Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

9 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Absolute kijktip. Interview met de leider van het WHO team dat onderzoek deed in China. 

Goede vondst van @Bunkerprepper over de mortality rate en nog veel meer belangrijke zaken die worden aangestipt. Onder disclaimer van alles wat ik heb gezegd in mijn post hierover (zie onderstaande link) zal ik onderstaand een screenshot van mijn low tech easy calculated excel postten die ik om de dag maak... Mocht je iets kwijt willen, niet zomaar beginnen te roepen zonder eerst die post te lezen, gefundeerde reacties of feedback of correcties zijn uiteraard juist prima!

example_2.png.5fbb5ddda911f8933ee71c2e964dceeb.png

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

8 uur geleden, Vigilant zei:

Heeft iemand voor mij:

1. De cijfers (alleen aantal bevestigde besmettingen) van het RIVM per dag volgens de website van het RIVM vanaf 28 februari?

2. De cijfers (alleen aantal bevestigde besmettingen) per dag volgens dit forum vanaf 28 februari?

Lijkt me interessant om dat even in een grafiek tegen elkaar uit te zetten.

Ik ben deze thread en alle meldingen op www.rivm.nl even afgelopen. Dit is het resultaat. Zijn we ook meteen van de discrepantie tussen de data af (WHO denkt nog steeds dat er 28 besmettingen in Nederland zijn)

200305.jpg

aangepast door Vigilant
  • Leuk 1
  • Moderator

?Even voor diegenen die mijn post met link naar astroide/meteoor hebben gedisliked (een gebroken hartje hebben gegeven):

De theorie komt van een professor astrobiologie en is wijd gepubliceerd en o.m. besproken door Nasa, in Nature, the Lancet en Harvard.

Het is geen alu-hoedjes of vaag verzinsel.

Dat er wetenschappelijke discussie over is is uiteraard de aard van wetenschap. 

Ik doe erg mn best op mijn manier hier bij te dragen. 

MVG

2020-03-05-06-18-46.thumb.jpg.388baec426cae48c7625269b31954846.jpg

• Leuk 1
  • Niet leuk 1
  • Moderator

Ik zal een ander draadje zoeken om dit soort links te plaatsen. 

Nogmaals: wat ik postte zijn wetenschappelijk onderzochtte, gepubliceerde en besproken feiten.

aangepast door Info_junky
7 uur geleden, opa zei:

P35 - Kerkwijk is de patient.

Nu is de arts-assistent zelf ook besmet:

''De arts-assistent die vrijdag de besmette man uit Kerkwijk opnam in het Jeroen Bosch Ziekenhuis, blijkt zelf ook besmet. De arts-assistent woont zelf in Den Bosch. ''

Toegevoegd aan lijst als P(atiënt) 50.

8 uur geleden, Nikke zei:

Even afgezien van dat verhaal over die doden... Ze schrijven zelf wel dit op hun website:

"COVID-19 is nu onderdeel van onze dagelijkse gang van zaken. Landelijk zien wij het aantal besmettingen oplopen. Wij zullen hierover niet meer bij iedere nieuwe besmetting communiceren. Daar waar informatie nodig is over bezoek aan het ziekenhuis of extra maatregelen zullen wij dit uiteraard delen."

https://www.amphia.nl/patienten-en-bezoekers/voorlichting/coronavirus

Als dat de norm in Nederland is of wordt dan proberen ze er echt een onmogelijk verhaal van te maken qua transparant houden van nieuwe besmettingen. De taskforce word dan nog relevanter...

Vreemd, eerst wijzen op fake nieuws en dan zelf geen nieuws naar buiten brengen. Wat weer fake nieuws in de hand werkt.....

• Leuk 3

Zo...een nieuwe dag...tijd voor een beetje reflectie.

