Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

3 minuten geleden, FrankBOL zei:

Gaan we dit twitter account als betrouwbare bron beschouwen?????

Ik heb het hier gedeeld. Als het TC dit twitter account als onbetrouwbaar bestempeld, ook goed.

Zelf schrijven ze dat ze 2 bronnen hebben in het ziekenhuis. Dit is uiteraard niet te controleren want ze maken (logischerwijs) deze anonieme bronnen niet openbaar.

Als dat betekend dat we er hier niets mee doen, prima.

Maar ik zie op het kaartje van bunkerprepper dat er ook ''geruchten'' op staan. Dit lijkt me op zn minst een gerucht... (en misschien een nieuw kleurtje op de kaart?)

• Leuk 2
28 minuten geleden, NHN072 zei:

Beste communityleden,

Een hele goede avond! Ik zal mij even voorstellen, ik ben Erik en afkomstig uit regio Noord-Holland Noord omgeving Alkmaar, vandaar mijn schermnaam NHN072.

Wat is dit een geweldig mooi (burger)initiatief, een heuse taskforce welke beter gestroomlijnd lijkt dan dat van de overheid. In deze tijd waar in de overheid lijkt te falen is het mooi om te zien dat er een community als Preppers.nl is welke de koppen bij elkaar steekt en verder gaat waar de overheid niet in voorziet: duidelijke en actuele informatie.

Het is al door meerdere personen gezegd; dat ze druk zijn in het dagelijks leven en niet altijd tijd hebben. Dit geldt ook voor mij, want ook ik heb een gezin en een drukke baan. Maar ondanks dat doe ik graag mee en ga ik proberen wat tijd te investeren om de community hopelijk van nieuwe informatie te voorzien. Graag wil ik proberen om mijn steentje bij te dragen en zou mij daarom willen aanmelden bij de taskforce voor veiligheidsregio 10 Noord-Holland Noord.

Dit. Precies dit....behalve m'n naam dan hè... en dat ik ga voor Brabant Noord (21)

@tinnegoed

aangepast door Mik
  • Leuk 2
27 minuten geleden, NHN072 zei:

Beste communityleden,

Een hele goede avond! Ik zal mij even voorstellen, ik ben Erik en afkomstig uit regio Noord-Holland Noord omgeving Alkmaar, vandaar mijn schermnaam NHN072.

Wat is dit een geweldig mooi (burger)initiatief, een heuse taskforce welke beter gestroomlijnd lijkt dan dat van de overheid. In deze tijd waar in de overheid lijkt te falen is het mooi om te zien dat er een community als Preppers.nl is welke de koppen bij elkaar steekt en verder gaat waar de overheid niet in voorziet: duidelijke en actuele informatie.

Het is al door meerdere personen gezegd; dat ze druk zijn in het dagelijks leven en niet altijd tijd hebben. Dit geldt ook voor mij, want ook ik heb een gezin en een drukke baan. Maar ondanks dat doe ik graag mee en ga ik proberen wat tijd te investeren om de community hopelijk van nieuwe informatie te voorzien. Graag wil ik proberen om mijn steentje bij te dragen en zou mij daarom willen aanmelden bij de taskforce voor veiligheidsregio 10 Noord-Holland Noord.

Super!

Welkom op het forum!

@tinnegoed zorgt ervoor dat je op het TC subforum terecht komt enz enz.

• Leuk 1
6 minuten geleden, prepass zei:

Via deze link: https://www.healthlynked.com/corona-virus-tracker/ (nog niet gevonden hier op forum)

Regio Rijnmond: Maassluis/Vlaardingen ( beiden als asymptomatic)

Regio Haaglanden: Nootdorp (asymptomatic)

Is dit al gechecked?

covid19-68.JPG

Holy crap;-) dat zijn de echte pro's....vraag me alleen af welke data zij gebruiken aangezien aantallen wel lijken te kloppen, maar locaties niet echt....

• Leuk 1
5 minuten geleden, FrankBOL zei:

Holy crap;-) dat zijn de echte pro's....vraag me alleen af welke data zij gebruiken aangezien aantallen wel lijken te kloppen, maar locaties niet echt....

Precies, Delft zie ik er niet op staan....

2 minuten geleden, Mik zei:

Ik mis er een uit Kerkwijk. Die in het JBZ in Den Bosch ligt....?

Inderdaad. Terwijl die wel op 3 maart al bekend was, dan zou hij in de data van 4 maart moeten zitten. Maar ook op de eigen RIVM kaart staat deze niet. Dus wellicht na sluiting van de deadline nog daar binnengekomen.

19 uur geleden, Bunkerprepper zei:

4500 forumleden en nog steeds 10 open plaatsen voor het monitoren/spotten van de coronagevallen in je eigen veiligheidsregio??

Kom nou toch mensen... Dit kan toch niet waar zijn?

Ik neem morgen even contact op voor regio 12

• Leuk 4
  • Moderator

Laatste link voor vandaag.

Ik ben iemand van broodkruimels verzamelen.

1000 insteken waardeoordeelvrij bekijken en opnemen in mn innerlijke bibliotheek van kennis.

