Ga naar inhoud
GENEGEERD

Corona Actualiteiten

Greener
 Share

Recommended Posts

Als je de verhalen uit china vergelijkt met de cijfers uit china, dan zit er een behoorlijk gat tussen.

Er zit me ook iets dwars wat betreft de gewone griep: ik begrijp niet hoe het kan dat slechts 10% van de bevolking de griep krijgt in een griep epidemie.

Ik ben geen viroloog, maar zou het niet zo zijn dat 100% van de bevolking met het virus in aanraking komen, en het grootste deel van de mensen nooit symptomatisch worden?

Er zou dan een spectrum kunnen zijn van reacties op het virus variërend van helemaal geen reactie tot overlijden. Met het overgrote deel van de bevolking zich niet bewust dat ze misschien een dagje iets minder fit zijn dan normaal. (Wordt toegeschreven aan "moe', slecht geslapen etc)

Zelf merk ik eigenlijk een paar keer per jaar dat ik voel dat er "iets" aan zit te komen, waarbij ik dan later op de dag, of de volgende dag weer geheel fit ben.

Hoeveel virussen zijn er eigenlijk nodig om je ziek te maken? 1, 1.000 of 1.000.000? En is dat voor iedereen gelijk?

Ik weet het niet, maar zou dit wel graag eens onderzocht zien (als iemand een linkje heeft?)

• Leuk 3
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Hermanusb Je hoeft je niet te irriteren dat je dat “artikel” niet hebt gevonden.

Dat bericht staat tientallen zo niet honderden keren op verschillende mediakanalen.

Er is geen enkele betrouwbare bron van te vinden.

Omdat er een laboratorium wat met virussen werkt in de buurt zit is dat natuurlijk direct heerlijk voer voor conspiracy theorieën.

Blijf altijd nuchter en reageer nooit direct met het reptielenbrein als je iets leest.

Met betrekking tot het verspreiden van virussen op je pakketje uit China en ik quote:

”Viroloog Eric Snijder: "Het virus valt buiten het lichaam snel uit elkaar en kan dan niet overleven. De kans dat er in een pakje zoveel virussen zitten en dat die ook nog eens intact blijven, is dus extreem klein."

• Leuk 3
Link naar reactie

2 minuten geleden, Greener zei:

@Hermanusb Je hoeft je niet te irriteren dat je dat “artikel” niet hebt gevonden.

Dat bericht staat tientallen zo niet honderden keren op verschillende mediakanalen.

Er is geen enkele betrouwbare bron van te vinden.

Omdat er een laboratorium wat met virussen werkt in de buurt zit is dat natuurlijk direct heerlijk voer voor conspiracy theorieën.

Blijf altijd nuchter en reageer nooit direct met het reptielenbrein als je iets leest.

Met betrekking tot het verspreiden van virussen op je pakketje uit China en ik qoute:

”Viroloog Eric Snijder: "Het virus valt buiten het lichaam snel uit elkaar en kan dan niet overleven. De kans dat er in een pakje zoveel virussen zitten en dat die ook nog eens intact blijven, is dus extreem klein."

Ik doelde niet op het corona virus.

ik bedoelde dat ik er vanuit ga dat in de toekomst de beste manier om tegenstanders uit te schakelen niet de bom is maar virussen.

en het Ali pakketje is maar als voorbeeld.

veel effectiever is om iets te doen met bijvoorbeeld de water voorzieningen.

Dit corona virus zal hooguit lastig zijn en de nodige doden op zijn geweten hebben.

misschien wel heel veel zelfs.

