Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

36 minuten geleden, Loreen zei:

Het gaat mij er niet om wat nou wel wijsheid is en wat niet, maar ik vind het gewoon zo moeilijk om te begrijpen doordat het zo tegenstrijdig is.

Mogelijk een geval van informatie tekort.

In een ideale samenleving (???) heeft iedereen altijd alle informatie (???) en is iedereen even intelligent (???) en heeft dezelfde waardes (???) zodat we altijd alles begrijpen...

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

40 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Mogelijk een geval van informatie tekort.

In een ideale samenleving (???) heeft iedereen altijd alle informatie (???) en is iedereen even intelligent (???) en heeft dezelfde waardes (???) zodat we altijd alles begrijpen...

Ik weet niet zeker of je nu doelt op informatietekort bij de instelling die de regels maakt, maar juist dat vind ik het verwarrende in dit geval. Alle dingen die ik hierboven besprak, komen allemaal uit hetzelfde tehuis, dus vanuit dezelfde informatie, besloten door dezelfde mensen en dus in alle gevallen vanuit dezelfde waarden en dezelfde intelligentie.

Overigens lijkt het me dodelijk saai, als iedereen alle informatie en dezelfde waarden heeft ;) ik bedoel, wat valt er dan nog te leren van elkaar?

1 uur geleden, Loreen zei:

Het gaat mij er niet om wat nou wel wijsheid is en wat niet, maar ik vind het gewoon zo moeilijk om te begrijpen doordat het zo tegenstrijdig is.

Lijkt mij een gevalletje George Orwell's Animal Farm: “All animals are equal, but some are more equal than others.”

• Leuk 2

Temporal dynamics in viral shedding and transmissibility of COVID-19

We report temporal patterns of viral shedding in 94 patients with laboratory-confirmed COVID-19 and modeled COVID-19 infectiousness profiles from a separate sample of 77 infector–infectee transmission pairs. We observed the highest viral load in throat swabs at the time of symptom onset, and inferred that infectiousness peaked on or before symptom onset. We estimated that 44% (95% confidence interval, 25–69%) of secondary cases were infected during the index cases’ presymptomatic stage, in settings with substantial household clustering, active case finding and quarantine outside the home. Disease control measures should be adjusted to account for probable substantial presymptomatic transmission.

https://www.nature.com/articles/s41591-020-0869-5

aangepast door DataScientist

https://www.bild.de/ratgeber/gesundheit/gesundheit/keine-mundschutz-pflicht-wegen-coronavirus-in-deutschland-69646838.bild.html

Bei uns wird es keine bundesweite Mundschutz-Pflicht geben. Das ist das Ergebnis einer Telefonschalte von Kanzlerin Angela Merkel (65, CDU) mit den Länder-Chefs.

Stattdessen gibt es nur die „dringende“ Empfehlung von Bund und Ländern, die Masken in der Öffentlichkeit zu tragen. 

‘Dragen van mondmaskers wordt geen verplichting in België, maar wel aangeraden’

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200415_00156376/dragen-van-mondmaskers-wordt-geen-verplichting-in-belgie-maar-wel-aangeraden

En jawel, mondmaskers worden in België en Duitsland weliswaar niet verplicht, maar wel aanbevolen (behalve voor jongere kinderen). Wanneer volgt Nederland?

• Leuk 2
2 uur geleden, Loreen zei:

...

Nou weet ik niet of het aan mij ligt, maar ik vind dit dus nogal opmerkelijk. Die mensen wonen dus in dezelfde flat van dezelfde stichting, vallen onder dezelfde doelgroep, maar het beleid is volledig anders. Persoonlijk vind ik het nogal raar dat de duurdere appartementen blijkbaar wel recht hebben op hun eigen verantwoordelijkheid, maar de goedkopere niet. Daarnaast vind ik het persoonlijk ook nogal raar om te begrijpen waarom fysio, die met de een na de andere cliënt in aanraking komt, wel mag, maar bv een dochter die zelf al een maand in thuisisolatie zit niet langs mag komen bij haar eenzame alleenstaande hoogbejaarde moeder. Het gaat mij er niet om wat nou wel wijsheid is en wat niet, maar ik vind het gewoon zo moeilijk om te begrijpen doordat het zo tegenstrijdig is.

