Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Je zou verwachten dat, nu er meer wordt getest, het percentage gemeten besmettingen verhoudingsgewijs terugloopt.

Dat is echter niet het geval; nog steeds kom ik uit op ongeveer 25%, rekening houdend met het ontbreken van een vijftal laboratoria in het weekend.

Gelukkig neemt het in ieder geval niet significant toe.

Zie: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/informatie-voor-professionals/virologische-dagstaten 

aangepast door DutchPublisher
  • Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

3 uur geleden, Gijsbert zei:

Opmerkelijk dat onze case fatality rate zo gestegen is, we staan op de 2e plaats.

@Japanology

Als je weinig test zijn de zieken zieker dus het percentage mensen die er aan overlijden ook hoger. Verbaast mij niets. Eigenlijk zeggen alleen het aantal ziekenhuis opnames iets op het moment.

• Leuk 1

Bron: ED techredactie

ED

Techredactie 06-04-20, 13:27h

Apple produceert binnenkort wekelijks een miljoen gezichtsmaskers in strijd tegen coronacrisis

Het Amerikaanse techbedrijf Apple heeft maskers voor ziekenhuispersoneel ontworpen die het hele gezicht bedekken.

Vanaf volgend weekend kan het bedrijf er wekelijks een miljoen produceren, meldt Apple-baas Tim Cook op Twitter.

Volgens Cook zijn de maskers van transparant plastic gemaakt en ontwikkeld door het bedrijf zelf. Ze zijn in eerste instantie bedoeld voor de Verenigde Staten.

Ze worden daar en in China geproduceerd.

De fabrikant van computers en telefoons voegt zich hiermee bij de vele andere bedrijven die hun productielijnen hebben aangepast om het tekort aan gezichtsmaskers

op te vangen. Ook het Italiaanse modemerk Prada en autoproducent Lamborghini maken inmiddels mondkapjes. De Amerikaanse autofabrikant General Motors produceert

in opdracht van president Donald Trump beademingsapparatuur.

Tim Cook: Apple is dedicated to supporting the worldwide response to COVID-19. We’ve now sourced over 20M masks through our supply chain.

Our design, engineering, operations and packaging teams are also working with suppliers to design, produce and ship face shields for medical workers.

4 minuten geleden, Hugo V zei:

Als je weinig test zijn de zieken zieker dus het percentage mensen die er aan overlijden ook hoger. Verbaast mij niets. Eigenlijk zeggen alleen het aantal ziekenhuis opnames iets op het moment.

En zelfs dat zegt weinig aangezien mensen ook thuis in bed sterven (niet enkel ouderen), ik hoor steeds meer en meer signalen dat mensen thuis overlijden zonder test. Men heeft geen koorts meer na een dag of 8/10, maar dan komt de benauwdheid en zuurstoftekort waar uiteindelijk mensen aan overlijden zonder dat ze het zien aankomen. Zo lees je hierboven dat de 32 jarige supermarkt medewerker in zijn slaap is overleden. En ik heb soortgelijke artikelen gelezen uit Amerika van jonge mensen die op deze manier thuis in bed overlijden omdat ze de ernst van de signalen niet inzagen, mogelijk mede door het gebrek aan koorts?

• Leuk 3
4 minuten geleden, Hugo V zei:

De ziekenhuisopnamen zeggen ook niet alles, sinds het ontmoedigingsbeleid om helemaal niet naar het ziekenhuis te gaan, richting ouderen en zwakkeren.

Je vraagt je inmiddels af: welke cijfers zijn eigenlijk nog betrouwbaar. Niet die van het RIVM in ieder geval.

De sterftecijfers van het CBS denk ik, maar daar kun je moeilijk beleid op maken, omdat ze sterk vertraagd naar buiten komen.