• Leuk 1
Link naar reactie

Een absolute aanrader om in de gaten te houden:

https://3g.dxy.cn/newh5/view/pneumonia?scene=2&clicktime=1579582238&enterid=1579582238&from=singlemessage&isappinstalled=0

PS: 疑似病例 is Chinees voor 'suspected cases'

Deze website aggregeert de data die door de Chinese overheid zelf beschikbaar worden gesteld. Algemene verwachting is dat de getallen die hier genoemd worden nog steeds te laag zijn en 'politiek' gekleurd, maar het feit dat bovenop het officiele getal van 9810 daadwerkelijk vastgestelde besmettingen 15.238 als officieel genoemde 'suspected' cases genoemd wordt is zorgelijk. Ga er maar gevoegelijk van uit dat al die suspected cases erbij opgeteld moeten worden, en in dat geval zitten we nu dus op zo'n 25.000 gevallen.

afbeelding.thumb.png.c11aa89db6d368d7542a986223618614.png

afbeelding.thumb.png.9dd4a5335b81af68c5d8ce2f50734c33.png

Op de officiele site van het Chinese ministerie voor volksgezondheid is te lezen dat er nu meer dan 100.000 mensen medische zorg ontvangen i.v.m. het novel coranavirus.

a total of 102,427 people are receiving medical observation.

Bron, dagrapport van 30 januari 2020 via vertaling google translate.

Bronvermelding zoals die op het dagrapport zelf staat:

(Note: When quoted by the media, please mark "Information comes from the official website of the National Health and Health Commission.")

Link naar reactie

52 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Ik weet het niet, maar zou dit wel graag eens onderzocht zien (als iemand een linkje heeft?)

Misschien zijn deze twee video's van de Open Universiteit handig om een beter beeld te krijgen?

https://universiteitvannederland.nl/college/waarom-zijn-wij-niet-goed-voorbereid-op-de-volgende-pandemie

https://universiteitvannederland.nl/college/waarom-verspreiden-virussen-zich-razendsnel

Link naar reactie

Dank je BP, Ik heb de tweede net even bekeken, maar dat is slechts een oppervlakkig stukje netwerk theorie. En dat is nu juist onderwerp van mijn twijfel. I.e. ik zou willen weten of de vergelijking tussen viral pictures en virale ziektes wel opgaat.

• Leuk 1
Link naar reactie

2 uur geleden, OBL-Rien zei:

Ik ben geen viroloog, maar zou het niet zo zijn dat 100% van de bevolking met het virus in aanraking komen, en het grootste deel van de mensen nooit symptomatisch worden?

Het is natuurlijk voor een groot deel afhankelijk van je weerstand. Daarnaast, iedereen is al meerdere keren in aanraking gekomen met griep, het influenzavirus. Iedereen heeft al antistoffen tegen influenza, aanpassen aan een nieuw influenzavirus is dan een kleine stap.

Dit coronavirus is nieuw. Het zou in het RNA zelfs een deel bevatten dat nooit eerder gezien is. Het is voor elk lichaam, voor elk immuunsysteem een nieuw obstakel, waardoor het een potentieel gevaarlijker virus is.

• Leuk 3
Link naar reactie

2 minuten geleden, John Durden zei:

Stel dat een bepaalde actor een griep virus wil ontwikkelen met dragers van een heel specifiek gen als target slachtoffer. Zou het dan mogelijk zijn om dit te verbergen van onderzoekers?

Onwaarschijnlijk..

Virussen vormen families, zo'n aanpassing zou uitsteken als een zere duim.

• Leuk 3
Link naar reactie

2 uur geleden, John Durden zei:

Let me know als dit in een apart draadje moet, maar ik ben benieuwd naar het volgende.
Stel dat een bepaalde actor een griep virus wil ontwikkelen met dragers van een heel specifiek gen als target slachtoffer. Zou het dan mogelijk zijn om dit te verbergen van onderzoekers?

Ik sluit me helemaal aan bij @OBL-Rien met nog wat extra nuances en informatie:

Jouw vraag valt uiteen in twee delen:

1. Is het mogelijk om een virus te ontwikkelen dat alleen mensen met bepaalde kenmerken 'raakt'?
    Antwoord: Ja. Dat is theoretisch mogelijk (al kun je nooit 100% zeker zijn van de begrenzing van de doelgroep...)
  2. Is het mogelijk om die ontwikkeling van dat virus zodanig te doen dat later NIET bekend is dat het virus alleen mensen met bepaalde kenmerken raakt?
    Antwoord: Nee, dat is waarschijnlijk niet mogelijk, tenzij je erin slaagt om een zodanig virus te ontwikkelen dat het virus zichzelf volledig vernietigt en geen sporen achterlaat. Doorgaans wordt er direct nadat iemand is overleden onderzoek gedaan als de doodsoorzaak onduidelijk is... Je zou dan in theorie dus een virus moeten maken dat heel snel werkt én vervolgens heel snel verdwijnt. Dat is een serieuze ontwikkelopgave.