Misschien is de familie van de  cliënten in lockdown zich niet van deze verschillen bewust en zie je kans dit bij hen voor het voetlicht te brengen. De directie is hun een antwoord verschuldigd als zij hiernaar vragen.

aangepast door DataScientist
  • Leuk 1

Bron: RD liveblog

RD Liveblog

15 april 2020, 21.13 uur

De Jonge: Nu 6000 testen per dag, meer capaciteit in 45 labs

Momenteel kunnen er ongeveer 6000 coronatesten per dag worden afgenomen. En dat betekent dat alle zorgmedewerkers die klachten hebben, zich nu moeten kunnen laten testen op het coronavirus. Dat zei zorgminister Hugo de Jonge woensdag na het ministeriële crisisberaad.

De testcapaciteit zelf is uitgebreid naar 17.500 testen per dag. Daarvoor zijn 45 laboratoria ingeschakeld die inmiddels zijn goedgekeurd door het RIVM. Maar omdat die nog niet op volle toeren werken, ligt het aantal testen dat wordt afgenomen vooralsnog lager. Dat heeft onder meer te maken met de leveranties van spullen die nodig zijn om de testen te kunnen doen. Het aantal testen zal volgens de minister wel snel oplopen. Binnenkort moet dat naar 29.000 per dag gaan.

Nog steeds dus veel grootspraak, zonder daden. Al wekenlang worden grote getallen genoemd.

Te weinig spullen beschikbaar en dan maar weer toezeggingen doen, die niet worden nagekomen.

Binnenkort 29.000 testen per dag.....noteert u even? Pipo De Jonge op 15 april.

aangepast door DutchPublisher

RD Liveblog

15 april 2020, 19.53 uur

De Jonge: Breed gebruik mondkapjes ‘niet wenselijk’

In tegenstelling tot België en Duitsland noemt Nederland het breed inzetten van mondkapjes ‘niet wenselijk’. Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) herhaalde het Nederlandse standpunt. Woensdag lieten beide buurlanden weten het gebruik van mondkapjes „dringend” aan te bevelen. De Jonge baseert zich op informatie van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en dat ziet geen reden tot het breed dragen van mondkapjes. In de zorg daarentegen is het wel wenselijk. „We hebben een schaarste, dus de voorraad die we hebben moeten we zo goed mogelijk verdelen. Wij willen dat de mensen in de zorg ze gebruiken.”

Er zijn dus twee redenen om mondkapjes niet te dragen:

1) Het RIVM blijft halsstarrig volhouden dat het geen nut heeft;

2) We hebben er nog steeds een schrijnend tekort aan, dus u krijgt ze niet.

• Leuk 5
8 uur geleden, DutchPublisher zei:

Er zijn dus twee redenen om mondkapjes niet te dragen:

1) Het RIVM blijft halsstarrig volhouden dat het geen nut heeft;

2) We hebben er nog steeds een schrijnend tekort aan, dus u krijgt ze niet.

Het ligt er aan vanuit welke hoek je kijkt. Ik geef het RIVM groot gelijk ? 

Dit is achteraf, maar ik geloof dat het RIVM goed gehandeld heeft, omdat:

a) Het virus zijn maximale uitbreiding zal bereiken ongeacht wat wij doen

b) COVID-19 niet zo heel veel erger dan een (zeer?) zware griep lijkt te worden

c) De IC capaciteit toereikend is

d) Het economisch offer nu snel op weg is zwaarder te wegen dan de gevolgen van COVID-19

Specifiek mondkapjes: de grootste vector in de verspreiding van het virus is waarschijnlijk het medisch wezen zelf. Wanneer zij mondkapjes gebruiken mogen we verwachten dat de spread een stuk minder is dan wanneer zij geen mondkapjes hebben. Wel zouden ze verplicht moeten worden om die mondkapjes dan ook buiten het ziekenhuis om te dragen.

1 uur terug, OBL-Rien zei:

Het ligt er aan vanuit welke hoek je kijkt. Ik geef het RIVM groot gelijk ? 

Dit is achteraf, maar ik geloof dat het RIVM goed gehandeld heeft, omdat:

a) Het virus zijn maximale uitbreiding zal bereiken ongeacht wat wij doen

b) COVID-19 niet zo heel veel erger dan een (zeer?) zware griep lijkt te worden

c) De IC capaciteit toereikend is

d) Het economisch offer nu snel op weg is zwaarder te wegen dan de gevolgen van COVID-19

[...]

