Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

2 uur geleden, Pats zei:

Ook weer apart!?

Ik snap je punt niet helemaal?

De grafiek laat de landelijke sterftecijfers zien. Niet de sterftecijfers door corona (wat ook wel duidelijk is door de gegevens uit 2017 en 2018), maar álle gerapporteerde sterfgevallen in NL. Voor nu staat ie op ongeveer 4700. Normale bovenwaarde voor deze periode is ongeveer 3000. 4700-3000=1700

Totaal aantal sterfgevallen door corona staat op dit moment gerapporteerd op 2396. Dus in welk opzicht laat bovenstaande grafiek zien dat het werkelijke aantal corona-doden 2x hoger is dan gemeld?

• Leuk 2
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

image.thumb.png.ba0802053184e15ddaefee16ba373596.png

380 + 164 = 544      164 : 5,44 = 30,15 % hersteld

Ruim een derde van het totaal aantal patiënten op de IC zit in de categorie 60-69 jaar en daarvan overlijdt momenteel 31 %

Een derde van het totaal aantal patiënten op de IC is tussen de 70-79 jaar oud en daarvan overlijdt momenteel 51 %

aangepast door DutchPublisher
  • Leuk 2
  • Moderator
1 uur geleden, Hitprep zei:

met goede bronnen te komen. 

Er waren 3 bronnen.

Ik heb lang gezocht, ook in het frans, naar meer/betere.

Voor nu haal ik het weg.

Zodra ik iets officieels vind kom ik er op terug.

• Leuk 1

AD liveblog

10 april, 13:59h

Meeste Duitsers negeren verzoek om te keren in Roermond

Verreweg de meeste Duitsers negeren in Roermond een verzoek van de marechaussee om terug naar Duitsland te gaan. Dat blijkt uit tellingen door de provincie Limburg.

Duitsers geven als reden op dat ze in Duitse media gelezen hebben het niet verboden is om naar Nederland te gaan.

In Duitse media staat volgens Duitsers die vrijdagochtend aan de grens werden aangehouden, dat minister-president Armin Laschet van Noordrijn-Westfalen verklaarde dat de grens naar Nederland open is. Er is geen verbod om Nederland in te reizen, wisten veel Duitse automobilisten uit de media.

Ze wisten wel dat hooguit een advies geldt om dat niet te doen.

Zo'n zestig tot zelfs zeventig procent zou doorrijden.

,,Dit is ook ons beeld", zei een woordvoerder van de Veiligheidsregio Limburg-Noord vrijdagmiddag in een reactie.

,,We doen er alles aan om mensen aan te spreken op hun boerenverstand.

Maar als zij zeggen 'we rijden door' hebben wij geen juridische middelen om hen te stoppen."

De vraag is: komen die Duitsers een besmetting oplopen in ons land of brengen ze hun besmetting mee?

• Leuk 1
3 minuten geleden, DutchPublisher zei:

De vraag is: komen die Duitsers een besmetting oplopen in ons land of brengen ze hun besmetting mee?

Ik denk beide. Hoe meer sociale interactie hoe meer besmettingen. Ze nemen ze dus ook weer mee terug.  Niet erg handig dus. 

Trendlijn update:

354684673_Screenshot2020-04-10at14_34_54.thumb.png.af2fe475c4ef37f637abfcacd683f357.png

Weer een misser vandaag, maar net als gisteren aan de verkeerde kant. Ik vraag me af hoe dit komt. Is er een 1-2 golf? Is er een tweede bron van uitbraken?

1658216390_Screenshot2020-04-10at14_35_37.thumb.png.359e6258e4c914fea70b0825c74a8f25.png

En de rollende nummers:

1983871520_Screenshot2020-04-10at14_37_07.thumb.png.4af7623a7ba2783406e7fa96fdeb2d3a.png

Goed dat de rollende sterfgevallen afnemen, voor de tweede dag op rij. Maar of dat zo blijft wanneer de positieve tests toenemen?

Ik zou wel graag verklaringen willen voor de positieve testen, waarom gaan die zo op en neer? welke oorzaak zit daar achter?

• Leuk 6
27 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Trendlijn update:

Weer een misser vandaag, maar net als gisteren aan de verkeerde kant. Ik vraag me af hoe dit komt. Is er een 1-2 golf? Is er een tweede bron van uitbraken?

