Ga naar inhoud
GENEGEERD

Corona Actualiteiten

Greener
 Share

Recommended Posts

Bij deze een correctie aan de RIVM tekst.... (door mijzelf)

31-03-2020 14.00 uur

Overzicht aantallen

Het totaal aantal positief geteste patiënten: 12595 (+845)

Het totaal aantal gemelde patiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis: 4712 (+722)

Het totaal aantal gemelde overleden patiënten: 1039 (+175)

Duiding

Vandaag zijn er 722 patiënten als in het ziekenhuis opgenomen gemeld. Er zijn 175 personen als overleden gemeld. Deze zijn niet allemaal in de afgelopen dag in het ziekenhuis opgenomen of overleden.

Het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal gemelde overledenen in Nederland neemt minder snel toe dan je zonder maatregelen zou verwachten.

Het aantal in het ziekenhuis opgenomen patiënten en het aantal gemelde overledenen in Nederland neemt vandaag harder toe dan we met onze maatregelen zouden verwachten. Het aantal positief geteste patiënten gaat wederom naar beneden, dit is te wijten aan een tekort aan testen. De groei aan sterfte en opgenomen patiënten in het ziekenhuis geeft een realistischer beeld.

aangepast door JohninNL
  • Leuk 8
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik denk dat we er ook tegenaan gaan lopen dat naar mate de IC's voller raken, er strenger gekeken zal worden wie er een bed krijgt, en we uiteindelijk natuurlijk tegen een harde limiet aanlopen. Het aantal IC bedden in gebruik in de statistieken van NICE kan nooit hoger liggen dan het aantal IC bedden dat in de ziekenhuizen bestaat, maar het aantal benodigde bedden zal e.d.d. waarschijnlijk die limiet overstijgen, en ik vraag me af hoe we daar dan zicht op houden. 

Ikzelf ben momenteel in Zuid-Korea, dus misschien ook interessant om even wat perspectief te geven. Ondertussen zal iedereen al wel veel goede verhalen meegekregen hebben over Zuid-Korea, maar ik wilde nog even benadrukken dat het dagelijks leven hier veel meer doorgaat dan wat ik mee krijg over Nederland/Europa/VS. Mensen zijn gewoon op straat, en ook cafes, restaurants, bars zijn veelal nog open, al zijn ze vaak wat minder druk bezet. Soms enorme drukte in de parken en in sommige hippe straten. Er is hier zeker geen sprake van een 'lockdown', of iets dergelijks. Het is rustiger, maar daar is ook wel het meeste mee gezegd. Ze zijn hier wel erg zorgvuldig met testen en opvolgen van besmettingen, en de bevolking over het algemeen is zich goed bewust van de hygiëne (bijv. ook alcohol pompjes in de lift etc.). Hoewel het om sommige plaatsen redelijk druk is zie je zeker 90-95% van de mensen op straat met een mondkapje, en als iemand er geen op heeft, dan is dat meestal even tijdelijk om frisse lucht te halen. Aangezien het aantal nieuwe besmettingen nu al behoorlijke tijd redelijk op z'n gat ligt hier, lijkt het me dan ook een extra onderstreping van het belang van mondkapjes in het openbaar. Op de meeste andere punten lijken de maatregelen namelijk soepeler dan Europa, maar toch gaat het hier beter. Natuurlijk zal in de gaten gehouden moeten worden of er weer een stijging ontstaat en dan wellicht dat mensen weer meer binnen blijven, maar vooralsnog gaat het leven redelijk door. Geen lege schappen, mensen werken meer vanuit huis natuurlijk en de scholen zijn dicht, maar dat is het wel zo'n beetje. Ik erger me dan ook vanaf het begin aan het rare advies van het RIVM en WHO dat mondkapjes niet zouden werken. Ik hoop dat daar toch een verandering in komt zoals in Tsjechië en Oostenrijk, want je kunt toch een heel eind komen met zelf simpele mondkapjes maken. Voor vrienden en familie in Nederland (en ikzelf hier) gebruiken we dan ook wasbare, herbruikbare mondkapjes met verwisselbare filters, aangezien deze niet het type lijken te zijn dat door de ziekenhuizen besteld wordt, en je dus het tekort minder in de weg zit (hopelijk). 

aangepast door axon
  • Leuk 3
Link naar reactie

15 uur geleden, DutchPublisher zei:

Dat laatste; wat deed Nederland in reactie op wat er in de wereld gebeurde.

Dus:

In de loop van januari worden de grote problemen in China openbaar; in Nederland vragen PVV en FVD een debat hierover aan in de Tweede Kamer. Het RIVM meldt dat het niet besmettelijk is blabla........ Minister Bruins stuurt een brief naar de kamer, dat het niet waarschijnlijk is dat het naar Europa overwaait. Geen meerderheid voor een debat.

De 1e week van februari......