Ben dat niet met je eens.

ad a)

Het RIVM heeft in overleg met de regering gebruik van mondkapjes ontmoedigd. Daar werden allerlei warrige argumenten voor te berde gebracht en tegelijkertijd sprak men zichzelf tegen, want voor het verzorgend personeel zou het wel heel effectief zijn. Wat men natuurlijk best wel weet, is dat het voor iedereen heel effectief is. Maar ja, ze zijn schaars, dus we verzinnen en kletsen maar wat.

ad b)

Het virus blijkt dodelijk te zijn voor ouderen en zwakken. Vermoedelijk komen we op basis van de CBS cijfers - het RIVM en GGD zijn nog steeds niet in staat correcte cijfers aan te geven - op een extra sterfte t.o.v. voorgaande jaren van 10.000 - 15.000 onder ouderen en zwakkeren. Er zal een maximale inspanning worden geleverd om dat zo lang mogelijk te verzwijgen. Daar is men al wekenlang druk mee, maar het zal toch wel boven water komen t.z.t.

ad c)

De IC-capaciteit is op het nippertje toereikend gemaakt, door heel veel ouderen en zwakkeren gewoon niet toe te laten tot professionele zorg in ziekenhuis en op de IC. Zij zijn veelal in het verzorgingshuis gestorven, nadat ze verwijtbaar werden besmet door niet goed beschermd personeel.

ad d)

Wanneer direct heel scherp zou zijn ingezet op maximale bescherming van ouderen en zwakken, dan zouden er verder helemaal geen maatregelen nodig zijn geweest. Mij is inmiddels wel duidelijk geworden dat in de Nederlandse samenleving allerlei lockdown-achtige maatregelen niet het gewenste effect hebben, al beweert het RIVM het tegendeel, zonder daarvoor echter met bewijzen te komen. Wat mij betreft kan dus de economie weer full flash van start, mits aan de hierboven genoemde voorwaarde echt 100% en voortdurend de komende maanden wordt voldaan. Of er echt immuniteit zal ontstaan en hoe lang, nadat we allemaal het virus hebben gehad, zal moeten worden afgewacht. Maar voor de jongeren en gezonden onder ons gaan we er - op een enkele uitzondering na - niet aan dood.

Resumerend achteraf bezien: Het RIVM heeft het totaal verkeerd aangepakt, we hebben de ouderen en zwakken niet goed beschermd en daardoor staan we qua sterfte in de bovenste regionen wereldwijd.

Momenteel op de vijfde plaats meen ik, boven Iran. Laten we dus maar zwijgen. 

aangepast door DutchPublisher
  • Leuk 3
5 minuten geleden, DutchPublisher zei:

ad a)

Het RIVM heeft in overleg met de regering gebruik van mondkapjes ontmoedigd. Daar werden allerlei warrige argumenten voor te berde gebracht en tegelijkertijd sprak men zichzelf tegen, want voor het verzorgend personeel zou het wel heel effectief zijn. Wat men natuurlijk best wel weet, is dat het voor iedereen heel effectief is. Maar ja, ze zijn schaars, dus we verzinnen en kletsen maar wat.

Men heeft de kapjes gepland voor groep die ze het meest nodig heeft. Let wel dat het virus zo wie zo doorgaat tot het de maximale uitbreiding bereikt. Dat stop je niet met mondkapjes. De mondkapjes voor het verplegend personeel zijn het beste middel om 1) het personeel inzetbaar te houden, en 2) de verspreiding te vertragen zodat de maximale capaciteit niet overschreden wordt.

Nogmaals: mondkapjes (ook de allerbeste) kunnen dit virus niet stoppen. Dit virus zal zo wie zo zijn maximale uitbreiding bereiken. Mondkapjes voor iedereen is dus NIET effectief.

ad b)

Het virus blijkt dodelijk te zijn voor ouderen en zwakken. Vermoedelijk komen we op basis van de CBS cijfers - het RIVM en GGD zijn nog steeds niet in staat correcte cijfers aan te geven - op een extra sterfte t.o.v. voorgaande jaren van 10.000 - 15.000 onder ouderen en zwakkeren. 