• "Onze" lijst is (vrees ik) de meest nauwkeurige in NL. Overall waar ik kijk is data onvolledig, of achterhaald, ik zag zelfs dat het ED hun plaatje hebben aangepast aan "onze" cijfers. DANK aan alle mede forum leden!!! Enige uitdaging is nog de 3 besmettingen in Rotterdam tov 1 bij ons...zijn dit dubbele tellingen van het RIVM, of is men simpelweg gestopt accuraat te rapporteren?
  • Persoonlijk heb ik er baat bij om hier tijd in te steken. Het geeft me een gevoel van controle over iets wat niet controleerbaar is. Op z'n minst dat we hier met z'n allen transparantie en eerlijkheid trachten te vinden. Hoe moeilijk dat soms is (de waarheid is soms hard). Bovenstaand bericht van @Richa is typisch. zodra instanties ophouden met communiceren, is er juist meer ruimte voor fake nieuws en speculering. Transparantie is voor mij de sleutel! Het feit dat er nu een informatie stop lijkt te zijn afsproken is zeer zeer zorgelijk. Dat maakt dit forum des te belangrijker! Opvallend is ook dat heel veel gevallen laat in de avond naar buiten komen...
  • De Nederlandse politiek en gezondheidszorg (en nieuws!) lijken besluiten te nemen op basis van politieke en economische motieven dan op basis van fieten en data. Dit is op z'n minst genant, maar eerder falende mensen en falend beleid. Dit zal gevolgen hebben voor de langere termijn. Erg zorgwekkend is het aantal miskleunen van ziekenhuizen die (zich verschuilend achter het officiele beleid van het RIVM) de zaak vreselijk onderschat hebben. Vanaf nu is het zaak om ook bij te houden in welke gevallen mensen IN HET ZIEKENHUIS besmet zijn geraakt... Ik vrees dat dit gaat oplopen. Professionele ziekenhuizen zouden beter moeten weten.
  • De provincie NB 'verdient' een speciale vermelding. Duidelijke koploper (zie plaatje) en nog steeds geen maatregelen?
  • Over het RIVM wil ik weinig zeggen, is de moeite niet waard en ik zou voorstander zijn om de leiding van het RIVM nu al aan te klagen wegens nalatigheid en het onnodig in gevaar brengen van de gezondheid van de inwoners van Nederland, alsmede het onnodig toebrengen van schade aan de economie. Alles wat zij zeggen is verkeerd, en rondom schadelijk (carnaval geen risico? Mondkapjes helpen niet, maar vooruit, docters mogen ffp1 gebruiken?). Zijn zij echt zo dom? Of speelt er meer? Ik vrees het eerste....Ik heb medelijden met de mensen op de vloer die alle telefoontjes moeten beantwoorden, testen moeten doen en huisarten 'in the line of fire', zij verdienen ons respect!
  • De 900 studenten uit groningen moeten wat mij betreft maar verplicht 24 (!) dagen in quarantaine. Kunnen ze nadenken over de implicaties van ego centrisch gedrag...Ik stel voor een marinier voor de deur... 

Ben benieuwd wat vandaag brengt, mogelijk gaan we richting 60-70 bevestigde gevallen, afhankelijk van de openheid van onze overheid en instanties, maar ook de test capaciteit...

image.png.4817a292acd441bb591422e3a4ab8e87.png

• Leuk 7
16 uur geleden, Mik zei:

De "hit" uit Kerkwijk staat nu in Kerkwijk, maar ligt in het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch. Hoort die niet op de kaart in Den Bosch?

En aangezien deze man al op afgelopen vrijdag daar lag & pas een aantal dagen later met kamergenoten in isolatie is gegaan, hoort dat ziekenhuis niet als risico te worden aangeduid?

Zie:

https://www.jeroenboschziekenhuis.nl/patient-met-coronavirus-jeroen-bosch-ziekenhuis

Tevens lijkt het me handig om de datum van toevoegingen op de een of andere manier terug te kunnen zien op de kaart.

Ter overweging...

Verder top bezig mensen!

Ik ben voor 't eerst van m'n leven 'lichtjes' aan 't preppen. Door de link via GS hiernaar toe.

I knew it.

Die arts-assistent die nu besmet blijkt te zijn door de man uit Kerkwijk in het JBZ werkte op de afdeling Oncologie... 

Als er één groep vatbaar is voor andere ziektes, dan zijn het wel kankerpatiënten. 

Het lijkt me verstandig om het JBZ op te nemen als risico-ziekenhuis.

aangepast door Mik
6 minuten geleden, Vigilant zei:

De situatie voor vandaag (wordt regelmatig bijgewerkt).

