Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

2 uur geleden, Huisvrouw zei:

Hiervoor had ik (als bollenstreekbewoner) geen voorspellende gave nodig :-). Wegen bollenstreek dicht. https://www.omroepwest.nl/nieuws/4029924/Drukte-in-de-Bollenstreek-wegen-tijdens-Pasen-afgezet

Dit dus.... Ik ga straks die kant op, lat relatie...
Dat gaat in de toekomst nog wel een dingetje worden. Hoe kun je aantonen dat je een lat relatie hebt en in feite dus één huishouden met twee verblijfplaatsen?

• Leuk 2
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

41 minuten geleden, Maan zei:

Hoe kun je aantonen

Niet. De norm is dan ook "mensen die een huishouden delen". Is dat rechtvaardig? Helemaal niet. Maar hoe moet je dat oplossen, met een 'wij hebben verkering' stempel in het paspoort of zo, tegen betaling op het gemeentehuis.

,,We hebben daar vijf boetes uitgedeeld. Aanvankelijk waren dat er meer, maar het bleek daar te gaan om enkele stelletjes die achteraf toch konden aantonen dat ze samenwoonden", zegt woordvoerder Simen Klok van de politie.

https://www.gelderlander.nl/arnhem/politie-verscheurt-boetes-voor-stelletjes-in-park-sonsbeek-die-samenwonen~a6ee6a51/

Wat misschien helpt is als je beiden een identieke (en unieke) ring draag :classic_rolleyes: Zo'n BOA of politieman moet het ook maar ter plaatse inschatten, ook mensen die wel samenwonen kunnen dat vaak moeilijk ter plekke aantonen. Het is ook allemaal ad hoc regelgeving uit nood hè.

50 minuten geleden, Maan zei:

Dat gaat in de toekomst nog wel een dingetje worden.

Gelukkig is er voortgang met het ontwikkelen van een vaccin:

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/von-der-leyen-van-europese-commissie-verwacht-vaccin-eind-dit-jaar~af384073/

• Leuk 1
6 minuten geleden, Gijsbert zei:

Zolang er nog geen vaccin is, verwacht Von der Leyen dat er beperkingen blijven gelden .... ,,We zullen vele maanden, waarschijnlijk tot volgend jaar, moeten leren leven met het virus.”

Ik zal dit even vertalen: We willen dat er geen natuurlijke herd-immunity wordt opgebouwd, dus blijven de maatregelen van kracht tot de pharmaceutische industrie van een vaccin kan profiteren. Een vaccin dat ge-fast-tracked is en waarvan de lange termijn gevolgen voorlopig onbekend zullen blijven.

(K'weet ook niet wat het is, maar voel me een beetje zwart-gallig vandaag... misschien door de video van @nu even niet van drie of vier posts terug die ik zojuist zag)

36 minuten geleden, Gijsbert zei:

Begrijp ik het goed dat je een tegenstander van vaccineren bent?

Nee.

Ik ben wel tegen het gebruiken (mogelijk verplicht!!!) van medicijnen waarvan de lange termijn gevolgen onbekend zijn.

Toelichting: Wanneer anderen zulke medicijnen (of vaccins) willen gebruiken heb ik daar geen problemen mee, integendeel, ik ben voor het "recht om te proberen".

• Leuk 2

@Maan Ik geloof niet dat je iets hoeft aan te tonen. De richtlijn is toch nog steeds dat men 3 bezoekers mag ontvangen?

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/veelgestelde-vragen-per-onderwerp/aanpak-in-nederland

Wat wordt er bedoeld met thuisblijven? Wat mag ik nog wel?

Blijf zoveel mogelijk thuis. Dit betekent helaas ook: thuisblijven gedurende het paasweekend.

ontvang zo min mogelijk bezoek (maximaal 3 bezoekers) 

houd dan 1,5 meter afstand tot elkaar

Even voor de duidelijkheid> wij ontvangen geen drie bezoekers. De enige "vreemde" die hier over de vloer komt is het vriendinnetje van mijn zoon. Met haar ouders afgesproken dat hij ook bij haar ouders de enige "vreemde" is die over de vloer komt. Is geen supergarantie want ze zijn allebei vakkenvullers bij een supermarkt maar zo houden we een (licht) gevoel van controle.

