Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

45 minuten geleden, loftprep zei:

Nee, er wordt door sommige labs gewoon traag gerapporteerd. Als je naar de dagstaten kijkt die op 1 april gecommuniceerd zijn, zie je ook dat de laatste dag een aantal labs mist. De volgende dag trekt dat bij. 

image.png.24867c14e90dc4f9811f0ddaf94804bb.png

En dan een dag later:

image.png.220c054d2835f0d7c41eabda3d1a374d.png

Dat maakt de 600+ ziekenhuismeldingen ook zo lastig, het is een totaal van 9 dagen achterstallige meldingen. Wanneer je in diezelfde rapportage kijkt dan ligt het een heel stuk genuanceerder.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

48 minuten geleden, Preptalk zei:

Uiteraard zijn die zeer zinvol.

Je wordt zelf minder snel besmet en je kan andere minder snel besmetten.

Gewoon een leugen van het RIVM omdat het "zeer goed" voorbereide Nederland veel te weinig mondkapjes heeft.

Ongelooflijk ook dat we die niet meer zelf kunnen maken. En dan zijn we een ontwikkeld land...

Ik weet het, jij weet het en nog veel meer mensen hier weten het.

Schandalig toch, dat dit op zo'n manier naar buiten wordt gebracht, als een enorme openbaring?

Bron: RD liveblog

RD liveblog

2 april 2020, 13.28 uur

Duitsland heeft nog zeker 15.000 bedden vrij op intensive care

Duitsland heeft nog 15.000 tot 20.000 bedden vrij op de intensivecareafdelingen van ziekenhuizen.

Dit in tegenstelling tot Nederland, waar nog steeds rekening wordt gehouden met een tekort door de coronacrisis.
Meerdere patiënten uit Nederland zijn al overgeplaatst naar een ziekenhuis in Duitsland.

Volgens de organisatie van Duitse ziekenhuizen is het aantal plekken voor intensieve zorg inmiddels verhoogd van 28.000 naar zo’n 40.000, melden Duitse media.

Ongeveer 2000 ic-bedden zijn bezet door coronapatiënten.

Rond 30.000 plekken op de ic hebben een beademingsapparaat, dat vaak nodig is bij de behandeling van ernstige coronagevallen.

De ziekenhuisorganisatie gaat ervan uit dat dit zeker voldoende is voor de komende twee weken.

Door de verschuiving van niet-noodzakelijke behandelingen is sowieso een groot aantal bedden in ziekenhuizen vrijgekomen.

Het Landelijke Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) geeft zo vanwege het coronavirus een update over het aantal bedden op intensivecare-afdelingen in Nederland. Dat gebeurt tijdens een persmoment in het Erasmus MC in Rotterdam, waar het LCPS zit.   Vanaf nu elke werkdag rond 16:00

Volgen kan onder andere hier: 

aangepast door loftprep
  • Leuk 2
6 minuten geleden, jens zei:

Ik weet het, jij weet het en nog veel meer mensen hier weten het.

Schandalig toch, dat dit op zo'n manier naar buiten wordt gebracht, als een enorme openbaring?

Enorm schandalig.

Zeg dan gewoon. We hebben de situatie zeer onderschat, onze excuses daarvoor.

Mondkapjes werken wel degelijk preventief maar door de enorme vraag kunnen we op dit moment niet voldoende aan iedereen leveren.

Onze eerste prioriteit gaat uit naar de mensen in de zorg en hopelijk kunnen we straks alle mensen voorzien.

Daar had ik enigszins (want ze waren voldoende gewaarschuwd door China en Italië) begrip voor gehad.

Dit is gewoon liegen. Die Zuid Koreaanse Jaap van Dissel vertelde ook gewoon dat in het westen hierover wordt gelogen i.v.m. de te korten.

Maar als iedereen gewoon even logisch nadenkt. Als ze niet zinvol zijn waarom moeten mensen in de zorg ze dan wel dragen?

• Leuk 2

De intensive care piept en kraakt nu het aantal coronapatiënten blijft toenemen. Momenteel zijn 1273 ic-bedden door hen bezet, blijkt uit de laatste cijfers. Ziekenhuizen zetten daarom alles op alles om voor volgende week 2400 ic-bedden klaar te hebben, waarvan 500 voor niet-coronapatiënten, om te voorkomen dat zieken uiteindelijk geweigerd moeten worden.