200305.jpg

Top! En dank voor het delen. Paar dingetjes

• Je hebt een besmetting staan bij vandaag? Is dat ie in Den Bosch? Deze was gisteren 23:30 gemeld, dus zou em onder 4 maart zetten. Of is het een nieuwe?
  • Kan je een logaritmische projectie doen op onze data? Kijken wat het geeft?
  • Kijk aub uit met trendlijnen van %....volgens mij is die van 3 maart niet juist (ik heb 45%). Bovendien is de dataset wat klein en zorgt eerste datapunt voor een grote vertekening van de trendlijn en zou je deze willen weghalen?

Ik hou sinds 3 maart bij hoeveel LCI oproepen  voor de dienstdoende arts er op P2000 voorbij komen. De aanname is dat het om een waakdienst gaat, omdat je alleen in de avond/nacht of vroege ochtend meldingen ziet. Ik registreer op de dag dat de dienst begint, dus een melding van 02:00 op 5 maart registreer ik bij 4 maart.

Dit kan een mogelijke indicator zijn voor de intensiteit van de uitbraak. Aan de andere kant kan je je ook voorstellen dat het aantal oproepen afneemt zodra het 'gewoon' wordt (om maar in de woorden van het ziekenhuis in Breda te spreken). 

De stand tot nu toe ( 2 dagen):

3 maart: 8 oproepen

4 maart: 11 oproepen

• Leuk 4
10 minuten geleden, loftprep zei:

Ik hou sinds 3 maart bij hoeveel LCI oproepen  voor de dienstdoende arts er op P2000 voorbij komen. De aanname is dat het om een waakdienst gaat, omdat je alleen in de avond/nacht of vroege ochtend meldingen ziet. Ik registreer op de dag dat de dienst begint, dus een melding van 02:00 op 5 maart registreer ik bij 4 maart.

Dit kan een mogelijke indicator zijn voor de intensiteit van de uitbraak. Aan de andere kant kan je je ook voorstellen dat het aantal oproepen afneemt zodra het 'gewoon' wordt (om maar in de woorden van het ziekenhuis in Breda te spreken). 

De stand tot nu toe ( 2 dagen):

3 maart: 8 oproepen

4 maart: 11 oproepen

Kijk... dát vind ik nou slim!

Kun je dat ook regionaal bijhouden op de een of andere manier??

Edit: kun je via zo'n zelfde soort systeem niet bekijken waar en wanneer ambulances (en met hoeveel spoed) naartoe rijden..?

aangepast door Mik
28 minuten geleden, FrankBOL zei:

Top! En dank voor het delen. Paar dingetjes

• Je hebt een besmetting staan bij vandaag? Is dat ie in Den Bosch? Deze was gisteren 23:30 gemeld, dus zou em onder 4 maart zetten. Of is het een nieuwe?
  • Kan je een logaritmische projectie doen op onze data? Kijken wat het geeft?
  • Kijk aub uit met trendlijnen van %....volgens mij is die van 3 maart niet juist (ik heb 45%). Bovendien is de dataset wat klein en zorgt eerste datapunt voor een grote vertekening van de trendlijn en zou je deze willen weghalen?

Dank je wel voor de feedback! Ik heb momenteel twee besmettingen meer dan gisteren: P49 en P50 (''De arts-assistent die vrijdag de besmette man uit Kerkwijk opnam in het Jeroen Bosch Ziekenhuis, blijkt zelf ook besmet. De arts-assistent woont zelf in Den Bosch. ''). 

Je hebt gelijk over de trendlijnen. Weggehaald, want die zullen in dit geval altijd omlaag wijzen vanwege de exponentiële stijging in het begin.

Nu logaritmisch!

09:48 Stijgingspercentage van vandaag telt niet meer mee, omdat data van een nog niet verstreken dag per definitie onvolledig is, waardoor het stijgingspercentage van de laatste dag altijd te laag uitvalt.

200305.jpg

aangepast door Vigilant
2 minuten geleden, Mik zei:

Kijk... dát vind ik nou slim!

Kun je dat ook regionaal bijhouden op de een of andere manier??

Nee helaas. De oproep is landelijk. Wordt niet bij vermeld voor welke regio het is. Wat ik begrijp is dat de dienstdoende arts de meldkamer belt en hij dan te horen krijgt wie hij/zij moet bellen.

• De provincie NB 'verdient' een speciale vermelding. Duidelijke koploper (zie plaatje) en nog steeds geen maatregelen?

