Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

Vandaag om 10:15 debatteert de tweede kamer eindelijk publiekelijk over het coronavirus. Vanaf 10:15 live te volgen via onderstaande link.

https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

Eva zet dit aan, eva kijkt 5 sec, eva ziet bruno iedereens handen schudden... eva weet niet of ze nog meer wil zien

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Leuk 2

(Even bericht van @Mik herplaatst (in overleg). Was in de besloten taskforce-draad beland.)

https://www.cnbc.com/2020/03/04/coronavirus-chinese-scientists-identify-two-types-covid-19.html

"Chinese scientists identify two strains of the coronavirus, indicating it’s already mutated at least once"

De eerste studie ernaar staat hier:

https://academic.oup.com/nsr/advance-article/doi/10.1093/nsr/nwaa036/5775463?searchresult=1

In a preliminary study published Tuesday, scientists at Peking University’s School of Life Sciences and the Institut Pasteur of Shanghai found that a more aggressive type of the new coronavirus had accounted for roughly 70% of analyzed strains, while 30% had been linked to a less aggressive type.

The more aggressive type of virus was found to be prevalent in the early stages of the outbreak in Wuhan — the Chinese city where COVID-19 was first detected late last year. 

But the frequency of this type of virus has since decreased from early January. The researchers said their results indicate the development of new variations of the spike in COVID-19 cases was “likely caused by mutations and natural selection besides recombination.”

“These findings strongly support an urgent need for further immediate, comprehensive studies that combine genomic data, epidemiological data, and chart records of the clinical symptoms of patients with coronavirus disease 2019 (COVID-19),” they said. Researchers cautioned that data examined in the study was still “very limited,” emphasizing that follow-up studies of a larger set of data would be needed to gain a “better understanding” of the evolution and epidemiology of COVID-19.

• Leuk 1

Ik start vandaag met een zorgelijk kaartje.

996803496_20200305-taskforcedekkingsgraad.thumb.jpg.45b69eec1c7a12b755e68208f7d581f5.jpg

De dekking van het TC (Taskforce Coronavirus) is nog steeds niet compleet, zie bovenstaand kaartje. 

Dit betekent dat we op dit moment validatie van de meldingen in de onderstaande rood gekleurde veiligheidsregio's missen!

Nogmaals een oproep (wellicht aan mensen die hier wonen en die sowieso hun eigen leefomgeving toch al monitoren vanwege het coronavirus) om nu naar voren te komen en deel te nemen aan dit unieke community initiatief.

Twee redenen waarom dit community initiatief nuttig en wenselijk is:

1. Het RIVM heeft besloten om alleen 1x per dag met updates te komen en deze updates blijven beperkt tot het vermelden van de gemeente waar iemand ingeschreven is.

Op die manier kunnen we dus situatie hebben dat mensen opgenomen zijn in een ziekenhuis in plaats A, en dat je op de RIVM de besmetting in plaats B ziet. 

2. Ik heb begrepen dat het RIVM dezelfde lijn gaat volgen als de autoriteiten in Engeland. Daar worden de besmettingscijfers niet meer dagelijks, maar voortaan uitsluitend wekelijks gegeven. 

Ik bepaal natuurlijk niet in mijn eentje hoe lang we het monitoren en spotten van besmettingen met elkaar moeten volhouden, maar zelf vind ik het een prettig idee dat ik weet hoe het in Nederland zit. Als jullie dat ook vinden, graag actie om de ontbrekende veiligheidsregio's 'bezet' te krijgen. 

• Leuk 5
3 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

2. Ik heb begrepen dat het RIVM dezelfde lijn gaat volgen als de autoriteiten in Engeland. Daar worden de besmettingscijfers niet meer dagelijks, maar voortaan uitsluitend wekelijks gegeven. 

Dat vind ik een uiterst zorgelijke ontwikkeling. Dat is gewoon censuur. Ik zou dit graag op me willen nemen, maar ik heb er eenvoudigweg de tijd niet voor. Mijn huidige grafiekjes, hoe ongelooflijk bescheiden dan ook, voegen hopelijk toch iets toe.

Wie nog een grote mond heeft over de regering van China...

• Leuk 2
29 minuten geleden, Ronin Kogaratsu zei:

Is het iemand bekend hoe het met de heer en familie uit Loons op Zand gaat? 

