Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

4 uur geleden, DutchPublisher zei:

Dat had al vanaf begin maart gedaan moeten worden en kan iemand mij vertellen waarom het nu dus nog steeds niet gebeurt? Iemand? Misschien moet ik namen gaan noemen van thuiszorgorganisaties? Waar nog steeds de medewerkers onbeschermd bij hoestende ouderen en kwetsbaren thuis komen? 

Ik ben bang dat dat geen nut heeft, omdat het vermoedelijk op de meeste plaatsen hetzelfde gaat.

Kennis van mij werkt bij een andere thuiszorgoranisatie dan ik, als huishoudelijke hulp in een verzorgingstehuis. Laatst had zij extra diensten gedraaid op verzoek van haar werkgever. Achteraf kreeg ze te horen dat dat extra werk bij coronapatiënten was, wat bij de werkgever bekend was. De werkgever vond het niet nodig dat de werknemers dat ook zouden weten. Die hulpen zijn dus, zonder dat zelf te weten, zonder PBM naar coronapatiënten toegestuurd.

Ja ach, ze moeten toch 1,5 meter afstand houden, dus wat maakt het uit? ?

Nav haar verhaal ben ik eens naar alle richtlijnen gaan kijken. Voor de huishoudelijke verzorging in de thuiszorg gelden dezelfde uitzonderingsregels als voor overig zorgpersoneel. Bij verkoudheidsklachten dienen zij gewoon te blijven werken, en ook als andere personen in hun huishouden klachten hebben moeten zij, itt anderen, gewoon blijven werken.

Wat dat betreft gelden voor hen dus dezelfde regels als voor overig zorgpersoneel, aangezien zij nou eenmaal onder de zorg vallen.

Als je dan echter verder kijkt, komen er verschillen. Zo hebben thuishulpen geen recht op PBM, aangezien zij toch de afstand van 1,5 meter aanhouden (let wel, bij de verzorging en verpleging hoeven ze ook alleen PBM als ze of zelf klachten hebben, of de cliënt klachten heeft).

En waar de verzorging en verpleging bij klachten nu getest mag worden, geldt dit niet voor de thuishulp. Want zij hebben immers 1,5 meter afstand gehouden.

Waar komt dit dan op neer?

Nou, de thuishulp van je opa of oma, die daar vaak 3 uur lang is, die kan dus gewoon bij met corona-besmette cliënten in huis zijn geweest (3 uur lang), daarna vrolijk doorgaan naar andere adressen, te horen krijgen dat dus bekend is dat ze 3 of 6 of 9 uur bij een met corona-besmette cliënt in huis is geweest (in een klein 1-kamerappartement), alsnog gewoon doorwerken, verkoudheidsklachten ontwikkelen, en dan alsnog gewoon doorwerken, zolang ze maar geen koorts heeft.

Die medewerker kan ondertussen niet getest worden, terwijl ze dus weet dat ze mogelijk corona heeft en misschien ook wel haar overige cliënten aan het besmetten is. Ze kan niet thuisblijven 'want geen koorts'.

En dat allemaal, omdat de thuishulp 1,5 meter afstand tot de cliënt kan houden.

Persoonlijk zou ik degenen die dit beleid opgesteld hebben, eens uit willen nodigen om 5 dagen per week, 6 uur lang in een afgesloten kamer te zitten met een corona-patiënt. Zonder ook maar enige vorm van bescherming. En dan wel alle spullen van de patiënt aanraken. Uiteraard dit alles wel braaf met 1,5 meter afstand van de patiënt zelf, want het moet natuurlijk wel veilig zijn. En dat ze dan, ná die 3 uur, iedere dag op bezoek gaan bij opa en oma. Óók als ze op een gegeven moment dus wat klachten beginnen te vertonen. En daar dan 3 uur lang in dezelfde ruimte zitten, zonder PBM, en alles aanraken en zo. Ondertussen mogen ze niet getest worden, en zullen ze dus maar moeten dealen met de vraag of ze wel of niet hun opa en oma aan het besmetten zijn.

