Ga naar inhoud
GENEGEERD

Corona Actualiteiten

Greener
 Share

Recommended Posts

13 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Gewoon een balletje opgooien...

Wat als we alleen maar meer COVID-19 vinden omdat we meer tests uitvoeren?

Als je daarmee bedoelt dat de verspreiding inmiddels veel groter is dan het aantal bevestigde gevallen dan lijkt me dat evident.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

FFP1-maskers voor huisartsen? Dat waren toch die maskers die volgens het RIVM volstrekt maar dan ook volstrekt zinloos waren?

Dit type masker wordt ook al meer dan een week genoemd in de thuis isolatie oplossing voor huisgenoten als ze in dezelfde ruimte als een besmet persoon moet zijn.

Klinkt allemaal als een kosten vs risico afweging
Link naar reactie

22 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Vraag van vandaag: wat doet een truck van een bedrijf dat kleding wast in (positie 228) in Noord Nederland met kleding van een besmet persoon zonder dat we besmettingen in Noord Nederland hebben?

Of zou dit bedrijf wellicht door heel Nederland wasgoed ophalen?

Gaat om een bedrijf dat was zou ophalen in heel Nederland en een aantal ziekenhuizen als klant heeft;

https://www.lc.nl/friesland/sudwest-fryslan/Wasserij-Rentex-Floron-in-Bolsward-zet-vrachtwagen-met-corona-was-aan-de-kant-25413409.html?utm_medium=article_sharing&utm_source=email

Tijdje aan het meelezen, net account gemaakt. Zuid Limburg is al vol voor die task-force?

Link naar reactie

ED Liveblog

4 maart, 17:55h

De Nederlandse toeristen die vanwege het coronavirus al ruim een week vastzitten in een hotel op Tenerife, mogen daar waarschijnlijk snel weg. 
Zij krijgen naar verwachting morgen toestemming van de Spaanse autoriteiten om terug te vliegen. Als de toestemming komt, 
kunnen ze waarschijnlijk nog dezelfde dag terug naar Nederland, laat reisorganisatie TUI weten. De Nederlanders zaten in quarantaine 
nadat bij een aantal Italiaanse hotelgasten het virus werd aangetroffen.

TUI stuurt een apart vliegtuig naar Tenerife. Dat vliegt de Nederlanders, samen met Belgische bezoekers, naar België. 
Daarna worden ze naar Nederland gebracht. TUI neemt de kosten daarvoor voor zijn rekening. 
In het hotel H10 Costa Adeje Palace zitten ook enkele klanten van Corendon. 
Zij gaan misschien morgen mee met de TUI-vlucht, en anders vrijdag met een eigen toestel van Corendon. 
Dat hangt af van wanneer de Spaanse autoriteiten alle formaliteiten hebben afgerond.

Maken ze dan de eerder opgelegde 14 dagen quarantaine hier in NL af? Ze hebben er immers pas een week op zitten.

Of mogen ze naar huis, met alle mogelijke risico's?

Link naar reactie

3 minuten geleden, Cpre zei:

Gaat om een bedrijf dat was zou ophalen in heel Nederland en een aantal ziekenhuizen als klant heeft;

https://www.lc.nl/friesland/sudwest-fryslan/Wasserij-Rentex-Floron-in-Bolsward-zet-vrachtwagen-met-corona-was-aan-de-kant-25413409.html?utm_medium=article_sharing&utm_source=email

Tijdje aan het meelezen, net account gemaakt. Zuid Limburg is al vol voor die task-force?

Fijn dat je wilt helpen en welkom op het forum!

Stuur @tinnegoed even een PM svp. Hij coördineert de aanmeldingen voor de TC

Link naar reactie

2 uur geleden, Bunkerprepper zei:

Nee.. Het gaat om het stukje code waarmee je ofwel de plaatsnamen ofwel de plaatsnaam ID's uit de CSV tabel kunt omzetten in een locatie die in Qgis op de kaart kan worden afgebeeld.

Die link van @pacem geeft aan dat QGIS kan werken met GPS coordinaten. Heb je ergens een bron met de combinatie van GPS en gemeentecodes?

Link naar reactie

1 minuut geleden, Casusdefinitie zei:

Tekort aan Corona testen geeft directeur GGD toe op 1vandaag. Dat is zeer ernstig!

Ik snap hem niet.

We breiden het aantal labs uit van 2 naar 14, en dan toch de meldingen a) testen gaan 48 uur duren en b) te weinig testkits.

Klinkt als Afrikaanse toestanden als je het mij vraagt...