Overigens speelt de vraag of een virus zich ruimer verspreid onder een bepaalde doelgroep altijd, maar dan louter vanuit wetenschappelijk oogpunt.

Zo is één van de vragen op dit moment of het nieuwe coronavirus nu wel of niet meer mannen in plaats van vrouwen treft of niet.

De vraag 'Is het mogelijk om een biologisch wapen te maken dat genetisch kenmerken als factor bevat' wordt in dit artikel beantwoord met:

You could try, but probably wouldn't want to be around when you released it.

https://www.theguardian.com/science/2004/oct/28/thisweekssciencequestions.weaponstechnology

Er zijn een paar gevallen bekend waarbij mensen openlijk vertelden dat het inzetten van biologische wapens tegen bepaalde bevolkingsgroepen een optie was.

Als voorbeeld een stukje uit een interview met Christopher Davis, die binnen het UK leger actief was van 1987 tot 1996. Eén van zijn taken was het inspecteren van Russische opslagplaatsen.

Hij zegt dat men voorafgaand aan de inspecties al vermoedens had dat (in dit geval) Rusland de internationale verdragen schond door biologische wapens erop na te houden:

We were firmly of the opinion, by the time we reached the mid-to-late 80s, that the Soviet Union had a substantial clandestine offensive biological weapons program

Uiteindelijk werden die vermoedens in 1989 bevestigd.

Throughout the 80s, we had to give our opinions on a background of skepticism. Naturally people don't want to think the worst of people and nations. f you are talking about something of this magnitude as a political issue, you have to be very sure of your ground before you go into open criticism. So, it was not until the arrival of Dr. Vladimir Pasechnik, in the autumn of 1989, that the we were able to substantiate our claims.

En duidelijk was dat men er van uit mocht gaan dat die betreffende biologische wapens bedoeld waren om ingezet te worden tegen mensen:

Well, in the broadest terms, a strategic capability is one that can alter the outcome of an entire conflict. And in short term, that's often used to mean something that can hit the homeland, hit the continental U.S. for them, hit the UK homeland and reduce that to ineffectiveness in terms of war fighting capability and make it liable for take-over. In these terms, we're talking about the production of microbial agents, bacterial agents and viral agents, particularly, plague and smallpox, which are transmissible from man to man, and could be launched against large civil populations.

Uiteindelijk was het dus dankzij een zeker Dr. Pasechnik, een overloper uit Rusland (LINK), dat men voldoende grond had om Rusland hiermee te confronteren:

Well, after Dr. Pasechnik came to the UK in autumn of 1989, there was a period of debriefing, talking, discussing and papers were written. They went through the chain in Whitehall, right the way up to the very top and of course, our American colleagues and allies were brought in extremely early on, as is the normal case. By April of the following year the president and the prime minister at the time authorized a démarche and the ambassadors of the United Kingdom, the United States, went to the Foreign Ministry in Moscow to lay before them our claims about them carrying on an offensive biological weapons program in defiance of the treaty.

Het interview leest verder als een soort thriller op het moment dat Davis een ruimte ontdekt waarvan hij eigenlijk het bestaan niet mocht weten:

