Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

1 uur geleden, Info_junky zei:

Herkent iemand dit? 

Dat eten veel duurder is ineens?

Gedeeltelijk wel, ja.

Maar ik koop nu ook meer. De rijst was op, koop maar 2 pakken. Blikjes tonijn waren in 'de aanbieding', koop er maar 4.

Paar flesjes wijn, voor de gezellie, en dan ook wat paaseitjes. Ga zo maar door ...

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

Kijk, dit kan ook nog altijd als de IC's te vol zijn ?

Nog niet genezen coronapatiënt mag, mits stabiel en mét zuurstof, van CWZ vervroegd naar huis

https://www.gelderlander.nl/dossier-coronavirus/nog-niet-genezen-coronapatient-mag-mits-stabiel-en-met-zuurstof-van-cwz-vervroegd-naar-huis~a918e389/

En natuurlijk met ondersteuning van een digitaal ingevulde vragenlijst.

• Leuk 3

Prijsstijgingen voedingsmiddelen

De prijzen van voedingsmiddelen hadden daarentegen een opwaarts effect op de consumentenprijzen. Deze producten waren in maart gemiddeld 3,2 procent duurder dan een jaar eerder. In februari was de prijsstijging op jaarbasis 2,1 procent. Vooral de prijsontwikkeling van varkensvlees droeg in maart bij aan de stijging van de consumentenprijzen.

2 uur geleden, Info_junky zei:

Herkent iemand dit? 

Dat eten veel duurder is ineens?

In maart was er een prijsstijging van gemiddeld 3,2% volgens het CBS voor specifiek voedingsmiddelen. 

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/15/consumentenprijzen-stijgen-minder-hard-in-maart

aangepast door DataScientist
  • Leuk 2

Waar blijven de virologische dagstaten?

De laatste rapportagedag is een gedeeltelijke, van afgelopen dinsdag.

Inmiddels zouden er dagelijks veel meer tests en laboratoria zijn; ik zie er nog niets van.

Men zou vanaf afgelopen maandag vooral ook de medewerkers in de zorg gaan testen; hoe staat het daarmee?

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/informatie-voor-professionals/virologische-dagstaten 

• Leuk 1

Vandaag is belasting-aangifte dag voor mij, en ik vind het altijd moeilijk om me te concentreren op zo'n dag, dus...

https://chicagocitywire.com/stories/530092711-roseland-hospital-phlebotomist-30-of-those-tested-have-coronavirus-antibody

"A phlebotomist working at Roseland Community Hospital said Thursday that 30% to 50% of patients tested for the coronavirus have antibodies while only around 10% to 20% of those tested have the active virus.

Sumaya Owaynat, a phlebotomy technician, said she tests between 400 and 600 patients on an average day in the parking lot at Roseland Community Hospital. Drive-thru testing is from 9 a.m. to noon and 1 to 4 p.m. each day. However, the hospital has a limited number of tests they can give per day.  

Owaynat said the number of patients coming through the testing center who appear to have already had coronavirus and gotten over it is far greater than those who currently have the disease."

Het aantal mensen met antigens is 2,5 tot 3 keer zo hoog als het aantal mensen met het virus.

En in Europe liggen we ca 1 tot 2 weken voor op de US.

Natuurlijk is het wel zo dat ze bij dit hospitaal geen goede doorsnee van de locale bevolking testen, enkel diegene die gemotiveerd zijn zich te laten testen.

• Leuk 3

In het voorgaande artikel staat een link naar hier:

https://www.bccourier.com/these-are-the-first-lessons-of-the-heinsberg-study/

"The Bonn virologist Hendrik Streeck released the first interim results of the field study on Thursday “Covid – 19 Case-Cluster-Study “ in the community Gangelt in the district of Heinsberg. The district in North Rhine-Westphalia was one of the first in which the Coronavirus spread.

These are the first, but already representative interim results:

• at 15 Percent of the examined Gangelts residents were found to be infected
  • The likelihood of dying from the disease lies in gear at 0, 37 percent
  • For comparison: According to the Johns Hopkins University, the lethality in Germany is currently 1, 98 Percent – five times higher.

On the pilot study, which was about the Dunke According to Hendrik Streeck, about 1000 residents took part in finding out the virus' s number and transmission routes. The study was based on questionnaires, throat swabs and blood tests (for testing antibodies that indicate immunity). The data had been collected in the past ten days. The interim results of the representative study now presented are based on evaluations of previously 509 people."

In deze vooraf publicatie van de studie met 509 personen onderzocht (van 1000 totaal) waren 15% drager van de SARS-CoV-2. De personen werden willekeurig geselecteerd, maar deelname was vrijwillig. 80% van de gevraagde personen deed mee.

We zullen moeten wachten tot de uitslag van de antigens ook bekend is om te weten hoeveel mensen de ziekte al gehad hebben.

