Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst: (aangepast)
20 minuten geleden, Niemand zei:

beter: polynoomvolgorde=3

Hoe bepaal je de beste polynoomvolgorde?  Bij 3 kom je op 24 maart op ruim 8000 besmettingen. Dat is wel erg veel.

aangepast door Ronald7
  • Leuk 1

Deze post delen

Onder het mom van laat ik ook eens een grafiekje maken....

Ik ga hierbij ervan uit dat het aantal besmettingen dagelijks met 40% toe zal nemen.

image.png.be47ea70fbcb7c5fadb2cc084e7d5e2d.png

Ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen en dat er significant minder besmettingen zullen zijn over twee weken.

aangepast door Mr.Mokum
  • Leuk 2

Deze post delen

4 minuten geleden, Mr.Mokum zei:

Onder het mom van laat ik ook eens een grafiekje maken....

Ik ga hierbij ervan uit dat het aantal besmettingen dagelijks met 40% toe zal nemen.

image.png.be47ea70fbcb7c5fadb2cc084e7d5e2d.png

Ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen en dat er significant minder besmettingen zullen zijn over twee weken.

image.png

Dan zit je op mijn 24 maart op 49.000 casus. 

• Leuk 2

Deze post delen

6 minuten geleden, Ronald7 zei:

Inderdaad. (49.006 om precies te zijn)

En een week later, op 31 maart is het aantal 516.586 

(Maar waarschijnlijk gaat tegen die tijd mijn formule niet meer op) 

aangepast door Mr.Mokum
  • Leuk 1

Deze post delen

2 minuten geleden, Mr.Mokum zei:

image.png

Ik mag hopen dat de formule dan niet meer klopt, want op 11 april zijn er dan meer besmettingen in NL dan inwoners. 🙄

• Leuk 3

Deze post delen

27 minuten geleden, Ronald7 zei:

Hoe bepaal je de beste polynoomvolgorde?  Bij 3 kom je op 24 maart op ruim 8000 besmettingen. Dat is wel erg veel.

Eigenlijk niet teveel.

China: 1 case--> 3 andere case --> 4 fold

NL: (conservatief) 1 cases --> 1 andere case -->  2 fold --> (zonder controle) 1 week: 2^7 fold

-asymptomatisch niet gedetecteerd

-beperkt aantal test kits per dag

=>dus op 24 maart, kan er zo veel als 200 nieuwe gevallen per dag

Deze post delen

Waar komt de aanname van elke dag 40% stijging vandaan? En weet iemand dan misschien waar je gemakkelijk het verloop van de hoeveelheid besmettingen per land kunt zien?

PS. nieuw hier :)

• Leuk 2

Deze post delen

1 uur geleden, Vigilant zei:

Nee, dit klopt niet. Italië weet (nog) niet wie patiënt 0 is.

De aankomst in Italië

Massimo Galli (directeur van Besmettelijke Ziekten van het Sacco-ziekenhuis in Milaan) vertelde aan de Corriere: "Het virus" ontsnapte "zelfs vóór de maatregel om vluchten vanuit China te sluiten. Het is waarschijnlijk dat iemand, die in een incubatiefase aankwam, de infectie ontwikkelde toen hij al in ons land was met een klinisch beeld zonder symptomen of met zeer milde symptomen, waardoor hij zijn leven min of meer normaal kon leiden en hij was zo in staat onbewust een aantal mensen te infecteren. Als we hem aan de grens hadden tegengehouden, hadden we zijn situatie zelfs kunnen missen."

Coronavirus, er is bewijs: het was al weken vóór 21 februari in Italië

Het onderzoek naar de drie genetische sequenties van het virus dat in Lombardije circuleert, verkregen door de groep van de Università Statale di Milano en het Sacco-ziekenhuis, gecoördineerd door Gianguglielmo Zehender, Claudia Balotta en Massimo Galli, bevestigde wat artsen al een tijdje vermoedden: het coronavirus circuleerde in Italië enkele weken voordat patiënt 1 werd gediagnosticeerd in Codogno.

Bron: Corriere della Sera, 4 maart 2020 | 18:53

...

Het verhaal over een besmette man/immigrant die voor een Chinees restaurant werkte en quarantaine weigerde, is waar, maar hij is niet patiënt 0.

Bron: klikkerdeklik

aangepast door Armiller
  • Leuk 3

Deze post delen

2 minuten geleden, Geddie zei:

Waar komt de aanname van elke dag 40% stijging vandaan? En weet iemand dan misschien waar je gemakkelijk het verloop van de hoeveelheid besmettingen per land kunt zien?