Op de koffie bij ouders in Loon op Zand loopt uit op quarantaine voor Haarlemse: ’Vrienden stuurden het spel Pandemic op’

Dit is de kop van een artikel uit het Noordhollands Dagblad, kom niet verder i.v.m. betaalmuur. Maar kon nog wel lezen dat één van de dochters uit Haarlem komt. (P22?)

22 minuten geleden, Cynica zei:

Op de koffie bij ouders in Loon op Zand loopt uit op quarantaine voor Haarlemse: ’Vrienden stuurden het spel Pandemic op’

Dit is de kop van een artikel uit het Noordhollands Dagblad, kom niet verder i.v.m. betaalmuur. Maar kon nog wel lezen dat één van de dochters uit Haarlem komt. (P22?)

Quarantaine zal erop wijzen dat er geen positieve test is voor de persoon in Haarlem (anders spreken ze over isolatie) dus denk niet dat dit P22 is.

• Leuk 1

Ik weet niet of deze ergens onder verdachte gevallen bestond en al gecorrigeerd is:

"De resultaten van een tweede test wijzen uit dat er geen sprake is van coronabesmetting bij een studente van de Universiteit Leiden op de Haagse campus. Dat heeft de universiteit woensdagavond bekendgemaakt. De thuisisolatie van de vrouw is opgeheven. Zij zat sinds dinsdag in isolatie na terugkeer uit Italië, met lichte ziekteverschijnselen."

Website Leidsch Dagblad

(Excuus als ik verkeerd plaats= eerste bericht :-))

• Leuk 1
1 uur geleden, loftprep zei:

Nee helaas. De oproep is landelijk. Wordt niet bij vermeld voor welke regio het is. Wat ik begrijp is dat de dienstdoende arts de meldkamer belt en hij dan te horen krijgt wie hij/zij moet bellen.

Gisteren overigens wel 3 X pager bericht voor 2 regionale artsen infectieziekten.

Eenvoudig te checken door op bijv. p2kflex op "infectie" te zoeken

• Leuk 1
7 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Gisteren kwam ook een besmetting van een vrouw uit Andel naar buiten.

Is deze meegenomen in 'ons' overzicht?

@DutchPublisherHeb je een bron, er is nog geen spotter op die veiligheidsregio. Zie hem ook niet staan. 

aangepast door Hugo V
  • Leuk 1
8 minuten geleden, Huisvrouw zei:

Ik weet niet of deze ergens onder verdachte gevallen bestond en al gecorrigeerd is:

"De resultaten van een tweede test wijzen uit dat er geen sprake is van coronabesmetting bij een studente van de Universiteit Leiden op de Haagse campus. Dat heeft de universiteit woensdagavond bekendgemaakt. De thuisisolatie van de vrouw is opgeheven. Zij zat sinds dinsdag in isolatie na terugkeer uit Italië, met lichte ziekteverschijnselen."

Website Leidsch Dagblad

(Excuus als ik verkeerd plaats= eerste bericht :-))

Dank! Hebben we inderdaad aangepast....

• Leuk 1

Holy shit horen jullie het verhaal van PVDD nu live? Heeft binnen eigen kringen de werkwijze van de overheid meegemaakt. Vrienden die niet getest worden en rond lopen en zegt in de tweede kamer dat het GGD RIVM adviseert aan patienten om "je gewoon ziek te melden" en het vooral stil te houden.

aangepast door Casusdefinitie
  • Leuk 2
  • Niet leuk 1
Zojuist, Casusdefinitie zei:

Holy shit horen jullie het verhaal van PVDD nu live? Heeft binnen eigen kringen de werkwijze van de overheid meegemaakt. Vrienden die niet getest worden en rond lopen en zegt in de tweede kamer dat het GGD RIVM adviseert aan patienten om "je gewoon ziek te melden" en het vooral stil te houden.

Ik hoorde het ook.  Gelukkig zat ik niet op een stoel, anders viel ik ervan af. Het zal wel afgedaan worden als een individueel geval en een communicatie stoornis. 

• Leuk 2
1 minuut geleden, loftprep zei:

Ik hoorde het ook.  Gelukkig zat ik niet op een stoel, anders viel ik ervan af. Het zal wel afgedaan worden als een individueel geval en een communicatie stoornis. 

WTF zet hem nu pas aan...