Bron http://www.telegraaf.nl/nieuws/1949549163/live-het-piept-en-kraakt-op-de-ic-s-volg-hier-de-laatste-updates

• Leuk 1
4 uur geleden, Sndrrr zei:

hé @Bunkerprepper Lang niets meer van je vernomen. Ben je zo druk of zit je al een week in je bug-in? 

Ik heb op dit moment ivm de coronacrisis zoveel werk dat ik alleen af en toe aan het meelezen op het forum toe kom...

Daarnaast ook uitval van collega's en daardoor nog drukker dan alleen mijn eigen werk...

Zat er maar 36 uur in één dag! ☺️

• Leuk 14

Ik heb op dit moment ivm de coronacrisis zoveel werk dat ik alleen af en toe aan het meelezen op het forum toe kom...
Daarnaast ook uitval van collega's en daardoor nog drukker dan alleen mijn eigen werk...
Zat er maar 36 uur in één dag! 

Keep it up
  • Leuk 2

https://nos.nl/artikel/2329157-aantal-doden-en-ziekenhuisopnamen-door-corona-stijgt-weer.html

image.thumb.png.d3a1d5c786783c95e6cc56e2fbea59d8.png

+625, vandaag, de nationale omroep heeft er groot nieuws van gemaakt. En dan volgens het RIVM

https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus/data

image.png.506a8515b3aa26994725e6d240a25622.png

Heel ander grafiekje. Net als bij stichting NICE zit er een flinke correctie op de data vanwege backlog problemen. Ik raad iedereen aan om de epidemiologische situatie covid 19 te bekijken, die word iedere dag netjes bijgewerkt. 

• Leuk 2

De cijfers van Zeeland vandaag en ter vergelijk die van gisteren. Sinds gisteren zijn er helaas ook nu weer 4 personen overleden.

Ik had 3 dagen terug een telfout gemaakt t.o.v. Terneuzen en Tholen.

En gisteren had het RIVM abusievelijk 2 personen bij Schouwen-Duiveland en 1 persoon bij Vlissingen genoteerd die in een andere gemeente woonachtig bleken.

Dus nu 33 nieuwe vermeldingen van 30 nieuw positief bevonden personen vandaag en 3 herplaatst op andere gemeente.

0204.jpg.46e8a64555faf512065aabf95c8c4334.jpg

• Leuk 3
1 uur terug, Winterslaapisbeter zei:

Heel ander grafiekje. Net als bij stichting NICE zit er een flinke correctie op de data vanwege backlog problemen. Ik raad iedereen aan om de epidemiologische situatie covid 19 te bekijken, die word iedere dag netjes bijgewerkt. 

Vind je niet dat het juist door die backlogproblemen een stuk minder betrouwbaar grafiekje is? Tenslotte de laatste week+ aan data is nog onvolledig en laat dus altijd een daling zien die er over 10 dagen misschien wel niet meer is, omdat nog tot meer dan tien dagen terug gerapporteerd kan worden. Ook betekent dit dat we dus nu nog moeten bijstellen hoe erg het de afgelopen dagen was. Natuurlijk is ook het aantal per dag gerapporteerde opnames niet exact de juiste informatie, omdat die niet allemaal van gisteren komen, maar aangezien het altijd zo is dat er over meerdere dagen gerapporteerd wordt is dat relatief stabiel, en dus is zou de trend nog overeen moeten komen al loopt deze informatie misschien enkele dagen achter gemiddeld. Een trend zien in een grafiek waarin de laatste dagen nog maar amper gerapporteerd zijn lijkt me uitdagender. Ik ben het wel met je eens dat we niet teveel moeten kijken naar enkele uitschieters die misschien alleen maar door rapportage problemen veroorzaakt werden.

aangepast door axon

Zijn er überhaupt nog reporters in China die wat objectief nieuws kunnen of durven te brengen? Ik lees zoveel insinuaties dat t daar vele male heftiger was/is dan dat 't nieuws tot ons is gekomen. En zie nu equador

" Ecuador harder naar de corona-ratten dan Wuhan https://www.geenstijl.nl/5152748/ecuador-harder-naar-de-corona-ratten-dan-wuhan/"

Hoe ver gaan wij?