PS. nieuw hier :)

Ik was zelf reeds tot dit percentage gekomen door dagelijks de getallen van meerdere landen met de getallen van de dag ervoor te vergelijken. 

Een mede-prepper is ook op dit getal gekomen en dat staat beschreven in deze post. 

PS. Welkom. Ik ben ook hier ook nog niet zo lang. :)

• Leuk 2

Deze post delen

Ik vond nog een mondkapje met ventiel die ik ooit voor een (niet uitgevoerde) schildersklus heb aangeschaft. Er staat op de verpakking dat het bacteriën kan tegen houden. Zit er aan te denken om deze maar te verpatsen want ik geloof niet langer dat ze helpen en volgens sommige informatie die ik heb gelezen kan het de boel juist erger maken. Kan ik weer wat andere preps ervoor kopen. 🤔

Deze post delen

2 uur geleden, Ronald7 zei:

Ja en tegen de zomer is de hele wereldbevolking besmet.

Het is geen exponentiele functie. Het is niet zoals dit: 

• Leuk 2

Deze post delen

5 uur geleden, Niemand zei:

Eigenlijk niet teveel.

China: 1 case--> 3 andere case --> 4 fold

NL: (conservatief) 1 cases --> 1 andere case -->  2 fold --> (zonder controle) 1 week: 2^7 fold

-asymptomatisch niet gedetecteerd

-beperkt aantal test kits per dag

=>dus op 24 maart, kan er zo veel als 200 nieuwe gevallen per dag

Vergeet niet dat er in China vergaande maatregelen zijn genomen en dat er in Nederland nog geen maatregelen zijn genomen.

Het zou dus in Nederland veel sneller kunnen gaan.

• Leuk 3

Deze post delen

21 minuten geleden, JohnM zei:

Vergeet niet dat er in China vergaande maatregelen zijn genomen en dat er in Nederland nog geen maatregelen zijn genomen.

Het zou dus in Nederland veel sneller kunnen gaan.

En daarbij zijn alleen de allerziekste mensen (nu) bekend.

Wat ik om me heen hoor en zie zijn de aantallen vele malen hoger. Vele malen. 

Die typische idiote onafgebroken blafhoest en heesheid heb ik nog niet veel op straat gehoord. Maar "ziek zwak en misselijk" wel. En echt iedereen loopt er mee door. 

Als ik die blafhoest ga horen blijf ik thuis. 

Edit: Ik zit in Eindhoven.

Veldhoven heeft nu eerste geval.  Wij hebben hier ASML met enorme aantallen expats. En Philips. Ook erg reislustig.

Ik houd mn hart vast.

aangepast door Info_junky
  • Leuk 1

Deze post delen

3 uur geleden, TyrionLannister zei:

Ik vond nog een mondkapje met ventiel die ik ooit voor een (niet uitgevoerde) schildersklus heb aangeschaft. Er staat op de verpakking dat het bacteriën kan tegen houden. Zit er aan te denken om deze maar te verpatsen want ik geloof niet langer dat ze helpen en volgens sommige informatie die ik heb gelezen kan het de boel juist erger maken. Kan ik weer wat andere preps ervoor kopen. 🤔

Ik zou hem bewaren. Eet geen brood. En wie weet komt er toch een dag dat je niet zonder de straat op mag. Je weet maar nooit. Better save then sorry. 

• Leuk 1

Deze post delen

https://www.omroepwest.nl/nieuws/4007470/Corona-milder-dan-griep-Maatschappelijke-ontwrichting-moet-worden-voorkomen

Het is voor de meeste mensen niet meer dan een milde griep, aldus directeur GGD Haaglanden, maar het gaat erom dat niet iedereen tegelijk ziek moet worden want dan komt de samenleving stil te liggen. 

En voor een deel van de mensen is het wel een rotte ziekte. 

Natuurlijk goed om iedereen rustig te houden, maar ik hoop dat het niet tot onderschatting leidt.. 

• Leuk 3

Deze post delen

11 uur geleden, loftprep zei:

Of hij is zelf de patient, of het is een van zijn patienten die hij wellicht onbeschermd onderzocht heeft. En heeft hij nu klachten. 

Of zou het deze kunnen zijn ?

