Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
9 minuten geleden, Gijsbert zei:

Het gebruik van bluetooth voor het registreren van nabijheid zegt niets over de mate van aantasting van privacy door de app.

Er is een apart draadje over de APPS en privacy,    En bluetooth heeft ook een mac-adress  net als je wifi verbinding,  en je IMEI nummer is ook zo verzonden door een app.  En dan is het zo op je telefoonnummer te vinden.  

• Leuk 3

Deze post delen

1 uur terug, Info_junky zei:

Hier over die app waarvan de Jonge zei dat ze die nog moesten ontwikkelen...

Geen mondkapjes regelen maar dit wel...

Met je prioriteiten...

Al 5000 gebruikers in Drenthe...

Deze app is volgens mij al langer in gebruik. Bij deze vul je zelf je 'ziekteverschijnselen' in: hoesten, kortademigheid enz.

Je gegevens worden beoordeeld door geneeskundestudenten en indien nodig wordt je doorverwezen naar je huisarts.

Die app die ontwikkelt gaat worden (is wrsch. al lang klaar), monitort bij wie je in de buurt bent geweest en voor hoe lang.

Als later blijkt dat er iemand besmet was, krijg je een appje dat je thuis moet blijven. Dan weet je dus nog helemaal niet waar je die evt. besmetting hebt opgelopen. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander hier nog véééél banger door wordt.

• Leuk 4

Deze post delen

2 uur geleden, noodv zei:

Ja natuurlijk is er een officiële lijst met bijwerkingen maar in de praktijk komen die nauwelijks voor en al helemaal niet als je het middel maar 5 dagen gebruikt. De bijwerking van het niet nemen, namelijk een veel ernstigere vorm van Covid-19, vind ik veel ernstiger. Ik weet wel zeker dat ik dit middel neem als ik ziek mocht worden.

Nou zie ik hier op het forum meerdere van dit soort berichten, maar er lijkt voorbij gegaan te worden aan de mogelijke invloed van de ziekte op het gebruik van het medicijn.

Dat er nauwelijks bijwerkingen zijn als je het geneesmiddel in gezonde toestand inneemt, wil niet zeggen dat er geen ernstige bijwerkingen kunnen zijn als je het geneesmiddel inneemt in niet-gezonde toestand. Juist daar is gedegen onderzoek zo belangrijk voor, en juist daar zijn dus die regels mbt het vrijgeven van een medicijn als behandeling bij ziekte voor.

Er zijn tal van medicijnen die bv nauwelijks bijwerkingen hebben, maar niet gebruikt mogen worden bij hartklachten, of bij nierklachten, of tijdens zwangerschap, of noem het maar op. Dat een gezond lichaam er prima op reageert, wil niet zeggen dat dat ook geldt voor een ziek lichaam.

Even een volledig fictief voorbeeld ter illustratie. Stel nou dat hydroxychloroquine een wisselwerking heeft met corona, waardoor het er voor zorgt dat het virus op het hart kan slaan. En stel dat hydroxychloroquine bij corona-patiënten wordt ingezet als behandeling op het moment dat ze nog maar milde klachten hebben. Het overgrote deel van deze patiënten zou sowieso geen ernstig ziektebeeld gaan ontwikkelen, maar hydroxychloroquine weet er bv voor te zorgen dat een groot deel van de patiënten die wél ernstig ziek zouden worden, nu een milder verloop van de ziekte ontwikkelen. Er zullen alsnog mensen ernstig ziek worden en overlijden, maar minder dan zonder de behandeling.

En stel nou dus (nogmaals, geheel fictief) dat hydroxychloroquine er voor zorgt dat het virus op het hart kan slaan. Niet alleen bij de patiënten die anders een ernstig verloop ontwikkeld zouden hebben, maar gewoon bij bijv 5 of 10% van de corona-patiënten die hydroxychloroquine slikken. En van die 5% overlijdt 10%, en is 50% vervolgens levenslang hartpatiënt.

Dan kan je je af gaan vragen, of de mogelijke positieve gevolgen wel opwegen tegen de mogelijke negatieve gevolgen. Want wat nou als je zonder hydroxychloroquine niet ernstig ziek geworden zou zijn, en gewoon geheel hersteld zou zijn, maar juist door het gebruik van hydroxychloroquine ernstige hartklachten ontwikkelt?

Ik zeg niet dat dit zo is, maar het (of een ander maar soortgelijk scenario) zou wel mogelijk zijn. En daarom is onderzoek zo belangrijk, voordat een geneesmiddel breed ingezet wordt. Want ja, je zou er potentieel mensen die anders dood zouden gaan mee kunnen redden. Je kan er echter ook voor zorgen dat mensen die het anders gewoon zouden overleven, nu sterven door het gebruik van het medicijn.

Dáár zijn die onderzoeken dus voor. Niet geheel onterecht, lijkt mij.