Iedereen moet ergens aan dood gaan. Dat is een realiteit die we niet kunnen ontwijken. De laatste zware griep was in 2017/2018, dus er zijn vrij veel ouderen die door de eerste beste ziekte zouden sterven.

ad c)

De IC-capaciteit is op het nippertje toereikend gemaakt, door heel veel ouderen en zwakkeren gewoon niet toe te laten tot professionele zorg in ziekenhuis en op de IC. Zij zijn veelal in het verzorgingshuis gestorven, nadat ze verwijtbaar werden besmet door niet goed beschermd personeel.

Nippertje = exact goed. Dit is de meest economische oplossing. Overcapaciteit moet ook betaald worden. En ja, we moeten een prijskaartje hangen aan levensverlenging. Of je wilt of niet. Overigens pleit je hier voor (o.a.) mondkapjes voor het personeel? maar als er onvoldoende zijn dan moet je toch de bevolking de mondkapjes ontzeggen?

ad d)

Wanneer direct heel scherp zou zijn ingezet op maximale bescherming van ouderen en zwakken, dan zouden er verder helemaal geen maatregelen nodig zijn geweest.

Daar zijn we het over eens. Er is een andere aanpak nodig voor de verzorging van de ouderen. De huidige voldoet niet. Er bestaat denk ik wel een kans dat we dit gaan heroverwegen.

PS: In Spanje was er een verzorgingstehuis war men een interessant voorbeeld gaf: het hele huis ging in lockdown, inclusief verplegend personeel. Niemand meer in of uit. Dit is het bestuderen waard denk ik zo.

• Leuk 1

Besmetting van zorgpersoneel vindt blijkbaar het meeste plaats buiten de zorginstelling, zoals gezegd door van Dissel. Het lijkt mij dat juist deze mensen zich goed aan hygiëneregels houden. Dan zou een betere bescherming tegen uitgeademde luchtstroom door het dragen van een masker o.i.d. juist een toegevoegde waarde hebben.

Dit aspect wordt naar mijn idee onvoldoende belicht.

56 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Men heeft de kapjes gepland voor groep die ze het meest nodig heeft. Let wel dat het virus zo wie zo doorgaat tot het de maximale uitbreiding bereikt. Dat stop je niet met mondkapjes. De mondkapjes voor het verplegend personeel zijn het beste middel om 1) het personeel inzetbaar te houden, en 2) de verspreiding te vertragen zodat de maximale capaciteit niet overschreden wordt.

Nogmaals: mondkapjes (ook de allerbeste) kunnen dit virus niet stoppen. Dit virus zal zo wie zo zijn maximale uitbreiding bereiken. Mondkapjes voor iedereen is dus NIET effectief.

Wat is de maximale uitbreiding van het virus? 20%, 60%,  100% van de bevolking? Misschien kunnen we dat niet stoppen. Wel kan de de tijd tot het maximum gerekt worden. Tot er b.v. een vaccin of medicatie is. En om de druk op de zorg behapbaar te houden.
Door te tijd rekken spaar je leed en levens.
Alles wat kan bijdragen aan het tijdrekken is dus wenselijk. (zolang het niet ten koste gaat van levens en leed)
Stoffen mondkapjes kunnen hier een rol in spelen. (ffp3 is natuurlijk effectiever, maar die zijn er niet) Juist omdat het goedkoop is, snel te produceren en geen negatieve impact heeft op de economie.
Mondkapjes voor iedereen is dus effectief. 
https://masks4all.nl/zelfgemaakte-mondkapjes-zijn-effectief/

• Leuk 3

Wat ik tot op heden ook nog mis is of het bloed wat in het kader van bijv. diabetescontrole etc. wordt afgenomen wordt getest in het kader van covid-19.

Kort voordat maatregelen in Nederland werden afgekondigd werd er nog onbeschermd bloed afgenomen. En was er niets van eventuele maatregelen bekend waarbij ik toen al grote vraagtekens had.

Zojuist bij aanvang van het 2e gedeelte van de briefing loopt men op minder dan 1.5 m langs elkaar heen. Het lijkt mij dat iets voor mond en neus dan toch de uitstroom van adem mogelijk tempert.

Een eenvoudig masker (wat inademing van het virus niet voorkomt) voor bijv. mensen werkzaam bij het O.V. is mijns inziens tamelijk onzinnig als niet juist ook de passagiers een masker dragen zodat de uitstromingsadem wordt getemperd.