Want dát is dus waar dit beleid op neer komt. Maar echt, roep verder vooral steeds opnieuw dat we het 'samen' moeten doen. Stelletje mafketels daar.

• Leuk 15
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

6 minuten geleden, Loreen zei:

[...]

Want dát is dus waar dit beleid op neer komt. Maar echt, roep verder vooral steeds opnieuw dat we het 'samen' moeten doen. Stelletje mafketels daar.

Wel eens geprobeerd steunkousen aan te trekken op 1,5 meter afstand?

Oogdruppels toedienen? Insuline in de buik spuiten?

Ik kijk met meer dan gewone interesse uit naar de instructiefilmpjes van het ministerie en RIVM.

• Leuk 1
Zojuist, DutchPublisher zei:

Ik kijk met meer dan gewone interesse uit naar de instructiefilmpjes van het ministerie en RIVM.

Dat zijn dan ook geen taken van de huishoudelijke hulp, waar ik het hierboven over had ;)

Dat zijn taken van verzorging en verpleging, en zij mogen wel getest worden. Maar dan wel pas bij symptomen. Dus alle medewerkers zonder symptomen 'mogen' gewoon zonder bescherming hun taken uit blijven voeren.

Al hebben ze in het protocol wel een onderscheid gemaakt in de mate van contact. Vluchtig contact zoals medicatie en voeding aanreiken kan gewoon zonder bescherming. Ja je leest het goed, een medewerker die in contact is geweest met corona-patiënten én  vervolgens klachten heeft, mag zonder bescherming medicatie en maaltijden verstrekken aan cliënten.

Volgens het RIVM, dan.

• Leuk 2
26 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Zelf kijk ik nu het meest naar de rollende 7 dagen som van de sterfgevallen. Deze zal -hopelijk- niet worden beïnvloed door de extra tests. 

Ja en nee. De sterfgevallen worden inderdaad niet beïnvloed door de extra tests. Ze worden echter wél beïnvloed door het (test)beleid.

Er is actief aandacht besteed aan de vraag of ouderen wel of niet naar het ziekenhuis toe willen mochten ze besmet worden. Veel ouderen kiezen er voor thuis te willen blijven in geval van besmetting, en accepteren het risico thuis te overlijden. Deze mensen worden over het algemeen niet getest, waardoor ze geen officiële corona-patiënten zijn, en zullen dus ook na overlijden niet in de cijfers naar voren komen.

Dit heeft ook zo z'n invloed op het aantal ziekenhuisopnames.

• Leuk 2

Bron: AD

Marcia Nieuwenhuis 

11-04-20, 14:18

Zorgpersoneel amper getest op corona: 'Verpleegkundigen werken weer met verschijnselen’

Het testen van zorgpersoneel op het coronavirus komt nog onvoldoende op gang.

Ruim 60 procent van de verpleegkundigen en verzorgenden geeft aan dat er niet actief getest wordt als er verdenkingen zijn van het virus bij zorgmedewerkers.

Dat blijkt uit onderzoek van vakbond Nu’91 onder ruim 2500 verpleegkundigen en verzorgenden. Sinds deze week zou zorgpersoneel meer moeten worden getest. Maar volgens 60 procent van die zorgmedewerkers worden collega’s met een mogelijke besmetting niet actief getest.

In de gehandicaptenzorg geeft 74 procent dat aan.

Zorgminister Hugo de Jonge kondigde eind maart aan dat het aantal coronavirustesten flink zou worden opgeschroefd om zorgmedewerkers te screenen op het virus. Volgens 55 procent is er sinds maandag echter geen verbetering. Een zorgmedewerker verklaart: ,,Er moet eerst intern worden vergaderd om te bepalen hoe hier mee om te gaan.’’ Een ander geeft aan: ,,Alleen als je aan alle klachten voldoet, word je getest.’’ Van de zorgmedewerkers geeft 16 procent aan niet eens te weten dat er meer getest kan worden. 