This was a labyrinthine place and eventually we got ... into this large room in which was a large six-sided steel chamber with an entrance way to it and I said to my colleagues, "OK, fine, we'll go in and have a look." And so we did. I said, to our Soviet hosts, "Well, could we have light on please, you know it's rather difficult to see anything in here." "Oh, no, no," they said. "Lost the bulb, or the switch is broken." I mean this sort of thing happened all the time and a very close friend of mine, a colleague handed me a small Maglite torch which he was carrying with him. As he put it into my hand this huge fist grasped it, this vice-like grip and I thought, "Oh, dear, what's happening here?" and he wouldn't let go. We were in this terrible tug over this torch and we rapidly got our accompanying interpreter, I said, "Will you please ask this gentleman to remove his arm from mine, we're on a diplomatic official mission sanctioned by your president. This is not the way to behave." It took some minutes before he was persuaded to let go and they had some sort of thought that this was some sort of incredibly sophisticated, super secret sampling device that they didn't know about.
../..
What they didn't want us to see was the very solid structure of the chamber, the fact that it had clearly been tidied up to a great extent. It had a sort of submarine door, this door was a double thickness door and the inner part of this door which was steel, was a lighter sort of steel and was very heavily dented. And I said, "Well, if you haven't been doing these explosive tests in here, then what are these dents all over the door, I mean how did they come there?"

Voor rest van het verhaal verwijs ik graag naar het hele interview op https://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/plague/interviews/davis.html

Terug naar de vraag of je een biologisch wapen kunt ontwikkelen dat alleen mensen met een bepaald kenmerkt aanvalt. Ja dat kan.

Als je het op de kleinst mogelijke schaal wilt toepassen, dan zou je (met de nodige moeite en research...) in theorie ook een biologisch wapen kunnen maken dat alleen mensen met een bepaald DNA treft. Dit gegeven heeft al vaker aanleiding gegeven tot artikelen zoals deze: https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2012/11/hacking-the-presidents-dna/309147/?single_page=true waarin wordt beschreven dat men vermoedde dat de VS DNA-profielen 'spaart' en bijhoudt in een grote database.

DAT de VS (en andere landen) een DNA databank hebben, dat is publiekelijk bekend. Telkens als terroristen zoals Osama Bin Laden of andere leiders worden vermoord, moet een DNA sample duidelijkheid geven of inderdaad de juiste persooon te pakken is genomen.

Er zijn verschillende boeken waarin de mogelijkheden en onmogelijkheden naast elkaar worden gezet.

Wat aanraders die bij mij op de plank staan:

afbeelding.png.05b1c6cfa4e57b9c3cd4008f361d007f.png afbeelding.png.de839f42add02afb7a0bf3decab3fabe.png
en

afbeelding.png.ff9994036552d45985cedeede74c63eb.png

Verder leesvoer voor belangstellenden is ruimschoots te vinden als je de circa 100 links volgt van de WIKI pagina die over biologische oorlogvoering gaat:

https://en.wikipedia.org/wiki/Biological_warfare

Voor zij die dachten dat bioterrorisme niet bestaat even een verkort overzicht (Engels) met highlights van bioterrorisme meldingen en/of daadwerkelijk gebruik.