• Leuk 7

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

Zuid-Koreaanse artsen melden dat twee mensen met zware klachten door het coronavirus zijn genezen nadat bloedplasma was toegediend van andere, weer herstelde coronapatiënten. Zij beschrijven dat in een artikel in het Journal of Korean Medicine:

http://www.koreabiomed.com/news/articleView.html?idxno=7936

Het Erasmus MC is hier eind maart ook aan begonnen:

https://www.nd.nl/nieuws/varia/963452/erasmus-mc-start-met-toedienen-antistoffen

Het Erasmus MC heeft hier nog geen updates over gegeven. Ik ben wel benieuwd naar hun wederwaardigheden, dus ik hoop dat de berichtgeving uit Korea aanleiding geeft tot hopelijk goed nieuws vanuit Rotterdam.

edit: artikel over bloedplasma:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/coronapatienten-krijgen-bloedplasma-met-antistoffen-de-grote-vraag-gaat-het-werken~baf9a4e6/?referer=https%3A%2F%2Fwww.erasmusmc.nl%2Fnl-nl%2Fpatientenzorg%2Fartikelen%2Ferasmus-mc-in-de-media-over-het-nieuwe-coronavirus

aangepast door Gijsbert
  • Leuk 7

Deze post delen

Dit is een zeer positieve ontwikkeling, dat betekend dat de antilichamen toegepast kunnen worden en er dus aan een vaccin of in ieder geval een goede behandel methode gewerkt kan worden. En, maar dat is wellicht wat opportuun, snel beschikbaar.

Hier wordt de mens vrolijk van,

O.

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

image.thumb.png.c1698d979da5f5e29b4aeaef141c6a5f.png

364 + 145 = 509           145 : 5,09 = 28,49 % hersteld

aangepast door DutchPublisher
  • Leuk 1

Deze post delen

Trendlijn update:

1647128662_Screenshot2020-04-09at14_35_51.thumb.png.166d29154abbeb6159d8f56c11a121ab.png

Vandaag weer een tick omhoog, je ziet ook dat de 14-dagen trendlijn weer boven de 40.000 ligt. Ik ben benieuwd of het patroon blijft waarbij deze lijn weer beneden de 40.000 duikt.

Voor morgen gaat de trendlijn door 22.828 positieve tests. Het zou er wel iets beneden moeten liggen wil met het positieve gevoel van de laatste dagen vol zien te houden.

Opmerkelijk genoeg laten bijna alle Europese landen die ik volg een zelfde soort uptick zien:

1562304176_Screenshot2020-04-09at14_37_12.thumb.png.352538d7682e99532a0948b9769cdfd1.png

Tenslotte nog de rollende 7 dagen grafieken:

2093908679_Screenshot2020-04-09at14_38_37.thumb.png.c4bb6d367854b678222306679aca01fc.png

• Leuk 2

Deze post delen

5 uur geleden, Conabonita zei:

Hoe kan het aantal besmettingen per 5000 tests hoger zijn dan 5000? 

Het aantal besmettingen per 5000 tests is de blauwe lijn. Die ligt rond de 1000. De oranje lijn is het aantal tests. Dat waren er die dag meer dan 5000.

Deze post delen

9 minuten geleden, Sterredag zei:

In 1 maand, hetzelfde aantal als griep in een heel jaar.... maar het is maar een griepje. 🙄

Fijn om weer een post van jou te zien Sterredag. Hopelijk herstel je goed van dit zogenaamde 'griepje'.

• Leuk 3

Deze post delen

13 uur geleden, Info_junky zei:

Hier over die app waarvan de Jonge zei dat ze die nog moesten ontwikkelen...

Geen mondkapjes regelen maar dit wel...

Met je prioriteiten...

Al 5000 gebruikers in Drenthe...

https://www.dvhn.nl/drenthe/In-Drenthe-al-5000-gebruikers-corona-app-Groningen-en-Friesland-volgen-snel-25545091.html?utm_medium=article_sharing&utm_source=twitter&harvest_referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2F8M98sRbzJi%3Famp%3D1

Ha wij hebben nog klassieke Prepaid telefoontjes waar je alleen mee kan bellen, dus een (beschermende app) zit er niet in.

• Leuk 1

Deze post delen

11 uur geleden, Info_junky zei:

En de app ziet ook niet of er een muur tussen zit... of glas...of een masker...

Mja. Dus een app om te zien of je te dichtbij bent gekomen bij een Corona besmetting. Probleem 1: GPS doet het niet binnen. Dus ook niet in de trein of de metro of wat voor een gebouw dan ook.
Probleem 2: Bluetooth is uitermate k*t om afstand mee te meten, de beste Bluetooth chip heeft een resolutie van 3 meter. Dus PersoonID#34958 met Corona gaat in de trein 6 meter van je af zitten, jij bent ID#98509. Die shit bluetooth van die Corona persoon ID#34958, registreerd iedereen in die coupe ook al zit ie verder dan 1,5 meter van je af. Corona persoon wordt ontdekt, en iedere ID# die bij die Corona figuur in de telefoon staat is besmet en moet in quarantaine. RUTTE, je deed het goed maar nu ga je weer uitermate vreemd lopen doen. De Enige manier hoe dit ooit kan werken is het hele land vol hangen met beacons.

