Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
52 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Het RIVM stelt dat de mensen toen nog niet besmettelijk waren.

Het lijkt er op dat er iemand binnen het RIVM op staat dat er geen besmettingsgevaar is zonder symptomen.

Indien dat zo is, is dit een zware inschattingsfout die (imo) tot ontslag zou moeten voeren.

• Leuk 3

Deze post delen

29 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Het lijkt er op dat er iemand binnen het RIVM op staat dat er geen besmettingsgevaar is zonder symptomen.

Indien dat zo is, is dit een zware inschattingsfout die (imo) tot ontslag zou moeten voeren.

I concur.

Dat zal echter pas blijken als we straks de 'after-action-reports' kunnen opmaken. 

Overigens moet dat dan een soort collectief ontslag zijn waarbij alle betrokken adviseurs, medici en beleidsmakers iets anders moeten gaan doen.

De GGD's in ons land worden overspoeld met telefoontjes van burgers, zorgverleners en organisaties die zich zorgen maken over het nieuwe coronavirus. ,,We zijn daar op dit moment erg druk mee. We begrijpen de bezorgdheid, maar paniek is niet nodig", zegt teamhoofd en arts infectieziekten van de GGD in Amsterdam Anja Schreijer.

Ze spreekt namens GGD GHOR Nederland, de overkoepelende brancheorganisatie van de 25 Gemeentelijke Gezondheidsdiensten (GGD's) en Geneeskundige Hulpverleningsorganisaties in de Regio (GHOR). ,,Om te beginnen is er nog niet één coronapatiënt in Nederland, maar we hebben ook een heel goed en fijnmazig systeem om de ziekte te beteugelen en als dat eventueel niet lukt zoveel mogelijk te vertragen."

Beteugeling lijkt volgens haar in de ons omringende landen vooralsnog goed te lukken. De arts wil mensen ook op het hart drukken vóór alles op de site van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) te kijken: ,,Daar staat voldoende goede informatie op." Sinds eind januari is er al een meldingsplicht voor artsen bij een verdenking van het virus.

Bron: AD

Als Anja Schreijer zorgvuldiger had geformuleerd dan had ze in plaats van 'Om te beginnen is er nog niet één coronapatiënt in Nederland...' moeten zeggen: 'Op dit moment hebben wij nog geen positieve testen...'

• Leuk 2

Deze post delen

Een luchtmachtbasis in Duitsland is gesloten nadat bij een militair die op die basis gelegerd is verschijnselen van het coronavirus zijn vastgesteld.

De Duitse krant Bild schrijft dat een Duitse soldaat van de Lufwaffe mogelijk in contact is geweest met de besmette man uit Langbroich, die gisteren met een zware longontsteking werd opgenomen in een ziekenhuis in Düsseldorf. Ook 's mans vrouw bleek vandaag besmet te zijn.

De militair ligt in een ziekenhuis met verschijnselen die duiden op een besmetting met het virus. Een test moet uitwijzen of de soldaat daadwerkelijk Covid-19 heeft. Tot het resultaat bekend is, mogen medewerkers van de luchtmachteenheid in Keulen hun werkplek niet verlaten. De basis is afgesloten.

Bron: AD, Deutsche rundfunk

Deze post delen

Op twitter stelt Louis Lena een zeer terechte vraag:

image.png.aa43f2217b539b899dce3389a1b677cd.png

Ook Bram van der Vlist heeft een punt:

image.png.9897424a6819423cfc3a19c6bf5587b4.png

Persconferentie over hoe alles in China is gegaan begint met een minuut stilte ter herdenking van de slachtoffers van het coronavirus.

image.thumb.png.4d4bead90b327e9522f18618ff87437f.png

Schrijnend om te zien dat sommige journalisten niet het respect hebben om te gaan staan als daar door de woordvoerder om wordt gevraagd (zie foto hierboven van Albert Bos van de Volkskrant.

Persbriefing is belegd door de Chinese ambassade. Het zit goed vol. Hopen dat de juiste en kritische vragen worden beantwoord (maar wellicht hopen tegen beter weten in...)

image.png.31b4d3dd34a8b9f2862890d484bdbd99.png

• Leuk 1

Deze post delen

Vanuit de Tweede Kamer worden vraagtekens gezet bij het optreden van minister Bruins (Medische Zorg) rond het coronavirus. De VVD-bewindsman schrijft in zijn laatste update dat het risico voor Nederland nog altijd ’klein’ is, maar ook dat de situatie onvoorspelbaar is.

CDA-Kamerlid Omtzigt vindt dat er sprake is van ’onderschatting’ over de impact van een eventuele corona-uitbraak in Nederland. „We zijn wel heel snel naar een soort berusting gegaan”, signaleert hij. „We hebben het gevoel dat de aanpak in bepaalde gevallen niet pro-actief genoeg is.”

