Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Geplaatst: (aangepast)

Coronavirus: Wearing face masks in public will likely become new norm, says WHO expert

Dr David Nabarro, the World Health Organisation’s (WHO) coronavirus special envoy, said he believed people wearing some form of facial protection outdoors will become commonplace, if only for reassurance.

Speaking to BBC Radio 4’s Todayprogramme, Dr Nabarro said societies must adapt and “learn to live with the new reality of life with Covid-19” as the virus is likely to survive at varying levels within populations for some time.

https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-face-masks-who-health-advice-covid-19-expert-a9462391.html

aangepast door DataScientist

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik mis in de media informatie over Zweden. Een land waar ook corona is, maar waar men geen beperkende maatregelen aan de bevolking heeft opgelegd. 

Op dit moment zijn er in Zweden 11445 mensen besmet en 1033 mensen gestorven aan het virus. Dat zijn vergelijkbare getallen met landen die wel beperkende maatregelen hebben opgelegd. Alleen daar wordt de economie niet grotendeels stilgelegd, waardoor er minder bedrijven failliet gaan.

Men laat op de journaals alleen de ergste landen zien en het grote gevaar dat landen met een slecht zorgstelsel (Afrika enz.) lopen zien. Is dat omdat het spectaculairder is om negatief nieuws te tonen of om de mensen maar vooral zich aan de beperkende regels te laten houden? Want o wee!

• Leuk 2

Deze post delen

De Wasingtonpost.com heeft een interessant artikel over een Amerikaans Diplomatieke cable uit 2018 waarin gewaarschuwd wordt voor veiligheid risico’s in een Chinees lab. Wuhan Institute of Virology.

Chinese berichten van dit bezoek zijn niet meer online Maar wel te vinden.

Dit lijkt de vraag omtrent de oorsprong van het virus weer wat meer open te zetten. Geen bewijs in dit artikel maar de vismarkt theorie lijkt ook niet waterdicht. 

welk staartje gaat dit krijgen?

als je last hebt van de Paywall gebruik dan https://archive.ph

aangepast door Sndrrr
  • Leuk 1

Deze post delen

11 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Staartje? Anders dan een hele boel misinformatie en verhalen die nog jaren over het internet zullen rondzingen, geen.

Heb je het artikel gelezen of verwijs je direct door naar Wikipedia?

Deze post delen

11 uur geleden, OBL-Rien zei:

"niet heel lastig" is een relatief begrip.

Is het mogelijk, ja waarschijnlijk wel.

Is het gemakkelijk? nee ik geloof het niet.

Kan een bedrijf ViNotion het? waarschijnlijk wel.

Hebben ze genoeg aan een simpele (bewaking) kamara? nee

Een lidar? ja.

Dubbele lens? waarschijnlijk niet.

Zou het een betrouwbare en bruikbare oplossing zijn in real-life... twijfelachtig. Soms wel, maar vaak ook niet.

Oh, heel belangrijk: IMO 😉 

Als menselijke controle leidend is, dan is het echt super simpel. Ik (als amateur) heb een jaar of 10 geleden met een simpele webcam van €5 (china) en een netbookje dat amper 720p kon afspelen al eens iets vergelijkbaars gedaan en was prima in staat om te onderscheiden of er een volwassene, kind, kat/hond en soms een vogel voor de webcam langs kwam. En als het waaide een leger coniferen die als mens werden gezien.

We zijn nu 10 jaar verder, praten over een commercieel bedrijf met ik verwacht slimme programmeurs, er is nu veel meer kennis/hardware/software wat je makkelijk in kan kopen en we hebben ontzettend veel meer rekenkracht tot onze beschikking. Dus ik geloof zeker dat dit zeer snel uit te rollen is, bovendien tegen geringe kosten (indien de marges voor de aanbieder(s) een beetje meevallen). 

Deze post delen

2 minuten geleden, Sndrrr zei:

Heb je het artikel gelezen of verwijs je direct door naar Wikipedia?