Link naar reactie

1 minuut geleden, Bunkerprepper zei:

Ik snap hem niet.

We breiden het aantal labs uit van 2 naar 14, en dan toch de meldingen a) testen gaan 48 uur duren en b) te weinig testkits.

Ja eerst een beleidswijziging, daarna erachter komen dat er tekort is?. Ik verwacht dat wij alleen met water de handen gaan wassen over een paar weken....

Link naar reactie

4 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Ik snap hem niet.

Dit past denk ik goed in de strategie van het zo klein mogelijk houden van het aantal besmettingen, om paniek tegen te gaan.

Maar het gaat niet over, niet vanzelf. Zeker niet voor de zwakkeren en ouderen onder ons.

Link naar reactie

21 uur geleden, opa zei:

Corona te bestrijden met vitamine C

Iemand die hier wat meer bruikbaars over kan vertellen/vinden?

Zie:

Vitamine C in China ingezet tegen coronavirus

Vitamine C antwoord op het nieuwe Coronavirus?

Vitamine C beschermt tegen coronavirus

De 3e link sluit af met een 'leuke' vraag:

''waarom zijn de positieve effecten van vitamine C-behandelingen nooit publiekelijk bekend gemaakt door verantwoordelijke overheidsinstanties, vooral in het licht van een virale pandemie?''

Nu begrijp ik wel waarom Nederland zo laconiek wat betreft het corona virus. De oplossing is dus erg simpel, gewoon vitamine C toedienen

Als dat waar zou zijn... dan zouden er volgens mij al meerdere medici zijn die die doorbraak van de daken geschreeuwd zouden hebben.

Persoonlijk denk ik dat vitamine (o.a. vitamine D) wel nuttig kan zijn als het gaat om het vergroten van de weerstand van een persoon. 

Link naar reactie

22 uur geleden, FabiRaket zei:

in the New York Times lees ik dat er kennelijk ook mensen zonder ‘onderliggend lijden’ sterven:

”Those who had died in the previous 24 hours ranged in age from 55 to 101, said Angelo Borrelli, the head of Italy’s Civil Protection Agency who is coordinating the country’s response to the crisis.

“Most were over 70, and some had pre-existing conditions. But for the others, we still aren’t sure,” he said at a news conference in Rome.“

(Link kan ik niet opnemen vanuit de app waarin ik die krant lees, maar is te vinden het ‘corona dossier van die krant, tenminste als je een abonnement hebt).

Dat is een zorgelijke constatering. 

Link naar reactie

Corona schurkt ook tegen de grenzen: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/219618/Coronapatient-Leer-is-32-jarige-verpleegster-die-contact-met-68-mensen-had

"De 32-jarige vrouw uit het Duitse Leer, die geïnfecteerd is met het coronavirus, is een verpleegster die werkt in de regio Papenburg. Dat werd woensdagmiddag duidelijk op een persconferentie in Leer."

Leer/papenburg is een kwartiertje rijden vanaf mijn locatie

Link naar reactie

8 minuten geleden, Pantoffel zei:

Corona schurkt ook tegen de grenzen: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/219618/Coronapatient-Leer-is-32-jarige-verpleegster-die-contact-met-68-mensen-had

"De 32-jarige vrouw uit het Duitse Leer, die geïnfecteerd is met het coronavirus, is een verpleegster die werkt in de regio Papenburg. Dat werd woensdagmiddag duidelijk op een persconferentie in Leer."

Leer/papenburg is een kwartiertje rijden vanaf mijn locatie

Je weet dat nog uitbreiding van het TC gezocht wordt he?

Bijvoorbeeld Duitsland grensgebieden...

Link naar reactie

23 minuten geleden, DutchPublisher zei:

ED Liveblog

4 maart, 18:27h

Een patiënt van ziekenhuis Bernhoven in Uden is besmet met het coronavirus. De man uit Uden wordt op dit moment in strikte isolatie verzorgd. 
Medewerkers uit het ziekenhuis, die contact met hem hebben gehad, worden getest op mogelijk besmetting.

De patiënt kreeg maandagmiddag in het ziekenhuis griepachtige verschijnselen.

Gisteren bleek uit tests dat hij mogelijk besmet was, wat vandaag werd bevestigd.

Hij is om die reden direct in strikte isolatie geplaatst. De kamergenoten van deze patiënt worden voor de zekerheid getest. 
Zij worden ook in isolatie verpleegd.

Bernhoven of all places... Dan had die Twiteraar @cardio_jacco dus in alles gelijk...

• Leuk 1
Link naar reactie

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...