Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

4 uur geleden, hennepje zei:

Hoe noem je dit? Misleiding? links vanmorgen in briefing van van dissel, rechts kaart die ik gisterenochtend nog heb kunnen kopiëren van de rivm site!

IMG_20200401_130853.thumb.jpg.bee56349ffd83b7b43f0638816570c7d.jpg image.png.d464fae686e88377dde814de2ec30df5.png

Niet, dat ik een fan ben van het RIVM, maar hebben jullie gezien, dat de schaal veranderd is?

Met deze nieuwe schaal zou het zomaar kunnen kloppen.

Verder liegen ze wel, want ik weet, dat er in sommige van de genoemde gemeenten een paar dagen terug wel degelijk besmettingen op de kaart stonden.

Elf gemeenten zonder besmetting

In elf Nederlandse gemeenten zijn nog geen coronabesmettingen geregistreerd, meldt persbureau ANP op basis van het RIVM. Vier ervan zijn Friese Waddeneilanden: Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog. Ook de gemeenten Dantumadiel en Achtkarspelen liggen in die provincie.

Ook in Loppersum en Stadskanaal (Groningen), Scherpenzeel (Gelderland), Beek (Limburg) en Noord-Beveland (Zeeland) zijn nog geen besmettingen geconstateerd.

Bron: liveblog NOS.nl

aangepast door jens
11 minuten geleden, jens zei:

Niet, dat ik een fan ben van het RIVM, maar hebben jullie gezien, dat de schaal veranderd is?

Met deze nieuwe schaal zou het zomaar kunnen kloppen.

Verder liegen ze wel, want ik weet, dat er in sommige van de genoemde gemeenten een paar dagen terug wel degelijk besmettingen op de kaart stonden.

Bron: liveblog NOS.nl

Klopt vorige week was de stand al enkel 0 op de wadden eilanden Ameland, Terschelling en Schiermonnikoog en heb ik dat in dit draadje aangehaald, in de trend dat hun geolocatie in feite pleitte voor een hevigere lockdown!

• Leuk 1
2 uur geleden, Carbunculuz zei:

Hier inmiddels terug te kijken een echte aanrader voor de wiskundigen onder ons, waar de weefvout zit bij het RIVM.

Dus de top zou eerder zijn dan het RIVM denkt, misschien over/binnen twee weken al.... wie heeft dat al eerder gezegd... (op dit draadje ? )

Maar alle gekheid op een stokje, hij maakt net zo goed "fouten" als het RIVM. Hij valt ook niet zo zeer het wiskundige werk van het RIVM aan, maar eerder de randvoorwaarden waaronder de wiskunde toegepast wordt. Hetgeen ik best wel ironisch vindt want als er één vakgebied is waar met foute aannames gewerkt wordt is dat wel de economie!

De cijfers van Zeeland vandaag en ter vergelijk die van gisteren. Sinds gisteren zijn er helaas weer 3 personen overleden.

Geen kaartje meer want GGD Zeeland geeft niet meer de patiënten per plaats maar per gemeente.

De cijfers van het RIVM geven de ziekenhuisopnames op dit moment.

Die van de GGD de totaal positief bevonden patiënten, met daarbij uiteraard zowel de overledenen als de genezen personen.

0104.jpg.84bebb4801107f7124a06b0e46ede141.jpg

• Leuk 3

Even een positieve noot:

Er hoort een filmpje bij, maar ik weet niet hoe ik dat hiernaartoe kan kopiëren.

Applaus voor coronapatiënt in Zwolle die de IC mag verlaten

Blijdschap in het Isala-ziekenhuis in Zwolle om een patiënt die de verpleegafdeling voor coronapatiënten mag verlaten. Hij kreeg applaus van het personeel.

Bron: Liveblog NOS.nl

• Moderator
1 uur terug, jens zei:

Waar gaat dit heen?

Heel erg zoiets.

Tandje erger:

Bill Gates zegt in Q&A dat hij 'quatum dots' gaat toevoegen aan Covid19 vaccins om te traceren

https://biohackinfo.com/news-bill-gates-id2020-vaccine-implant-covid-19-digital-certificates/ 

Dit zijn quatum dots:

https://www.sciencealert.com/an-invisible-quantum-dot-tattoo-is-being-suggested-to-id-vaccinated-kids/amp

Artikel in Science:

https://stm.sciencemag.org/content/11/523/eaay7162 

aangepast door Info_junky
  • Leuk 1
  • Moderator
4 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Ik geef je net een Science artikel....