Enzovoorts

Niet heel erg gedetailleerd, maar wel een soort mini-tijdlijn: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nieuws?pagina=1 

Link naar reactie

23 minuten geleden, Albis zei:

Die Duitse minister heeft geen zelfmoord vanwege Corona gepleegd

Welke Duitse minister? Ik keek even snel op krantensites (ook Duitse) maar zie daar niets over.   ̶W̶a̶s̶ ̶j̶e̶ ̶e̶r̶ ̶b̶i̶j̶ ̶o̶f̶ ̶z̶o̶?̶

Edit: Je had deze vraag al gehad, mijn pc kwam uit slaapstand en dan werkt de 'nieuwe berichten pop up' van de forumsoftware niet meer. :classic_smile:

aangepast door Gijsbert
Link naar reactie

5 minuten geleden, Gijsbert zei:

Welke Duitse minister?

https://m.bild.de/politik/inland/politik-inland/dr-thomas-schaefer-54-ist-tot-das-drama-um-hessens-finanzminister-69712006.bildMobile.html

Duitse deelstaatminister stapt uit het leven: ‘Zorgen over coronacrisis overweldigden hem’  https://www.ad.nl/buitenland/duitse-deelstaatminister-stapt-uit-het-leven-zorgen-over-coronacrisis-overweldigden-hem~aa7f82c9/

aangepast door Carbunculuz
  • Leuk 2
Link naar reactie

10 minuten geleden, Armiller zei:

Niet heel erg gedetailleerd, maar wel een soort mini-tijdlijn: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nieuws?pagina=1 

Bedankt hiervoor. Het is in ieder geval iets, al is het tegelijkertijd dieptriest wat de overheid te melden heeft.

Een voorbeeld:

Alerte aanpak Coronavirus

Nieuwsbericht | 05-02-2020 | 11:00

Het Coronavirus vraagt om een alerte aanpak van de Rijksoverheid. De inzet is gericht op het voorkomen van besmettingen in Nederland. Nederland bereidt zich goed voor: het RIVM houdt de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. We treffen voorzorgsmaatregelen en zorgen steeds voor actuele informatie.

Op dat moment vlogen vliegtuigen uit China, Italië etcetera af en aan, mensen gingen lekker op vakantie naar Oostenrijk en Italie.

Volop importeerden we het virus in onze contreien. O, o, wat waren we waakzaam en wat waren we goed voorbereid volgens de overheid.

Inmiddels weten we beter

• Leuk 2
Link naar reactie

Het uitgebreide rapport van 31 maart van de RIVM is nu ook beschikbaar (als de website het bij je doet):

https://www.rivm.nl/documenten/epidemiologische-situatie-covid-19-in-nederland-31-maart-2020-0

Dan zie je bv dat die 175 overleden patienten over een flink aantal dagen uitgesmeerd moet worden.

image.png.b9d232765af9735ae3f39e35cff26ce6.png

Aantal positieve testen blijft rond de 30 % zweven. Dat lijkt constant, maar de vraag is of de selectiecriteria om te testen ook zo constant zijn....

image.png.0f3b305f23d00b84c63c8ef18cf71fb8.png

aangepast door loftprep
  • Leuk 4
Link naar reactie

24 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Ik geloof niet dat de coronazorgen hem overweldigd hadden. Hij heeft met pupbliek geld heel veel risico's genomen, waardoor heel veel geld verloren is gegaan. Ik dacht even 7,5 miljoen, maar dat is inderdaad veel te laag ingeschat.

Bron: https://www.epochtimes.de/politik/deutschland/hessen-spekulationen-nach-selbstmord-thomas-schaefers-laesst-corona-derivatgeschaefte-platzen-a3200267.html

Andere link, van voor zijn zelfmoord: https://www.fr.de/wirtschaft/milliarden-versenkt-13508318.html

aangepast door Albis
  • Leuk 3
Link naar reactie

3 uur geleden, loftprep zei:

Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1053/56=1109

Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen COVID-19 opname op dit moment: 73

Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was in Nederlandse IC’s: 1364

Totaal (cumulatief) aantal bewezen COVID-19 patiënten in de Nederlandse IC’s met fatale afloop: 157

er zijn er weer wat van ons ontvallen, wel kudo's voor NICE om meerdere malen per dag haar cijfers naar buiten te brengen!

Link naar reactie

Ik ben een beetje verdrietig over het hele gebeuren.

niet depressief ofzo maar gewoon dat er steeds meer mensen sterven aan een ziekte, dat er gesproken wordt over onderliggend lijden.

mensen zouden bij een stevige griep ook wel gaan.

niet eens hier op het forum maar vooral op andere fora.

hoe makkelijk er soms over mensenlevens gesproken wordt.

weer 175 mensen.

nu ken ik iemand die al 2 mensen/familie verloren heeft. Beide onder de 45 jaar oud.

niks onderLiggend  lijden.

en dan heeft zijn moeder vermoedelijk ook nog corona.

corona zal echt wel op zijn retour gaan een keer.

liever vandaag dan morgen maar ik vrees dat er eerst mog hele wat mensen gaan sterven.

geregistreerd en vooral niet geregistreerd.

Wat een klotetijd leven we eigenlijk in,

• Leuk 6
Link naar reactie

4 uur geleden, Prepaired zei:

Mis Zwijgrecht al een poosje,
Iemand nog contact met hem of ergens na 17 maart nog posts gezien?

