laat mogelijk krijgt. 

Deze post delen

1 uur geleden, FincaInSpanje zei:

Ontlopen vrees ik dat dat niet gaat lukken, maar het beste is om ervoor te zorgen dat je het zo laat mogelijk krijgt. 

Zo laat mogelijk lijkt mij tegen juni, want ik stel me zo voor dat we in NL een grote ongecontroleerde golf krijgen met heel veel 15%ers tegelijk die de faciliteiten overbelasten. Als je daar middenin zit en ook kritisch wordt, ben je de sjaak. In dat licht hebben de eerste mensen juist de betere positie. Maarja, hoe ontwikkelt die ziekte zich daarna?...

Deze post delen

Ja het kan razend snel verspreiden op deze manier in Nederland. Maar om eerlijk te zijn had ik in Italie nog veel ergere cijfers verwacht inmiddels, hopelijk moeten we het uitzingen tot aan de zomer. Beste zou dus zijn om het virus te ontlopen nu een poosje off grid

• Leuk 2

Deze post delen

Gast Peerke

Boost je immuunsysteem ! Zie onderstaande video en vergeet huismiddeltjes zoals gember, knoflook en pure honing niet.

Deze post delen

37 minuten geleden, Peerke zei:

Boost je immuunsysteem

Je mag me skeptisch noemen, maar ik geloof niet zo zeer in "gefabriceerde" oplossingen.

Dat gember, knoflook etc goed zijn voor je immuunsysteem twijfel ik geen moment, maar ik koop/gebruik liever (plant zelf aan) echte knoflook, gember etc dan een potje "geloof me maar" te kopen.

Het immuunsysteem boosten is overigens imo een verkeerde keuze van woorden. Ik geloof niet dat we ons immuunsysteem kunnen "boosten" tot voorbij de 100%.

Wel is het zo dat vele van ons niet op die 100% zitten, maar leven & werken op een veel lager niveau.

Denk bijvoorbeeld aan stress, verkeerd voedsel, te weinig slaap, vit-D tekort en en en.

Dat geeft ook al aan welke richting ik op zou willen gaan:

1) Slaap. Je kunt er niet omheen, je hebt (imo) echt 8 uur slaap per dag nodig. Minder dan dat en je presteert niet alleen onder je maximum, je weerstand tegen ziektes neemt ook (imo drastisch) af. Ik geloof dat 8 uur slapen (in het begin misschien wat meer als je een tekort hebt) de goedkoopste en meest effectieve manier is om je immuunsysteem op te krikken. Omdat dit thema mij dierbaar is, een linkje naar een artikel over slaap dat ik geschreven heb (op mijn site) http://overbeterleven.nl:6678/2019/01/17/gezondheid-slaap.html (ps, mijn webserver is experimenteel en wil nog wel eens crashen... sorry)

2) De enigste vitamine die we wel in een potje zouden moeten kopen is (imo) vitamine D3. In ons land hebben we een chronisch tekort aan D3 gedurende de wintermaanden. En wanneer we niet buiten werken (of veel buiten sporten) dan ook in de zomermaanden. Vit D3 is belangrijk voor het immuunsysteem. Ik neem iedere dag 25mg Vit D3. Neem niet meer dan dit want te veel Vit 3 is schadelijk. D3 moet je in de ochtend nemen.

3) Het enigste mineraal dat we wel in een potje zouden moeten kopen is Magnesium. Gezien onze voeding (landbouwgrond) heeft bijna iedereen een tekort aan magnesium. Helaas is het lastig om een goede magnesium verbinding te vinden, er zijn er veel, maar sommige worden slecht opgenomen. Eigenlijk moet je experimenteren om te zien welke jou de beste resultaten geeft. Of je neemt een mix van magnesium verbindingen. Magnesium is belangrijk voor het zenuwstelsel, voor een goede spijsvertering en slaap. Zelf ben ik op het spoor van magnesium gekomen omdat ik last had van zeer pijnlijke voetkrampen. Met een magnesium supplement zijn die verdwenen.

4) Stress. Dat is een lastige, iedereen weet dat je stress moet proberen te verminderen, maar hoe? 1 ding dat voor bijna iedereen werkt is elke dag een uurtje in het bos wandelen. Als het niet anders kan, dan is 15 minuten in een park nog altijd beter dan niets. Groen lijkt een belangrijke factor te zijn, evenals witte ruis en niet symmetrische (i.e. chaotische) vormen. Natuurlijk is ook voldoende slaap een belangrijke stress verlichter.

5) Deze wist je al lang: stop geen gif in je lichaam. Hier hoef ik niet veel over te zeggen, maar omdat het zo belangrijk is wil ik alleen even suiker er uit lichten: geen suiker in je dieet. Echt niet!. Geen suikerwater, en kijk uit met te veel fruit want die is inmiddels zo zoet gekweekt dat veel fruit eten ook al niet ideal meer is. (PS: suiker is mijn achilleshiel...ik geef dat toe...)

• Leuk 2

Deze post delen

Met het virus en commotie ontlopen bedoelde ik meer, of jezelf alvast afzonderen in huis, op een schip of bol oid , en wanneer dat in zou gaan. Preventie met vitamines en handen wassen is al logisch.