• Leuk 3
7 minuten geleden, JohninNL zei:

En zelfs dat zegt weinig aangezien mensen ook thuis in bed sterven (niet enkel ouderen), ik hoor steeds meer en meer signalen dat mensen thuis overlijden zonder test. Men heeft geen koorts meer na een dag of 8/10, maar dan komt de benauwdheid en zuurstoftekort waar uiteindelijk mensen aan overlijden zonder dat ze het zien aankomen. Zo lees je hierboven dat de 32 jarige supermarkt medewerker in zijn slaap is overleden. En ik heb soortgelijke artikelen gelezen uit Amerika van jonge mensen die op deze manier thuis in bed overlijden omdat ze de ernst van de signalen niet inzagen, mogelijk mede door het gebrek aan koorts?

Helaas helemaal waar, maar dan kun je alleen naar de cijfers van het CBS kijken met overleden mensen per week tegen de trend van voorgaande jaren. ook niet waterdicht maar wel iets meer zekerheid. Deze loopt alleen weken achter...

• Leuk 1

Als mede-preppers vroeg ik me overigens af of jullie inmiddels al een saturatiemeter in huis heb gehaald. Ik loop me rot te zoeken maar kan ze nergens tegen een normale prijs in stock vinden. Lijkt me een handig middel om te kijken of je zuurstofgehalte goed is in deze tijden :) . Als iemand een goede tip heeft graag delen (hier of pb)

• Leuk 2

Trendlijn update:

629665694_Screenshot2020-04-06at14_53_57.thumb.png.4eb3aeedf4898f49f5e1b6a5ee3f991f.png

468759209_Screenshot2020-04-06at15_02_15.thumb.png.b4d50d542bf5f4945bc3f97b3532d0bc.png

Vandaag weer een ho-hum dag. Gelukkig onder de 1000 nieuwe positieve tests, maar niet zo veel dat je daar een trend aan kunt aflezen.

Ik vind het verbazend dat vele landen een horizontale trend beginnen te vertonen. Het gaat langzaam naar beneden, maar het lijkt meer vlak dan echt naar beneden. Als ik probeer een verklaring te vinden dan kan ik me voorstellen dat dit met capaciteit te doen heeft. Stel het aantal ernstige gevallen neemt af, dan kan men de rest van de test-capaciteit "vullen" met minder ernstige gevallen. Puur speculatie natuurlijk.

De rollende 7 dagen som:

1679124220_Screenshot2020-04-06at15_03_04.thumb.png.887c26c0184fd5542cb38ae5154f5228.png

Dat laat ten minste een positive ontwikkeling zien bij de sterfgevallen, de toename is daar nu duidelijk afgenomen.

Overigens nog een mededeling betreffende mijn deelname aan dit forum: ik heb de komende weken extra werk. Ik zal proberen om deze dagelijkse post te blijven plaatsen, maar zal niet veel aan discussies kunnen deelnemen.

• Leuk 6

Bron: ED

ED

Caspar Naber 

06-04-20, 14:21 Laatste update: 15:03

Grens met Duitsland blijft open maar alleen voor mensen met ‘dringende reden’

Mensen zonder ‘dringende reden’ voor een bezoek aan Duitsland worden met ingang van vrijdag teruggestuurd bij de grensovergangen met Nederland en België.

Die aanbeveling doet het Duitse corona-crisiskabinet aan de deelstaten. Duitsers en andere inwoners van de Bondsrepubliek die terugkeren van een meerdaags verblijf in het buitenland, moeten vanaf 10 april uit voorzorg twee weken in thuisquarantaine.   

‘Dringende redenen’ om Duitsland te bezoeken zijn bijvoorbeeld werk (pendelaars of tijdelijke werkzaamheden) en goederenvervoer.

De maatregel is bedoeld om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

Het Robert Koch Instituut, zeg maar het Duitse RIVM, voegde Nederland donderdag toe aan de lijst met internationale risicogebieden.    

De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer (SPD) overwoog het sluiten van de grenzen met België, Nederland, Polen en Tsjechië.