Over het afsluiten van onze weg in de bollenstreek: het hek staat klaar maar is er nog niet voorgezet. Het is vandaag tot nu toe ook iets rustiger dan gister. Blijkbaar is zo een bericht al voldoende.

Hydroxychloroquine/Zink therapie werkt volgens dit onderzoek bij 1061 patienten waarvan 973 binnen 10 dagen 'genas' (= good clinical outcome).

https://www.mediterranee-infection.com/wp-content/uploads/2020/04/Abstract_Raoult_EarlyTrtCovid19_09042020_vD1v.pdf

A cohort of 1061 COVID-19 patients, treated for at least 3 days with the HCQ-AZ combination and a follow-up of at least 9 days was investigated. Endpoints were death, worsening and viral shedding persistence.

Interpretation: The HCQ-AZ combination, when started immediately after diagnosis, is a safe and efficient treatment for COVID-19, with a mortality rate of 0.5%, in elderly patients. It avoids worsening and clears virus persistence and contagiosity in most cases.

1 uur terug, OBL-Rien zei:

Hydroxychloroquine/Zink therapie werkt volgens dit onderzoek bij 1061 patienten waarvan 973 binnen 10 dagen 'genas' (= good clinical outcome).

https://www.mediterranee-infection.com/wp-content/uploads/2020/04/Abstract_Raoult_EarlyTrtCovid19_09042020_vD1v.pdf

A cohort of 1061 COVID-19 patients, treated for at least 3 days with the HCQ-AZ combination and a follow-up of at least 9 days was investigated. Endpoints were death, worsening and viral shedding persistence.

Interpretation: The HCQ-AZ combination, when started immediately after diagnosis, is a safe and efficient treatment for COVID-19, with a mortality rate of 0.5%, in elderly patients. It avoids worsening and clears virus persistence and contagiosity in most cases.

Wat hier ontbreekt is hoeveel er van een controlegroep herstellen, en wat daar de precieze gegevens van zijn. Ongelukkigerwijs is dit geen dubbel-blind studie. waardoor je nog steeds niet weet of dit beter, slechter, of niet werkt dan geen behandeling. Er word wel wat over gezegd maar details worden niet gegeven.

Ik snap dat je denkt "maar het werkt toch?"  maar je kunt nog steeds met het placebo-effect te maken hebben... en het lastige is dat je om dit te onderzoeken middels een dubbel-blind studie misschien mensen moet laten sterven. ?

21 uur geleden, JJ&A zei:

Hebben we hier iets aan.

Het zijn even zware tijden voor veel mensen. Maar de beste weg uit een moeilijkheid is er doorheen, zei Winston Churchill eens. Hieronder vind je mijn 10 persoonlijke tips om deze crisis zonder kleerscheuren uit te komen:

https://healthwatch.eu/nl?mailpoet_router&endpoint=view_in_browser&action=view&data=WzQ2LCJlN2I5NWFjZTNhNzMiLDM5NTEyLCI5MmY2NTEiLDI2ODcwLDBd

Onder ander word er geschreven over vitamine C, waar elders twijfelachtig over word geschreven.

4. Gebruik hoge doses vitamine C. Ziekenhuizen in New York hebben afgelopen maand met succes ernstig zieke coronavirus patiënten behandeld door ze grote doses vitamine C intraveneus (via injectie in de aderen) toe te dienen. De patiënten kregen meer dan 16 keer de dagelijkse hoeveelheid vitamine C toegediend (1500 mg). Wil je ook je immuunsysteem versterken met vitamine C dan raad ik aan om ascorbinezuur te nemen, opgelost in water. Dit is pure vitamine C. Neem nooit vitamine C tabletten uit potjes.