• Leuk 1
1 uur terug, OBL-Rien zei:

Vandaag is belasting-aangifte dag voor mij, en ik vind het altijd moeilijk om me te concentreren op zo'n dag, dus...

https://chicagocitywire.com/stories/530092711-roseland-hospital-phlebotomist-30-of-those-tested-have-coronavirus-antibody

"A phlebotomist working at Roseland Community Hospital said Thursday that 30% to 50% of patients tested for the coronavirus have antibodies while only around 10% to 20% of those tested have the active virus.

Sumaya Owaynat, a phlebotomy technician, said she tests between 400 and 600 patients on an average day in the parking lot at Roseland Community Hospital. Drive-thru testing is from 9 a.m. to noon and 1 to 4 p.m. each day. However, the hospital has a limited number of tests they can give per day.  

Owaynat said the number of patients coming through the testing center who appear to have already had coronavirus and gotten over it is far greater than those who currently have the disease."

Het aantal mensen met antigens is 2,5 tot 3 keer zo hoog als het aantal mensen met het virus.

En in Europe liggen we ca 1 tot 2 weken voor op de US.

Natuurlijk is het wel zo dat ze bij dit hospitaal geen goede doorsnee van de locale bevolking testen, enkel diegene die gemotiveerd zijn zich te laten testen.

Mijn theorie is dat dit komt omdat de ziekte al veel langer speelt dan tot nu toe is gecommuniceerd,.. Ik denk dit omdat ik het zelf al in December gehad heb.

• Leuk 2
1 uur geleden, OBL-Rien zei:

"A phlebotomist working at Roseland Community Hospital... 

Onbekend woord opgezocht. 

Phlebotomy = aderlating

In een ziekenhuis in Chicago?? 

Is dat een officiële discipline in het ziekenhuis? 

• Leuk 1
35 minuten geleden, Pats zei:

Ook weer apart!?

Apart is zwak uitgedrukt.

Dit wist iedereen bij het RIVM natuurlijk allang, maar het ligt niet zo lekker, dus geven we er niet teveel aandacht aan.

Ze hebben zelfs het onbeschofte lef om in het bericht te schrijven:

[..]De sterfgevallen worden door de gemeenten aan het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS Centraal Bureau voor de Statistiek ) doorgegeven. Binnen 2 weken zijn circa 97% van alle sterfgevallen bekend bij het CBS. De reden van sterfte is ten tijde van deze wekelijkse (RIVM) rapportage nog niet bekend.[..]

• Leuk 2
1 uur geleden, OBL-Rien zei:

"The Bonn virologist Hendrik Streeck released the first interim results of the field study on Thursday “Covid – 19 Case-Cluster-Study “ in the community Gangelt in the district of Heinsberg

• at 15 Percent of the examined Gangelts residents were found to be infected
  • The likelihood of dying from the disease lies in gear at 0,37 percent

Dat zijn wel heel interessante cijfers. Zeker dat sterftepercentage. 

5 minuten geleden, Haskap zei:

Dat zijn wel heel interessante cijfers. Zeker dat sterftepercentage. 

Ik lees dat als het risico om te sterven voor een willekeurig persoon in de bevolking, niet voor gediagnosticeerde gevallen. Maar zeker weten doe ik dat niet. We zullen moeten wachten op het eindrapport.

• Leuk 2
28 minuten geleden, Haskap zei:

Onbekend woord opgezocht. 

Phlebotomy = aderlating

In een ziekenhuis in Chicago?? 

Is dat een officiële discipline in het ziekenhuis? 

Jazeker. Ik heb acute leukemie gehad en daardoor veel bloedtransfusies. Daardoor krijg je ijzerstapeling. Als dat zodanig hoog wordt dat het schade oplevert voor o.a. je lever, passen ze aderlating toe (mits je waarden verder goed op orde zijn).

edit: of bedoelde je alleen of het echt een aparte discipline is?

aangepast door M.V.E.
  • Leuk 1

https://nypost.com/2020/04/09/coronavirus-traces-found-in-massachusetts-wastewater/

Coronavirus was detected in Massachusetts sewage at higher levels than expected, suggesting there are many more undiagnosed patients than previously known, according to a new study.

Wanneer je weet welk percentage mensen geïnfecteerd is, dan kun je schattingen maken hoeveel virus er in het afvalwater moet zitten. Is dit hoger dan verwacht, dan moet welhaast het aantal geïnfecteerde mensen hoger zijn.

===

Ik hoorde in een podcast al dat "sommige wetenschappers" er van uitgaan dat slechts 6% van alle geïnfecteerden ziek genoeg worden om gediagnosticeerd te worden. Geen link, dus gebruik de bekende korrel zout.

