Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

25 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Wereldomvattend denk ik niet. Maar voor de rest: zeker.

Je noemde al Italië en Spanje, ik denk dat ook de volksaard daartoe zal bijdragen.

USA is potentieel een tijdbom. De politieke spanningen die er al zijn, en dan nu nog loon-uitval.. man dat zou wel eens heel slecht kunnen aflopen.

Imo stevende de USA zo wie zo al op een uiteenvallen af (maar niet op korte termijn) en dat kon zo wel eens een heel erg actueel scenario worden.

De USA heeft in ieder geval wel een sterk en goed georganiseerd leger om dit soort dingen hard en snel de kop in te drukken.

Bovendien durft men daar wel op te treden. Kijk alleen maar naar het respect tegenover een politieagent hier en daar.

Ik vraag me dus eerder af wat wij gaan doen als hier de boel goed dreigt te ontploffen.

Hard optreden hebben we volgens al meer dan 100 jaar niet meer gedaan. En waarmee? Soldaten die pang roepen? Buurtvaders met thee potten?

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst: (aangepast)

Euh....

Geweld in supermarkt deel 2

aangepast door Info_junky
  • Leuk 2

Deze post delen

2 uur geleden, CosmoZ zei:

Hoi Allemaal,

ik lees al een tijdje mee op dit forum maar besluit nu toch wel om iets te posten aangezien het rivm volgens mij niet zo goed bezig is:

https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/informatie-voor-professionals/virologische-dagstaten

nu snap ik ook wel dat je maar zo weinig besmettingen hebt als je maar 1065 testen uitvoert gisteren. Maar van die 1065 zijn er wel 390 besmet (36,6%) dat vind ik een hoog percentage. En dat wordt volgens de virologische dagstaten bijna alleen maar hoger.

of zie ik iets niet goed?

groeten

Het is me opgevallen dat vaak de meest recente virologische dagstaten nog niet volledig gemeld zijn. Eerder zagen we dat ook al en die dagen zijn bij latere updates aangepast (bijv. van 1600 naar 3200). Nu staat er ook het aantal labs die rapporteren bij en dan nog lijkt me 1065 vrij weinig bij 24 labs, maar laten we even afwachten tot de updates voor we conclusies trekken. Het percentage blijft inderdaad behoorlijk hoog.

(overigens is dit mijn eerste reactie, volg het draadje al geruime tijd, dank aan iedereen voor de informatieve bijdrages; in het bijzonder aan alle mensen die zelf met analyses/materiaal/compilaties komen, de TC natuurlijk in het begin, en ook aan Loreen, denk dat een kritische blik erg belangrijk is om elkaar scherp te houden in deze tijden)

aangepast door axon
  • Leuk 6

Deze post delen

Het lijkt mij inmiddels wel leerzaam om eens een tijdlijn uit te zetten, vanaf laten we zeggen half januari tot heden. Wat gebeurde er rond corona in de wereld en wat deed Nederland?

Weet iemand of een krant al zoiets deed?

• Leuk 1

Deze post delen

Toch nog maar even wat actualiteiten voor jullie verzameld:

Kapotte IC-bus met coronapatiënten weggesleept, patiënten tijdelijk naar Radboudumc

bron: https://www.gelderlander.nl/dossier-coronavirus/ic-bus-met-coronapatienten-heeft-pech-traumahelikopter-met-arts-geland~aeb22648/

Luchtkwaliteit maar ietsje beter door coronamaatregelen, zegt RIVM , KNMI zegt anders
bron: https://www.gelderlander.nl/hetschoneoosten/luchtkwaliteit-maar-ietsje-beter-door-coronamaatregelen-zegt-rivm~a3312de9/

wat mij betreft mag het RIVM op korte termijn worden afgestraft, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Almost half of new Covid-19 patients in Moscow are between 18 and 40 – disease response team
https://www.rt.com/russia/484463-majority-of-new-covid-19-young/

Huh, hoedan?

• Leuk 1

Deze post delen

3 uur geleden, Carbunculuz zei:

Kijktip aub!!!