Teargas, beatings and bleach: the most extreme Covid-19 lockdown controls around the world

"As coronavirus lockdowns have been expanded globally, billions of people have found that they are now faced with unprecedented restrictions. Police across the world have been given licence to control behaviour in a way that would normally be extreme even for an authoritarian state."

https://www.theguardian.com/global-development/2020/apr/01/extreme-coronavirus-lockdown-controls-raise-fears-for-worlds-poorest

Edit vooraf: Dit zijn dezelfde links van @Carbunculuz  een paar posts naar boven, daar kwam het kennelijk vandaan. Als je die niet gezien hebt, toch maar even checken...

Ik kreeg een rijtje twitterberichten over hoe erg het uit de hand loopt in Ecuador. Op Gisanddata is de score vandaag:

Ecuador

Confirmed: 3.163
Deaths: 120
Recovered: 58 
Active: 2.985

Dat kan absoluut niet kloppen, het moet véél erger zijn. Ik zal het één linkje hier plakken:

https://twitter.com/Jason27035193

Het zijn meer dan 15 (meest twitter-) linkjes, en ik wil het niet niet 'vol-embedden', dus maar even een verzamellink:

https://www.one-tab.com/page/mbtsNUrzQkmFmMTaBEHrGQ

Een afremming van besmettingen bij het beginnen van warm weer moeten we niet op rekenen. Deze beelden doen het ergste vrezen voor de rest van de minder bedeelde landen.

aangepast door Gijsbert
  • Leuk 3
1 uur geleden, Carbunculuz zei:

Zijn er überhaupt nog reporters in China die wat objectief nieuws kunnen of durven te brengen? Ik lees zoveel insinuaties dat t daar vele male heftiger was/is dan dat 't nieuws tot ons is gekomen. En zie nu equador

" Ecuador harder naar de corona-ratten dan Wuhan https://www.geenstijl.nl/5152748/ecuador-harder-naar-de-corona-ratten-dan-wuhan/"

Hoe ver gaan wij?

die beelden uit equador zijn echt heftig ... en ik vrees echt voor wat nog komen gaat

• Leuk 2

Alarmerende berichten Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (voorzitter Gommers)

Op de site NVIC.nl staat een document, waarin wordt gesproken over de triage in fase 3, het zwarte scenario in de volksmond.

Daarin komt de volgende alinea voor:

Inmiddels zien we ook dat er wellicht een tijd aanbreekt dat zelfs de strikte triagecriteria in het draaiboek voor fase 3 niet voldoende zijn om de balans tussen patiënten-aanbod en -capaciteit op IC’s te handhaven. De taskforce anticipeert dat nog striktere selectie nodig is als de krapte inderdaad zo groot wordt als nu kan worden voorzien. Wij houden u van de ontwikkelingen op de hoogte.

Dat klinkt bijzonder zorgelijk vind ik.

Het document is gedateerd 31 maart.

20200331 Update 6 - Handreiking infecties.pdf 

Dan is er vervolgens vandaag een nog zorgelijker noodbrief verschenen, waarin de nijpende situatie op de IC's wordt geschetst en meer in detail wordt ingegaan op aangescherpte triage in fase 3, wanneer men met de rug tegen de muur komt te staan. In die fase 3 worden meerdere stadia gespecificeerd, waarbij in de allerscherpste selectie, triage enkel op leeftijd (70 jaar en ouder) zal moeten worden toegepast. Laten we hopen dat het niet zover komt.

Verder staat ook in de noodbrief dat opschalen naar 2400 IC-bedden het absolute maximum is. De door de regering aangegeven latere opschaling naar 3000 IC-bedden is dus volgens het NVIC absoluut niet haalbaar. 

De noodbrief: 

20200402 noodbrief taskforce.pdf

aangepast door DutchPublisher
Toevoeging noodbrief
  • Leuk 4
9 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Daarin komt de volgende alinea voor: (...)

12 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Dat klinkt bijzonder zorgelijk vind ik.

Dat doet het, dat zit hem vooral in de eerste woorden, "Inmiddels zien we ook dat er wellicht een tijd aanbreekt dat".

Volgens onderstaand onderzoek zouden er op dit moment al tussen de 7 en 43 miljoen werkelijke besmettingen binnen 11 landen in de EU. Nederland maakt geen deel uit van het onderzoek. Ze zijn tot deze conclusie gekomen op basis van wiskundige modellen. Volgens het rapport zouden er 59.000 doden extra zijn, binnen deze 11 landen, indien er geen lockdown maatregelen zouden zijn genomen. Op zich natuurlijk heel goed nieuws, als het klopt, gezien het virus dan een stuk minder dodelijk is...