‘Schrijnend’

Slechts 20 procent van de zorgmedewerkers - vooral ziekenhuismedewerkers - laat weten dat er sinds maandag daadwerkelijk meer wordt getest. NU’91-woordvoerder Michel van Erp: ,,Het is schrijnend om te constateren dat er in verpleeg- en verzorgingshuizen, de thuiszorg en gehandicaptenzorg geen substantiële verbetering is.’’ Ook vakbond FNV kreeg honderden klachten. Vice-voorzitter Kitty Jong: ,,Nog veel te weinig mensen kunnen worden getest en bovendien moeten ze het van hun eigen risico betalen. Dat is te gek voor woorden.’’

Oud-hoofdinspecteur van de Inspectie Gezondheidszorg Wim Schellekens: ,,Er is vorige week door minister De Jonge gezegd dat het testbeleid vanaf maandag sterk verruimd gaat worden. Maar dat blijkt gewoon niet te kloppen. Er is nog een heel groot tekort aan tests.’’ 

Volgens de oud-huisarts en voormalig ziekenhuisbestuurder ‘doen bedrijfsartsen, GGD’s en leidinggevenden heel moeilijk’. ,,Verpleegkundigen en verzorgenden komen er niet door en gaan dan maar weer werken met verschijnselen.’’ Hij wijst erop dat er al zorgmedewerkers ontslag hebben genomen. ,,Als zij zich niet veilig voelen komt de continuïteit van zorg in gevaar.

Dan zijn we nog veel verder van huis.’’

Actie ondernomen

Het ministerie van Volksgezondheid zegt dat het ‘deze signalen heeft besproken met de GGD en de brancheorganisaties’. Meteen nadat het ministerie van Volksgezondheid gistermiddag door deze krant om een reactie werd gevraagd, liet een woordvoerder weten: ,,De GGD’en hebben direct actie ondernomen en alle GGD-regio’s opgeroepen om alles te doen wat nodig is om monsters af te nemen bij medewerkers uit de zorg die vallen binnen de criteria van het testbeleid. Op zeer korte termijn, vanmiddag nog, doen de GGD-GHOR en de brancheorganisaties een gezamenlijke oproep aan instellingen in de zorg om hun medewerkers actief te informeren over wanneer zij wel en niet in aanmerking komen om te worden getest.’’

24 uur klachten

GGD-GHOR Nederland, de overkoepelende organisatie van gezondheidsdiensten, laat weten dat sinds deze week bij alle 25 GGD’en in het land zorgmedewerkers getest worden die buiten het ziekenhuis werkzaam zijn. Hoe dat werkt? ,,Zorgmedewerkers met 24 uur klachten die buiten het ziekenhuis werkzaam zijn, direct patiëntencontact hebben en die onmisbaar zijn voor de zorgcontinuïteit, kunnen zich melden bij hun bedrijfsarts’’, licht een GGD-GHOR-woordvoerder toe. 

Kandidaten worden geselecteerd op basis van de richtlijnen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en ‘indien nodig, bij de GGD aangemeld voor een test’. ,,Op dat moment zou er geen enkele belemmering moeten zijn om door de GGD getest te worden’’, aldus de woordvoerder. ,,We zijn nu een week bezig en merken dat zorginstellingen en hun professionals ons, via de bedrijfsartsen, steeds beter weten te vinden om zich te laten testen. We verwachten dat dat de komende tijd verder zal toenemen.”

Ook bij mogelijke verdenkingen bij patiënten of cliënten is er volgens de zorgmedewerkers nog weinig veranderd aan het testbeleid. In de verpleging, verzorging en thuiszorg geeft 46 procent aan dat er niet actief getest wordt. In de gehandicaptenzorg ligt dit met 43 procent een fractie lager. Nu’91-woordvoerder Van Erp: ,,Zorgprofessionals moeten hemel en aarde bewegen om iemand te laten testen. Die moeten nog harder zeuren om een test.

Dat is heel triest als je ziet wat er in de verpleeghuizen gaande is.’’ 

Tips?
Mocht je werken in de zorg en voldoen aan de criteria, maar toch geen test krijgen en je verhaal willen doen, dan horen we dat graag. Ook als er zorgmedewerkers zijn die geen test kregen, waardoor mogelijk mensen besmet zijn, komen we graag met je in contact. Mail naar: oproep@ad.nl  We nemen je gegevens in behandeling volgens ons privacy-statement.  