Ik ben er nog en lees dagelijks mee. Ik "lurk" veelal totdat ik iets zinnings heb toe te voegen. Ik werk gelukkig vanuit huis nu (sinds twee weken) en ben zeer voorzichtig. Doorgaans ben ik graag op mezelf en thuis dus daar heb ik weinig problemen mee. Het enige waar ik wel van geschrokken ben zijn de berichten over mensen met overgewicht op de IC aangezien ik zelf ook ernstig overgewicht heb. Ik woon gelukkig in een van de Noordelijke provincies waar alles nog vrij goed gaat. Als ik boodschappen moet doen, doe ik dat 's ochtend om 08:00 en doe daarbij wel nitril handschoenen aan zodra ik de supermarkt in ga en verwijder deze weer bij verlaten. Af en toe neem ik wat boodschappen mee voor mijn grootouders van 80+ en leg deze buiten op de tafel in de tuin.

Het enige waar ik last van heb is elke ochtend en avond een droge hoest maar overdag is het weg. Vraag me af wat dat is.

aangepast door Zwijgrecht
  • Leuk 1
Link naar reactie

6 uur geleden, DataScientist zei:

In het topic "Maak je eigen mondkapje" plaats ik dagelijks nieuws, onderzoeksresultaten etc mbt zelfgemaakte mondkapjes. 

Met het uitgangspunt uit Azië, Tsjechië, Oostenrijk en steeds meer in Duitsland ook: door er eentje te dragen bescherm je de ander. Dus als je dat allemaal doet, dan maakt dat aantoonbaar (onderzoeksresultaten) verschil.

• Leuk 7
Link naar reactie

Mondkapjes zijn nuttig om de verspreiding in te dammen, maar het WHO raadt het gebruik juist af. Waarschijnlijk om weer grip op de markt te krijgen, want mondkapjes zijn al maanden uitverkocht. Waar voor de coronacrisis een mondkapje 45 cent per stuk kostte, kosten ze nu 8 euro per stuk. Als je ze al kunt krijgen. 

Heb van alles in huis, maar mondkapjes dus niet. Is een leermoment dat zodra dit voorbij is, ik ook maar wat mondkapjes moet inslaan.

Link naar reactie

Ik zie in mijn gemeente een snelle daling van het aantal geinfecteerde personen.

Van 17 naar 7 in 1 dag tijd. Of die 10 genezen of dood zijn kan ik niet zeggen.

Nog even, en we zijn ook deze crisis weer te boven.

corona.thumb.jpg.8f066df918e0ead87f0b6d05c8dd749c.jpg

Link naar reactie

• Moderator
7 minuten geleden, Albis zei:

Mondkapjes zijn nuttig om de verspreiding in te dammen, maar het WHO raadt het gebruik juist af. 

Het heeft ook te maken met lessen die ze van de Spaanse Griep geleerd hebben.

Het herhaalt, langdurig, inademen via het vervuilde, vochtige mondkapje vergrootte de kans op secundaire bacteriele infecties.(die op het mondkapje gaan woekeren)

Link naar reactie

29 minuten geleden, Albis zei:

Mondkapjes zijn nuttig om de verspreiding in te dammen, maar het WHO raadt het gebruik juist af. Waarschijnlijk om weer grip op de markt te krijgen, want mondkapjes zijn al maanden uitverkocht. Waar voor de coronacrisis een mondkapje 45 cent per stuk kostte, kosten ze nu 8 euro per stuk. Als je ze al kunt krijgen. 

Heb van alles in huis, maar mondkapjes dus niet. Is een leermoment dat zodra dit voorbij is, ik ook maar wat mondkapjes moet inslaan.

Daarom is het idee om ze zelf te maken helemaal niet gek, sterker nog het gebeurd op grote schaal al in Nederland, veelal voor de zorg die zonder zit. Maar in het topic mondkapjes maken kun je daar nog veel meer over vinden. 

• Leuk 2
Link naar reactie

De cijfers van Zeeland nu zonder RIVM inbreng, daarom maar de vorige dag bijgevoegd voor het vergelijk. 15 meer positief bevonden personen en helaas 3 doden te betreuren sinds gisteren.

Kaartje van HVZeeland met alle patiënten per plaats.

Overigens op Omroep Zeeland filmpjes van 2 herstelde patiënten.

Willy is het coronavirus te boven maar het was een zware tijd

Zeeuwse ex-patiënt geeft bloed om corona te overwinnen

3103.jpg.8b1707f6836d5c49c857186df9e3bfe4.jpg

aangepast door duinkonijn
  • Leuk 1
Link naar reactie

In china gebruiken ze mondkapjes in de openbare ruimte.

thuis gebruiken ze die niet.

en nog wat leuks.

ze kosten daar werkelijk geen drol.

de prijs die wij hier betalen is vele malen meer dan wat een chinees betaald.

de meeste chinezen bestellen ze dan ook in hele grote getalen.

• Leuk 1
Link naar reactie

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...