Er wordt van allesgeschreven van vitamine C tot zink inname.

want ouderen hebben vaak last van een tekort aan zink.

daarom had die huisarts in het zuiden van NL getest met hydroxychloroquine zink en nog een derde stof en deze haalde daar nette resultaten mee.

alleen hij mag het niet meer doen.

en als particulier hoef je er niet op te rekenen dat genoemde stoffen ergens kunt kopen.

mijn vrouw werkt in de zorg, seniorenhuis met kleine groep ouderen die dementerend zijn.

de organisatie had al een heel poosje de deuren gesloten, dat was goed.

maar beschermingsmiddelen hebben ze niet.

mocht ze besmet raken moet je maar hopen dat ze er uit zichzelf bovenop komt want de kans dat je genoemde medicatie krijgt is bijna nul dus de kans op herstel is enkel groter omdat ze nooit rookte, maar geen herstel door medicatie.

ik hou er absoluut niet van om afhankelijk te zijn van anderen maar hier heb ik geen enkele keus.

en dat frustreerd me aardig.

waarom de mensen niet de keus geven? Zo van je gaat dood maar met deze coctail van drie stoffen helpt je misschien er wel doorheen.

aangepast door Hermanusb
  • Leuk 2
53 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Ik snap dat je denkt "maar het werkt toch?"  maar je kunt nog steeds met het placebo-effect te maken hebben... en het lastige is dat je om dit te onderzoeken middels een dubbel-blind studie misschien mensen moet laten sterven. ?

Nee, dat denk ik niet.

Dit is het exacte punt waarop "moderne wetenschappelijke methodes" niet meer werken.

Er is geen tijd voor dubbel-blind, laat staan dat dat een moreel verantwoorde keuze is.

Ik heb er geen probleem mee dat van een middel niet onomstotelijk, statistisch onderbouwd, bewezen is dat het werkt. Dat is "just BS".

Ik zou willen dat iedereen die dat wil een "recht om te proberen" heeft.

----------------

In ander nieuws: volledig wetenschappelijke methodes zijn prima om vast te stellen of iets schadelijke gevolgen heeft. Uitsluiten van negatief.

Om dat echter te gebruiken om positief uit te sluiten vind ik volledig onbegrijpelijk.

Wat mij betreft hebben we hier met een zogeheten "system failure" te maken. Het systeem is zo in zich zelf verliefd dat mensen er onder leiden en sterven.

• Leuk 1
20 uur geleden, OBL-Rien zei:

Nee.

Ik ben wel tegen het gebruiken (mogelijk verplicht!!!) van medicijnen waarvan de lange termijn gevolgen onbekend zijn.

Toelichting: Wanneer anderen zulke medicijnen (of vaccins) willen gebruiken heb ik daar geen problemen mee, integendeel, ik ben voor het "recht om te proberen".

@OBL-Rien

Daar zitten wij ook mee we vallen onder de risico groep van griep, we krijgen ook regelmatig een uitnodiging voor een griepprik maar hebben dat nooit gedaan, omdat we ook een weerstand hebben tegen de medicatie van de farmaceutische industrie die ook een aanslag doet op je weerstand tegen ziekten,

(bvb de Darmbacteriën die je nodig bent voor je gezondheid) de zooi geeft vrijwel altijd bijverschijnselen, en mijn vrouw kan er al helemaal niet tegen, word van vrijwel alle medicatie ziek.  

Dat is ook een de reden van ons om zo gezond mogelijk te leven.

• Leuk 2

Coronavirus: low antibody levels raise questions about reinfection risk

Scientists in Shanghai say some recovered patients show no signs of the neutralising proteins

Early-stage findings could have implications for vaccine development and herd immunity, they say

`Researchers in Shanghai hope to determine whether some recovered coronavirus patients have a higher risk of reinfection after finding surprisingly low levels of Covid-19 antibodies in a number of people discharged from hospital.

