Ga naar inhoud
GENEGEERD

Corona Actualiteiten

Greener
 Share

Recommended Posts

1 minuut geleden, Albis zei:

Klopt, maar in China liggen de inkomsten en prijzen ook op een lager niveau dan in het Westen. Zodra de pandemie minder wordt, zal de prijs van mondkapjes wel dalen, maar dat duurt nog wel even.

@Albis

prijzen zijn voor ons wel over de top heen.

de chinees betaald nog steeds weinig hiervoor.

Maar als wij er 100 bestellen zit er ook altijd de verzending bij.

daar hebben ze ter plekke weinig last van.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1 minuut geleden, Hermanusb zei:

In china gebruiken ze mondkapjes in de openbare ruimte.

thuis gebruiken ze die niet.

en nog wat leuks.

ze kosten daar werkelijk geen drol.

de prijs die wij hier betalen is vele malen meer dan wat een chinees betaald.

de meeste chinezen bestellen ze dan ook in hele grote getalen.

In Dubai krijg je blijkbaar zelfs een boete als je binnenshuis je mondkapje afzet. Vermoedelijk in het verlengde van de keuze in China om besmette mensen niet thuis in quarantaine te zetten maar verplicht naar een quarantainehotel moeten omdat ze anders het hele gezin besmetten. Ik las ergens dat de kans dat je thuis door een huisgenoot besmet raakt inmiddels groter is dan een besmetting binnenshuis maar kan die bron niet terugvinden

• Leuk 1
Link naar reactie

11 minuten geleden, Hermanusb zei:

Ik ga dit even aangrijpen om drie draadjes te verbinden.

De taskforce is bezig met het onder de aandacht brengen van het belang van het dragen van mondkapjes. Niet ter zelfbescherming, maar om verspreiding tegen te gaan.

Het draadje: maak je eigen mondkapje of halfgelaatsmasker, geeft voorbeelden en redenen om dit te gaan DOEN.

Misschien kunnen we in dit draadje wat berichtgeving gaan weergeven over waar en hoe mensen wel op een positieve manier het gebruik van mondkapjes promoten.

Alvast bedankt!

Link naar reactie

• Moderator

Ok. Prima uitleg, en nee ik bedoelde dat niet helemaal zo van de Libelle maar goed. Maar mensen die zó, op díe manier, zo relatief snel kwetsbaar zijn, vind ik het persoonlijk niet slim om *hìer*, of all places, te gaan lezen. Bij preppers. Dat bedoelde ik met Libelle. 

• Leuk 1
Link naar reactie

44 minuten geleden, antivirus zei:

En ik kan niemand ergens toe dwingen, maar het kost niemand hier iets, behalve wat tijd, om de communicatieadviezen rondom zelfdoding door te lezen die ik mijn vorige post had gelinked. Misschien dat we daarmee met zijn allen uiteindelijk maar een iemand de goede richting in sturen. Dan neem ik het voor lief dat er mensen zijn die mijn post beter in de Libelle vinden passen. ?

Ik ben het helemaal met je eens. Ik wil nog toevoegen dat je https://www.113.nl/ ook kunt bellen als je met mogelijke dreiging van suïcide te maken hebt, of je je zorgen maakt om iemand. Ook dan zijn ze er. Ik heb persoonlijk ervaring met 113, die mensen doen fantastisch werk.

• Leuk 2
Link naar reactie

• Moderator

"We zijn voorbij de start van het begin" zei Rutte als ik het goed onthouden hebt.

Terechte vraag over waarom niet meteen tot zeg 10 mei, zodat je duidelijkheid schept o.m. over de meivakantie.

Eigen verantwoordelijk oproepen zegt Rutte dan. Daar zit dus de insteek van alles.

Zolang het zo 'goed' gaat op vrijwillige basis komen ze 'er'. 

Ben benieuwd hoe lang dat wederzijdse vertrouwen houdbaar (b)lijkt.

En wat dan, als niet. 

Edit: mail gehad van sportschool. Ze vragen 10 euro per maand ipv volle mep. 

Zijn jullie ook al benaderd om te helpen bedrijven in de lucht te houden op die manier?

aangepast door Info_junky
Link naar reactie

6 minuten geleden, Hermanusb zei:

Komend weekend gaat het waarschijnlijk schitterend weer worden.

ik zie vrij hoge temperaturen staan.

benieuwd of NL vrijwillig binnen blijft of toch weer de kuierlatten neemt.

Daar waar ik woon, tegen de Veluwe aan de rand van een groots wandelgebied is het de laatste dagen nog steeds vrij druk met wandelaars, fietsers, wielrenners en hardlopers. Datzelfde beeld zie je in de omgeving, dus ik ben benieuwd....

• Leuk 1
Link naar reactie

• Admin
29 minuten geleden, Info_junky zei:

"We zijn voorbij de start van het begin" zei Rutte als ik het goed onthouden hebt.