• Leuk 1

https://www.cnsnews.com/article/national/melanie-arter/dr-oz-complications-hydroxychloroquine-were-trivial-rashes

Dr. Daniel Wallace, a board-certified rheumatologist practicing at Cedars-Sinai medical center in Los Angeles, wrote that “hydroxychloroquine is a very safe drug” and has been given to “tens of millions” of people around the world since it was approved 65 years ago “and as monotherapy has not been associated with any deaths in the recommended dose.”
Wallace wrote, “In 42 years of practice, no patient of mine has ever been hospitalized for a complication,” Hannity said.

De arts claimt dat ondanks miljoenen patiënten die hydroxychloroquine gebruiken er geen doden als gevolg van dit medicijn zijn. En dat in zijn praktijk er geen zware complicaties zijn.

• Leuk 1
3 uur geleden, Info_junky zei:

Blijkbaar zijn vaccinaties in Senegal begonnen en stierven 7 kinderen ter plekke

Laten we proberen om dit soort anti-vaxx fakenews niet hier te posten of met goede bronnen te komen. Blijkbaar ligt Senegal maanden voor met hun onderzoek naar een vaccin en zijn ze zelfs begonnen met de uitrol van coronavaccinaties?

• Leuk 2

Social distancing is niet voor alle groepen vanzelfsprekend, vooral religieuze groeperingen kunnen daar maar moeilijk aan voldoen. Het resultaat is er dan ook naar, enkele links:

https://archive.is/sOlOC

Britain’s Muslims are amongst the hardest hit by the Covid-19 pandemic – senior NHS officials that Muslims are particularly vulnerable to coronavirus.

In een ander bericht las ik dat 22% van de doden in de UK moslim zijn.

https://archive.is/OTrl9

More Somalis are dying of coronavirus in Sweden than any other group

Buiten de hoofdlijn worden geen getallen genoemd.

https://archive.is/BbIpA

There are about 250,000 Jews in the United Kingdom. They account for only 0.3% of its population.

But the coronavirus has killed 44 known Jewish victims so far — about 2.5% of the total U.K. tally

RD liveblog

RD liveblog

10 april 2020, 12.48 uur

CBS: vorige week 2000 meer doden dan gemiddeld

Vorige week (30 maart tot en met 5 april) zijn ongeveer 5100 mensen overleden, 2000 meer dan gemiddeld in de eerste tien weken van het jaar. Dat melden het CBS en het RIVM. Volgens de onderzoekers brengt dit beter in beeld hoeveel mensen in totaal zijn overleden aan het coronavirus. Het RIVM registreert alleen sterfgevallen van mensen die positief zijn getest op het virus, maar daardoor blijven ook sterfgevallen buiten beeld. Het RIVM telde vorige week 1016 sterfgevallen door Covid-19. Het aantal overledenen nam afgelopen week het snelst toe in Zuid-Holland, Noord-Holland en Gelderland. In Noord-Brabant en Limburg steeg het aantal sterfgevallen in de weken hiervoor het snelst, maar die toename lijkt volgens de onderzoekers af te remmen. Maar ook in week 14 zijn in deze twee zuidelijke provincies dubbel zoveel mensen overleden als gemiddeld. Het CBS heeft het sterftecijfer geschat op basis van de overlijdensberichten die het bureau tot nu toe heeft ontvangen, die waarschijnlijk rond de 80 procent van het totaal uitmaken.

Hieruit blijkt wel het totale falen van RIVM en regering, voor mij althans.

Dit was echt niet nodig geweest. Droevig, droevig.

• Leuk 2
1 uur terug, M.V.E. zei:

Jazeker. Ik heb acute leukemie gehad en daardoor veel bloedtransfusies. Daardoor krijg je ijzerstapeling. Als dat zodanig hoog wordt dat het schade oplevert voor o.a. je lever, passen ze aderlating toe (mits je waarden verder goed op orde zijn).

edit: of bedoelde je alleen of het echt een aparte discipline is?

@OBL-Rien

Ah gelukkig... De bloedprikkers. Dan is de online vertaling een beetje dunnetjes en/of kort door de bocht.

(Of mijn kennis van zaken)

@M.V.E.

Bij het woord aderlating zag ik meteen allerlei middeleeuwse toestanden voor me. Of allerlei onduidelijke alternatieve kwakzalverij.

Dank voor jouw aanvulling. Wist niet dat het nog steeds ingezet werd.

• Leuk 1
2 uur geleden, Pats zei:

Ook weer apart!?

Ik snap je punt niet helemaal?

De grafiek laat de landelijke sterftecijfers zien. Niet de sterftecijfers door corona (wat ook wel duidelijk is door de gegevens uit 2017 en 2018), maar álle gerapporteerde sterfgevallen in NL. Voor nu staat ie op ongeveer 4700. Normale bovenwaarde voor deze periode is ongeveer 3000. 4700-3000=1700

Totaal aantal sterfgevallen door corona staat op dit moment gerapporteerd op 2396. Dus in welk opzicht laat bovenstaande grafiek zien dat het werkelijke aantal corona-doden 2x hoger is dan gemeld?

• Leuk 2
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...