En de rollende nummers:

Goed dat de rollende sterfgevallen afnemen, voor de tweede dag op rij. Maar of dat zo blijft wanneer de positieve tests toenemen?

Ik zou wel graag verklaringen willen voor de positieve testen, waarom gaan die zo op en neer? welke oorzaak zit daar achter?

Er wordt simpelweg langzaam aan meer getest. (Begin van de week nog 4200 testen, eind van deze week 5700 per dag) Dus het gevolg zal zijn een hoger aantal positieve testen. Dat is wat mij betreft niet schokkend. Als je morgen heel Nederland kan testen heb je mogelijk honderduizenden positieve testen. Terwijl er in de actuele situatie niks veranderd is. 

Schermafbeelding 2020-04-10 om 15.07.21.png

En zoals ook in de tabel te zien is, het percentage positief geteste blijft gelijk.

Al zal dat ook nog kunnen gaan veranderen als er in de toekomst een andere populatie getest gaat worden. Nu zijn het voornamelijk zorgmedewerkers + patiënten die getest worden. Als dat straks redelijk willekeurig gekozen mensen worden zal dat ook de cijfers nog beïnvloeden.

aangepast door B100
  • Leuk 4
1 minuut geleden, B100 zei:

Er wordt simpelweg langzaam aan meer getest. (Begin van de week nog 2500 testen, eind van deze week 5000 per dag) Dus het gevolg zal zijn een hoger aantal positieve testen. Dat is wat mij betreft niet schokkend. Als je morgen heel Nederland kan testen heb je mogelijk honderduizenden positieve testen. Terwijl er in de actuele situatie niks veranderd is. 

Precies, dit is simpelweg een illustratie van wat al wekenlang gezegd wordt in dit topic: je kan geen conclusies trekken op basis van de aantallen besmettingen, omdat er simpelweg te weinig getest wordt. Nu wordt er meer getest, en komen er ook meer besmettingen aan het licht. Wil dat iets zeggen? Duidt dat iets aan? Geen idee, het enige dat met zekerheid gezegd kan worden aan de hand van die cijfers is dat het virus zich blijkbaar nog verspreidt.

Als van begin af aan zo veel mogelijk getest was, en als men hetzelfde testbeleid vast was blijven houden, dan had je wellicht trends kunnen ontdekken aan de hand van die cijfers. Nu dus niet, jammer maar helaas. Heeft niets met pessimisme of optimisme te maken, maar puur met de realiteit.

• Leuk 2
18 minuten geleden, B100 zei:

(Begin van de week nog 2500 testen, eind van deze week 5000 per dag) 

Overigens kloppen deze aantallen naar mijn weten niet.

Hieronder de aantal tests per dag (met name die van de laatste dagen zullen nog verder oplopen):

woensdag 1 april 4273
donderdag            4851
vrijdag                   5330
zaterdag               3643
zondag                 2395
maandag             4120
dinsdag                6049
woensdag           5944
donderdag          5777

Alleen in het weekend waren er minder dan 4000 tests, en alleen op zondag minder dan 3000.

12 minuten geleden, Loreen zei:

Overigens kloppen deze aantallen naar mijn weten niet.

Hieronder de aantal tests per dag (met name die van de laatste dagen zullen nog verder oplopen):

woensdag 1 april 4273
donderdag            4851
vrijdag                   5330
zaterdag               3643
zondag                 2395
maandag             4120
dinsdag                6049
woensdag           5944
donderdag          5777

Alleen in het weekend waren er minder dan 4000 tests, en alleen op zondag minder dan 3000.

Je hebt gelijk. Zie mijn aangepaste post met de tabel. 

2 uur geleden, B100 zei:

Er wordt simpelweg langzaam aan meer getest. (Begin van de week nog 4200 testen, eind van deze week 5700 per dag) Dus het gevolg zal zijn een hoger aantal positieve testen

En zoals ook in de tabel te zien is, het percentage positief geteste blijft gelijk.

Dank je.

Ja dat is een goede verklaring. Wanneer de rollende 7 dagen sterftecijfers maar blijven dalen. Dat zou dan betekenen dat ze steeds meer minder zware gevallen testen.

7 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Dank je.