• The Tartars catapulted bodies infected with plague into Caffa (now Ukraine) in 1346 at the end of a 3 day siege.
  • The inhabitants of Central and South America were decimated by small pox and measles that accompanied the Spanish conquistadors.
  • British forces used blankets contaminated with small pox to infect North American Indians in the 18th century.
  • The modern era of biological weapons development began immediately before and during World War II. The Japanese released fleas infected with plague in Chinese cities in the 1930's and 1940's. Between 1940 and 1942 Japanese unit 731 dropped bombs containing up to 15 million plague infected fleas on two Chinese cities - Quxian and Ning-hsien, resulting in at least 120 deaths. Water supplies and food items were contaminated with B. anthracis, V. Cholera, Shigella spp., Salmonella and Yersinia pestis.
  • Weather Underground (1970), a United States revolutionary group intended to obtain agents at Ft. Detrick by blackmail and to temporarily incapacitate United States cities to demonstrate the impotence of the federal government. Report originated with a US Customs informant.
  • R.I.S.E. (1972). College students influenced by ecoterrorist idealogy and 1960's drug culture planned on using agents of typhoid fever, diphtheria, dysentery and meningitis to target the entire world population initially and later narrowed the plan to five cities near Chicago. The attack was aborted when cultures were discarded.
  • Bulgarian defector Georgi Markov was assassinated in Lauda (1978) using ricin-filled pellet infected with a spring-loaded device disguised in an umbrella. Similar device used against a second defector in the same area was unsuccessful.
  • Sverdlovsk, Russia (1979). Accidental release of anthrax from Soviet bioweapons facility caused an epidemic of inhalational anthrax with at least 77 cases and 60 deaths.
  • Red Army Faction (1980). Members of a Marxist revolutionary ideology group allegedly cultivated botulinum toxin in a Paris safe-house and planned attacks against at least 9 German officials and civilian leaders. This probably was an erroneous report, later repudiated by the German government.
  • Rajneeshee Cult (1984). Indian religious cult headed by Rajneeshee plotted to contaminate restaurant salad bars with Salmonella typhimanice in Dallas, Oregon. The motivation was to incapacitate voters to win local elections and seize political control of the county. The incident resulted in a large community outbreak of salmonellosis involving 751 patients and at least 45 hospitalizations. The plot was revealed when the cult collapsed and members turned informants.
  • Minnesota Patriots Council (1991). Right wing "Patriot" movement obtained Ricin extracted from castor beans by mail order. They planned to deliver ricin through skin with DMSO and aloe vera or as dry aerosol against IRS officials, US Deputy Marshals and local law enforcement officials. Group was penetrated by Federal Bureau of Investigation (FBI) informants.
  • Aum Shinrikyo (1995). New Age Doomsday cult seeking to establish a theocratic state in Japan attempted at least 10 times to use anthrax, botulinum toxin, Q fever agent and Ebola virus in aerosol form. All attempts with biological weapons failed. Multiple chemical weapon attacks with Sarin, Vx, hydrogen cyanide in Matsumato, Tokyo and an assassination campaign were conducted. Nerve gas Sarin killed 12 and injured 5500 in Tokyo subway.
  • Texas (1997). Intentional contamination of muffins and donuts with laboratory cultures of Shigella dysenteriae. The event caused gastroenteritis in 45 laboratory workers and 4 were hospitalized.
  • Larry Wayne Harris (1998). Allegedly threatened to release "military grade anthrax" in Las Vegas, Nevada. Obtained plague and anthrax (vaccine strains), repeatedly isolated several other bacteria. Made vague threats against US federal officials on behalf of right wing "patriot" groups. Arrested when he talked openly about biological weapons terrorism.
  • Unknown individual/group (2001). Intentional dissemination of anthrax spores through the US Postal System leading to the death of five people, infection of 22 others and contamination of several government buildings. Investigation into the attacks so far has not led to any conclusions.

Bron: https://web.archive.org/web/20171119070804/http://www.siumed.edu/im/overview-potential-agents-biological-terrorism.html

• Leuk 4
Link naar reactie

Dienstmededeling

Ik heb @Luke gevraagd om of hij wilde overleggen met @Greener om de omschrijving 'nieuw coronavirus' op te nemen in de titel. Toen Greener dit draadje startte was de oude titel 'nieuw virus in Azië' helemaal passend. Nu dat virus algemeen wordt aangeduid met 'nieuw coronavirus' leek het handig om dat ook in de titel te vermelden.

• Leuk 2
Link naar reactie

Zorgelijk: 4e lijns besmetting in Duitsland aangetoond.

Bij een kind van een aan het coronavirus lijdende man in Beieren is het virus ook geconstateerd. Bij de vader werd het gisteren vastgesteld. Het kind is het zesde geval in Duitsland.

Alle patiënten behalve het kind zijn werknemers van een vestiging van auto-onderdelenbedrijf Webasto in Traunstein, ten zuidoosten van München. Het virus is naar Traunstein gekomen met een medewerkster van Webasto die in China op bezoek was. 

Bron: Liveblog AD via https://www.ad.nl/buitenland/bijna-10-000-besmettingen-coronavirus-twee-mensen-in-verenigd-koninkrijk-besmet~aeefa087/

Eerder was al benoemd hoe de besmetting in de derde lijn was verlopen:

1. Ouders Wuhan > 2. Vrouw China bezoekt Duitsland > 3. Man Beieren besmet.

Daar kan nu dus de 4e lijns besmetting aan worden toegeveoegd:

1. Ouders Wuhan > 2. Vrouw China bezoekt Duitsland > 3. Man Beieren besmet > 4. Kind van de man besmet.

Een zorgelijke ontwikkeling om te zien dat de infectieratio zo hoog ligt en kennelijk nauwelijks remmingen ervaart.

