Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Levert Praxisdienst.nl nog wel? Ervaringen gevraagd?

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal,

ik heb afgelopen maandag Virugard bij Praxisdienst besteld maar het was toen niet op voorraad, wel besteld volgens hun site. Ik heb ze gemaild om te vragen of ze een indicatie qua levering hadden? Maar ik kreeg alleen aan automatische mail terug zonder indicatie. Ik heb ze gebeld een paar keer maar er wordt niet opgenomen. 

inmiddels staat het product nog steeds op hun site maar met verhoogde prijzen. Dit scheen eerder ook aan de hand te zijn geweest met mondkapjes, prijzen werden opeens 5 á 10 x zo hoog en bestellingen die eerder waren geplaatst tegen de originele (lage) prijs werden geannuleerd. 

Ben daar nu ook een beetje bang voor dat dit ook met Virugard gaat gebeuren.

Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt! 

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

13 feb.

ik had niet goed opgelet bij de 0.5 liter.

die was niet op  Voorraad

maar werd rond 24 feb geleverd.

de bestelling van 19 feb kwam 21 feb binnen.

Hier keek ik bewust of de spullen op voorraad waren, en bewust gekozen voor flessen van een liter.

De meeste NL webshops die medische disposables en allerlei andere praktijk benodigdheden verkopen (zoals Sterillium) zijn grotendeels door hun voorraden heen. Wat ze hebben wordt veelal alleen nog aan klanten met een BIG registratie verkocht...

Iedereen die nu nog wat nodig heeft als particulier zonder BIG vist zo goed als zeker achter het net...

Praxisdienst is een betrouwbare leverancier, ook bij hun is de vraag naar artikelen dermate groot dat zij ook moeite hebben om te leveren.

Zelf heb ik 3 februari jl een bestelling geplaatst voor Peha-haft Guard handschoenen en ook nog steeds niks ontvangen.2x gemaild,standaard automatische beantwoording terug,ja daar heb je niks aan..Op  de site staan ze nog steeds als op voorraad....Wel las ik,ook op hun site een uitleg dat ivm toegenomen drukte/verhoogde vraag ze veel moeite hebben om alle orders te verwerken! Heb ik op zich wel begrip voor,maar communicatie naar de klant zou wel zo netjes zijn.Mijn bestelling is echter door Praxisdienst nog niet geannuleerd,dat is me bij andere sites al wel overkomen.Bestel je op tijd,denk je dat je wat hebt heb je nog niks.

Op zich is Praxisdienst wel heel betrouwbaar,hoor,daar hoef je je volgens mij geen zorgen om te maken.Heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee.

Had natuurlijk al wel voorraad (!) maar wilde nog wat aanvullen.

Even afwachten denk ik nog maar,het is natuurlijk momenteel ook vast wel erg druk bij ze en heb er begrip voor als professionele klanten voorgaan.

groet,mevr.Grijpstra

6 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Zelf heb ik 3 februari jl een bestelling geplaatst voor Peha-haft Guard handschoenen en ook nog steeds niks ontvangen.2x gemaild,standaard automatische beantwoording terug,ja daar heb je niks aan..Op  de site staan ze nog steeds als op voorraad....Wel las ik,ook op hun site een uitleg dat ivm toegenomen drukte/verhoogde vraag ze veel moeite hebben om alle orders te verwerken! Heb ik op zich wel begrip voor,maar communicatie naar de klant zou wel zo netjes zijn.Mijn bestelling is echter door Praxisdienst nog niet geannuleerd,dat is me bij andere sites al wel overkomen.Bestel je op tijd,denk je dat je wat hebt heb je nog niks.

Op zich is Praxisdienst wel heel betrouwbaar,hoor,daar hoef je je volgens mij geen zorgen om te maken.Heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee.

Had natuurlijk al wel voorraad (!) maar wilde nog wat aanvullen.