• Hier woon ik, fijn hè

Ik denk dat er nog lang geen maatregelen komen... als je kijkt naar de mate van aanpakken in bijv italie, tov hier... dan zitten we over de 500 besmettingen voor er uberhaupt iets nuttigs van start gaat, maar dan is het vrees ik al te laat...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    • Leuk 1
    3 minuten geleden, Vigilant zei:

Dank je wel voor de feedback! Ik heb momenteel twee besmettingen meer dan gisteren: P49 en P50 (''De arts-assistent die vrijdag de besmette man uit Kerkwijk opnam in het Jeroen Bosch Ziekenhuis, blijkt zelf ook besmet. De arts-assistent woont zelf in Den Bosch. ''). 

Je hebt gelijk over de trendlijnen. Weggehaald, want die zullen in dit geval altijd omlaag wijzen vanwege de exponentiële stijging in het begin.

Nu logaritmisch!

200305.jpg

Wellicht ook een idee om de stijgingspercentages alleen over een hele dag te laten zien. Nu lijkt het mee te vallen vandaag terwijl wanneer je morgen naar de data van vandaag kijk waarschijnlijk daar toch weer anders over denkt.

4 minuten geleden, loftprep zei:

Nee helaas. De oproep is landelijk. Wordt niet bij vermeld voor welke regio het is. Wat ik begrijp is dat de dienstdoende arts de meldkamer belt en hij dan te horen krijgt wie hij/zij moet bellen.

Maar kan je niet met een soortgelijk systeem Ambulance-ritten bijhouden? Dat is dacht ik ook on-line te volgen, toch?

Staat plaats / straat bij waar ze heen moeten en met welke 'spoed' ze mogen rijden.

Ken je dat?

Zojuist, Mik zei:

Maar kan je niet met een soortgelijk systeem Ambulance-ritten bijhouden? Dat is dacht ik ook on-line te volgen, toch?

Staat plaats / straat bij waar ze heen moeten en met welke 'spoed' ze mogen rijden.

Ken je dat?

Ja dat ken ik wel. Maar er is niet makkelijk een verband te leggen tussen de oproep en een ambulance rit. Per dag rijden er nogal wat ritten met de ambulance.  Het zal ook niet zo zijn dat elk telefoontje naar de LCI arts meteen een ambulance rit veroorzaakt.  Soms zal een oproep ook voor overleg zijn of zal de conclusie zijn dat er  geen directe spoed is voor de casus.

6 minuten geleden, Mik zei:

Ken je dat?

Het klopt dat je reguliere ritten kan bijhouden, maar zoals @loftprep zei kun je dit niet voor meldingen van het het LCI (Landelijk Coordinatiecentrum Infectieziekten), dit wordt vanuit Utrecht gecoördineerd.

Reguliere ritten kun je bijvoorbeeld volgen via http://www.p2000-online.net/utrechtf.html, maar meldingen aan het LCI zul je alleen in de regio Utrecht terug vinden zoals deze vanochtend:

05-03-2020 8:07:33

Gaarne contact MKA

0726016 Ambulance LCI Arts - Landelijk Coordinatiecentrum Infectieziekten

0726900 Ambulance Monitorcode

aangepast door NHN072
    Typo
    • Leuk 1
    7 minuten geleden, Hugo V zei:

Wellicht ook een idee om de stijgingspercentages alleen over een hele dag te laten zien. Nu lijkt het mee te vallen vandaag terwijl wanneer je morgen naar de data van vandaag kijk waarschijnlijk daar toch weer anders over denkt.

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Gaan we doen.

• Leuk 2

Dagelijkse tracking en trend projectie:

805094678_Screenshot2020-03-05at09_29_52.png.efb5292e836f884736e6f38a634579d6.png

In Zuid Korea beginnen ze de toename onder controle te krijgen. Ook in Italië is de toename niet zo heel erg snel meer.

Ik track ook de sterfte cijfers, maar daar kunnen we niet zo heel veel in zien. de verschillen per land zijn heel groot. Z-K heeft een zeer laag sterfte cijfer (0,6%), Italië and Iran daartegen erg hoog (3,6%) en in Duitsland zijn er nog geheel geen sterfgevallen bekend.

Voor meer over deze grafiek zie: https://forum.preppers.nl/topic/14420-coronavirussars-cov-2covid-19-dashboards/?do=findComment&comment=405196

• Leuk 6
    • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
    Gast
    Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...