Afgelopen weekend stopte er voor mijn huis een busje waar 4 toezichthouders met mtb uitstapten om op de duinovergangen te gaan controleren.

Blijkbaar zijn het gezinsleden of beschermt zo'n uniform want ze stonden op een kluitje te overleggen.

Dit soort gedrag krijg ik een burgerlijk ongehoorzaamheidsgevoel van.

7 minuten geleden, duinkonijn zei:

Zojuist bij aanvang van het 2e gedeelte van de briefing loopt men op minder dan 1.5 m langs elkaar heen. Het lijkt mij dat iets voor mond en neus dan toch de uitstroom van adem mogelijk tempert.

Een eenvoudig masker (wat inademing van het virus niet voorkomt) voor bijv. mensen werkzaam bij het O.V. is mijns inziens tamelijk onzinnig als niet juist ook de passagiers een masker dragen zodat de uitstromingsadem wordt getemperd.

Afgelopen weekend stopte er voor mijn huis een busje waar 4 toezichthouders met mtb uitstapten om op de duinovergangen te gaan controleren.

Blijkbaar zijn het gezinsleden of beschermt zo'n uniform want ze stonden op een kluitje te overleggen.

Dit soort gedrag krijg ik een burgerlijk ongehoorzaamheidsgevoel van.

Zo zijn er tienduizenden voorbeelden; ik zie ze dagelijks. Bouwvakkers die gewoon dicht op elkaar staan te overleggen, wielrenners die je tegemoet komen fietsen en je rakelings passeren, mensen die in de supermarkt met elkaar staan te kwekken of die net voor je langs iets uit het schap pakken; het is gewoon onbegonnen werk. Let's face it. 

Besmet worden we toch en dan maar hopen op wat immuniteit daarna.

Daarom: stop direct met al die halfbakken onzin, start de economie op; in Nederland en vermoedelijk in alle ontwikkelde landen werkt dit niet. Iedereen wordt besmet, wordt er in meer of mindere mate ziek van, maar gaat niet dood. Zorg wél dat alle zorgwerkers in quarantaine gaan, samen met de ouderen en zwakken. En omdat veel zorgwerkers besmet zijn, moeten ze optimale bescherming dragen, om niet hun cliënten nog langer te besmetten.

Waar ik nu alleen nog bang voor ben: de regering, RIVM en GGD willen bovenstaande niet direct, want dat voelt voor hen als bakzeil halen. Ze zullen het nog wat zinloos willen rekken en dat gaat alleen maar ten koste van een snelle herstart van de hele samenleving.

• Leuk 4

Nog één dingetje wat me van het hart moet.

Ik hoor enerzijds heel veel schermen met wetenschappelijk bewijs maar een bepaalde zinsnede die me opviel op pagina 7 in de brief van VWS van 15 april waar ik dan toch de nodige vraagtekens bij heb is deze: "Hoewel er op meerdere plekken in de wereld apps in gebruik zijn genomen is er op dit moment nog weinig (wetenschappelijk) bewijs voor hun effectiviteit".

Als dit dan als een noodzakelijke stap wordt gezien, schaadt dit mijn toch al niet zo bijster groot vertrouwen in RIVM en regering nog meer.

• Leuk 1

https://www.timesofisrael.com/top-israeli-prof-claims-simple-stats-show-virus-plays-itself-out-after-70-days/

A prominent Israeli mathematician, analyst and former general claims simple statistical analysis demonstrates that the spread of COVID-19 peaks after about 40 days and declines to almost zero after 70 days — no matter where it strikes, and no matter what measures governments impose to try to thwart it.

...

Barbash [een arts], speaking after Ben-Israel had left the studio, insisted that “we’re going to be living with the coronavirus for the next year.”

He added: “I strongly urge that we not let mathematicians — who know nothing about biology — determine when we lift the lockdown.”

Er zijn inmiddels een hele hoop medici (en anderen) die een flinke reputatie schade oplopen wanneer mensen als Ben-Israel gelijk krijgen.

Er werd een dag of 10 geleden al eens geroepen dat we best wel eens op 60% immuniteit zouden kunnen zitten. Daar zitten we nu helaas nog een heel eind van af:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1197143967/mondkapjes-kunnen-rol-spelen-in-exit-strategie

Van Dissel vertelde ook dat ongeveer 3 procent van de Nederlanders inmiddels antistoffen tegen corona heeft opgebouwd. Die zijn niet automatisch immuun, maar hebben wel ’een vorm van afweer’ opgebouwd, zegt de RIVM-directeur. Dat blijkt uit testen onder duizenden bloeddonors door Sanquin. 

