Ga naar inhoud
GENEGEERD

Corona Actualiteiten

Greener
 Share

Recommended Posts

2 uur geleden, OBL-Rien zei:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/244844916/aantal-ic-patienten-voor-het-eerst-gedaald

Het aantal Nederlandse coronapatiënten dat op de intensive care verblijft, is woensdag met 16 afgenomen van 1424 naar 1408. Daarmee is het de allereerste dag dat meer patiënten de ic verlaten hebben dan dat erbij gekomen zijn.

Ik weet niet of dit opnieuw één van de leugentjes is, om het gepeupelte koest te houden.

Mij zou het niet verbazen als de IC-opnamen in Duitsland erbuiten gehouden zijn................

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
2 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Ik weet niet of dit opnieuw één van de leugentjes is, om het gepeupelte koest te houden.

Mij zou het niet verbazen als de IC-opnamen in Duitsland erbuiten gehouden zijn................

Wel, wanneer we het letterlijk nemen dan zitten ook de Duitse opnames er in. Maar je weet maar nooit welke "vrijheden" een journo heeft genomen.

Maar de 7 dagen rollende grafiek van het aantal sterfgevallen duidt ook op een top, en daar past dit beeld wel bij. 

Link naar reactie

13 minuten geleden, hennepje zei:

OBL-Rien zei:

Het RIVM heeft de exact goede koers gevaren. Hun inschatting was de juiste van meet aan.

Het had de RIVM gesierd als ze van meet af aan duidelijk hun ingeschatte exact goede koers in klip-en klare taal aan het publiek hadden uitgelegd.

Dat had wat meer vertrouwen gewekt dan de softe ,ontwijkende draaierigheid die ze tot nu toe aan de dag hebben gelegd.

En het bewijs voor de "goede koers "moet nog maar eerst eens bewezen worden.

Groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 2
Link naar reactie

37 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Het had de RIVM gesierd als ze van meet af aan duidelijk hun ingeschatte exact goede koers in klip-en klare taal aan het publiek hadden uitgelegd.

Hmm, dat is imo een rol voor de politiek. Maar rutte heeft zich van meet af verstopt achter "de experts". I.e. hij vertrouwde de experts niet en wilde niet garant staan voor hun adviezen.

Overigens: in het begin was het RIVM duidelijk voor kudde-immunisatie, maar de bevolking wilde niet.

Dat had wat meer vertrouwen gewekt dan de softe ,ontwijkende draaierigheid die ze tot nu toe aan de dag hebben gelegd.

Zie boven, het RIVM adviseert, de politiek beslist. De draaierigheid kun je bij rutte en kornuiten neerleggen.

En het bewijs voor de "goede koers "moet nog maar eerst eens bewezen worden.

Zeker, maar achteraf-spelling heeft geen waarde ?

• Leuk 1
Link naar reactie

The use of medical face masks by healthcare workers must be given priority over the use in the community.

The use of face masks in public may serve as a means of source control to reduce the spread of the infection in the community by minimising the excretion of respiratory droplets from infected individuals who have not yet developed symptoms or who remain asymptomatic. It is not known how much the use of masks in the community can contribute to a decrease in transmission in addition to the other countermeasures.

The use of face masks in the community could be considered, especially when visiting busy, closed spaces, such as grocery stores, shopping centres, or when using public transport, etc.

The use of non-medical face masks made of various textiles could be considered, especially if – due to supply problems – medical face masks must be prioritised for use as personal protective equipment by healthcare workers. This is based on limited indirect evidence supporting the use of non-medical face masks as a means of source control.

The use of face masks in the community should be considered only as a complementary measure and not as a replacement for established preventive measures, for example physical distancing, respiratory etiquette, meticulous hand hygiene and avoiding touching the face, nose, eyes and mouth. 

Appropriate use of face masks is key for the effectiveness of the measure and can be improved through education campaigns.