Ja dat is een goede verklaring. Wanneer de rollende 7 dagen sterftecijfers maar blijven dalen. Dat zou dan betekenen dat ze steeds meer minder zware gevallen testen.

Ja moet zeggen dat dat een erg goed en fijn grafiekje is. Bedankt voor het bijhouden van al die stats. 

aangepast door B100
11 uur geleden, Hitprep zei:

Laten we proberen om dit soort anti-vaxx fakenews niet hier te posten of met goede bronnen te komen.

Dat is ook mijn wens,

Een oud huisarts heb ik ook uitgenodigd mee te lezen omdat er ook goed en belangrijk nieuws tussen staat,

maar ook veel wat niet ter zaken doet, dat is triest, en jammer van deze topic dit geschiedenis maakt, en van veel waarde kan zijn voor medici en verpleegkundigen.

Er zijn veel prachtige leden bij gekomen, en voor hun is het natuurlijk een feestje hier bij ons te zijn, maar er is ook een topic waar je echt je zelf kan zijn en het feestje daar vieren, en lekker je zelf zijn.

Welkom in de: https://forum.preppers.nl/forum/7-koffiecorner/

• Leuk 1

Bron: RD liveblog

RD liveblog

11 april 2020, 08.39 uur

Baas inspectie: Grotere crisis bij besmetting zorgverleners

Ronnie van Diemen-Steenvorde, inspecteur-generaal van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd, heeft haar zorgen over de veiligheid van de medewerkers in zorgsector uitgesproken.

Volgens Van Diemen-Steenvorde moeten de criteria van het testbeleid verbreed worden.

„Als zorgmedewerkers zich niet veilig voelen, moeten ze zich kunnen laten testen.

Op die manier kunnen we spanning bij deze mensen weghalen. Ze staan al onder enorme druk door het ontbreken van voldoende beschermingsmiddelen”, zegt de inspecteur-generaal tegenover NRC. „Het grootste risico is nu dat zorgverleners besmet raken en het ziekteverzuim dramatisch toeneemt. Als dat gebeurt, hebben we een nog grotere crisis.”

Van Diemen-Steenvorde is ervan op de hoogte dat personeel in de ouderenzorg niet altijd goed beschermd is. „Wij krijgen die signalen ook. Het geeft voor medewerkers een continu dilemma:

ze willen zorgen voor de bewoners, maar zijn bang hen te besmetten of zelf besmet te raken”,

stelt ze. „Wij vragen hier elke dag aandacht voor bij het ministerie en de werkgevers.

Ook voor het snel testen van verdachte bewoners of cliënten, zodat je weet of je personeel risico loopt. Dat kan nu, want de testcapaciteit is uitgebreid.

Vanuit de verpleeghuizen en bijvoorbeeld ook de wijkverpleging en de thuiszorg komen al langer signalen over tekorten aan beschermingsmiddelen. Woensdag stelde Jaap van Dissel van het RIVM dat in 30 tot 40 procent van de Nederlandse verpleeghuizen een of meerdere mensen besmet zijn.

Dat had al vanaf begin maart gedaan moeten worden en kan iemand mij vertellen waarom het nu dus nog steeds niet gebeurt? Iemand? Misschien moet ik namen gaan noemen van thuiszorgorganisaties? Waar nog steeds de medewerkers onbeschermd bij hoestende ouderen en kwetsbaren thuis komen? 

• Leuk 3

Bron: De Gelderlander

De Gelderlander

Jeroen Kuitert 10-04-20, 20:20h

Trouwambtenaar noemt huwelijk met dertig aanwezigen

onverantwoord en krijgt ontslag

NIJMEGEN - Trouwambtenaar Sacha Bucciarelli is op staande voet ontslagen nadat ze dinsdag haar zorg uitte over het sluiten van huwelijken in coronatijd. Ze noemde het op deze website absurd dat er nog steeds gemeenten zijn, waaronder Nijmegen, die een maximum van dertig aanwezigen hanteren.

,,Ik vind het al verdomd moeilijk om boodschappen af te geven bij mijn schoonouders zonder dat ik ze daarbij een knuffel geef”, stelde Bucciarelli dinsdag. ,,En dan gaan we met zijn allen trouwen, zonder dat je je dochter en schoonzoon buiten het stadhuis om de nek vliegt? Ik geloof het niet.”

