Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

35 minuten geleden, Vigilant zei:

@Bunkerprepper Hoe zit dit? https://www.geenstijl.nl/5152240/cardioloog-jacco-schreuder-blijkt-voetbalfantast/

Ik vrees dat juist dit de betrouwbaarheid van dit forum geen goed doet. We zijn erin geluisd. Godzijdank hielden we een slag om de arm en zijn de cijfers van deze man nooit verwerkt in enige statistiek van ons. Les geleerd: verifiëren, verifiëren, verifëren.

Helemaal eens. Ik ben blij dat ik aan de TC heb gevraagd om telkens in het spreadsheet minimaal 1 publieke bron, maar zo mogelijk 2 of meer bronnen bij iedere melding te zetten zodat duidelijk is waar de informatie vandaan komt.

Om die reden heb ik cijfers uit het pastebin bestand en cijfers van Cardio Jacco nooit op de kaart vermeld.

Dan heeft deze man dus niet alleen mijzelf maar ook tenminste ook drie (3!) artsen in Nederland compleet op het verkeerde been weten te zetten.

Zoals ik eerder zei: ik ken c.q. kende deze man niet, maar ik heb van drie artsen in Nederland (ja... van die echte witte jassen jongens in ziekenhuizen) één-en-dezelfde naam van een cardioloog in Nederland doorgekregen. Op basis van de mededeling van deze drie artsen meende ik oprecht dat het ook deze cardioloog was die postte. Er was voor mij op basis van de bevestiging van collega's geen reden om aan te nemen dat dit een fantast was. Omdat delen van de cijfers die hij gebruikte overeenkwamen met cijfers uit het ECDC model en andere modellen, vond ik daarin de bevestiging dat hij op het goede spoor zat. 

Kudos voor Geenstijl dat zij dit blootgelegd hebben. Leerles voor mij: zelfs als drie artsen hetzelfde zeggen, moet ik mijn natuurlijk ingebakken scepsis niet zonder meer wegleggen.

Ik ga nu een enorme kater wegwerken! BP

• Leuk 15
1 uur terug, loftprep zei:

Zeker, maar ik ken ook Bunkerprepper niet, dus ik geef jacco het voordeel van de twijfel, maar blijf wel kritisch. Net zoals bij elke bron.

Laten we hopen dat Jacco ongelijk heeft...

Er zijn forumleden die mij wel IRL kennen die kunnen bevestigen dat ik er niet de figuur naar ben om met nepcijfers in de weer te zijn. 

• Leuk 5
11 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Leerles voor mij: zelfs als drie artsen hetzelfde zeggen, moet ik mijn natuurlijk ingebakken scepsis niet zonder meer wegleggen.

Ik ga nu een enorme kater wegwerken! BP

Het maakt je mens!

• Leuk 3
2 uur geleden, Bunkerprepper zei:

Als je jezelf laat toevoegen aan de TC, dan staat die lijst op een van de achterste tabbladen (met dank aan @f150)

@Mars0172  de sheet staat ook read-only op mijn drive:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1L82R7-72DFEXZp2Elk0ZlhkZiUy9aBu4u9QPChZgvfY/edit?usp=sharing

1469186634_woonplaatsenpervr.thumb.png.0db159cb8fdcf55b1ddadf52e13b775b.png

In kolom L kun je een selectie maken op je eigen veilgheidsregio; de gemeenten en woonplaatsen kun je vervolgens uit kolom D en E kopieren.

Met het filtericoontje (uit de lijst met gereedschappen, 2e van rechts) kun je de filters weer resetten.

14 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Er zijn forumleden die mij wel IRL kennen die kunnen bevestigen dat ik er niet de figuur naar ben om met nepcijfers in de weer te zijn. 

Ik ken je niet IRL, maar twijfel ook nu zeker niet aan jouw integriteit.Jij bent niet verantwoordelijk voor wat een ander "uithaalt"

Dus: kop op en keep up the good work!!!

met als altijd dank aan al je/jullie inzet

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 9
15 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Ook die ken ik niet ?