• Leuk 1

Deze post delen

1 uur geleden, DataScientist zei:

Fijn om weer een post van jou te zien Sterredag. Hopelijk herstel je goed van dit zogenaamde 'griepje'.

Ja ben weer een stuk opgeknapt en toen ff gekozen voor wat ontspanning in de tuin.

Griep ken ik sowieso niet, krijg nooit griep of merk er niks of weinig van, dus dan is deze vermoedelijke corona toch wat heftiger geweest dan wat ik gewend ben.

• Leuk 7

Deze post delen

Op 8-4-2020 om 22:44, JohninNL zei:

Een vriend van mij zijn ouders zijn beide hiermee behandelt in het ziekenhuis in Spanje, het is wel degelijk zo dat de bijwerkingen erg heftig zijn, de hele dag door misselijk en braken, dus er moet opgelet worden wie je het geeft. Verder zijn beide ouders wel binnen een week uit het ziekenhuis ontslagen.

Dit is echt niet hoe je kan oordelen over bijwerkingen.

Ze zullen een mix hebben gehad van plaquenil en een antibioticum en iemand met corona voelt zich sowieso niet echt lekker. Ik denk dat de bijwerkingen van antibioticum een stuk meer overeenkomen met hun klachten dan die van plaquenil.

Maar als ik binnen 1 week uit het ziekenhuis kan worden ontslagen na een coronabesmetting met als offer dat ik een paar dagen door misselijk zou zijn dan zou ik er voor tekenen.

11 uur geleden, Loreen zei:

Dat er nauwelijks bijwerkingen zijn als je het geneesmiddel in gezonde toestand inneemt, wil niet zeggen dat er geen ernstige bijwerkingen kunnen zijn als je het geneesmiddel inneemt in niet-gezonde toestand

Dat is zonder meer een belangrijk punt. Ik denk overigens wel (ik ben er zelfs van overtuigd) dat het een bewuste keuze is geweest om de bijwerkingen van plaquenil flink aan te dikken. Dit om een run op dit medicijn te voorkomen (wat je sowieso niet zonder recept kan verkrijgen). Een beetje de zelfde tactiek van het RIVM om ons wijs te maken dat mondkapjes vrijwel geen zin hebben, om te voorkomen dat er een nog groter tekort zou ontstaan.

Maar je zal maar net je antilichamen om zeep helpen met dit middel en hierdoor een averechts effect krijgen. (wat ik betwijfel, maar ook niet uitsluit)

p.s. mijn dochter gebruikt plaquenil dagelijks ivm haar Lupus (SLE). Ze heeft mijn advies (wat ik jaren geleden al had gegeven) om 3 maanden extra voorraad te scoren opgevolgd. Het is in ieder geval nog prima verkrijgbaar op dit moment.

• Leuk 3

Deze post delen

NOS Liveblog

'Nederlandse inkoop mondkapjes te traag op gang'

Beddenfabrikant Auping en luchtfilterproducent Afpro kondigden gisteren aan miljoenen mondkapjes te gaan produceren. Betrokkenen zeggen vandaag in NRC dat zij daar al veel eerder mee hadden kunnen beginnen.

Twee weken geleden was al duidelijk dat de productie kon worden opgezet, maar goedkeuring van minister Van Rijn kwam pas afgelopen woensdag. "Dat waren kostbare weken", zegt Afpro-directeur Joost Verlaan in de krant. "We hadden al veel eerder kunnen beginnen, bijvoorbeeld met het maken van afspraken met grondstofleveranciers. Nu hobbel je als Nederland achteraan."

We wisten het al, maar het blijft natuurlijk schandalige nalatigheid.

En het had 5 weken geleden al moeten gebeuren.

Stroperige lamlendigheid!

• Leuk 1

Deze post delen

Gast Peerke
9 uur geleden, JJ&A zei:

Ha wij hebben nog klassieke Prepaid telefoontjes waar je alleen mee kan bellen, dus een (beschermende app) zit er niet in.

Ik heb een moderne smartphone, welke simlock vrij is en ook pre-paid is, en IK bepaal welke app er op komt, en welke niet.

Zoals altijd heb ik met mijn 400 wc rollen schijt aan alles. Ook aan dat virus en de overheid.

Deze post delen

1 uur terug, Info_junky zei:

Herkent iemand dit? 

Dat eten veel duurder is ineens?

Gisteren begon mijn collega daar ook al over. Ineens herinnerde ik mij dat ik vorige week bij de Lidl dacht:  'Huh, 44 euro voor deze tas boodschappen? Dat is veel.' Daarna heb ik er niet meer bij stilgestaan, tot mijn collega er dus over begon.

Ik ben van plan om er vandaag extra op te letten als ik straks mijn wekelijkse boodschappen ga doen.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...