Ik heb het artikel gelezen, en ik verwijs je door naar wikipedia waar een heleboel al netjes voor je is samengevat. Tuurlijk, het kan dat het virus uit het lab ontsnapt is, maar zeker weten doen we niets en in Amerika zijn ze hard doende om alles, maar dan ook alles, af te schuiven naar China, want dat is politiek veel gunstiger. Dit is een stemmingsmakend artikel en zeker geen rokend pistool.

Deze post delen

2 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

k heb het artikel gelezen, en ik verwijs je door naar wikipedia waar een heleboel al netjes voor je is samengevat. Tuurlijk, het kan dat het virus uit het lab ontsnapt is, maar zeker weten doen we niets en in Amerika zijn ze hard doende om alles, maar dan ook alles, af te schuiven naar China, want dat is politiek veel gunstiger. Dit is een stemmingsmakend artikel en zeker geen rokend pistool.

Blij dat je het in ieder geval gelezen hebt. Ik beweer nergens dat dit een smoking gun is. Een expliciete veiligheids waarschuwing uit 2018 is op die lokatie en bij dit onderwerp nu eenmaal relevant. De oorsprong staat naar mijn weten nog niet vast. Als er specifieke misinformatie of stemmingmakerij in dit artikel staat dan hoor ik het graag van je.

We kunnen er verder gerust van uitgaan dat alle informatie over de oorsprong van SARS-cov-2 politiek beladen zal zijn en blijven.

• Leuk 3

Deze post delen

1 uur terug, Albis zei:

Ik mis in de media informatie over Zweden. Een land waar ook corona is, maar waar men geen beperkende maatregelen aan de bevolking heeft opgelegd. 

Op dit moment zijn er in Zweden 11445 mensen besmet en 1033 mensen gestorven aan het virus. Dat zijn vergelijkbare getallen met landen die wel beperkende maatregelen hebben opgelegd. Alleen daar wordt de economie niet grotendeels stilgelegd, waardoor er minder bedrijven failliet gaan.

Men laat op de journaals alleen de ergste landen zien en het grote gevaar dat landen met een slecht zorgstelsel (Afrika enz.) lopen zien. Is dat omdat het spectaculairder is om negatief nieuws te tonen of om de mensen maar vooral zich aan de beperkende regels te laten houden? Want o wee!

Gevonden op zerohedge:

https://www.zerohedge.com/geopolitical/comparison-lockdown-uk-non-lockdown-sweden

Hopelijk heb je hier iets aan?

Groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 6

Deze post delen

@Info_junky Ik hoop dat de "onderzoekers" die dit soort berichten publiceren op hun voorspellingen afgerekend worden.

Imo wordt er al veel te veel geprofiteerd van de maatschappij zonder dat daarvoor een echte bijdrage terugontvangen wordt.

• Leuk 2

Deze post delen

Ik heb het idee dat er op een tijdlijn gestuurd wordt.

Je ziet media, en je hoort leiders, steeds verder in de toekomst liggende data noemen.

Ik zei vanaf dag 1 dat ik het gevoel heb dat er meerdere lagen zitten in deze crisis.

Dit soort onderzoek (wie betaalde dit bv?) bevestigd mijn beeld alleen maar. Helaas.

• Leuk 1

Deze post delen

5 minuten geleden, Info_junky zei:

Ik heb het idee dat er op een tijdlijn gestuurd wordt.

Dit zou zomaar waar kunnen zijn.

Maar wetenschappers 'afstraffen' omdat ze resultaten presenteren die niet overeenkomen met wat men wil horen lijkt mij in geen enkele samenleving gewenst!

Kritisch naar onderliggende motieven kijken lijkt me dan wel weer wijs.

• Leuk 2

Deze post delen

Naja, afstraffen is ook zo weer wat.

Maar de maatschappelijke impact is fors als hun berekeningen fout blijken.

Of politiek aangestuurd. Of betaald door een belanghebbende...

Dàt zou toch wel eens gevolgen mogen hebben.