Maar ik kijk naar iedereen (en alle informatie) zo objectief mogelijk; en ik heb geen reden om de cijfers die jij inbrengt in twijfel te trekken. Is ook allemaal fact-based. Zoveel als mogelijk is uiteraard, in de ruis van de informatie. 

Succes met de kater, kan me voorstellen dat je even flink baalt dat je denkt dat een bron te vertrouwen is. 

• Leuk 4

Virusje. Zal met de zomer wel verdwijnen. Zoals het altijd is.

Winter. Kou en klam klimaat is een broeinest.

Kot lekker warm stoken. Geeft virus geen kans.

Dagelijks lekker naar buiten. Ook als het regent.

e-sig in de regen alleen is niet gezellig. Iemand interesse om lekker gekust te worden ?

Ik heb er wel zin in ! Delen van bacterien is goed. 

Sharing is caring.

2 uur geleden, Huisvrouw zei:

Maar dan gaat het RIVM er nog steeds van uit dat je alleen besmettelijk bent als je al klachten hebt. Niet duidelijk is me wie er in de steekproef vallen. Gezonde en zieke mensen? Is nog wat vaag allemaal. Ook al zat het er aan te komen: toch heftig om te lezen.

Is idd erg vaag.Volgens mij geldt het advies alleen voor mensen met klachten.Anderen kunnen " gewoon doorgaan"..

Nou ja,ze komen iig in beweging.Maar eea had weleens in duidelijke Jip&Janneke taal benoemd mogen worden.Zoiets breng je toch niet onder de noemer steekproef ,zeg gewoon duidelijk waar het op staat , nl: eerst wordt aan mensen met klachten gevraagd thuis te blijven,als dat niet genoeg effect heeft geldt het advies voor iedereen,maw dan gaat half Braband op slot, zoiets..

Kan de bevolking vast wennen,dat voorkomt paniek...

groet,mevr.Grijpstra

Hallo allemaal,

ik heb me hier net aangemeld. Dank voor jullie werk in het bijhouden van de aantallen en al het andere. Ik had een vraagje. Ik ben postbode in Breda. Heb zo'n 15 jaar geleden een flinke longontsteking gehad en ben nu tegen de vijftig. Moet ik nu gewoon gaan werken, want 'ik ben niet ziek' of is het verstandiger om het zekere voor het onzekere te nemen, gezond thuis te blijven en mezelf af te melden? Wat is wijsheid in deze? ... Mogelijk ben ik hier compleet aan het verkeerde adres met deze vraag, want ik zie dat men zich hier vrijwel uitsluitend bezig houdt met bijhouden van de aantallen besmettingen in NL. Nogmaals dank daarvoor.

aangepast door De Postbode
1 uur geleden, Vigilant zei:

@Bunkerprepper Hoe zit dit? https://www.geenstijl.nl/5152240/cardioloog-jacco-schreuder-blijkt-voetbalfantast/

Ik vrees dat juist dit de betrouwbaarheid van dit forum geen goed doet. We zijn erin geluisd. Godzijdank hielden we een slag om de arm en zijn de cijfers van deze man nooit verwerkt in enige statistiek van ons. Les geleerd: verifiëren, verifiëren, verifëren.

En dat is dus exact de reden dat heel zo'n klokkenluider-mailadres totaal geen zin heeft. Je hebt geen enkel zicht op de (on)betrouwbaarheid van een bron, alle info die je krijgt kan je welgeteld helemaal niets mee (Maar Loreen, je kan toch bepaalde trends eruit halen? Nee, want ook 25x een bericht met dezelfde strekking kan 25x door dezelfde troll verstuurd zijn).

• Leuk 3

Eerder sprak ik uit dat het interessant was hoeveel tests er inmiddels zijn verricht. Ik keek een stukje Nieuwsuur van vanavond: Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding (CIbCentrum Infectieziektebestrijding) van het RIVM zegt dat er 4000à 5000 mensen zijn getest tot nog toe.