Recommendations on the use of face masks in the community should carefully take into account evidence gaps, the supply situation, and potential negative side effects.

https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/using-face-masks-community-reducing-covid-19-transmission

Link naar reactie

1 uur terug, OBL-Rien zei:

Tijd voor nog een heel voorzichtige voorspelling, iets wat al langer door mijn hoofd spookt maar wat stof zal doen opwaaien op dit forum:

Het RIVM heeft de exact goede koers gevaren. Hun inschatting was de juiste van meet aan.

Brand maar los ?

(Ja dit is achteraf, ik had oorspronkelijk ook geen vertrouwen, maar lof wie lof toekomt, en mijn vermoeden is dat die in dit geval het RIVM toekomt.)

dat zou inderdaad kunnen zijn......maar dan nog; meer geluk dan wijsheid...???

ten tweede, het lijkt inderdaad dat we de goede kant op gaan, maar we zijn er nog lang niet....

Link naar reactie

Limburgse huisarts krijgt verbod mensen te genezen
HOEZO werking niet is aangetoond???????

De door Elens gebruikte combinatie wordt in New York toegepast door de arts Vladimir Zelenko, die inmiddels een 100 procent-successcore rapporteert op basis van zevenhonderd patiënten.

bron: https://www.ad.nl/limburg/inspectie-limburgse-huisarts-moet-stoppen-met-experimentele-behandeling-coronapatienten-br~ad06aac3/

f*king regeltjes, je kan er ook te ver in doordraven......

Link naar reactie

57 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Tijd voor nog een heel voorzichtige voorspelling, iets wat al langer door mijn hoofd spookt maar wat stof zal doen opwaaien op dit forum:

Brand maar los ?

(Ja dit is achteraf, ik had oorspronkelijk ook geen vertrouwen, maar lof wie lof toekomt, en mijn vermoeden is dat die in dit geval het RIVM toekomt.)

Los van of het laten doorgaan van carnaval een goed idee was kan ik me ook wel vinden in de gevaren koers, al denk ik wel dat het beter was geweest om twee week eerder in te grijpen. En ja, net als jou was ik ook erg sceptisch.

1 uur terug, mevr.Grijpstra zei:

De communicatie naar de burger toe heeft geloofwaardigheid van de RIVM en de GGD geen goed gedaan. Dat wil ik die instanties niet direct kwalijk nemen, maar dat een aanzienlijk deel van Nederland geen vertrouwen heeft in Rutte helpt hier niet, evenmin dat de communicatie zeker in het begin niet consistent was en niet strookte met de ervaringen elders in de wereld. De schade die toen gedaan is kan niet meer goed gemaakt worden, vrees ik. Ik vind trouwens dat Hugo de Jonge het echt beter doet, en zeker beter dan zijn voorganger. 

Communicatie naar grote groepen mensen uit alle lagen van de samenleving is ontzettend moeilijk. Hoe Rutte, De Jonge, Van Dissel en andere publieke figuren zich uiten tijdens persmomentjes, in het nieuws of in talkshows is voor grote groepen mensen te moeilijk te volgen. Samen met dat sommigen alleen horen wat ze willen horen geeft dat wel problemen. Die mensen zijn beter geholpen met communicatie op het niveau van het Jeugdjournaal, maar dan doe je het andere deel van de bevolking weer te kort.

Ik heb me ook wel eens afgevraagd of het uitzenden van die persconferenties en de technische briefing nou echt bijdraagt aan een goed begrip van de situatie, net als talkshows waar allerlei experts aanschuiven. Natuurlijk goed voor de transparantie, en ik ben blij met de verdieping, maar er worden op die manier ook misverstanden de wereld in geholpen omdat het niet door iedereen goed wordt begrepen of uit zijn verband wordt getrokken. 

Ik vind ook dat de social media hier ook een niet te onderschatten negatieve rol in speelt. Veel complotdenkers, doemdenkers, narcistische onruststokers, nepberichten, anekdotes en n=1 gevallen die als hard bewijs worden gezien, 'ik snap de cijfers niet dus moet het wel een leugen zijn', compleet uit zijn verband getrokken quotes en onjuist geïnterpreteerde berichtgeving. En als het eenmaal 'op facebook hep gestaan' is het te laat, dan kan je als woordvoerder van de overheid/RIVM/GGD lullen als Brugman, het wordt niet meer geloofd. Ik ben soms echt met stomheid geslagen als ik zie wat klakkeloos voor waar wordt aangenomen... 