Terechte vraag over waarom niet meteen tot zeg 10 mei, zodat je duidelijkheid schept o.m. over de meivakantie.

Eigen verantwoordelijk oproepen zegt Rutte dan. Daar zit dus de insteek van alles.

Zolang het zo 'goed' gaat op vrijwillige basis komen ze 'er'. 

Ben benieuwd hoe lang dat wederzijdse vertrouwen houdbaar (b)lijkt.

En wat dan, als niet. 

Edit: mail gehad van sportschool. Ze vragen 10 euro per maand ipv volle mep. 

Zijn jullie ook al benaderd om te helpen bedrijven in de lucht te houden op die manier?

Tja geen idee of dat een bedrijf in de lucht houden is, ik vond het wel tof om de mail van de sportschool te krijgen dat je mocht kiezen tussen 3 mogelijke compensaties (1 korting op contributie, 2 tas met spullen twv... 3.. weet ik niet meer) Terwijl het toch een abonnement is die gewoon vast staat en loopt.

Contributies van sportverenigingen e.d. zijn vaak jaar of half jaar contributies, dus die merken daar ook verder weinig van.

• Leuk 2
Link naar reactie

16 minuten geleden, Onbekend zei:

Daar waar ik woon, tegen de Veluwe aan de rand van een groots wandelgebied is het de laatste dagen nog steeds vrij druk met wandelaars, fietsers, wielrenners en hardlopers. Datzelfde beeld zie je in de omgeving, dus ik ben benieuwd....

@Onbekend

dat zie ik dus ook.

voetballende kinderen. Spelende kinderen.

wandelende en fietsende mensen.

ik woon op de veluwe.

Link naar reactie

• Admin

<mod>
Berichten mbt gedachten over zelfdoding zijn nu verplaatst naar een
Nieuw topic

* Bij deze vraag ik ieders medewerking, ga je in op een bericht hier, wat geheel offtopic gaat, maak dan even een nieuw topic aan, en zet daar de quote in van het bericht waar je op reageert.

* Zie je iets wat beter afgesplitst kan worden, rapporteer dan het eerste bericht wat daar over gaat met het verzoek dat onderwerp af te splitsen. Dat is overzichtelijker voor mod/beheer, bovendien als je zo'n verzoek doet in het topic zelf, draag je alleen maar zelf ook bij aan topic vervuiling.

Zolang een reactie bij max 1 a 2 posts blijft is afsplitsen nutteloos, maar ga dan zeker niet weer op elkaar reageren anders dan in een nieuw topic. Alvast dank!

</mod>

• Leuk 4
Link naar reactie

4 uur geleden, Zwijgrecht zei:

Ik ben er nog en lees dagelijks mee. Ik "lurk" veelal totdat ik iets zinnings heb toe te voegen. Ik werk gelukkig vanuit huis nu (sinds twee weken) en ben zeer voorzichtig. Doorgaans ben ik graag op mezelf en thuis dus daar heb ik weinig problemen mee. Het enige waar ik wel van geschrokken ben zijn de berichten over mensen met overgewicht op de IC aangezien ik zelf ook ernstig overgewicht heb. Ik woon gelukkig in een van de Noordelijke provincies waar alles nog vrij goed gaat. Als ik boodschappen moet doen, doe ik dat 's ochtend om 08:00 en doe daarbij wel nitril handschoenen aan zodra ik de supermarkt in ga en verwijder deze weer bij verlaten. Af en toe neem ik wat boodschappen mee voor mijn grootouders van 80+ en leg deze buiten op de tafel in de tuin.

Het enige waar ik last van heb is elke ochtend en avond een droge hoest maar overdag is het weg. Vraag me af wat dat is.

Temperatuur in orde? ( wel in de gaten houden )  Wij controleren 2x per dag onze temperatuur en zuurstofgraad meestal 36-36,5 en 95-97%

Link naar reactie

• Moderator
34 minuten geleden, Hermanusb zei:

Komend weekend gaat het waarschijnlijk schitterend weer worden.

ik zie vrij hoge temperaturen staan.

benieuwd of NL vrijwillig binnen blijft of toch weer de kuierlatten neemt.

Ik heb vorige week echt een paar uur hier om gehuild op een kwaaie avond ? Het vooruitzicht niet met de familie naar buiten te kunnen, waarschijnlijk ook nog eens tijdens erg mooie dagen en/of de hele zomer misschien zelfs wel... het vloog me naar de keel. Geen dagjes er op uit naar een attractie(park), zwembad of museum oid. Heb écht ff zitten sippen. Nu gaat het wel weer hoor.. maar ik kan me voorstellen dat het bij niet-preppers heftig binnen komt. En zoals die journalist terecht opmerkte, als het langer duurt ook zorgt voor dat mensen het 'niet volhouden' en tòch naar buiten gaan...ik had mensen in mijn app die oprecht dachten per 7 april weer naar werk of school te kunnen....dat dus....