Kijk 'Simuleren van een epidemie' op YouTube https://youtu.be/gxAaO2rsdIs

Wat een mooie video. Je ziet het effect ook in diverse landen al terug, Italie rapporteert inmiddels een terugloop in gevallen, in Spanje en in Engeland denken ze heel voorzichtig wat te zien, en in Nederland zouden we dat misschien ook wel al heel goed zien ALS WE GOED HADDEN GETEST. Oh. Zei ik dat hardop? Verdorie. In ieder geval kun je, wanneer je de scenario's ziet, prima begrijpen dat wat we hier in Nederland doen effect gaat hebben op het aantal zieken en het aantal slachtoffers, en je ziet ook waar we beter hadden kunnen handelen: testen en isoleren is in alle gevallen veel effectiever dan het niet doen.

• Leuk 2

Deze post delen

14 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Wat een mooie video. Je ziet het effect ook in diverse landen al terug,

Ik hoop dan ook echt dat iedereen hier 23 minuutjes van zijn of haar tijd aan besteedt!

aangepast door Carbunculuz
  • Leuk 1

Deze post delen

Dagelijkse update Zeeland. 10 nieuwe positief bevindingen en helaas ook 2 overledenen.

Ook op Goeree-Overflakkee 10 nieuwe positief bevindingen, waar men nu een  tsunami aan paasrecreanten verwacht.

Sinds vanmiddag 12.00 uur is zoals bepaald in de Zeeuwse noodverordening, alle toeristisch of recreatief nachtverblijf in heel Zeeland verboden, niet alleen voor recreatieparken, camperplaatsen, kampeerterreinen, minicampings, kamperen bij de boer maar ook kamerverhuur, (Air)B&B’s, pensions, jachthavens, vakantie- en tweede huizen.

Zie het enorme verschil met Schouwen-Duiveland van tot op heden ruim honderd.

Het kaartje van HVZeeland weer met de aantallen per plaats.

3003.jpg.fa511c10881003d8489561405a913351.jpg

• Leuk 2

Deze post delen

3 uur geleden, Info_junky zei:

Geweld in supermarkt deel 2

die kwal piept voor en mept er daarna op los, vervolgens gaat z'n vriendin/zus ook nog meppe;

en daarom had je je inkopen al geprepped in januari. tussen dat soort gedrag wil je niet staan.

• Leuk 2

Deze post delen

2 uur geleden, DutchPublisher zei:

Het lijkt mij inmiddels wel leerzaam om eens een tijdlijn uit te zetten, vanaf laten we zeggen half januari tot heden. Wat gebeurde er rond corona in de wereld en wat deed Nederland?

Weet iemand of een krant al zoiets deed?

@DutchPublisherbedoel je zoiets , in deze vorm of meer specifiek maatregelen die Nederland nam in vergelijking met andere landen?

https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-22-20-intl-hnk/index.html

groet,mevr.Grijpstra

Deze post delen

Op 28-3-2020 om 20:00, Carbunculuz zei:

https://www.tubantia.nl/buitenland/bewoners-italiaans-stadje-blijken-allemaal-immuun-voor-coronavirus~a403ff67/

EN DAN DIT, bewoners Italiaans dorpje blijken allemaal imuun te zijn!?

Heel bijzonder, mooi dat je ons dit laat lezen.

Misschien eten ze veel knoflook en eten gezonder, wij worden ook zeer zelden ziek.

Bedankt @Carbunculuz

Deze post delen

Hierom is China na een poosje overgestapt op aparte quarrantaine  en niet meer thuis:

GENEVE - Het gevaar op een coronabesmetting is nu groter binnen de familie dan op straat, waarschuwt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Dit komt door alle maatregelen van veel landen, van lockdown en uitgaansverbod tot contactverbod of de oproep minstens 1,5 meter afstand te houden om verspreiding van het virus te voorkomen.

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1230182007/who-thuis-nu-eerder-besmet-dan-buiten

Deze post delen

Op 29-3-2020 om 12:52, Preptalk zei:

Ik heb het verhaal niet helemaal in detail gelezen.