Wanneer komt er nu eindelijk eens een eind aan deze idioterie in dit land?

aangepast door DutchPublisher
  • Leuk 3

Over de anderhalve meter-regel in de praktijk hè. Niet over het nut van 150cm maar gewoon, als je geen bekeuring wilt:

Als je een huishouden deelt geldt de regel niet. Hoe toon je dat aan? Volgens mij staat er op je rijbewijs en op je ID kaart geen adres bijvoorbeeld. En hoe zit dat met LAT-ers? (Relaties zonder een huishouden te delen)? Zelf geen issues hiermee maar ik vraag het me gewoon af.

• Leuk 1
  • Admin
15 minuten geleden, Loreen zei:

Ja en nee. De sterfgevallen worden inderdaad niet beïnvloed door de extra tests. Ze worden echter wél beïnvloed door het (test)beleid.

Er is actief aandacht besteed aan de vraag of ouderen wel of niet naar het ziekenhuis toe willen mochten ze besmet worden. Veel ouderen kiezen er voor thuis te willen blijven in geval van besmetting, en accepteren het risico thuis te overlijden. Deze mensen worden over het algemeen niet getest, waardoor ze geen officiële corona-patiënten zijn, en zullen dus ook na overlijden niet in de cijfers naar voren komen.

Dit heeft ook zo z'n invloed op het aantal ziekenhuisopnames.

Als ik dan lees over dergelijke wanpraktijjken dan kan mij niet de gedachte ontgaan dat we net zo goed alle maatregelen kunnen opheffen. Ook lijkt het er nog steeds op dat het aantal IC opnames harder stijgt dan dat mensen van de IC afkomen.

• Leuk 1
  • Admin
3 minuten geleden, Gijsbert zei:

Over de anderhalve meter-regel in de praktijk hè. Niet over het nut van 150cm maar gewoon, als je geen bekeuring wilt:

Als je een huishouden deelt geldt de regel niet. Hoe toon je dat aan? Volgens mij staat er op je rijbewijs en op je ID kaart geen adres bijvoorbeeld. En hoe zit dat met LAT-ers? (Relaties zonder een huishouden te delen)? Zelf geen issues hiermee maar ik vraag het me gewoon af.

Als LAT-er, en wetende dat hij eigenlijk met niemand in aanraking komt anders  dan onszelf, beschouw ik ons als 1 huishouden. Zolang wij niet met meer dan 3 personen tegelijkertijd buiten lopen zal er toch geen controle op plaats vinden, dus dat scheelt.

• Leuk 2
1 minuut geleden, Gijsbert zei:

[..]

Niet over het nut van 150cm maar gewoon, als je geen bekeuring wilt:

[..]

De kans op een bekeuring in Nederland is nihil.

Er zijn de afgelopen weken misschien een kleine duizend bekeuringen uitgedeeld, meer niet.

In Frankrijk naar ik meen inmiddels meer dan 300.000.

Nu ben ik geen voorstander van een al te straffe handhaving, maar dit naïeve beleid van Grapperhaus en consorten werkt totaal niet. De Nederlander is echter wel gevoelig, wanneer je aan zijn centjes komt, dus laten ze maar eens flink gaan bekeuren; wellicht scheelt het wat mensenlevens onder de ouderen en zwakkeren. Want dat hebben nog steeds veel jongere mensen niet in de gaten. (of het interesseert ze geen moer)

• Leuk 2

Ik ben zelf een LAT-er met een ambu verpleegkundige... en dat is wel een dingetje. Mijn huishouden bestaat alleen uit mijzelf. Ik heb zelf weinig sociale contacten en mijn kinderen en vader houden afstand. Kopje thee in de tuin, kan. Geen knuffels, ik vind dat wel pijnlijk, ondanks dat ik daar 100% achter sta.
Ik heb er bewust voor gekozen mijn lief wel te zien, omdat mentale gezondheid ook belangrijk is.  En beschouw ons voor het gemak als één huishouden, met twee verblijven. 
Ik ben mij er zeer bewust van dat ik dus een groot risico loop op infectie.