• Leuk 1
6 minuten geleden, Info_junky zei:

Ik geef je net een Science artikel....

Ja, daarin is het op ratten getest.

Gates was responding to a question on how businesses will be able to operate while maintaining social distancing, and said that, “Eventually we will have some digital certificates to show who has recovered or been tested recently or when we have a vaccine who has received it.”

The ‘digital certificates’ Gates was referring to are human-implantable ‘QUANTUM-DOT TATTOOS’ that researchers at MIT and Rice University are working on as a way to hold vaccination records. It was last year in December when scientists from the two universities revealed that they were working on these quantum-dot tattoos after Bill Gates approached them about solving the problem of identifying those who have not been vaccinated.

Dat schuingedrukte stuk is niet ter sprake gekomen in de Q en A op Reddit, en is door de auteurs van het nieuwsbericht toegevoegd. In het stuk in de Q en A staat het net even anders. Betekent niet dat er niet in de toekomst iets dergelijks komt, maar voorlopig nog even niet denk ik.

• Moderator

@Winterslaapisbeter @jens

Die biomedische ontwikkelingen horen hier bij: ID2020 https://id2020.org/digital-identity Zie ook groots microsoft onderaan.

Het is een soort LSP + rijbewijs + paspoort enz. combi op steroiden. 

Een wereldwijd digitaal ID-systeem waarin al jouw gegeven, ook medische, zijn opgenomen. Daarin zullen ook vast je vaccinatie-bewijzen (gaan) staan.

En dan is zo'n quatum dot natuurlijk verrekte handig qua registratie en boekhouding. 

Als je de website leest zie je buzzwoorden die nu ook rondom LSP, privacy en toegang daartoe hier in nederland hoort. 

En verder gooien ze het op dat het een mensenrecht is voor ìedereen. 

Dus ook jij en ik. 

Tijdspad? Never waist a good crisis...

Typos + @
  • Leuk 2
2 uur geleden, Carbunculuz zei:

Klopt vorige week was de stand al enkel 0 op de wadden eilanden Ameland, Terschelling en Schiermonnikoog en heb ik dat in dit draadje aangehaald, in de trend dat hun geolocatie in feite pleitte voor een hevigere lockdown!

Dom interpretatiefoutje van de NOS dan. De RIVM cijfers geven nu de in het ziekenhuis opgenomen personen dat is dus iets heel anders als geen personen positief getest.

Italy’s ‘true’ death rate is a warning for Britons who want to end lockdown

"The Italian federation of doctors has a message for those who build castles in the air based on theoretical modelling of Covid-19, and for those credulous enough to base policy on such models. 

“Whoever is handling the numbers is either incompetent or living in a parallel universe,” said Dr Paola Pedrini, head of the federation’s Lombardy chapter, currently facing the pandemic onslaught. 

Those dying at home or in care homes are not being recorded as coronavirus deaths. The true death toll is multiples higher. “We don’t want data confusion to hide the general responsibility for the ‘Caporetto’ of the Italian health system.”" 

https://www.telegraph.co.uk/business/2020/03/30/italys-true-death-rate-warning-britons-want-call-covid-19-lockdown/

kan iemand me helpen aan het complete artikel?

• Leuk 2
9 uur geleden, Info_junky zei:

Kan je er een draad van maken op twitter?

En dan elke dag ff hier de link neergooien?

Het is maar een idee ??

Je vindt de grafieken redelijk eenvoudig als je door mijn tijdlijn scrollt! Het zijn allemaal plaatjes.

• Leuk 1
7 uur geleden, JJ&A zei:

Op mijn schijven hebben nog al wat leden gereageerd, kun je zien dat we heeeeel graaag willen dat je er mee door gaat, reken maar dat ook jij hier geschiedenis maakt, kan onze enthousiasme jou heeeel heeeel misschien toch op andere gedachten brengen? En als je de tijd had gehad om het forum te bestuderen, had je de waarde van dit forum nog meer ontdekt en gedacht: "Ja daar ga ik voor, hier wil ik geschiedenis maken, en de waarde van het forum nog meer verhogen."

Ok, ok, geduld! Ik kom al :)

• Leuk 6
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...