Even afwachten denk ik nog maar,het is natuurlijk momenteel ook vast wel erg druk bij ze en heb er begrip voor als professionele klanten voorgaan.

groet,mevr.Grijpstra

@mevr.Grijpstra

dat is wel een hele periode om te leveren.

maar zoals je al schreef praxisdienst is een uitermate betrouwbare leverancier.

voor mij als zo gewoon omschreven dat ik blind ervanuit ga dat iedereen deze leverancier kent....

wat ik eigenlijk niet mag verwachten maar voor mij is het net zo'n bekende firma als de kruidvat. Bij wijze van spreken dan.

• Leuk 1

Ik wacht het maar af, of het wordt nog geleverd en zo niet dan neem ik aan dat mijn geld wordt teruggestort. Ik snap idd ook wel dat leveringen aan medici voorgaan. Zou er wel van balen want ik heb geen voorraad, want geen prepper. Alhoewel, ik ben er volgens mij wel één aan het worden dankzij jullie ?

Heb vandaag bij Kruidvat wel een paar flesje 96% alcohol gekocht en bij Etos Aloe Vera gel (170 ml voor € 5,55) https://www.etos.nl/producten/fruit-of-the-earth-aloe-vera-100%-gel-111020776.html en daar handgel mee gemaakt, naar recept van hier op het forum (zie topic Handgel). Wel meer alcohol als in dat recept want ik wilde niet onder de 70% komen. Paar druppeltjes citroenolie (etherische olie) en het is helemaal prima! 

Zag bij de Action trouwens ook nog bio-ethanol , stonden nog een heleboel flessen, 1 liter voor € 1,72.  Met dank aan @vheeswijk weet ik dat ik dat kan gebruiken ipv 99% alcohol. 

https://www.action.com/nl-nl/p/espar-bio-ethanol/. Action verkoopt ook potten met aloe vera gel https://www.action.com/nl-be/p/bettys-nature-aloe-vera-gel-4/ Op de pot staat 92% aloe vera maar dat betwijfel ik het eerste ingredient op de lijst is water. Maar wellicht wel goed genoeg om handgel mee te maken. Mijn zelfgemaakte gel smeert goed en droogt ook goed op. 

aangepast door Gab
linkjes toegevoegd
  • Leuk 1
  • 4 weeks later...

Hallo, ook ik wacht al geruime tijd op mijn bestelling, besteldata 26 februari 2020, systeem gaf toen wel voorraad aan.Kende dit bedrijf nog niet, daarom nu op internet naar ervaringen aan het zoeken. Heb meerdere mails gestuurd, maar krijg nog steeds aut. Duits antwoord terug. Begrijp dat ziekenhuizen voorgaan, maar dat ik geen enkel contact kan leggen, zit me niet zo lekker! Alles is betaald, maar ja, ga ik nog wat geleverd krijgen? Is er ondertussen bij iemand al iets geleverd na 26 februari? 

51 minuten geleden, Mirke zei:

Hallo, ook ik wacht al geruime tijd op mijn bestelling, besteldata 26 februari 2020, systeem gaf toen wel voorraad aan.Kende dit bedrijf nog niet, daarom nu op internet naar ervaringen aan het zoeken. Heb meerdere mails gestuurd, maar krijg nog steeds aut. Duits antwoord terug. Begrijp dat ziekenhuizen voorgaan, maar dat ik geen enkel contact kan leggen, zit me niet zo lekker! Alles is betaald, maar ja, ga ik nog wat geleverd krijgen? Is er ondertussen bij iemand al iets geleverd na 26 februari? 

Hallo,@Mirke

Heb bestelling lopen sinds 3 februari bij Praxisdienst.Nog steeds niets ontvangen en dit verwacht ik ook niet meer.

Er geldt inmiddels voor duitse webshops een verbod om medische artikelen  buiten Duitsland uit te leveren.

Zag zojuist bij het checken van de website dat het bedrijf inmiddels wel weer telefonisch bereikbaar is , dit is ook enige tijd niet zo geweest.

Zal dus eerstdaags maar eens telefonisch "aan de bel trekken " om mijn geld terug te krijgen.

Op zich is het wel een betrouwbare webshop,hoor , maar de bereikbaarheid en communicatie is momenteel wel onder de maat.

Zal tzt hier laten weten hoe het afgelopen is..

Groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 1
  • Niet leuk 1
Op 26-3-2020 om 17:36, Mirke zei:

Ik heb 23 maart besteld en niks meer gehoord over track trace en 2x email gestuurd kreeg ik inderdaad automatisch antwoordbericht. Gebeld bla bla druk voor ziekenhuis.  Ik heb gevraagd voor annuleren en graag geld terug. Niks gehoord. Hoop ik dat je product al bij je binnen ? Groetjes

Nog Steeds Niets Ontvangen van mijn betaalde bestelling!!! Tot vandaag 7 April krijg ik geen enkele reactie op mijn berichten!!!
Zeer benieuwd of er Iemand!! Nog iets geleverd gaat krijgen?? Of dat er iemand zijn geld teruggestort krijgt ??

50 minuten geleden, Kciroj zei:

Failliet?

Nee.

duitsland heeft nu eenmaal een export verbod op medische spullen waaronder zo ongeveer alles wat wij daar bestellen.

ze mogen niks meer exporteren.

ik vermoed dat alles gewoon geleverd gaat worden zodra het exportverbod door Duitsland is opgeheven.

Zojuist e-mail contact met Praxisdienst gehad. Dit was het ( automatische ) antwoord:

"Knelpunten in het aanbod en beperkte toegankelijkheid als gevolg van een coronapandemie

Geachte Klant,

Wij verontschuldigen ons voor onze momenteel vaak onbevredigende klantenservice en lange levertijden.

De huidige vraag gaat verder dan wat we ooit hebben meegemaakt en wat we technisch en persoonlijk aankunnen. Gemiddeld over de laatste weken zijn de inkomende bestellingen meer dan 20 keer hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Alleen al dit cijfer maakt duidelijk met welke moeilijkheden we te maken hebben. Ondanks al onze inspanningen kunnen we ons bedrijf niet binnen enkele weken aan deze situatie aanpassen.

We werken dag en nacht met ontelbare overuren en kunnen het volume nog steeds nauwelijks aan. Onze topprioriteit is momenteel de aankoop van goederen en de snelst mogelijke levering. Om deze reden wordt de terugbetaling van bestellingen die wij niet kunnen uitvoeren of die door de klant werden geannuleerd, momenteel vertraagd. Het is voor ons vanzelfsprekend om het krediet terug te betalen.

Onze telefooncentrale is momenteel vaak overbelast. Elke dag krijgen we duizenden telefoontjes, die we slechts gedeeltelijk kunnen bedienen met onze medewerkers. Dit wordt nog verergerd door het feit dat we ook personeel in dienst hebben dat om veiligheidsredenen in binnenlandse quarantaine zit en dus afwezig is.

Er komen bijna dagelijks nieuwe regio's in Europa bij waaraan we geen goederen kunnen leveren. Dit betekent dat de goederen vervolgens worden geretourneerd en moeten worden teruggestuurd naar het magazijn, de klant moet op de hoogte worden gebracht en, indien nodig, moet de betaling worden gecrediteerd.

Net zoals we overspoeld zijn met bestellingen, zijn er natuurlijk ook tal van leveranciers die eenvoudigweg niet aan zo'n toegenomen vraag kunnen voldoen, vaak omdat de grondstoffen niet zo snel in deze gigantische hoeveelheden kunnen worden verkregen.

We willen geen excuses maken met deze beschrijvingen. We zijn ons ervan bewust dat we op dit moment een beschamend beeld presenteren ondanks de enorme inzet van al onze medewerkers, leveranciers en logistieke partners. Wij geven u ons woord dat wij alles in het werk zullen stellen om de dringend noodzakelijke goederen aan te schaffen en zo snel mogelijk naar de plaats te sturen waar ze dringend nodig zijn.

Wij hebben van vele klanten begrip gekregen voor de situatie, omdat de hele medische sector zich in een uitzonderlijke situatie bevindt en onze klanten ook met soortgelijke uitdagingen en moeilijkheden te maken hebben.

We zullen deze uitdaging onder de knie krijgen, allemaal samen, met de mensheid en hard werken!

Uw Praxisdienst-team "

Wordt tzt vervolgd....