Maar jou vraag suggereert dat WIJ altijd keuze hebben.

Ik denk dat je in dit soort situaties, zoals het hoofd infectiebestrijding in Zuid Korea al aangaf, nederig moet zijn.

We zijn het niet gewend maar in dit geval moeten WIJ ons aanpassen aan het virus.

Het is maar goed, dat we dat deels doen, anders hadden onze crematoria het ook niet meer aangekund.

Heel mooi verwoord @Preptalk een dikke pluim, heel menselijk.

Deze post delen

Waarom Nederland vergeleken met andere landen weinig IC-bedden heeft

"Bovendien blijkt in deze coronacrisis een grote hoeveelheid IC-bedden niet per se een garantie op succes. In Noord-Italië, waar de zorg zwaar overbelast is, zouden mensen van de beademing worden afgehaald wegens ernstige tekorten aan apparatuur.

"Dat zijn tekorten die ze zelf hebben gecreëerd door patiënten massaal aan de beademing te leggen, ook alle hoogbejaarden", zegt de Nederlandse geriater Bert Keizer. "In Nederland hopen we dat scenario bespaard te blijven door strenger te zijn in het geven van een indicatie voor intensive care."

Keizer prijst "de Nederlandse nuchterheid" waarmee artsen verhoogde levenskwaliteit en een mooie dood nastreven. Tegelijkertijd wil hij niet zeggen dat ons land de wijsheid in pacht heeft. "Want God bewaar me, als wij over een paar weken merken dat we het met ons beperkte aantal IC-bedden deze crisis niet aankunnen. Ik hoop niet dat wij hier merken dat wij het ook niet goed hebben aangepakt.""

https://nos.nl/artikel/2328874-waarom-nederland-vergeleken-met-andere-landen-weinig-ic-bedden-heeft.html

• Leuk 1

Deze post delen

1 uur terug, mevr.Grijpstra zei:

@DutchPublisherbedoel je zoiets , in deze vorm of meer specifiek maatregelen die Nederland nam in vergelijking met andere landen?

https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-22-20-intl-hnk/index.html

groet,mevr.Grijpstra

Dat laatste; wat deed Nederland in reactie op wat er in de wereld gebeurde.

Dus:

In de loop van januari worden de grote problemen in China openbaar; in Nederland vragen PVV en FVD een debat hierover aan in de Tweede Kamer. Het RIVM meldt dat het niet besmettelijk is blabla........ Minister Bruins stuurt een brief naar de kamer, dat het niet waarschijnlijk is dat het naar Europa overwaait. Geen meerderheid voor een debat.

De 1e week van februari......

Enzovoorts

• Leuk 3

Deze post delen

Ook voor mij de eerste post, lees al wel een tijdje mee. Interessante info over de echte aantallen in China.

• Leuk 1

Deze post delen

Even voordat ik met mn ochtend post begin:

Ik blijf bij mijn standpunt dat er meerdere lagen zijn aan deze wereldwijde lockdown.

1 van die lagen is mogelijk klimatologisch / astronomisch. Dus invloed(en) van andere planeten, kometen, astroiden enz.

Mocht dat je interesse hebben (gewekt) kijk dan even in mijn info-draadje.

Ik begin er weer over omdat 1 persoon die ik volg, een kroaat, zei dat hun premier/president? gisteren in een persconferentie (ongeveer) het volgende had gezegd "Ik weet momenteel meer dan jullie, deze maatregelen zijn om de rust te bewaren voor wat nog op ons af komt".

Daar sloeg ik op aan.

Dat naast het instorten van Bruins en nu ook de zelfmoord van een duitse minister 'over corona angsten' doet mijn voelsprieten omhoog laten gaan.  

De video van de kroaat staat onderaan.

Andere info staat er boven.

aangepast door Info_junky
  • Leuk 4
  • Niet leuk 1

Deze post delen

31 minuten geleden, Flas zei:

Ook voor mij de eerste post, lees al wel een tijdje mee. Interessante info over de echte aantallen in China.