Afgelopen weekend brak het virus uit in Noord-Italië. Dinsdag werd ook nog bekend dat het coronavirus inmiddels het Oostenrijkse wintersportgebied Tirol, Zwitserland, Kroatië en het Spaanse vasteland, in Barcelona, heeft bereikt.

PVV-fractieleider Geert Wilders komt met een oproep voor een betere informatievoorziening. „Dat kan paniek juist voorkomen”, twittert hij. „Geef de bevolking meer info”, geeft hij als opdracht aan VVD-minister Bruins mee.

De bewindsman wijst er dinsdagavond in een Kamerbrief op dat het risico voor Nederland volgens het Europees Centrum voor ziektepreventie- en bestrijding (ECDC) nog altijd ’klein’ is. Volgens Bruins worden in Noord-Italië ’rigoureuze maatregelen’ genomen. De kans op een verdere overdracht van het virus is daarom volgens het ECDC laag, schrijft Bruins. Maar die zet daar als kanttekening bij dat daar een ’hoge mate van onvoorspelbaarheid’ omheen hangt. „Ik houd de situatie nauwlettend in de gaten”, meldt de minister.

Bruins schrijft ook nog dat het RIVM ziekenhuizen adviseert om patiënten met een longontsteking zonder een duidelijke oorzaak ook te onderzoeken op het coronavirus.

Bron: ANP

De Duitse man met covid-19 werd pas ruim een week na zijn bezoek aan Limburg ziek. Volgens berichtgeving van het RIVM was de man tijdens zijn verblijf in Nederland niet ziek en daarom is de kans dat hij mensen heeft besmet ‘nihil’. Verder contactonderzoek in Nederland is daarom niet nodig.

Bron: https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/nieuwsartikel/duitser-werd-week-na-bezoek-limburg-ziek-.htm

Verder staat iedereen in Nederland nu in 'standje extra alert'. Voorbeeld?:

image.png.d9251ff0f3dc967257544d52920a0e96.png

• Leuk 2

Deze post delen

6 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Hopen dat we in Europa naar aanleiding van de huidige situatie iets aan deze verontrustende cijfers gaan doen.

Onderzoek.png.44e4479b0d6d7f23860a5bb3a652c885.png

JAKKES, 50% maar?!

• Leuk 2

Deze post delen

47 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

De Duitse man met covid-19 werd pas ruim een week na zijn bezoek aan Limburg ziek. Volgens berichtgeving van het RIVM was de man tijdens zijn verblijf in Nederland niet ziek en daarom is de kans dat hij mensen heeft besmet ‘nihil’. Verder contactonderzoek in Nederland is daarom niet nodig

Ah, dat is dan het antwoord op de Twittervraag van Louis Lena.

In Duitsland (en de rest van de wereld) is incubatietijd 2 weken, in NL blijkbaar maar 1. Aldus het RIVM

• Leuk 3

Deze post delen

Op 18-2-2020 om 18:16, John Durden zei:

Direct gedaan. Zal wel niet nodig zijn maar in dit geval better prepped than sorry.

Dosering vind ik wel online dokter emoji40.png

Ik ben heel nieuwsgierig (of ik moet het gemist hebben) of je het medicijn nu ook zonder recept hebt ontvangen?

• Leuk 1

Deze post delen

17 minuten geleden, Greener zei:

Ik ben heel nieuwsgierig (of ik moet het gemist hebben) of je het medicijn nu ook zonder recept hebt ontvangen?

Ik heb de medicijnen (na upload van een recept) in ieder geval wel ontvangen.

BP

Deze post delen

1 uur terug, sunnysuzanna zei:

JAKKES, 50% maar?!

Vandaar dat er nog geen Nederlanders Corona hebben!
We hebben daardoor voldoende weerstand opgebouwd! 😁

Deze post delen

Update situatie NRW: Op de persconferentie werd gemeld dat het echtpaar ontzettend veel contacten heeft gehad.

Het zogeheten 'contactonderzoek' is daarmee een gigantische klus.

Minister Bruins legt alvast een fundament om straks op door te kunnen bouwen en sluit lock-down scenario's in Nederland niet uit in het geval het coronavirus hier gedetecteerd wordt.

Minister Bruno Bruins van Volksgezondheid sluit drastische maatregelen niet uit in de strijd tegen het coronavirus, zoals het afgrendelen van een dorp of wijk. Voor nu raadt hij burgers aan zich goed te informeren.

De minister hoopt dat in Nederland geen gemeenten op slot moeten, zoals in Noord-Italië. Maar als er een besmettingshaard wordt ontdekt, ‘kunnen we niets uitsluiten’. Passende maatregelen kunnen natuurlijk in omvang groeien, als de situatie daartoe aanleiding geeft, zegt de bewindsman.