Het document is zeer de moeite waard als "epidemic mathematical modelling" jou dingetje is.

We estimate that, across all 11 countries between 7and 43 millionindividuals have been infected with SARS-CoV-2 up to 28th March, representing between 1.88% and 11.43%of the population.

Bron: https://www.imperial.ac.uk/media/imperial-college/medicine/sph/ide/gida-fellowships/Imperial-College-COVID19-Europe-estimates-and-NPI-impact-30-03-2020.pdf

aangepast door Preptalk
  • Leuk 3
  • Moderator
Geplaatst: (aangepast)

Uitgeknepen en boos. Het probleem oplossen van de midden-klasse.

Edit: wil je meer weten kijk dan in mijn info-draadje?

Voor als je een klein uurtje hebt.

Het gaat over werkeloosheid, geld(gebrek), politieke keuzes van het volk daardoor, de woede ... 

Dit is de elite van de elite die onze toekomst vormgeeft. Beter te weten wat ze denken ?  Zeker nu deze crisis 'ruimte' geeft door te pakken.

Een paar uitspraken: de economie redden door 'modernisering' (lees: digitalisering  en robots), meer open worden (lees: nog meer globalisering en intergratie) en... dat het sociale vangnet niet houdbaar is...(lees:basisinkomen?) , meer efficientie (lees: digitalisering) ,  sustainable groei kan alleen door grotere financiele gelijkheid 'herverdeling' (lees: ander belastinsysteem + basisinkomen), leven lang leren voor omscholing naar de nieuwe banen... 

En hier de toekomst van winkelen.

Geen cassieres meer. Geen grote winkels meer. Meer dan 50% online. Virtual reality. 

Tijdspad: voor 2027. Je zult het op grote schaal zien uitrollen nu er door de crisis veel bedrijven failliet gaan en/of mensen moeten ontslaan. 2 minuten een inkijkje:

aangepast door Info_junky
  • Leuk 5
12 uur geleden, axon zei:

Vind je niet dat het juist door die backlogproblemen een stuk minder betrouwbaar grafiekje is? Tenslotte de laatste week+ aan data is nog onvolledig en laat dus altijd een daling zien die er over 10 dagen misschien wel niet meer is, omdat nog tot meer dan tien dagen terug gerapporteerd kan worden. Ook betekent dit dat we dus nu nog moeten bijstellen hoe erg het de afgelopen dagen was. Natuurlijk is ook het aantal per dag gerapporteerde opnames niet exact de juiste informatie, omdat die niet allemaal van gisteren komen, maar aangezien het altijd zo is dat er over meerdere dagen gerapporteerd wordt is dat relatief stabiel, en dus is zou de trend nog overeen moeten komen al loopt deze informatie misschien enkele dagen achter gemiddeld. Een trend zien in een grafiek waarin de laatste dagen nog maar amper gerapporteerd zijn lijkt me uitdagender. Ik ben het wel met je eens dat we niet teveel moeten kijken naar enkele uitschieters die misschien alleen maar door rapportage problemen veroorzaakt werden.

De keuze is tussen data die per dag gecorrigeerd word, tot twee weken terug, of over de samenvatting van die data middels een dagelijkse optelsom. Beide zijn twijfelachtig, maar wanneer je berekeningen erop los gaat laten zoals "we kijken middels deze dag 10 dagen terug in de tijd naar de R0" ...Hoe accurater de data per dag, hoe beter. De gecorrigeerde dataset kan derhalve dus leiden tot een andere voorspelling, en daar komt dan die waarschijnlijkheid bij kijken, maar daarvoor moet je ook bepalen hoe groot de standaarddeviatie per rapportage-dag is, en die allemaal meenemen, enzovoort... Waarschijnlijkheidsberkening is een bijzondere tak van de wiskunde. Aan de dagelijkse sommatie heb je echter niets. Stel dat ze morgen +1000 rapporteren maar dat die allemaal van vorige week zijn, dan denk je per abuis dat er een zwaar stijgende lijn is terwijl er eigenlijk een enorme daling is.   

• Leuk 1
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...