A team from Fudan University analysed blood samples from 175 patients discharged from the Shanghai Public Health Clinical Centre and found that nearly a third had unexpectedly low levels of antibodies. In some cases, antibodies could not be detected at all.

“Whether these patients were at high risk of rebound or reinfection should be explored in further studies,” the team wrote in preliminary research released on Monday on Medrxiv.org, an online platform for preprint papers.`

https://www.scmp.com/news/china/science/article/3078840/coronavirus-low-antibody-levels-raise-questions-about

• Leuk 4
14 uur geleden, Hermanusb zei:

Er wordt van alles geschreven van vitamine C tot zink inname.

want ouderen hebben vaak last van een tekort aan zink.

daarom had die huisarts in het zuiden van NL getest met hydroxychloroquine zink en nog een derde stof en deze haalde daar nette resultaten mee.

alleen hij mag het niet meer doen.

en als particulier hoef je er niet op te rekenen dat genoemde stoffen ergens kunt kopen.

mijn vrouw werkt in de zorg, seniorenhuis met kleine groep ouderen die dementerend zijn.

de organisatie had al een heel poosje de deuren gesloten, dat was goed.

maar beschermingsmiddelen hebben ze niet.

mocht ze besmet raken moet je maar hopen dat ze er uit zichzelf bovenop komt want de kans dat je genoemde medicatie krijgt is bijna nul dus de kans op herstel is enkel groter omdat ze nooit rookte, maar geen herstel door medicatie.

ik hou er absoluut niet van om afhankelijk te zijn van anderen maar hier heb ik geen enkele keus.

en dat frustreert me aardig.

waarom de mensen niet de keus geven? Zo van je gaat dood maar met deze cocktail van drie stoffen helpt je misschien er wel doorheen.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200408_00155572/inspectie-huisarts-moet-stoppen-met-experimentele-behandeling-coronapatienten

16 minuten geleden, nu even niet zei:

Coronavirus: low antibody levels raise questions about reinfection risk

Scientists in Shanghai say some recovered patients show no signs of the neutralising proteins

Early-stage findings could have implications for vaccine development and herd immunity, they say

`Researchers in Shanghai hope to determine whether some recovered coronavirus patients have a higher risk of reinfection after finding surprisingly low levels of Covid-19 antibodies in a number of people discharged from hospital.

A team from Fudan University analysed blood samples from 175 patients discharged from the Shanghai Public Health Clinical Centre and found that nearly a third had unexpectedly low levels of antibodies. In some cases, antibodies could not be detected at all.

“Whether these patients were at high risk of rebound or reinfection should be explored in further studies,” the team wrote in preliminary research released on Monday on Medrxiv.org, an online platform for preprint papers.`

https://www.scmp.com/news/china/science/article/3078840/coronavirus-low-antibody-levels-raise-questions-about

Coronavirus: lage antilichaamspiegels roepen vragen op over het risico op herinfectie

Wetenschappers in Shanghai zeggen dat sommige herstelde patiënten geen tekenen van neutraliserende eiwitten vertonen

Bevindingen in een vroeg stadium kunnen implicaties hebben voor de ontwikkeling van vaccins en de immuniteit van het beslag, zeggen ze

Onderwerp | Corona-uitbraak

Stephen Chen in Peking

• Moderator
23 uur geleden, OBL-Rien zei:

Een vaccin dat ge-fast-tracked is en waarvan de lange termijn gevolgen voorlopig onbekend zullen blijven.

BG zegt het zelf...veiligheid is een dingetje door snelheid... 

• Leuk 2

Ik zag dit langskomen op Facebook, maar ben even te druk om de genoemde bronnen na te gaan. Heeft iemand hier al meer over gelezen? Ik word er toch wel kriebelig van dat er überhaupt bronnen circuleren waaruit deze conclusie (correct of niet) getrokken zou kunnen worden.

Screenshot_20200413-141147.png

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...