Deze post delen

Zojuist, Info_junky zei:

Naja, afstraffen is ook zo weer wat.

Maar de maatschappelijke impact is fors als hun berekeningen fout blijken.

Of politiek aangestuurd. Of betaald door een belanghebbende...

Dàt zou toch wel eens gevolgen mogen hebben.

Ja, maar dat is iets heel anders.

In essentie zou wetenschappelijk onderzoek objectief en repliceerbaar moeten zijn. Dat dat nogal discutabele begrippen zijn, is in deze even niet zo heel relevant. Punt is dat men als wetenschapper aan 'waarheidsvinding' zou moeten kunnen doen, en dat het belangrijk is voor de samenleving dat die 'waarheidsvinding' objectief en onafhankelijk kan gebeuren.

Op het moment dat wetenschappers gestraft worden op het moment dat de resultaten van hun onderzoek niet gewenst zijn, dát noemen ze dus een totalitair regime waarbij de overheid bepaalt wat wel of niet waar is.

En mij lijkt dat dat iets is dat we niet moeten willen, laat staan dat we het moeten propageren.

Dat ondertussen de wetenschap natuurlijk sterk betaald en gestuurd wordt door allerlei instanties, tja dat is weer wat anders. Maar in mijn ogen geen rechtvaardiging van een roep om wetenschappelijke bevindingen te sturen.

• Leuk 2

Deze post delen

Ah zo. Ja daarin heb je gelijk 🙂 

Ik las + bedoelde dus duidelijk het eerste.

Edit: dus controle op geldstromen en vraagstelling cq insteek /lobby.

Deze post delen

Projecting the transmission dynamics of SARS-CoV-2 through the postpandemic period

"Abstract

It is urgent to understand the future of severe acute respiratory syndrome–coronavirus 2 (SARS-CoV-2) transmission. We used estimates of seasonality, immunity, and cross-immunity for betacoronaviruses OC43 and HKU1 from time series data from the USA to inform a model of SARS-CoV-2 transmission. We projected that recurrent wintertime outbreaks of SARS-CoV-2 will probably occur after the initial, most severe pandemic wave. Absent other interventions, a key metric for the success of social distancing is whether critical care capacities are exceeded. To avoid this, prolonged or intermittent social distancing may be necessary into 2022. Additional interventions, including expanded critical care capacity and an effective therapeutic, would improve the success of intermittent distancing and hasten the acquisition of herd immunity. Longitudinal serological studies are urgently needed to determine the extent and duration of immunity to SARS-CoV-2. Even in the event of apparent elimination, SARS-CoV-2 surveillance should be maintained since a resurgence in contagion could be possible as late as 2024."

https://science.sciencemag.org/content/early/2020/04/14/science.abb5793?__cf_chl_jschl_tk__=fd5c25ad1d86c68ecab544c83524496662171bdc-1586891017-0-AZSTzwMd7nrse6o_v6o8XtBq_u7j3M1v0zakVKRrYndo1WefkKm7duBKrEkibf0IZJGjf4RYQOydbWE2gmPCTXFYl6il6KBCh81qSc62jKg0Dhs5NPrGNpk6VbxzyU9oHUV5UJiokIC2klekK4tLEqNJ6uNUJTDktoKEggc2R1dR3CJ1ny2PcawvZNqGWrn2D4o_X7g3Nftxe2nXYdObJGBu2zjXD5u8qNZZCfSm6FK03YWxF73WXoLcWE68RcUTlsrcMBlJYls4r_gka-UYri135fQdJHSNuU2IxXF6wgAeQ_rDC7qXKqc_3HJXyBARv9dqSaxqZLoZlSI8wOoi62M

Deze post delen

11 minuten geleden, nu even niet zei:

"Even in the event of apparent elimination, SARS-CoV-2 surveillance should be maintained since a resurgence in contagion could be possible as late as 2024."