Zweden

Inmiddels heeft Zweden ook de eerste aangetoonde infectie te pakken:

Ook Zweden heeft bekendgemaakt een eerste geval van besmetting met het coronavirus te hebben vastgesteld. Het gaat om een vrouw die vanuit Wuhan naar Zweden reisde. Zij kwam daar aan op 24 januari. De vrouw nam contact op met de Zweedse autoriteiten toen ze begon te hoesten

Bron: AD

• Leuk 2
Link naar reactie

Als het niet zo'n serieus onderwerp zou zijn, dan zou ik nu een grapje maken... ?

Nu het onderwerp zo serieus is, kan ik me alleen maar voorstellen hoe wanhopig mensen moeten zijn om zichzelf te willen beschermen.

Kudos voor de vader of moeder die deze oplossing bedacht!

Waarom Kudos: de oplossing helpt niet om het virus niet in te ademen maar deze oplossing voorkomt in praktische zin dat het kind de ogen, neus of mond aan kan raken en zichzelf zo kan besmetten!

Geniaal en gedeeltelijk dus doeltreffend!
Echt een prepper-waardige en creatieve oplossing.

afbeelding.png.3a0685dba2cb34969beaea5a19173c4e.png

Bron: Ad.

• Leuk 2
Link naar reactie

5 uur geleden, OBL-Rien zei:

Dank je BP, Ik heb de tweede net even bekeken, maar dat is slechts een oppervlakkig stukje netwerk theorie. En dat is nu juist onderwerp van mijn twijfel. I.e. ik zou willen weten of de vergelijking tussen viral pictures en virale ziektes wel opgaat.

Ik heb gezocht of ik een filmpje kon vinden waarin jouw vraag goed wordt uitgelegd. Ik heb een filmpje gevonden van een zeker dr. John Campbell, zie hieronder.

Kijkerstip:
laat je even niet misleiden door het gevoel dat je misschien aan het begin van de film kan bekruipen dat je hier naar een 'saai' iemand zonder flitsende powerpoints en graphics zit te kijken. In plaats daarvan zit je naar een man op leeftijd te kijken die iets uitlegt met viltstift en stukjes geprinte en uitgeknipte tekst.
Vette tip: houd even vol en kijk even het hele filmpje af... nuttige informatie!

Het filmpje legt precies uit waarom je in alle vormen van uitbraken van virussen zo'n paraboolvorm ziet en waarom doorgaans virussen ergens 'op hun maximum' kunnen zijn.

Ook legt hij uit waarom eventuele her-uitbraken van hetzelfde virus een minder groot effect zullen hebben (o.a. vanwege het bestaan van de anti-stoffen die dan aanwezig zijn).

Excuses dat de film in het Engels is.

• Leuk 3
Link naar reactie

1 uur terug, Bunkerprepper zei:

1. Ouders Wuhan > 2. Vrouw China bezoekt Duitsland > 3. Man Beieren besmet > 4. Kind van de man besmet.

Een zorgelijke ontwikkeling om te zien dat de infectieratio zo hoog ligt en kennelijk nauwelijks remmingen ervaart.

Hmm, ik zie dat als een laag infectie risico.

• Leuk 1
Link naar reactie

Luchthavens

Het besluit van diverse luchtvaartmaatschappijen om de directe vluchten vanuit China te staken, heeft direct verband met wat in vakjargon 'Import risk' heet.

Op de site van het Robert Koch instituut (de partij die in Duitsland is aangewezen al coördinerend instituut voor Duitsland m.b.t. het nieuwe coronavirus) kun je delen van de modellen zien hoe import risk per land (per vliegtuig) wordt berekend.

In het kort: als er 4 mensen vertrekken, en 1 iemand is geïnfecteerd, dan zou het reisschema er zou uit kunnen zien.

afbeelding.png.2d2a2567690de00fdc59251a7d05defd.png

Vervolgens steekt die ene persoon volgens de R0 ratio mensen op dezelfde vlucht aan...