• Leuk 6

bron: GS Corona Tracker Nederland

positief geteste personen per stad:

Utrecht: 510

Rotterdam: 1120

Den Haag: 554

Amsterdam: 1120

als je dat afzet tegen brabant:

Breda: 350

Tilburg: 467

den Bosch: 267

Eindhoven: 279

gaat het in de randstad ook ni echt de goede kant uit! en tuurlijk als je het afzet tegen inwoners aantal zal het niet veel schelen echter zoveel positief geteste in steden die uitpuilen, hou mijn hart vast!

• Leuk 5
2 uur geleden, DutchPublisher zei:

Tenzij ze de zorgmedewerkers vervangen door klonen van Inspector Gadget lijkt me dit nogal onmogelijk.

• Leuk 1

Bron: De Gelderlander - Rivierenland

De Gelderlander

Rinke den Os 11-04-20, 08:00h

Jeugd vaak op de bon geslingerd: ‘Ze hebben schijt aan de coronaregels’

Het regent boetes in de regio. Vooral in Tiel worden veel bonnen uitgeschreven aan mensen die ‘schijt hebben’ aan coronarichtlijnen. Het gaat in bijna alle gevallen om jongeren.

75 boetes is anderhalve week. Dat is de tussenstand sinds handhavers en agenten in Tiel mensen bekeuren voor het niet opvolgen van de richtlijnen om de verspreiding van corona tegen te gaan. ,,En ik ben bang dat het alleen maar meer wordt’’, zegt wijkagent Otto van Wijk erover. ,,Het warme weer doet in dit geval geen goed. Het buitenleven neemt toe.’’

Een woordvoerder van de gemeente Tiel geeft aan dat vooral boetes worden uitgedeeld aan groepjes op straat en in auto's. 

167 bonnen

In de regio zijn in totaal nu 167 bonnen uitgeschreven. A

aangepast door Sterredag
quote ingekort
  • Leuk 2
5 uur geleden, Loreen zei:

Bij verkoudheidsklachten dienen zij gewoon te blijven werken, en ook als andere personen in hun huishouden klachten hebben moeten zij, itt anderen, gewoon blijven werken.

Wat dat betreft gelden voor hen dus dezelfde regels als voor overig zorgpersoneel, aangezien zij nou eenmaal onder de zorg vallen.

Als je dan echter verder kijkt, komen er verschillen. Zo hebben thuishulpen geen recht op PBM, aangezien zij toch de afstand van 1,5 meter aanhouden (let wel, bij de verzorging en verpleging hoeven ze ook alleen PBM als ze of zelf klachten hebben, of de cliënt klachten heeft).

En waar de verzorging en verpleging bij klachten nu getest mag worden, geldt dit niet voor de thuishulp. Want zij hebben immers 1,5 meter afstand gehouden.

Als thuishulp ben ik woest geweest. Toen ik netjes mijn werkgever belde omdat ik keelpijn en snotterig begon te worden, verwachtte ik begrip, vooral ook omdat dat ik niet ziekjes bij een ouder echtpaar wilde gaan werken waarvan de 85-jarige mevrouw ook nog eens astma heeft, maar perplex kreeg ik te horen dat ik er gewoon heen moest. 
Als dat echtpaar niet wilde dat ik bij hun zou komen moesten ze zelf de thuiszorg maar afbellen......

Dan die medewerkers in de besmette verzorgingshuizen, ik blijf mijn hoofd hier maar schudden, ongelofelijk trieste situatie.

• Leuk 9
2 minuten geleden, daisy zei:

Als thuishulp ben ik woest geweest. Toen ik netjes mijn werkgever belde omdat ik keelpijn en snotterig begon te worden, verwachtte ik begrip, vooral ook omdat dat ik niet ziekjes bij een ouder echtpaar wilde gaan werken waarvan de 85-jarige mevrouw ook nog eens astma heeft, maar perplex kreeg ik te horen dat ik er gewoon heen moest. 
Als dat echtpaar niet wilde dat ik bij hun zou komen moesten ze zelf de thuiszorg maar afbellen......