1 uur terug, Gijsbert zei:

Er werd een dag of 10 geleden al eens geroepen dat we best wel eens op 60% immuniteit zouden kunnen zitten. Daar zitten we nu helaas nog een heel eind van af:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1197143967/mondkapjes-kunnen-rol-spelen-in-exit-strategie

Van Dissel vertelde ook dat ongeveer 3 procent van de Nederlanders inmiddels antistoffen tegen corona heeft opgebouwd. Die zijn niet automatisch immuun, maar hebben wel ’een vorm van afweer’ opgebouwd, zegt de RIVM-directeur. Dat blijkt uit testen onder duizenden bloeddonors door Sanquin. 

Hecht jij nog geloof aan die dwaas van het RIVM dan?

Die man heeft sinds januari dit jaar alleen maar aperte onjuistheden verkondigd, goochelt met sheets en grafieken en laveert overal tussendoor als hem kritische vragen worden gesteld. Een prima politicus kortom, maar ik heb hem nog niet op het bedrijven van wetenschap kunnen betrappen. Hij is dikke maatjes met Rutte en vindt het verder wel aangenaam, al die aandacht.

Let maar eens op zijn formuleringen; je hebt er helemaal niets aan en als het achteraf niet klopt, heeft hij altijd wel weer een achterdeurtje. Hij zegt bijvoorbeeld niets over het aantal besmettingen, maar hij zegt dat NL 3 % antistoffen heeft opgebouwd. Maar ze zijn niet automatisch immuun en dat is dan weer zijn ontsnappingsroute. Je hebt helemaal niets aan dit soort prietpraat. Kan iemand mij uitleggen wat dat inhoudt: 'een vorm van afweer'? Heb ik dan voldoende afweer voor een maand?

• Leuk 4
2 uur geleden, Gijsbert zei:

Natuurlijk hebben. Mondkapjes een uitstekende bescherming tegen verdere verspreiding van het virus.

wekenlang heeft v Dissel lopen blêren dat mondkapjes voor de mensen niet goed zijn.

en nu zouden ze van belang zijn voor de exit strategie.

oftewel ze hebben veel van die dingen besteld en verwachten in de komende tijd deze te ontvangen.

alleen al dit soort leugens hebben voor mij betekend dat ik de Rivm niet serieus meer zal nemen,

dat er hier op het forum mensen zijn die het geheel eens zijn met het momdkapjes beleid vd Rivm neem ik voor kennisgeving aan.

• Leuk 1
3 uur geleden, DutchPublisher zei:

Zo zijn er tienduizenden voorbeelden; ik zie ze dagelijks. Bouwvakkers die gewoon dicht op elkaar staan te overleggen, wielrenners die je tegemoet komen fietsen en je rakelings passeren, mensen die in de supermarkt met elkaar staan te kwekken of die net voor je langs iets uit het schap pakken; het is gewoon onbegonnen werk. Let's face it. 

Besmet worden we toch en dan maar hopen op wat immuniteit daarna.

Daarom: stop direct met al die halfbakken onzin, start de economie op; in Nederland en vermoedelijk in alle ontwikkelde landen werkt dit niet. Iedereen wordt besmet, wordt er in meer of mindere mate ziek van, maar gaat niet dood. Zorg wél dat alle zorgwerkers in quarantaine gaan, samen met de ouderen en zwakken. En omdat veel zorgwerkers besmet zijn, moeten ze optimale bescherming dragen, om niet hun cliënten nog langer te besmetten.

Waar ik nu alleen nog bang voor ben: de regering, RIVM en GGD willen bovenstaande niet direct, want dat voelt voor hen als bakzeil halen. Ze zullen het nog wat zinloos willen rekken en dat gaat alleen maar ten koste van een snelle herstart van de hele samenleving.

Jou stelling is gebaseerd op de economie, niet op de gezondheid van de mensen.

eigenlijk zeg je laat er gewoon ladingen dood gaan, goed voor de pensioenen en de mindere aow kosten.

en voor de mensen die onnodig sterven..  

shit happens.

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...