Daar komen dagelijks naar schatting zo’n 20.000 mensen uit derde landen Duitsland binnen die het coronavirus kunnen meebrengen.

Het weigeren van mensen zonder ‘dringende reden’ zoals sinds 16 maart al gebeurt bij de grensovergangen met Denemarken, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland kan dat voorkomen. Aan die grensovergangen werden tot nu toe zo'n 70.000 mensen teruggestuurd die geldige reden hadden om Duitsland te bezoeken. 

De zestien Duitse deelstaten, die achter de aanbeveling van het crisiskabinet staan, bekijken de komende dagen hoe ze de maatregelen gaan uitvoeren.

Daarbij kunnen ze rekenen op ondersteuning van de politie. Het controleren van de thuisquarantaine gebeurt via het delen van informatie over ‘terugkeerders’ door luchtvaartmaatschappijen, het Duitse Gezondheidsministerie en de regionale en plaatselijke gezondheidsautoriteiten. 

Minister-president Armin Laschet van de deelstaat Noordrijn-Westfalen, die tegen het sluiten van de grenzen met Nederland en België was, verwelkomt de beslissing van het crisiskabinet. “De strijd was het waard, de grenzen met Nederland en België blijven open”, meldt zijn kanselarij op Twitter.  

Een oproep van Merkel aan de Nederlanders om weg te blijven met Pasen, zoals die van premier Rutte vorige week aan de Duitsers (‘Belieb zu Hause’), komt er niet.

,,Ik ga ervan uit dat de oproep van premier Rutte ook gericht was aan Nederlanders die elders verblijven’’, zei regeringswoordvoerder Stefan Seiffert.

42 minuten geleden, JohninNL zei:

Als mede-preppers vroeg ik me overigens af of jullie inmiddels al een saturatiemeter in huis heb gehaald. Ik loop me rot te zoeken maar kan ze nergens tegen een normale prijs in stock vinden. Lijkt me een handig middel om te kijken of je zuurstofgehalte goed is in deze tijden :) . Als iemand een goede tip heeft graag delen (hier of pb)

Heb er 1 van Wehkamp en Blokker, beide goed merk (Medisana) en beide rond de 30 euro. Als ze nu duurder zijn dan is dat oorlogswinst door schaarste

Ben eens gaan stoeien met de sterfte cijfers van het CBS en het RIVM. Omdat het RIVM niet voldoende test en niet alle sterf gevallen communiceert is deze data minder betrouwbaar om een trend te zien. 

Belangrijk om te weten is dat de gegevens van het CBS in de laatste week een schatting is van het CBS en niet volledig betrouwbaar is.

1739483950_SterftecijferCBS.thumb.png.474447ae07261aea8b8a841b49bd4af1.png

De bovenstaande tabel is niets meer dan de data die op de website van het CBS word gepubliceerd. 
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/14/sterfte-neemt-toe

224030379_Streftecijfer2020vsgemiddelde2017-2019.thumb.png.e0ec84b050e67f57b81210df463cf1f9.png

De bovenstaande grafiek geeft in de groen lijn de data weer van de gemiddelde sterf gevallen in de afgelopen drie jaren (zelfde data als grafiek 1).

58502649_Sterftecijfer2020vsgemiddelde2017-2019inclRIVMcijfers.thumb.png.30ae7bc912978243a70bd794d24a8789.png

De bovenstaande tabel geeft het verschil in aantal overleden personen weer ten opzichte van de jaren 2017, 2018 en 2019 in verhouding tot de gegevens van het RIVM

Hieruit zijn het aantal ongeregistreerde corona sterfgevallen met een redelijke zekerheid terug te rekenen moeten zijn. 

N.B. ik het de data van het RIVM altijd van di-ma genomen aangezien dit veel al de data van de vorige dat betreft. De stippel lijn is het tijd vlak wat het RIVM voorloopt op het CBS.

