Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

40 minuten geleden, Maan zei:

Ik zie niet goed wat de kool toevoegt tegen een virus.

Geen ruk.

maar ze worden ook gebruikt om uitlaatgassen te filteren.

maar deze filters zijn redelijk goed en die kun je in een zelfmaak mondkapje doen.

Je hebt volgens mij ook iets goedkopere, zonder kool. 

Maar dat weet ik niet zeker.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik wil best een hele partij van die dingen bestellen.

sta in dubio om er voor ons zelf een paar 100 te laten over komen.

Deze post delen

Ik heb hier Hepa fiters die uitkookbaar zijn, via een nederlands bedrijf komen rond de 0,20 per stuk incl verzenden. 
Zij verkopen via facebook aan mensen die zelf maskers maken. 

Maar ik moet er bij zeggen dat ze dat in een berichtje ergens hadden gezegd, maar dat kan ik niet terug vinden. 
https://www.facebook.com/pg/nlkirby/shop/

Deze post delen

Via @Prepaired in draadje Corona Actualiteiten

Ook hier kun je vast nog wel een laagje(s) keukenpapier in meevouwen

Ikzelf ben momenteel in Zuid-Korea, dus misschien ook interessant om even wat perspectief te geven. Ondertussen zal iedereen al wel veel goede verhalen meegekregen hebben over Zuid-Korea, maar ik wilde nog even benadrukken dat het dagelijks leven hier veel meer doorgaat dan wat ik mee krijg over Nederland/Europa/VS. Mensen zijn gewoon op straat, en ook cafes, restaurants, bars zijn veelal nog open, al zijn ze vaak wat minder druk bezet. Soms enorme drukte in de parken en in sommige hippe straten. Er is hier zeker geen sprake van een 'lockdown', of iets dergelijks. Het is rustiger, maar daar is ook wel het meeste mee gezegd. Ze zijn hier wel erg zorgvuldig met testen en opvolgen van besmettingen, en de bevolking over het algemeen is zich goed bewust van de hygiëne (bijv. ook alcohol pompjes in de lift etc.). Hoewel het om sommige plaatsen redelijk druk is zie je zeker 90-95% van de mensen op straat met een mondkapje, en als iemand er geen op heeft, dan is dat meestal even tijdelijk om frisse lucht te halen. Aangezien het aantal nieuwe besmettingen nu al behoorlijke tijd redelijk op z'n gat ligt hier, lijkt het me dan ook een extra onderstreping van het belang van mondkapjes in het openbaar. Op de meeste andere punten lijken de maatregelen namelijk soepeler dan Europa, maar toch gaat het hier beter.

[..]

Ik erger me dan ook vanaf het begin aan het rare advies van het RIVM en WHO dat mondkapjes niet zouden werken. Ik hoop dat daar toch een verandering in komt zoals in Tsjechië en Oostenrijk, want je kunt toch een heel eind komen met zelf simpele mondkapjes maken. Voor vrienden en familie in Nederland (en ikzelf hier) gebruiken we dan ook wasbare, herbruikbare mondkapjes met verwisselbare filters, aangezien deze niet het type lijken te zijn dat door de ziekenhuizen besteld wordt, en je dus het tekort minder in de weg zit

(hopelijk). 

https://forum.preppers.nl/topic/14430-corona-actualiteiten/?do=findComment&comment=415458

Deze post delen

Ik heb een hele partij van die filters besteld.

nu moet ik nog iets vinden om ze in te doen.

gunstig van deze filters is dat ze naast weinig kosten ook pollen tegen houden.

laat ik nu iemand zijn met veel pollen allergie.

Deze post delen

https://www.bright.nl/nieuws/artikel/5078736/mondkapje-filter-gezichtskapje-medisch-bescherming-virus-corona-overdracht

En ja, daar is ie dan! Het mondkapje als fashion statement.

Uit Eindhoven komt een initiatief om het dragen van mondkapjes te stimuleren: The Fashion Filter.

In Azië is het normaal, maar in Nederland is zelfs een dodelijk virus niet voldoende om het dragen van een mondkapje mainstream te maken. De online store The Fashion Filter wil het dragen van een gezichtsmasker sociaal geaccepteerd maken. Wat zou er gebeuren als een mondkapje niet medisch maar modieus is? Als het dragen van een gezichtsmasker zelfs een bijdrage aan je outfit wordt? Het Eindhovense initiatief The Fashion Filter biedt allerlei designs aan met het idee het mondkapje uit het verdomhoekje te halen.

Er zijn mondmaskers met een kleurverloop, een strakzwarte of grafische print en een kunstwerk van Loes van Reijmersdal. De maskers zijn er in drie maten en kosten 35 euro. 

Ook in Amsterdam wordt gewerkt aan sociaal acceptabele mondkapjes. Modeontwerper Melanie Brown van ByBrown tailoring maakt ze voor gemeentewerkers in Brabant en desgevraagd voor particulieren.

De makers achter het Fashion Filter zijn wearablesguru Marina Toeters, onderzoeks- en technologiestudio LabeledBy en de productie is in handen van Fashion Tech Farm in Eindhoven, met steun van de TU/e, Epson en Ee Labels.

Mocht er niks naar jouw smaak bij zitten of heb je een eigen patroon in gedachten, dan kun voor 18 euro een doe-het-zelf pakket kopen met dezelfde drie filters (PP80, Viscose, PP20) erin.

Ook Etsy doet het verzoek aan alle zelfmakers om zoveel mogelijk mondkapjes aan te bieden.

Simpele test of jouw mondkapje goed werkt: zet er even een spray met haarlak of deo op.

Deze post delen

Ook in Polen:

Polen moeten neus en mond op straat bedekken

Vanaf 16 april moeten alle Polen in het openbaar hun neus en mond moeten bedekken. Dat besliste de regering om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. "Het moet geen gezichtsmasker zijn", benadrukte minister van Volksgezondheid Lukasz Szumovski. "Een sjaal kan ook al genoeg zijn." 

Polen verlengt ook haar bestaande beschermmaatregelen. "Tot 19 april blijven alle niet-essentiële winkels dicht", legde minister-president Mateusz Morawiecki uit. "Ook kapsalons en schoonheidssalons blijven minstens tot dan gesloten." De scholen in Polen blijven dicht tot minstens 26 april. Tot dan zijn er ook geen internationale vluchten of treinverbindingen. De grenzen zullen tot 3 mei gesloten blijven. Bij een terugkeer uit het buitenland moeten Polen veertien dagen in quarantaine. "Zonder al deze maatregelen hadden we nu geen 5.000 coronagevallen, maar wel 40.000", zei Morawiecki nog. De premier gaf ook mee dat er na Pasen overleg komt over een geleidelijke versoepeling van de maatregelen. "Zo kunnen de Polen voorbereid worden op de nieuwe economische realiteit", klinkt het. Het land telt tot dusver 5.341 besmettingen en 164 coronadoden. 

Bron: liveblog HLN.be

Deze post delen

Dit is ook een super simpele manier om een mondkapje te maken 🤩

• Leuk 1

Deze post delen

7 uur geleden, Cynica zei:

Dit is ook een super simpele manier om een mondkapje te maken 🤩

Maar wel een alleen enkel laagje katoen zonder enige verdere filtering door tissue of keukenpapier. Dus ik zou 'm zelf nooit zo gebruiken. Dit lijkt mij dus echt een gevalletje schijnveiligheid - maar goed, ik ben ook geen expert... 

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...