• Leuk 1
52 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

... in Engeland. Daar worden de besmettingscijfers niet meer dagelijks, maar voortaan uitsluitend wekelijks gegeven. 

Is dat nieuw? In de JH data is dit nog niet zichtbaar.

2 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Is dat nieuw? In de JH data is dit nog niet zichtbaar.

Het gaat niet over de JH kaart, maar over de pagina's waarmee de diverse lokale autoriteiten de lokale verspreidingsgetallen aan hun burgers communiceren. 

Ik heb contacten bij alle Europese crisiscentra en deze beslissing is gisteren bijvoorbeeld voor Engeland genomen. In de komende tijd zal die maatregel doorgevoerd worden en publiek worden gecommuniceerd. 

• Leuk 2
13 minuten geleden, Hugo V zei:

@DutchPublisherHeb je een bron, er is nog geen spotter op die veiligheidsregio. Zie hem ook niet staan. 

Ja, ik heb een bron:

Reformatorisch Dagblad

Liveblog

4 maart 2020 - 11.30 uur

Inwoner Andel heeft coronavirus
Een lid van de hervormde gemeente in Andel (Brabant) heeft het coronavirus en zit in thuisisolatie. Ze heeft geen klachten. 
Haar man is niet besmet en mag gewoon de deur uit. Het ziektegeval heeft geen gevolgen voor de kerkelijke gemeente. 
Dat bevestigde de predikant van de gemeente, ds. B. J. W. Ouwehand, woensdag desgevraagd. De vrouw liep het virus op via 
contact met iemand die corona had. Of die persoon in Noord-Italië was, durfde ds. Ouwehand –die elke dag telefonisch contact 
heeft met de patiënt– niet te zeggen. De predikant hoorde het nieuws zondag na de ochtenddienst. 
Een week ervoor was de vrouw nog in de kerk. In Andel wordt „nuchter” op het nieuws gereageerd. Het kerkelijk leven gaat vooralsnog gewoon door. 
„We bidden ervoor en proberen de rust te bewaren. We houden ons aan de richtlijnen van RIVM en de landelijke kerk. 
Omdat de vrouw geen klachten heeft, vormt ze geen besmettingsgevaar.”

• Leuk 2
1 minuut geleden, Pats zei:

WTF zet hem nu pas aan...

Als ik het kort samenvat:

- Klachten na terugkomst uit Noord-Italie, maar niet getest vanwege beperkt risicogebied

- Hoefden niet binnen te blijven.

- Na uitbreiding risico gebied alsnog getest (op initiatief patient) : Beiden positief getest

- Kennis na contactonderzoek ook getest: ook positief

- Blijkbaar gezegd door GGD dat kennis het voorlopig nog even stil moest houden, ,dat ze het ook niet op het werk moest melden (wel ziekmelden, maar niet specifiek met Corona melding). Ook aangegeven dat ze niet verplicht is het te melden als iemand erom vraagt . Dat laatste zal wel vanwege privacy zo zijn. 

• Leuk 2
4 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Ja, ik heb een bron:

Reformatorisch Dagblad

Liveblog

4 maart 2020 - 11.30 uur

Inwoner Andel heeft coronavirus
Een lid van de hervormde gemeente in Andel (Brabant) heeft het coronavirus en zit in thuisisolatie. Ze heeft geen klachten. 
Haar man is niet besmet en mag gewoon de deur uit. Het ziektegeval heeft geen gevolgen voor de kerkelijke gemeente. 
Dat bevestigde de predikant van de gemeente, ds. B. J. W. Ouwehand, woensdag desgevraagd. De vrouw liep het virus op via 
contact met iemand die corona had. Of die persoon in Noord-Italië was, durfde ds. Ouwehand –die elke dag telefonisch contact 
heeft met de patiënt– niet te zeggen. De predikant hoorde het nieuws zondag na de ochtenddienst. 
Een week ervoor was de vrouw nog in de kerk. In Andel wordt „nuchter” op het nieuws gereageerd. Het kerkelijk leven gaat vooralsnog gewoon door. 
„We bidden ervoor en proberen de rust te bewaren. We houden ons aan de richtlijnen van RIVM en de landelijke kerk. 
Omdat de vrouw geen klachten heeft, vormt ze geen besmettingsgevaar.”

Ik zet mevrouw op de lijst.

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...