Als je het hele model dan doorrekent, dan krijg je dit soort visualisaties.

afbeelding.thumb.png.762070154cddd5d7a934c233b394ba53.png

Uit deze studie volgt dat het import risico voor Nederland van de luchthavens Rotterdam en Eindhoven verwaarloosbaar is. Het import risico van Schiphol bedraagt 0.034%.

afbeelding.png.6608a72cd4482385fcd96c350cb0dfdf.png

Bron: http://rocs.hu-berlin.de/corona/

• Leuk 2
Link naar reactie

2 uur geleden, Bunkerprepper zei:

Ik heb een filmpje gevonden van een zeker dr. John Campbell,

Zijn youtube kanaal is heeft de beste info over het virus dat ik tot noch toe gezien heb. Bedankt!

Maar mijn vraag wordt ook door hem niet beantwoord ?

• Leuk 1
Link naar reactie

De Norovirus is ook een RNA-virus net als de caronavirus. 

Een voorbeeld van hygiëne zie dus ook.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Norovirus

Bij braken bij voorkeur een half uur wachten alvorens met de volgende stap reiniging/desinfectie te starten, omdat na braken kleine druppeltjes met virusdeeltjes in de lucht zweven.

https://lci.rivm.nl/hygienemaatregelen-noro-kdv

De Caronavirus is net zo klein als de Norovirus houd er dus rekeningen mee dat het overal kan zweven, en overal aan zitten.

En wat helemaal schandalig 20 Nederlands worden uit China gehaald en bij familie leden onder gebracht, als daar mensen van besmet zijn dan volgen wij China met een beginnende Pandemie wat een intelligentie straalt hier af.

Ik heb er geen woorden voor.

En dan heb ik het nog niet eens over de tal van Chinezen die terug zijn gekomen van het nieuw jaar feest.

Australië is verstandiger die plaats de mensen eerst op onbewoonde eilanden.

En kan de besmetting ook over gaan op dieren, zijn daar ook slachtoffers onder gevallen, daar hebben we nog niets over gelezen, als dat het geval is dan gaan de besmettingen onder de dieren verder, waar kan je dan nog heen vluchten, denk hier bij ook aan de Spaans griep, miljoenen zijn er aan dood gegaan over de hele wereld, helpt je opsluiten in je huis dan wel.

Heb ik het mis vertel het me, dan kan ik dit nog wijzigen.

• Leuk 1
Link naar reactie

Hallo allemaal,

Ik heb mij vanavond geregistreerd en mezelf heel kort voor gesteld in het voorstel topic.

Afgelopen week volg ik alles op twitter over het coronavirus en wat mij sinds vandaag opvalt, is dat er zo weinig gepost word door de inwoners van China zelf. Ik begrijp dat zij dat niet mogen en er straffen van wel 7 jaar op staan.

Tyriolannester (sory als ik het verkeerd schrijf) , ben jij diegene die een video gepost hebt op twitter met inside info?

Zoja, dan hoop ik dat je veilig kan schrijven over de situatie daar. En dat kan blijven doen.

Ik heb het gevoel dat de overheden ons,,willen sussen,, om geen paniek te laten uitbreken. Maar ik heb al genoeg gezien op de filmpjes. Mensen die verdacht worden ziek te zijn, worden opgesloten in hun huizen met stalen frames voor de deuren om te voorkomen dat zij naar buiten kunnen. Een flatgebouw werd afgesloten. We zien volgens mij het topje van de ijsberg.

Een brandend huis wat niet meer te redden is, laat men uitbranden. Gebeurt dit nu niet in Wuhan ook?

• Leuk 2
Link naar reactie

4 minuten geleden, WTF zei:

Tyriolannester (sory als ik het verkeerd schrijf) , ben jij diegene die een video gepost hebt op twitter met inside info?

Nee dat is een ander die kennelijk dezelfde gebruikersnaam heeft.

Heb je een link naar die video?

Welkom trouwens!

Deze video laat zien waarom er zo weinig berichten uit China zijn:

• Leuk 1
Link naar reactie

• Sterredag pinned this topic
  • Luke featured this topic
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...