2024 he @Info_junky.... 2024

😉

• Leuk 2

Deze post delen

12 minuten geleden, Info_junky zei:

*hethuileninhethoekjewordststeedseenbeetjeharder* 🥺

Niet nodig, elke samenleving krijgt wat het oproept, en dat is bijna nooit wat het wenst...

God, schenk me

kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen,

moed om te veranderen wat ik kan

en de wijsheid om het verschil te zien.

• Leuk 2

Deze post delen

Dagelijkse update:

1112202513_Screenshot2020-04-15at14_20_50.thumb.png.6d8da66f89fd064e3eaac6bffa4684f7.png

Een uptick voor de rollende 7 dagen som voor sterfgevallen. Nog niet alarmerend, maar wel iets om in het oog te houden.

• Leuk 3

Deze post delen

16 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Dagelijkse update:

1112202513_Screenshot2020-04-15at14_20_50.thumb.png.6d8da66f89fd064e3eaac6bffa4684f7.png

Een uptick voor de rollende 7 dagen som voor sterfgevallen. Nog niet alarmerend, maar wel iets om in het oog te houden.

Normaal worden er op dinsdag meer stergevallen gemeld door dat dan de cijfers van het weekend pas binnenkomen. Die dinsdag piek van vorige week is er gisteren al af gegaan (met sterke daling als gevolg) op de grafiek. Echter door tweede paasdag komt die piek in meldingen deze week op woensdag. Vandaar die die uptick.

Meerdaagse trend ziet er nog steeds dalend uit, goed om te zien.

aangepast door B100
  • Leuk 4

Deze post delen

Even iets heel anders, maar het valt denk ik wel onder 'actualiteiten'

Een van mijn cliënten woont in een seniorenflat. Die flat is onderverdeeld in verschillende afdelingen, in min of meer aparte gebouwen, die allen met elkaar verbonden zijn (je kan van de ene afdeling naar de andere toe), en een centrale receptie hebben. Een van de afdelingen bestaat uit duurdere appartementen, dat zijn 'de residenties'. Zij hebben ook aparte faciliteiten. De bewoners van de residentie maken wel gebruik van de faciliteiten van de overige gebouwen (eetzaal ed), maar de bewoners van de overige gebouwen kunnen niet gebruik maken van de faciliteiten van de residentie (een eigen recreatiezaal ed).

Waarom ik dit nu schrijf is het volgende: waar de bewoners van de residentie vrij zijn om te doen en laten wat ze willen onder het mom van 'eigen verantwoording', is de rest van het gebouw onder lockdown. Er zit letterlijk bewaking bij de deur, en de tussendeuren tussen de verschillende gebouwen zijn ook dicht. Er mag géén visite komen in die overige gebouwen, mensen mogen wel boodschappen komen brengen, maar moeten dan binnen een kwartier weer buiten staan. Dit wordt getimed door de bewaking.

Ondertussen is er bericht, dat de fysiotherapie wel weer begonnen is in het gebouw. Dat is dus inpandige fysio, voor alle bewoners (zowel residentie als overigen). Geen groepstherapieën, maar dus wel 1 op 1 direct contact met de therapeut.

Nou weet ik niet of het aan mij ligt, maar ik vind dit dus nogal opmerkelijk. Die mensen wonen dus in dezelfde flat van dezelfde stichting, vallen onder dezelfde doelgroep, maar het beleid is volledig anders. Persoonlijk vind ik het nogal raar dat de duurdere appartementen blijkbaar wel recht hebben op hun eigen verantwoordelijkheid, maar de goedkopere niet. Daarnaast vind ik het persoonlijk ook nogal raar om te begrijpen waarom fysio, die met de een na de andere cliënt in aanraking komt, wel mag, maar bv een dochter die zelf al een maand in thuisisolatie zit niet langs mag komen bij haar eenzame alleenstaande hoogbejaarde moeder. Het gaat mij er niet om wat nou wel wijsheid is en wat niet, maar ik vind het gewoon zo moeilijk om te begrijpen doordat het zo tegenstrijdig is.

• Leuk 4

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...