Dan die medewerkers in de besmette verzorgingshuizen, ik blijf mijn hoofd hier maar schudden, ongelofelijk trieste situatie.

Yup, en het mooie is, al die thuiszorgorganisaties werken dus gewoon 'keurig netjes' volgens RIVM-protocol :)

• Leuk 3

Hebben we hier iets aan.

Het zijn even zware tijden voor veel mensen. Maar de beste weg uit een moeilijkheid is er doorheen, zei Winston Churchill eens. Hieronder vind je mijn 10 persoonlijke tips om deze crisis zonder kleerscheuren uit te komen:

https://healthwatch.eu/nl?mailpoet_router&endpoint=view_in_browser&action=view&data=WzQ2LCJlN2I5NWFjZTNhNzMiLDM5NTEyLCI5MmY2NTEiLDI2ODcwLDBd

Onder ander word er geschreven over vitamine C, waar elders twijfelachtig over word geschreven.

4. Gebruik hoge doses vitamine C. Ziekenhuizen in New York hebben afgelopen maand met succes ernstig zieke coronavirus patiënten behandeld door ze grote doses vitamine C intraveneus (via injectie in de aderen) toe te dienen. De patiënten kregen meer dan 16 keer de dagelijkse hoeveelheid vitamine C toegediend (1500 mg). Wil je ook je immuunsysteem versterken met vitamine C dan raad ik aan om ascorbinezuur te nemen, opgelost in water. Dit is pure vitamine C. Neem nooit vitamine C tabletten uit potjes.

• Leuk 2
Gast Peerke

Ik ben zeer waarschijnlijk besmet geweest. Mijn HAP wil mijn bloed niet testen omdat ik geen symptomen heb. Normaliter haat ik een naald. In dit geval wil ik doneren om mijn medemens mbeter te maken. En dit word weer geweigerd.

Is dit een geplande massa stefte ?

5G is anders. Dat gaat van 2,4 tot 100 GHz.

Rooster uw hersenen eens en wordt wakker.

Nadat eerst ook de GGD Zeeland was gestopt met de meldingen aangaande positief getesten was ik blij verheugd dat na een week het RIVM besloot om de data dagelijks in hun overzicht op te nemen.

Dus hier dan maar een overzichtje 2e helft week 15 van provincie Zeeland en Goeree-Overflakkee.

1026241597_Zeelandcijfersweek15.jpg.3908e8943b5a7032a3590f4b8dcb0fa2.jpg

• Leuk 2

image.thumb.png.50a912137d8ed6ca9e368f32bdf96f96.png

407 + 184 = 591     184 : 5,91 = 31,13 % hersteld

Gelukkig nu zeven patiënten hersteld en maar vijf gestorven patiënten op de IC

erbij t.o.v. vanmiddag.

Dat geeft de burger weer wat moed, al weten we dan niet hoeveel patiënten werden geweigerd.

aangepast door DutchPublisher
  • Leuk 4

ik kijk nog maar weinig filmpjes de laatste tijd, want er zijn gewoon te veel filmpjes, interviews, artikelen etc. die ik zou willen zien/lezen, maar daar is simpelweg te weinig tijd voor. Dit filmpje heb ik wel in zijn geheel bekeken. Ik vond het de moeite waard. Een andere kijk op herd immunity, social distancing, etc, en dat nog wel door een  "echte deskundige". Heeft die man gelijk?

Perspectives on the Pandemic | Professor Knut Wittkowski

"Perspectives on the Pandemic Episode 2: In this explosive second edition of Perspectives on the Pandemic, Professor Knut Wittkowski, for twenty years head of The Rockefeller University's Department of Biostatistics, Epidemiology, and Research Design, says that social distancing and lockdown is the absolutely worst way to deal with an airborne respiratory virus. Further, he offers data to show that China and South Korea had already reached their peak number of cases when they instituted their containment measures. In other words, nature had already achieved, or nearly achieved, herd immunity."

• Leuk 4
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...