Het komt wel weer van het grootste anti China nieuws kanaal dat ook nog eens bekend is voor hun false berichtgeving. 

Denk ik dat China meer doden heeft gehad dan gemeld, ja wellicht. Denk ik dat ze het nu werkelijk onder controle hebben, ja zeker. Doordat wij vrienden in zowel in Shanghai hebben en in Hong Kong hebben die beamen dat het gewone leven inderdaad meer en meer op gang komt met strenge maatregelen om de gezondheid te waarborgen en verder te verspreiden.

Deze post delen

8 uur geleden, nu even niet zei:

Waarom Nederland vergeleken met andere landen weinig IC-bedden heeft

"Bovendien blijkt in deze coronacrisis een grote hoeveelheid IC-bedden niet per se een garantie op succes. In Noord-Italië, waar de zorg zwaar overbelast is, zouden mensen van de beademing worden afgehaald wegens ernstige tekorten aan apparatuur.

"Dat zijn tekorten die ze zelf hebben gecreëerd door patiënten massaal aan de beademing te leggen, ook alle hoogbejaarden", zegt de Nederlandse geriater Bert Keizer. "In Nederland hopen we dat scenario bespaard te blijven door strenger te zijn in het geven van een indicatie voor intensive care."

Keizer prijst "de Nederlandse nuchterheid" waarmee artsen verhoogde levenskwaliteit en een mooie dood nastreven. Tegelijkertijd wil hij niet zeggen dat ons land de wijsheid in pacht heeft. "Want God bewaar me, als wij over een paar weken merken dat we het met ons beperkte aantal IC-bedden deze crisis niet aankunnen. Ik hoop niet dat wij hier merken dat wij het ook niet goed hebben aangepakt.""

https://nos.nl/artikel/2328874-waarom-nederland-vergeleken-met-andere-landen-weinig-ic-bedden-heeft.html

De definitie wat precies is IC-bed is nog al een groot verschil tussen landen.  Sommige landen noemen wat wij Medium Care bedden noemen, ook IC-bedden. 

Deze post delen

Een simpele uitleg, waarom we nog een tijdje op de rem moeten stappen, in gewone mensen taal.

• Leuk 3

Deze post delen

Goedemorgen 🤗  

Iedereen weer fris en fruitig? 

Ik krijg veel appjes van ouders die tegen het plafond zitten door de combinatie thuiswerken, kinderen thuis én huiswerk.

Sterkte ermee voor diegenen die daar nu ook middenin zitten!

Filmtips vd dag: Ghostdog https://youtu.be/-2P6iGhGYHw

La bella mafia https://youtu.be/15_dp9SkYxs 

Twitter:

Voor de cijfer/model liefhebbers: 

Een calculator: 

https://gabgoh.github.io/COVID/index.html?utm_content=buffer1182a&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

Emoties lopen op:

Privacy uit het raam - deel 381

Hervormingseisen (zullen dat groene eisen blijken? )⬆️ Verdragswijziging. Blijvend. Tsja 😉

Deze post delen

Goed artikel over de keuzes waar het kabinet voor staat, over de onderliggende onzekerheden en verschillende onderzoeksresultaten:

Deze dilemma’s gaan de maatregelen van het kabinet bepalen
https://www.volkskrant.nl/a-bc10e8ac1

1. Hoe ver is de epidemie eigenlijk gevorderd?

Van invloed op:  alle maatregelen

2. Hoe besmettelijk is het virus precies?

Van invloed op: thuiswerken, social distancing, ouderen ontzien, bij verkoudheid thuisblijven 

3. Zijn de coronamaatregelen niet erger dan de kwaal?

Van invloed op:  thuiswerken, social distancing 

4. Wat moeten we aan met de kinderen?

Van invloed op: schoolsluitingen, contact ouderen

5. Gaat de zomer ons redden?

Van invloed op: thuiswerken, social distancing 

Voor meer info over deze vragen... lees het artikel.

• Leuk 3

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...