Soms matchen dan 2 broodkruimels en dat triggert me dan om dieper te graven.

Zo zag ik dit : hoe mogelijk een astroide de bron is van het virus. En ook andere pandemieen in het verleden die mogelijk zo zijn 'gezaaid'. 

Link is weer engelstalig maar ik vond het interessant genoeg om hier te melden. 

Of het waar is ? Geen idee. 

Edit: ik zag deze week fotos op twitter van een "lichtflits" boven Nederland.

Vandaar dat ik hier aan dacht / dit opzocht.

https://cosmictusk.com/coronavirus-from-space-wickramasinghe/ 

aangepast door Info_junky
  • Niet leuk 2
17 uur geleden, prepass zei:

Via deze link: https://www.healthlynked.com/corona-virus-tracker/ (nog niet gevonden hier op forum)

Regio Rijnmond: Maassluis/Vlaardingen ( beiden als asymptomatic)

Regio Haaglanden: Nootdorp (asymptomatic)

Is dit al gechecked?

Als ik de uitleg op die site goed begrijp moeten nieuwe gebruikers zich registreren en moeten dan een corona status doorgeven:

Asymptomatich: geen klachten en niet getest -> niks aan de hand

symptomatisch: klachten maar niet getest -> geen risico / gerucht

self positive test: positief getest maar nog niet bevestigd door WHO / RIVM -> gerucht

WHO confirmed: bevestigd door WHO / RIVM.

Als we dit al betrouwbaar kunnen bestempelen, dan kan ik in regio Midden Gelderland er een aantal 'geruchten' bijzetten.

Deze info staat op de site in de 'chatbox'. De admin geeft deze info.

• Leuk 4
1 uur geleden, loftprep zei:

@Bunkerprepper

Kun je iets met deze CSV file ? Alle gemeentes zoals genoemd in de CSV file van het RIVM, met ID en GPS coordinaten.   Ik heb er steekproefsgewijs een aantal gechecked en die lijken te kloppen. Dus hopelijk zijn alle fouten eruit.

Als het goed is, is ook de volgorde hetzelfde, dus dan zou je de gps coordinaten kolom er zo in moeten kunnen plakken. Maar een Excel lookup naar het ID is misschien beter. Maar zo technisch ben ik niet in Excel. 

coordinaten-gemeenten-nederland.csv 12.66 kB · 8 downloads

Die zocht ik. Waar heb je hem vandaan?

Ik heb nu al een oplossing geprogrammeerd op basis van gemeente namen ipv codes, maar ik ga jouw file gebruiken, want ik had ook wat missende nieuwe plaatsen in NL.

1 minuut geleden, FrankBOL zei:

Lijkt een oud lijstje te zijn (wat is oud;-) Wat een puzzel....

•  

Dit is de officiele lijst van het RIVM; die loopt sowieso achter omdat zij rond het middaguur de (eind)stand van de dag ervoor rapporteren.  Hier zouden we het alleen ter verificatie moeten gebruiken of we geen meldingen gemist hebben.

Zojuist, Mono zei:

Die zocht ik. Waar heb je hem vandaan?

Ik heb nu al een oplossing geprogrammeerd op basis van gemeente namen ipv codes, maar ik ga jouw file gebruiken, want ik had ook wat missende nieuwe plaatsen in NL.

Zelf gemaakt, op basis van de RIVM CSV lijst; automatisch de juiste GPS coordinaten erbij gezocht. Correctheid nog niet gegarandeerd. Een aantal plaatsen lag bv in Duitsland.  Hierbij de laatste versie. 

coordinaten-gemeenten-nederland.csv

"Das Kreisgesundheitsamt betreut zurzeit 45 Personen, die Umgang mit Infizierten hatten. Dazu gehören auch rund 28 Polizisten, die Kontakt zu den beiden infizierten Polizistinnen der Kreispolizeibehörde hatten. Entwarnung gab es bis jetzt für eine Kontaktperson. Alle Kontaktpersonen befinden sich in häuslicher Isolation."

In de Duitse 'Landkreis' Viersen zitten 28 agenten in quarantaine vanwege contact met een besmette collega. Ik kan mij voorstellen dat dat een flinke aanslag is op het politieapparaat in die regio. Zulke klappen gaan natuurlijk ook in Nederland vallen en wel bij alle belangrijke publieke taken.

http://www.presse-service.de/data.aspx/static/1038527.html

2 minuten geleden, loftprep zei:

Zelf gemaakt, op basis van de RIVM CSV lijst; automatisch de juiste GPS coordinaten erbij gezocht. Correctheid nog niet gegarandeerd. Een aantal plaatsen lag bv in Duitsland.  Hierbij de laatste versie. 

coordinaten-gemeenten-nederland.csv 12.67 kB · 0 downloads

Waar haal je de GPS gegevens vandaan?

Ik heb het gedaan dmv deze data met gemeente namen en gps:

https://github.com/bobdenotter/4pp/blob/master/4pp.csv

Vervolgens automatisch gecombineerd met RIVM gemeente data met infectie aantallen er bij.

image.thumb.png.c2104aac14fd1c5b04036d7b53e0c3dc.png

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...