44 nieuwe patiënten, in totaal 82 positieve testen

Sinds de laatste update zijn 44 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu  gemeld. Hiermee komt het totaal aantal positieve geteste patiënten op 82. Hiervan zijn 69 patiënten in het buitenland besmet geraakt of zijn contacten van bevestigde patiënten. Van de nieuwe patiënten zijn twee personen opgenomen in het ziekenhuis. De overige nieuwe patiënten zitten in thuisisolatie.

Eén nieuwe patiënt werd gevonden via een peilstation van het Nivel Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg . Nivel doet samen met het RIVM onderzoek naar griepachtige verschijnselen. Samen testen zij bij 40 huisartsenpraktijken hoe vaak deze verschijnselen voorkomen en welke virussen deze klachten veroorzaken. Sinds enkele weken wordt bij dit onderzoek ook getest op het nieuwe coronavirus. Van enkele patiënten is de bron van de besmetting nog onbekend. De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst  doet nog onderzoek naar de mogelijke bron. Voor alle nieuwe patiënten is contactonderzoek opgestart.

Gelezen op de officiele RIVM site,bericht van gisteren.

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 1

Deze post delen

6 uur geleden, Vigilant zei:

Als je de video van Chris Martenson bekijkt van gisteren zie je dat de uitbraak in Italië valt te herleiden tot de eerste cases die we in Duitsland zagen rond de 20e januari, dat was een cluster van 4 waar men dacht het gestopt te hebben.  Het genotype van de uitbraak in Europa is namelijk hetzelfde als die eerste infecties, wat zoveel betekent dat het tussen die cases in Duitsland en de uitbraak in Italië een maand later het virus zich ongedetecteerd heeft kunnen verspreiden.

• Leuk 2

Deze post delen

6 uur geleden, Mr.Mokum zei:

Vergeet niet dat je na 1-2 weken genezen bent.

De normale griep treft in het seizoen ongeveer 800.000 Nederlanders. Naarmate het warmer wordt gaat het virus vertragen.

• Leuk 1

Deze post delen

4 uur geleden, TyrionLannister zei:

Ik vond nog een mondkapje met ventiel ... ik heb gelezen kan het de boel juist erger maken.

Als je een link hebt naar dat bericht zou ik dat zer op prijs stellen.

Ik zit met een halfbakken theorie dat besmetting via de ogen ernstiger verlopen dan via de luchtwegen, elke input die daarop licht kan werpen is welkom.

• Leuk 1

Deze post delen

10 minuten geleden, FincaInSpanje zei:

De normale griep treft in het seizoen ongeveer 800.000 Nederlanders. Naarmate het warmer wordt gaat het virus vertragen.

Dat zijn de geregistreerde gevallen. Het donkercijfer is onbekend. Wel is er ooit eens een zelf-rapporage onderzoek via het internet geweest en toen kwam men op veel grotere getallen. Maar dat onderzoek heeft natuurlijk geen "standing".

• Leuk 3

Deze post delen

5 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Dat zijn de geregistreerde gevallen. Het donkercijfer is onbekend. Wel is er ooit eens een zelf-rapporage onderzoek via het internet geweest en toen kwam men op veel grotere getallen. Maar dat onderzoek heeft natuurlijk geen "standing".

Ja, dat klopt dat zijn de schattingen via huisartsen. Als mijn zoontje de griep krijgt dan is hij na twee dagen ook weer beter, terwijl ouderen één of twee weken van de leg zijn.

Mijn inschatting is dat 30-40% van de Nederlanders jaarlijks de griep krijgt. 

Deze variant is nieuw dus mensen hebben nog geen antistoffen dus kan het heftiger worden.

• Leuk 2

Deze post delen

38 minuten geleden, JohninNL zei:

Als je de video van Chris Martenson bekijkt van gisteren zie je dat de uitbraak in Italië valt te herleiden tot de eerste cases die we in Duitsland zagen rond de 20e januari, dat was een cluster van 4 waar men dacht het gestopt te hebben.  Het genotype van de uitbraak in Europa is namelijk hetzelfde als die eerste infecties, wat zoveel betekent dat het tussen die cases in Duitsland en de uitbraak in Italië een maand later het virus zich ongedetecteerd heeft kunnen verspreiden.

Nog even de link naar het genotype onderzoek, er is nog geen duidelijkheid of alle cases in Italië op deze manier te herleiden zijn maar wel een deel van de cases,. Verder klikken voor het hele draadje gebaseerd op data van gisaid.org

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...