Maar goed, hoe het verder gaat moeten we nog zien. Er valt nog veel te leren. Niet alleen over COVID-19 en de directe gevolgen, maar ook qua communicatie/informatievoorziening, hoe de samenleving (op langere termijn) met de coronacrisis omgaat en last but not least de geaccepteerde balans tussen het welzijn en de vrijheid van de samenleving om de economie weer een beetje op gang te helpen en te houden.

• Leuk 4
Link naar reactie

1 uur terug, Prepaired zei:

Limburgse huisarts krijgt verbod mensen te genezen
HOEZO werking niet is aangetoond???????

bron: https://www.ad.nl/limburg/inspectie-limburgse-huisarts-moet-stoppen-met-experimentele-behandeling-coronapatienten-br~ad06aac3/

f*king regeltjes, je kan er ook te ver in doordraven......

Dat is nu preceis wat ik en aantal post eerder bedoelde. Stel dat straks ook wetenschappeijl aangetoond wordt dat dit middel werkt, dan heeft toch echt de medische wereld door hun starre instelling enkele honderden mensen een vroege dood bezorgt. In dat geval is op zijn minst een paleisrevolutie mogelijk, zo niet een nog veel grotere.

Link naar reactie

7 minuten geleden, BlueThunder zei:

De communicatie naar de burger toe heeft geloofwaardigheid van de RIVM en de GGD geen goed gedaan. Dat wil ik die instanties niet direct kwalijk nemen, maar dat een aanzienlijk deel van Nederland geen vertrouwen heeft in Rutte helpt hier niet, evenmin dat de communicatie zeker in het begin niet consistent was en niet strookte met de ervaringen elders in de wereld.

Voor mij heeft deze crisis vooral aangetoont dat wij geen echte leiders meer hebben.

Zelfs de alternative potentieële "leiders" als Wilders en Baudet hebben schromelijk "versagt". (sorry het NL schiet me niet te binnen).

We hebben imo een nieuw politiek kader nodig.

Link naar reactie

Kippensoep bevat veel zink en schijnt effectief te zijn. Hyrdychloquine heeft ernstige bijwerkingen. Vit-C in hoge dosis is effectief gebleken.  Zoals ook D3 (vette vis)/zonlicht, effectief is gebleken. Ga naat buiten. Zonlicht opdoen.

In de winterkou zat ik met een winterjas en capuchon op het balkon, Ik ben nu bruiner dan een neger.

Link naar reactie

14 minuten geleden, Peerke zei:

Kippensoep bevat veel zink en schijnt effectief te zijn. Hyrdychloquine heeft ernstige bijwerkingen. Vit-C in hoge dosis is effectief gebleken.  Zoals ook D3 (vette vis)/zonlicht, effectief is gebleken. Ga naat buiten. Zonlicht opdoen.

In de winterkou zat ik met een winterjas en capuchon op het balkon, Ik ben nu bruiner dan een neger.

https://www.simpto.nl/behandeling/hydroxychloroquine/#Welke_bijwerkingen_kunnen_optreden

Welke bijwerkingen kunnen optreden?

Net als andere medicijnen kan hydroxychloroquine bijwerkingen geven. De meest voorkomende zijn:

misselijkheid & braken

huiduitslag

jeuk

diarree

zwakte / minder kracht

Bij langdurig gebruikt kunnen vervelende bijwerkingen ontstaan, zoals:

afwijkingen aan de ogen:

aantasting van het netvlies (retinopathie)

aantasting van het hoornvlies (keratopathie)

verbleking van het haar

haaruitval

oorsuizen

depressieve gevoelens

duizelingen

slechthorendheid of zelfs doofheid

De landurige bijwerkingen zijn inderdaad ernstig, maar kan een kuur van enkele dagen of een week of zo ook als 'langdurig' worden bestempelt?