Doe er mee wat je wilt, feedback altijd welkom

• Leuk 7
1 uur terug, JohninNL zei:

Ik heb hem zojuist hier besteld;
https://www.diabetesdesk.nl/geovit-zuurstofmeter.html

Heb me ook rot gezocht naar een snel leverbare voor een normale prijs! Maar geen idee of en wanneer hij geleverd wordt...

1 uur geleden, JohninNL zei:

Op de Samsung galaxy telefoons zit een App "Samsung Health" die ook zuurstofverzadiging meet. Vast ook wel op andere mobiele telefoons.

Ik had ook een  zuurstof meter gekocht van rond de 30 euro, en zag eigenlijk weinig verschil in de waarden van app en meter.

Maar weet niet of het echt goed is, die app... tot nu toe alles goed iig ;)

aangepast door Thuiswerkend
  • Leuk 1

Blijkbaar mis ik ergens iets. Wie oh wie leert mij rekenen.

De coronacijfers van 6 april

Het aantal coronapatiënten op de intensivecareafdelingen liep gisteren op naar 1409; 24 meer dan een dag eerder. Gisteren was er een vergelijkbare toename, van 25. "Als het zo doorzet, ben ik heel optimistisch", zei voorzitter Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging van Intensive Care vanmiddag. "In elk geval optimistischer dan twee weken geleden."

ik kom dan tot aantallen van 1360, 1385 en 1409 maar hoe je het ook wendt of keert, ik kan het met de beste wil van de wereld niet rijmen met de cijfers van nieuwe opnames en totaal IC verpleegden op covid-19 op de IC van NICE.

5 uur geleden, John Durden zei:

Heb er 1 van Wehkamp en Blokker, beide goed merk (Medisana) en beide rond de 30 euro. Als ze nu duurder zijn dan is dat oorlogswinst door schaarste

Bol heeft er ook een aantal ( zoeken op saturatiemeter )

5 uur geleden, Hugo V zei:

Ben eens gaan stoeien met de sterfte cijfers van het CBS en het RIVM. Omdat het RIVM niet voldoende test en niet alle sterf gevallen communiceert is deze data minder betrouwbaar om een trend te zien. 

Belangrijk om te weten is dat de gegevens van het CBS in de laatste week een schatting is van het CBS en niet volledig betrouwbaar is.

[..]

Doe er mee wat je wilt, feedback altijd welkom

Ik heb gister ook eens zitten stoeien met die cijfers van het CBS met vanzelfsprekend vergelijkbare grafiekjes, maar durf er nog geen echte conclusies aan te verbinden. Omdat er pas recent sprake is van oversterfte (2020 was tot aan de corona crisis een goed jaar) en de cijfers erg grillig zijn kom ik tot op heden op tussen de ~1600 en de ~3300 onverklaarbare doden. Maar goed, dat is wel met de nodige aannames, speculaties en wat gegoochel met de griep van 2017/2018. Ben er in ieder geval nog niet tevreden mee, en niet alleen om dat de cijfers zo hoog zijn.

• Leuk 3

Leuk hoor Saturatiemeters kopen,   Eerst moet je al weten wat iemand normaal waarde is.  Anders word voor iedereen die onder 95% scoort al een ambu gebeld. ???

En er zijn dan al  zoveel heel veel signalen dat iemand naar ziekenhuis moet, en wat helpt de diagnose maar wat helpt het als je geen 100% zuurstof beschikbaar hebt, met een hoge toedieningsmethode.    Als je iemand moet bewaken met saturatiemeter, hoop ik dat ambulance binnen 10 minuten is.  en in die 10 minuten is saturatiemeten verspilde tijd. Dan zijn er nog heel veel handelingen te doen, om het de patient zo comfortabel mogelijk te maken.   EN dan moet je nog wat aan de ontstekingsreactie wat gaan doen. en die medicatie heeft niemand zo maar in huis.  
Dus koop geen schijnveiligheid.

• Leuk 3
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...