4 minuten geleden, Gijsbert zei:

Eerder sprak ik uit dat het interessant was hoeveel tests er inmiddels zijn verricht. Ik keek een stukje Nieuwsuur van vanavond: Jaap van Dissel, directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding (CIbCentrum Infectieziektebestrijding) van het RIVM zegt dat er 4000à 5000 mensen zijn getest tot nog toe.

4000 tot 5000? Da's wel een heel ruime marge... Van degene die nu de coördinatie rondom de coronavirusproblematiek heeft mag je iets meer zorgvuldigheid verwachten, of niet?

26 minuten geleden, De Postbode zei:

Hallo allemaal,

ik heb me hier net aangemeld. Dank voor jullie werk in het bijhouden van de aantallen en al het andere. Ik had een vraagje. Ik ben postbode in Breda. Heb zo'n 15 jaar geleden een flinke longontsteking gehad en ben nu tegen de vijftig. Moet ik nu gewoon gaan werken, want 'ik ben niet ziek' of is het verstandiger om het zekere voor het onzekere te nemen, gezond thuis te blijven en mezelf af te melden? Wat is wijsheid in deze?

Lastig dilemma. Aan de ene kant wil je niet ziek worden, zeker gezien je medische geschiedenis. Aan de andere kant wil je geen gezeur met je werkgever. Het is een keuze tussen twee kwaden. 

Ik raad je aan dit te bespreken met zowel de longarts van destijds, als met je huisarts. En dan maar hopen dat ze beiden met hetzelfde advies komen...

Verder hangt het er denk ik vanaf of je brieven bezorgt of pakketjes. 

En laat je niet gek maken. Stress werkt weerstand verlagend. 

Ik ben erg benieuwd naar wat de artsen je aanraden. Houd je ons hiervan op de hoogte? 

Sterkte! 

• Leuk 7
8 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Van degene die nu de coördinatie rondom de coronavirusproblematiek heeft mag je iets meer zorgvuldigheid verwachten, of niet?

Stel het zijn er 4800, dan is dat 600 per dag gemiddeld. De verdeling is natuurlijk niet lineair, dus vandaag zijn er misschien wel ruim over de 1000 getest. Dan kun je het niet zo nauwkeurig zeggen, zeker als het een getal is waarvan ik het het idee heb dat er niet echt veel mensen in geïnteresseerd zijn.

Ik ben het wel met je eens hoor, hij zal het getal ook in balans moeten houden met het aantal beschikbare tests bijvoorbeeld. (Geen idee wat de beperkingen zijn wat betreft capaciteit).

59 minuten geleden, De Postbode zei:

Hallo allemaal,

ik heb me hier net aangemeld. Dank voor jullie werk in het bijhouden van de aantallen en al het andere. Ik had een vraagje. Ik ben postbode in Breda. Heb zo'n 15 jaar geleden een flinke longontsteking gehad en ben nu tegen de vijftig. Moet ik nu gewoon gaan werken, want 'ik ben niet ziek' of is het verstandiger om het zekere voor het onzekere te nemen, gezond thuis te blijven en mezelf af te melden? Wat is wijsheid in deze?

Mijn bescheiden mening van de zijlijn: Als er niet meer valt te weten (longontsteking 15 jaar geleden en naar ik aanneem nu klachtenvrij, leeftijd van achterin de 40 en beroep) lijkt het mij niet voor de hand te liggen dat je op dit moment thuis zou gaan blijven. Maar je vraag roept ook vragen op waarvan ik denk dat ze misschien beter elders beantwoord kunnen worden. Welkom hier en blijf vooral hangen!

aangepast door Gijsbert
  • Leuk 4
1 uur terug, De Postbode zei:

Hallo allemaal,

Beste Postbode,

Welkom op dit forum !.

Leuk dat je je hebt aangemeld.

Op het forum is veel kennis op het gebied van prepgerelateerde zaken, maar helaas, medische wijsheid bezitten wij hier niet.Om deze reden zullen wij je denk ik niet kunnen helpen met het nemen van deze ,voor jou, lastige beslissing.Hopelijk heb je hier begrip voor.

Ik hoop dat je een goede beslissing kunt nemen en wens je verder veel plezier hier op het forum !

Laat je ons gauw iets van je horen?