Groet,mevr.Grijpstra

• 4 weeks later...

Enkele weken geleden enkele producten besteld. Wist dat het iets langer kon duren maar tot op heden nog niets ontvangen. Je wordt ook niet op de hoogte gehouden over de levertijd. Inmiddels twee mails verstuurd maar krijg totaal geen reactie. Vrees het ergste.

Ik heb 21 maart 2020 een bestelling geplaatst en betaald Levertijd is niet waargemaakt. Tot op heden heb ik de bestelling niet binnen gekregen. Iedere week gebeld maar ik krijg een antwoordapparaat. Ook iedere week een mail gestuurd. Geen reactie. Ik heb een verzoek ingediend of mijn bestelling geannuleerd en mijn geld teruggestort kan worden. Maar ook hier geen reactie op. Totaal niet klantvriendelijk. Moeten we geen aangifte doen? 

@Kidde : Ja,waarschijnlijk wel.

Ik ben hier ook al een poosje mee bezig maar tot nu toe zonder resultaat.

Heb Praxisdienst een termijn gesteld waarbinnen ik mijn geld teruggestort wil hebben , en als ze hiermee in gebreke blijven ik overweeg om aangifte te doen van oplichting.

Termijn loopt 16 mei af. Ben benieuwd wat ik er op hoor.

Zal me eens verdiepen in hoe dat in zijn werk gaat,heb dit ook nog nooit eerder bij de hand gehad.

groet,mevr.Grijpstra

• 2 weeks later...

20 maart een bestelling geplaatst. Na wel 20 mails te hebben gestuurd te hebben met steeds dezelfde automatische mail terug ben ik gaan dreigen. Ik ga me ook beroepen op het in gebreke blijven. Ik had niks geannuleerd maar dit staat nu wel achter mijn bestelling. Naar het geld kan je natuurlijk fluiten. 

Ondertussen even weer een mail gestuurd. Geblokkeerd op de site en ze zeggen dat ik het geld terug krijg maar helaas. Dit krijg ik terug: 

Doordat wij op het moment duizenden navragen per dag ontvangen hebben wij onze procedure moeten standaardiseren.

Hierdoor ontvangt u op het moment op de e-mails inderdaad een standaard e-mail terug.

Wij hebben van u een email ontvangen waarin u heeft geschreven dat u uw bestelling binnen een week wilt ontvangen.

Vanwege het Coronavirus krijgen wij geen informatie met betrekking tot de levertijd van onze fabrikanten.

De door u bestelde artikelen zijn niet voorradig en kunnen uw bestelling hierom niet snel aan u verzenden.

De reden van de annulering van uw bestelling was uw email van 28 april.

Wij snappen dat het een lastige situatie is voor iedereen, maar voor deze dreigingen zijn wij niet van gediend.

Het bedrag is ook daarom op 6 mei aan u terugbetaald via IDeal.

Doordat ons webshop geen juridisch bindend aanbod is, komt het contract pas tot stand wanneer de klant een bestelling plaatst en de goederen door Praxisdienst zijn geleverd.

Dit staat in onze voorwaarden ook aangegeven.

Ten laatste willen wij u informeren dat uw gegevens in ons systeem zijn geblokkeerd.

Ik heb 3 mrt desinfectiemiddel en doekjes besteld en tot nu toe is niet ingeleverd!!!!!!!!!. de chaticoon doet het niet, de telefoon is alleen maar een antwoordapparaat geworden. Alle mijn 6 emails hebben tot nu toe een automatische email gekregen. Ik dacht dat praxisdienst betrouwbaar is maar helaas ze zijn ook aan het rijk worden. ze vekopen alleenmaar dure spullen en aan bedrijven. Ik vind het schandalig en heb echt geen zin meer. Ik raad het af voor iederen.

Beste allen, 

Kunnen we niet met z'n allen in actie komen tegen dit bedrijf? Hoeveel consumenten zijn de klos door dit bedrijf? Hoeveel geld steekt dit bedrijf ten onrechte in zijn zak? 

Is Radar geen optie? 

Samen staan we veel sterker toch.

Ik lees jullie reactie wel. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...