Het komt steeds dichterbij, benadrukt Bruins. ,,Het is een reëel risico dat we in Nederland ook een coronapatiënt krijgen.’’ Volgens hem bereiden de instanties zich goed voor op de komst van het virus.

,,Maar voorbereidingen zijn nooit af. Dat gaat altijd door. Je zoekt steeds naar maatregelen die horen bij de groep mensen die het aangaat. Bij elke situatie zoek je naar de best passende maatregelen. We zullen op alle nieuwe ontwikkelingen moeten inspelen’’

Bron: AD

Deze post delen

2 minuten geleden, HenkV zei:

Vandaar dat er nog geen Nederlanders Corona hebben!
We hebben daardoor voldoende weerstand opgebouwd! 😁

Was dat maar waar. Vanwege de nieuwheid van dit virus zijn er in Nederland nog geen mensen bekend die weerstand hebben opgebouwd (want: niemand positief getest = niemand bekend).

Strikt theoretisch kan het natuurlijk wel zo zijn dat mensen besmet zijn geraakt met het virus, slechts milde ziekteverschijnselen hebben gehad en vervolgens antistoffen hebben opgebouwd tegen het virus.

Deze post delen

32 minuten geleden, Greener zei:

Nee, nog niet. Ik zal het melden als het doorkomt. Anders zie ik het als een voorraadreservering. Betaling is tenslotte gedaan..

JD

• Leuk 1

Deze post delen

Cardioloog Schreuders (die gisteravond iedereen in rep en roer bracht door op twitter te melden dat hij door een collega was geinformeerd over de 1e coronabesmetting) heeft nu aangegeven dat zijn tweet te voorbarig was.

Er zijn onafhankelijke bronnen die me vertellen dat er een meer dan normaal aantal gevallen van longontsteking en griepachtige ziekte is in Noord-Brabant. Vooral driehoek Gemert-Veghel-Uden. Ik probeer erachter te komen of er getest wordt. #COVID19 . Geen bevestigde gevallen.

Bron: Twitter account Jacco Schreuders

afbeelding.png.7f1b5fa79186667a31ad76c5e80e79f1.png

Deze post delen

Het zou frappant zijn als Minister Blok de eerste zou zijn.😎

Dan komen we toch nog van dit klote kabinet af over een week of twee.😋😋😋

• Leuk 1

Deze post delen

8 minuten geleden, FincaInSpanje zei:

Mompelt iets over de vlag in top.

• Leuk 1

Deze post delen

19 minuten geleden, FincaInSpanje zei:

Ehm... Ik wens eigenlijk niet het coronavirus toe, ook Stef Blok niet.

Voor mij staat die virusbesmetting even los van zijn inzet als minister.

Dat hij niet echt verstandig bezig is c.q. is geweest, daar is volgens mij iedereen het wel over eens!

Als blijkt dat hij nu besmet is, dan kan hij volgens mij het beste aftreden omdat zijn geloofwaardigheid dan tot een nulpunt gedaald is.

• Leuk 4

Deze post delen

KLM breidt de noodvoorzieningen in haar vliegtuigen uit met een coronakit.

KLM heeft vliegtuigen op intercontinentale vluchten uitgerust met speciale coronakits. De luchtvaartmaatschappij wil deze pakketten ook op Europese vluchten gaan inzetten. Dat bevestigt een woordvoerster van KLM na berichtgeving door RTL Nieuws.

In de kits zitten onder meer gels, een beschermingsbril en mondkapjes. Deze uitrusting is bedoeld voor het geval er onverhoopt een zieke persoon aan boord zit met verschijnselen die worden geassocieerd met het nieuwe coronavirus. Maar KLM heeft voor zover bekend nog geen besmette passagiers rondgevlogen, vandaar dat de kits ook nog niet zijn gebruikt.

Overigens hebben vliegtuigen van KLM normaal al een zogeheten Precaution Kit aan boord. De coronakits vormen een aanvulling hierop.

Bron: https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20200226_15437645/klm-wil-coronakits-ook-gaan-inzetten-op-europese-vluchten

• Leuk 3

Deze post delen

1 uur terug, John Durden zei:

Nee, nog niet. Ik zal het melden als het doorkomt. Anders zie ik het als een voorraadreservering. Betaling is tenslotte gedaan..

JD

Heb je in dat geval wel geverifieerd of ze het middel voor je op voorraad houden?

Doorgaans is bij groothandels die koppeling tussen voorraad en betaling NIET gemaakt. (Just saying...)

• Leuk 1

Deze post delen

4 uur geleden, Bunkerprepper zei:

Ik heb de medicijnen (na upload van een recept) in ieder geval wel ontvangen.

En welke smoes heb jij gebruikt?

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...