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 5

Even terugkomend op het geval van de debunk van doctor Jacco,

ten eerste heb ik sinds dat ze op zichzelf zijn gegaan, geenstijl af en toe helemaal zuiver lijkt te zijn met hun berichtgeving en standpunten. Ik denk dan, de kachel moet daar ook draaien ... 

maar het is mij ook opgevallen dat er deze avond naast de account van jacco, nog een andere account van een medicus die info gaf over corona, ineens is verdwenen van twitter.

Ook is de corona nederland account vandaag gedebunked als een stel oplichters die tegelijkertijd te dure mondkapjes verkochten via marktplaats en telegram. 

ben ik nou een te groot aluhoedje dat mijn bs radar afgaat en ik dit wel heel toevallig vind? 

815BFD83-63F9-4705-8D85-A1B734660B0A.png

Na het bericht op Geenstijl heb ik het zelf ook gecheckt en het account is inderdaad al meerdere keren van naam veranderd en heeft al meerdere onzin berichten over voetbal geplaatst.

Edit: Geen idee over het andere account wat verwijderd is.

aangepast door Atheos

Hier mijn tweedagelijkse update over de mortality rate in het algemeen. Meer uitleg in mijn eerdere post (en ook latere posts) en onder die voorbehouden hier ook gepost.

De volgende tabel is zonder alle Chinese mainland gebieden en Hong Kong. Ook de cijfers van Iran kloppen niet helemaal zoals ik al eerder aangaf want daar worden mensen sneller en met meer tegelijk weer beter dan waar ook ter wereld. Dus ofwel hun god beschermt ze, ofwel ze hebben een medicijn/iets gevonden, ofwel, en die kans acht ik het grootst, ze dobbelen met wat dobbelstenen om de gewenste nummers te krijgen die ergens tussen de werkelijkheid en fictie zitten. Op dit moment zou het echter de dataset te klein maken als we ook Iran eruit laten dus dat gaat nu nog niet. Hoe dan ook, bij de laatste 4 metingen (in de laatste 8 dagen) blijft de mortality rate rond de 22% steken (let op mijn voorbehouden in mijn vorige posts hierover hoe je dit getal moet interpreteren).

corona_06032020.png.abf9b844c0a79337b5b65bf44fe410b9.png

• Leuk 3
9 uur geleden, Peerke zei:

Kot lekker warm stoken. Geeft virus geen kans.

Dat heb ik nog niet eerder gelezen denk ik.

Werkt het echt tegen virussen door je woning hoger te verwarmen tot bv. 22 graden?

Zou gemakkelijk toe te passen zijn natuurlijk...

6 uur geleden, Decentralized zei:

Ook is de corona nederland account vandaag gedebunked als een stel oplichters die tegelijkertijd te dure mondkapjes verkochten via marktplaats en telegram. 

Dit even losstaand op zichzelf en dus niet op de man en ook buiten de context van @Decentralized.

Eergisteren heb ik live de ontmanteling van hun Telegram kanalen (2) aanschouwd, waarbij ik me toch eens achter mijn oor krabde over waarom men zich niet zozeer sympathiseert met 'kapjes verkopers voor woekerprijzen' , maar dat wordt afgedaan als slimme snelle jongens van de vrije markt. Maar 'kapjes verkopers voor woekerprijzen' die ook nog een betrekkelijk informatief sociaal medium bijhouden, dat zijn de ratten van de samenleving die aan de hoogste boom behoren te worden opgeknoopt.

Vreemd toch? Ik heb ze niet op de voet gevolgd, maar tegelijkertijd ook niet kunnen betrappen op het willens en wetens paniek veroorzaken met nepnieuws (in die zin dat het buitenproportioneel was tov foutieve informatie uit de gerenommeerde media). Wat ik voornamelijk zag, was een laagdrempelig social media kanaal waar jan en alleman met elkaar in gesprek kon over het virus. Het was een drukke Telegram groep en in dat opzicht zonde dat het ontmantelt is.

Maar goed, verder niet echt een halszaak, slechts mijn observatie.

• Leuk 2
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...