Strookt niet

Bucciarelli vertelt vandaag dat ze de door de Rijksoverheid gehanteerde grens van dertig aanwezigen bij huwelijken en kerkelijke bijeenkomsten ook niet vindt stroken met de overige richtlijnen van diezelfde overheid. 

,,Rutte sommeert iedereen zoveel mogelijk binnen te blijven, anderhalve meter afstand te houden en boodschappen alleen te doen. Alleen voor mensen met vitale beroepen wordt een uitzondering gemaakt. Maar dan wel met dertig man aanwezig zijn bij een huwelijk, dat klópt toch niet?”

Zeker ook omdat er volgens de gewezen trouwambtenaar geen enkele noodzaak voor is.

,,Stellen die een huwelijk om wat voor reden ook, niet willen of kunnen uitstellen, kunnen prima trouwen. Daarvoor zijn dan maximaal vijf mensen nodig: het bruidspaar, twee getuigen en een trouwambtenaar.

Waarom zou je het risico op besmetting vergroten door meer mensen toe te laten?”

Een gemeentewoordvoerder stelde eerder dat Nijmegen zich houdt aan de aanwijzing uit de noodverordening. ,,Net als andere gemeenten dat doen. Het is jammer dat deze trouwambtenaar door dit eenzijdig ventileren van haar persoonlijke mening verwarring veroorzaakt .

Ze schept twijfel over de veilige omstandigheden.”

Plichtsverzuim

Inmiddels is dus de ontslagbrief bij Bucciarelli op de mat gevallen. Daarin noemt de gemeente ‘zeer ernstig plichtsverzuim’ als reden voor het directe ontslag. Ergens snapt ze wel dat de gemeente Nijmegen niet blij is dat ze naar de pers is gestapt. ,,Tegelijkertijd hadden ze mijn hartenkreet waarmee ik opkom voor de gezondheid van mezelf en die van anderen ook kunnen omarmen. Ik sta nog steeds achter die boodschap: Stay home en stel het sluiten van huwelijken zoveel mogelijk uit. En alleen als het echt niet anders kan, dan met maximaal vijf aanwezigen.”

Nederland op zijn smalst..........

• Leuk 3
16 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Nederland op zijn smalst..........

Ben 't met je eens. Maar ambtenaren hebben een ambtseed af moeten leggen, waarbij ze (even kort door de bocht) beloven dat ze de huidige wet- en regelgeving (die nogal aan verandering onderhevig is) zullen nakomen.

En eigenlijk is dat precies wat ze deed, ze had t alleen niet eerst aan de krant moeten melden.

Misschien voelde Bruls (burgervader Nijmegen en hoofd Veiligheidsregio's) zich gepikeerd?

aangepast door Cynica
onderhavig - onderhevig

Trend update:

300470889_Screenshot2020-04-11at14_04_06.thumb.png.7540601f12c36e0fb34b0e1e5e7edb4e.png

En weer een nummer boven de trendlijn, niet veel, maar toch. De trendlijn gaat morgen door 25.830. De 14 dagen trend ligt nu bij 51.071 Ik ben niet helemaal zeker, maar ik geloof niet dat de 14-dagen trend waarde ooit boven de 50.000 uitkwam (uitgenomen de waanzinnige groei gedurende de ramp-up fase).

Gisteren speculeerden we dat er nu meer minder ernstige gevallen getest worden, vandaag bevestigd de RIVM dat er nu hulpverleners buiten de hospitalen getest worden, 550 om precies te zijn. Het is aan te nemen dat deze hulpverleners jonger zijn, en dus minder ernstige klachten en ziekteverloop zullen hebben.

De dagelijkse nummers laten ook de resultaten van deze veranderde test strategie zien:

996941060_Screenshot2020-04-11at13_59_51.thumb.png.c5f6e220b6b9a688cc49046b7580fa18.png

En tenslotte de rollende 7 dagen grafieken:

1128908808_Screenshot2020-04-11at14_01_08.thumb.png.bac3303ffacdc55e4333052267b8cbdc.png

Zelf kijk ik nu het meest naar de rollende 7 dagen som van de sterfgevallen. Deze zal -hopelijk- niet worden beïnvloed door de extra tests. 

• Leuk 3
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...