Ik dacht dat malaria bestrijding over echt lange periodes gaat, mogelijk meerdere maanden?

Link naar reactie

6 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Net als andere medicijnen kan hydroxychloroquine bijwerkingen geven. De meest voorkomende zijn:

misselijkheid & braken

huiduitslag

jeuk

diarree

zwakte / minder kracht

Een vriend van mij zijn ouders zijn beide hiermee behandelt in het ziekenhuis in Spanje, het is wel degelijk zo dat de bijwerkingen erg heftig zijn, de hele dag door misselijk en braken, dus er moet opgelet worden wie je het geeft. Verder zijn beide ouders wel binnen een week uit het ziekenhuis ontslagen.

Link naar reactie

7 uur geleden, DataScientist zei:

@OBL-RienBedoel je dat dit al lang bekend is op basis van de aerodynamica wetten en je tijd en geld weggooid met zo'n onderzoek (afgezien van de 'reclame' die het een universiteit opleverd)?

Ze bevestigen de twijfels over of 1,5m altijd voldoende is die ik bij mensen in mijn omgeving bemerkte. 

Vraag blijft voor mij wel hoeveel virus load nodig is om iemand daadwerkelijk te besmetten. En hoe die virusload zich dan weer verhoud tot de afstand van een besmet persoon.

Ik meen gelezen te hebben dat één virus zich tot 10.000 op een dag kan vermenigvuldigen, dan lijkt me één al teveel.

Link naar reactie

9 minuten geleden, OBL-Rien zei:

https://www.simpto.nl/behandeling/hydroxychloroquine/#Welke_bijwerkingen_kunnen_optreden

misselijkheid & braken

huiduitslag

jeuk

diarree

zwakte / minder kracht

Bij langdurig gebruikt kunnen vervelende bijwerkingen ontstaan, zoals:

afwijkingen aan de ogen:

aantasting van het netvlies (retinopathie)

aantasting van het hoornvlies (keratopathie)

verbleking van het haar

haaruitval

oorsuizen

depressieve gevoelens

duizelingen

slechthorendheid of zelfs doofheid

De landurige bijwerkingen zijn inderdaad ernstig, maar kan een kuur van enkele dagen of een week of zo ook als 'langdurig' worden bestempelt?

Ik dacht dat malaria bestrijding over echt lange periodes gaat, mogelijk meerdere maanden?

Het gebruik in Amerika door Zelenko is ondanks de successen ook niet door alle instanties omarmd en wordt ook gewezen op bijwerkingen.

Lees volgend uitgebreide  artikel maar eens rustig door:

https://www.chicagotribune.com/coronavirus/ct-nw-nyt-coronavirus-vladimir-zelenko-hydroxychloroquine-cure-20200402-s4rwdsfi5ncx7oyxoiwgmoml7y-story.html

Link naar reactie

13 uur geleden, OBL-Rien zei:

Brand maar los ?

Het RIVM is, zoals al vermeld, een gezondheids, economische en politieke organisatie. Ze adviseren voor passende maatregelen met inachtneming van alle omstandigheden, niet alleen de gezondheid van de burgers. Je zou denken dat een staat primair de gezondheid van de burgers voorop stelt maar dat zou dwaasheid zijn want dan moet je bij de eerste de beste oorlogsverklaring je broek laten zakken, immers, je weet niet wat er gebeurt na de annexatie maar je weet wel dat er tijdens de oorlog veel burgers zullen sterven. Het primaire belang van het RIVM is derhalve niet de burgers van de Staat der Nederlanden, maar de Staat der Nederlanden. Je ziet hoe de adviezen in de tijd netjes oplopen met de publieke opinie. Eerst een slap advies, en dan roept half Nederland om strengere maatregelen. Dan een wat strenger advies, en weer roepen we om strengere maatregelen. Tenslotte de intelligente lockdown en handhaving, en iedereen denkt "Hehe, ze hebben het begrepen" , waarbij de juiste maatregelen klaarblijkelijk op de juiste momenten werden getroffen... al is een verdubbeling van de IC capaciteit wel erg op het randje, en ze hadden er toch echt wel overheen kunnen gaan daar met veel doden tot gevolg, en stiekum zijn we dat ook want de huisartsen spelen voor de zwakkeren der samenleving poortwachtertje en adviseren ze om na te denken over een IC traject... en daarom blijven de IC's verstoken van teveel patienten. Als we een Italiaans regime hadden toegepast dan hadden we nu veel meer geregistreerde corona-doden en een overvolle IC gehad.