• Leuk 3
Link naar reactie

Ook wij hebben het geluk een redelijke tuin en achter ons huis een afgescheiden deel te hebben waar we naar buiten kunnen en ook de kinderen hun energie een beetje kwijt kunnen.

Je zou nu maar 3 hoog achter zitten midden in de stad, met die mensen heb ik echt te doen.

• Leuk 4
Link naar reactie

3 uur geleden, Hermanusb zei:

en nog wat leuks.

ze kosten daar werkelijk geen drol.

de prijs die wij hier betalen is vele malen meer dan wat een chinees betaald.

de meeste chinezen bestellen ze dan ook in hele grote getalen.

Deze is erg makkelijk:

Voor als je door je voorraad heen bent of niet langer kan hergebruiken:

https://www.youtube.com/watch?v=hBVtkX0yJ4Y

Dit masker maak je zonder naaiwerk van een katoenen lap van ca 45-50 cm en twee
haarelastieken. Naderhand elastiek verwijderen en dan de doek in de
wasmaschine. als je het masker afdoet moet je bij de elastieken
vastpakken, niet aan de voorkant

Link naar reactie

Vaak als we beelden zien van een IC, zien we foute dingen nu ook weer op NED 2 een arts of verpleger had onder zijn mond/neus kapje een baart dat beschermt Absolut niet goed, onvoorstelbaar wat een slechte werkwijze.

De man was met patiënten bezig, met meerdere collega's aan het werk.

Als wij ziek worden dan hebben wij er een zwaar hooft in om naar een ziekenhuis te gaan, ben je nog niet besmet bestaat zeker de mogelijkheid daar besmet te raken.

Zelf heb ik het al een keer mee gemaakt ben ternauwernood aan de dood ontsnapt, ik ben heeeel ziek geweest had totaal geen controle meer over mijn lichaam, dat behoorlijk tekeer ging..

Ik had na een ingreep in een smerig ziekenhuis de colibacterie in de bloedbaan gekregen.

En hoe dat gebeurd is, is onvoorstelbaar.

Ik de wachtkamer van de spoedeisende hulp waren ook waarschuwingsbordjes met de mededeling dat er meer mensen dood gaan aan besmettingen dan aan andere dingen, jammer ik had er foto's van moeten maken.

• Leuk 2
Link naar reactie

Dit kreeg ik toegestuurd van een Spaans ziekenhuis.

Een arts laat zien, hoe je een mondmasker opzet en weer afzet.

Misschien gesneden koek voor sommigen, maar ik wilde het toch delen.

https://www.imedhospitales.com/coronavirus/recomendaciones/uso-mascarillas-coronavirus?utm_source=mail&utm_medium=newslettercoronavirus&utm_campaign=202003&utm_content=colocarmascarilla

Weliswaar in het Spaans, maar de beelden spreken voor zich.

• Leuk 3
Link naar reactie

Dit positieve nieuwsfeit vond ik zeker het vermelden waard:

Eerste coronapatiënten krijgen plasma met antistoffen in hoop dat dit gezochte medicijn is

De eerste coronapatiënten in het Erasmus MC en Maasstad Ziekenhuis krijgen deze week plasma met antistoffen toegediend, in de hoop dat deze behandeling helpt om sneller te herstellen van het coronavirus. Het plasma komt van mannen die net genezen zijn. Op een oproep reageerden honderden ex-coronazieken.

bron: https://www.ad.nl/rotterdam/eerste-coronapatienten-krijgen-plasma-met-antistoffen-in-hoop-dat-dit-gezochte-medicijn-is~a66ea7d5/

• Leuk 3
Link naar reactie

58 minuten geleden, Japanology zei:

Ik ga stoppen met de grafieken op dit forum, maar zal me wel melden als er iets heel schokkends aan de hand is.

Mensen die interesse hebben, kunnen de grafieken blijven volgen op mijn Twitter-account:

https://twitter.com/Japanology15

Bedankt voor je grafieken, ik zal ze missen en ik hoop dat je je morgen bedenkt :classic_smile:

• Leuk 6
Link naar reactie

1 uur geleden, JJ&A zei:

Beste @Japanology ik zal je inzet missen je hebt het geweldig gedaan, een hele dikke pluim, geweldig man, ik blijf naar je uitzien.

Ik hoop dat je niet ergens op afgeknapt bent, dat zou heel triest zijn, velen waarderen wat je doet.

Lief van je! Nee, geen zorgen, ik ben nergens op afgeknapt en blijf dit forum gewoon bezoeken. Het is alleen lastig om de vele grafieken op twee plekken tegelijk bij te houden, dus het is puur om alles te centraliseren. 

• Leuk 7
Link naar reactie

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...