Ik bedoel meer, vanaf wanneer blijf je binnen, stuur je je kids niet meer naar school, stop je met judo , dansen of een andere contact activiteit, welke plekken zijn het beste om naar toe te vertrekken enz

Deze post delen

Gast Peerke
1 minuut geleden, Ronin Kogaratsu zei:

Met het virus en commotie ontlopen bedoelde ik meer, of jezelf alvast afzonderen in huis, op een schip of bol oid , en wanneer dat in zou gaan. Preventie met vitamines en handen wassen is al logisch.

Ik bedoel meer, vanaf wanneer blijf je binnen, stuur je je kids niet meer naar school, stop je met judo , dansen of een andere contact activiteit, welke plekken zijn het beste om naar toe te vertrekken enz

Teveel wassen met desinfecterende gel schijnt ook weer slecht te zijn.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/667174887/stop-met-het-ontsmetten-van-je-bureau-en-je-handen

Deze post delen

5 minuten geleden, Ronin Kogaratsu zei:

Vanaf nu (spreek voor mezelf). 

Als ik binnen bljift, weet ik zeker dat ik niet ziek word. Als ik naar buiten ga, loop ik risico op besmetting + besmetten van anderen. Dit kan ik mijn medemens niet aandoen.

Succes allemaal!

• Leuk 1

Deze post delen

1 minuut geleden, Kciroj zei:

Vanaf nu (spreek voor mezelf). 

Als ik binnen bljift, weet ik zeker dat ik niet ziek word. Als ik naar buiten ga, loop ik risico op besmetting + besmetten van anderen. Dit kan ik mijn medemens niet aandoen.

Succes allemaal!

Lekker wandelen in de natuur enz kan altijd, vanuit huis werken ook 

Deze post delen

Ik werk in een ziekenhuis...en heb op dit moment  nog een stevige aanstellerona. Redenen genoeg om bug-in te gaan. Naar buiten in de rustige uren lijkt mij prima. Online boodschappen bestellen

Deze post delen

5 uur geleden, FincaInSpanje zei:

Je moet gewoon flexibel blijven en plan A, b, c etc. klaar hebben.

Mijn dilemma is dat Corona in heel de EU aan het uitbreken is, dus waar heb je de beste kansen. Ik denk dat we het uiteindelijk allemaal gaan krijgen, althans 70% dus het merendeel. 

Het nadeel van NL is dat alles zo dichtbij is en dat we zo dichtbevolkt zijn. Het is nu dus al op enkele kilometers hemelsbreed van ons huis gesignaleerd. 

Een anders dilemma is dat ik al 2 weken loop te kuchen, hoesten en verkouden ben. Geen koorts of andere griepverschijnselen maar dat ik vatbaar ben, lijkt me evident. 

Ik ben me er bewust van geworden hoe vaak ik met mijn vingers aan mijn ogen zit (heb wat gevoelige ogen). Wellicht was ik daarom in het verleden zo vatbaar voor verkoudheden en mijn man niet, die een bril draagt en bijna nooit zijn ogen aanraakt. Ik zat laatst op een verjaardag eens om me heen te kijken en ja, heel veel mensen zitten meerdere keren aan hun neus, mond en ogen. Misschien ook iets om op te letten en zo het besmettingsrisico te verkleinen.

• Leuk 3

Deze post delen

Ik denk dat ik het virus niet kan ontlopen, kan enkel mijn best doen en hopen dat ik het niet krijg.

ik zit qua leeftijd nog niet in de gevarenzone maar ben wel een vrij zware  astma patient die zijn astma heel goed onder controle heeft.

ik vermijd ook op mijn werk zoveel mogelijk mijn collega's maar moet wel mijn werk doen...

het bevestigde mijn mening dat ik ergens anders een huis koop voor de toekomst.

Hier willen we ons terug kunnen trekken bij dit soort situaties.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik ben van plan zoveel mogelijk te gaan vermijden. Niet met openbaar vervoer. Boodschappen zo vroeg mogelijk doen (heb gelukkig vorige week al wat gehamsterd - vooral voor de kat) evt. met latex handschoenen.

• Leuk 2

Deze post delen

6 minuten geleden, Cynica zei:

Ik ben van plan zoveel mogelijk te gaan vermijden. Niet met openbaar vervoer. Boodschappen zo vroeg mogelijk doen (heb gelukkig vorige week al wat gehamsterd - vooral voor de kat) evt. met latex handschoenen.

Kun je niet online boodschappen doen? Dat je zelf je bloemkool niet kan uitkiezen is minder belangrijk toch?

• Leuk 1

Deze post delen

2 minuten geleden, Kciroj zei:

Kun je niet online boodschappen doen? Dat je zelf je bloemkool niet kan uitkiezen is minder belangrijk toch?

Maar natuurlijk zou dat kunnen! Helemaal niet aan gedacht. Kan ik 's ochtends 'n rondje door de bossen, om de bovenkamer opgeruimd te houden in deze spannende tijden 🙂

• Leuk 1

Deze post delen

Zojuist, Cynica zei:

Maar natuurlijk zou dat kunnen! Helemaal niet aan gedacht. Kan ik 's ochtends 'n rondje door de bossen, om de bovenkamer opgeruimd te houden in deze spannende tijden 🙂

In de gang neer laten zetten, pinnen, boodschappen ontsmetten en dan je handen wassen. :)

• Leuk 1

Deze post delen

Beter leren we ons nu aan om als iemand met smetvrees te leven (tijdelijk), zodat het ons een besmetting en overdracht kan schelen.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...