Je kon anderhalve week terug inderdaad al zien dat we aan het afremmen waren sedert het begin van de maatregelen, en dat is ook logisch want het virus verspreid zich door sociale interactie, en die is beperkt tot een veel lager niveau. Binnen een week, wanneer het duidelijk is dat de mondkapjes-productie in Nederland op orde is en de zorgverleners niet meer zonder zitten, zal het RIVM gaan zeggen dat mondkapjes voor burgers toch wel in het plaatje passen en de virusverspreiding beperken. Dit is het enige logische standpunt vanuit maatschappelijk belang. Daarbij volgen ze verder precies de lijn van het WHO die adviseren om met beschermingsmiddelen vooral te focussen op gezondheidsmedewerkers. Indien overschot dan bescherm je ook de bevolking.

Dit alles lijkt op een prima georchestreerde politiek verantwoorde glijbaan waar we op een gestaag tempo afglijden....met als dieptepunt die twee apps. De vraag is of dat niet een brug te ver is. Ik word al afdoende gevolgd, de overheid mag er van uit gaan dat ik mijn verantwoordelijkheid neem en met een kuchje binnen blijf. Dat doen we hier in huis al 4 weken, want we hoesten al 4 weken lang af en aan. Ik heb geen enkele behoefte om ook gevolgd te worden middels een app.

aangepast door Winterslaapisbeter
  • Leuk 8
Link naar reactie

Vroeg me zo af. Apps. Voor wie zijn die? Als ik zo lees niet voor de gezondheid van mensen individueel, maar meer voor de gezondheid vd samenleving:
- Signaal nadat contact met (had liever van te voren signaal!)
- 15 minuten drempel (dan ben je iig voor mijn gevoel te laat en mis je heel veel)
- Na zon signaal: preventief in quarantaine?

Op zich goede basis, maar net als beleid zonder testen, tracken etc: net niet. Ik heb vrouw met auto immuun, zelfde stofjes als die bij Corona op hol gaan. Kan het niet gokken. Voelt alsof er geen goede oplossing is/komt. Zoek uit wie besmet is geweest. Of immuniteit bestaat. Of vaccin uberhaupt kan. Hoe besmettelijk het is. Gaat allemaal zo langzaam. Wat zijn jullie gedachten bij app/aanpak?

• Leuk 2
Link naar reactie

16 minuten geleden, Info_junky zei:

Ja, dat kan nog wat worden..

Zo gaat boodschappen doen een dagvullend programma worden.Of ergens naartoe gaan met het openbaar vervoer.

Lijkt me haast onmogelijk om straks zonder verplicht stellen van mondkapjes ( en mss brillen en handschoenen ) het openbare leven weer op te pakken.

Je hebt gelijk hoor, dat je nog even terug kruipt in bed , je wordt hier echt niet vrolijk van.

Gelukkig gelukkig geldt daar de 1,5 m afstand ( nog ) niet !

Of zou daar ook nog een app voor komen?

Blijf gezond,groet mevr.Grijpstra

• Leuk 3
Link naar reactie

• Moderator

Hier over die app waarvan de Jonge zei dat ze die nog moesten ontwikkelen...

Geen mondkapjes regelen maar dit wel...

Met je prioriteiten...

Al 5000 gebruikers in Drenthe...

https://www.dvhn.nl/drenthe/In-Drenthe-al-5000-gebruikers-corona-app-Groningen-en-Friesland-volgen-snel-25545091.html?utm_medium=article_sharing&utm_source=twitter&harvest_referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2F8M98sRbzJi%3Famp%3D1

Link naar reactie

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...