Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
19 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Misschien... als ZZP'er heb ik het toch aardig moeilijk om er aan te komen... maar dat kan natuurlijk aan mij liggen...

Tja,volgens Wiebes was dat ook je bewust verkozen risico !

Goed ,toegegeven , hij heeft naderhand verklaard met deze uitspraak een uitglijder te hebben gemaakt.....

Daarom krijg je nu mss 1500 euro..

Kan je toch mooi weer even mee vooruit!?

In elk geval,

Blijf gezond,groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

Goedemorgen 🤗 

Ik geniet van het weer.

Van eind november tot een paar weken geleden kon je, al die lange maanden lang, de zonnige dagen letterlijk op 1 hand tellen. En dan ook nog eens maar met vlagen, de grauwe grijze drab was snel terug.

Nu: heeeeerlijk koude ijsblauwe luchten, lieve wolkjes en en een stralend zonnetje.

Ik knap er van op 🥰 

Netflix: (zie voor meer + m'n vorige kijk tips mijn info-draadje)

*The Witcher

*The Frankenstein Chronicles 

En natuurlijk kaskrakers als

*Designated Survivor en

*Sherlock 

Media+ Twitter:

En daar gaan we: biometrisch paspoort + vaccinaties

https://www.biometricupdate.com/201909/id2020-and-partners-launch-program-to-provide-digital-id-with-vaccines  

Er is # : filmyourhospital

Beelden van ziekenhuizen over de hele wereld. Nu veel boze en verontwaardigde filmers omdat ze leeg (b)lijken.

Ik wil weten hoe dit zich ontwikkelt en hoelang het duurt voordat we mensen op de gang zien liggen enz.

Ahhh kansen en verdienmodelletjes en nano-tech.... 

Oeps...

Og-och-og globalisatie en oligarchie

Koppen, sorry, geld moet rollen

Uitbesteden productie kent zo z'n issues

Onze beademingsapparatuur...

Natuur: Merapi pruttelt flink 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mount_Merapi

Shumann resonantie: 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schumannresonantie

Brabantse 'goei'en 'andel' (goede handel)

aangepast door Info_junky
  • Leuk 3

Deze post delen

26 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Misschien... als ZZP'er heb ik het toch aardig moeilijk om er aan te komen... maar dat kan natuurlijk aan mij liggen...

Dat ligt niet aan jou.

Het beleid is al jaaaaren om van de ZZP-ers af te komen 😘 *ietsmetstipaandehorizon 

Edit: manipulatie van de arbeidsmarkt. Men wil die handen gaan gebruiken voor de (energie) transitie. Ga op een groene golf zitten en de ngo/ subsidie golf is een oceaan diep...

aangepast door Info_junky

Deze post delen

6 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Tja,volgens Wiebes was dat ook je bewust verkozen risico !

Absoluut, en ik heb er geen spijt van gehad. Beter zo dan in de tredmill!

6 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Daarom krijg je nu mss 1500 euro..

Nee, mijn inkomsten lijden niet onder de crisis, ze zijn laag en blijven laag 😉 

• Leuk 3

Deze post delen

5 minuten geleden, Info_junky zei:

Dat ligt niet aan jou.

Het beleid is al jaaaaren om van de ZZP-ers af te komen 😘 *ietsmetstipaandehorizon 

Edit: manipulatie van de arbeidsmarkt. Men wil die handen gaan gebruiken voor de (energie) transitie. Ga op een groene golf zitten en de ngo/ subsidie golf is een oceaan diep...

We gaan nu OT, dus dit is mijn laatste post op dit onderwerp: Het ligt wel aan mij. Ik kies er heel bewust voor om niet op een subsidie golf te surfen.

Er kleeft imo een heel groot nadeel aan die subsidiegolf; het is een mooi weer golf. Zoiets als dit virus kan daaraan een plotseling einde maken. Zo wie zo eindigt een subsidiegolf bijna altijd plotseling omdat de overheid tegen een muur aanloopt. (Die muur heet realiteit) En het is vreselijk moeilijk om van vandaag op morgen je leefstijl te veranderen. Wie op de subsidiegolf surft rijdt vaak een dure auto, heeft een hoge hypotheek, is gewend aan dure restaurants, de nieuwste gadgets etc etc. De stop van de golf is vaak gelijk faillissement.

• Leuk 5

Deze post delen

1 minuut geleden, Info_junky zei:

@OBL-Rien nee hoor: geheel on topic 😉 

Ze lopen zich al warm 😉

Ah, ja inderdaad. Geheel in lijn met de verwachting zullen de globalisten proberen deze crisis te gebruiken voor hun doeleinden. Maar ik ben optimistisch genoeg om te geloven dat dit niet zal lukken. Er zal geen geld voor zijn, overheden zullen onder druk van de bevolking moeten investeren in dingen die men nodig heeft en niet langer in dingen die een feel-good factor opleveren.

De klepel was al begonnen aan de zwaai richting K-strategie, dit virus versneld deze zwaai.

(Voor r-K strategie zie: https://www.anonymousconservative.com/blog/the-theory/rk-selection-theory/)

• Leuk 1

Deze post delen

En kijk toch eens hoe geweldig e-health is ...

Beeldbellen tussen patiënt en arts: zo kan het consult ondanks coronacrisis gewoon doorgaan

https://www.gelderlander.nl/dossier-coronavirus/beeldbellen-tussen-patient-en-arts-zo-kan-het-consult-ondanks-coronacrisis-gewoon-doorgaan~a0302eb7/

En wellicht blijvend, als blijkt hoe kostenbesparend het is.

• Leuk 3

Deze post delen

1 uur terug, OBL-Rien zei:

overheden zullen onder druk van de bevolking moeten investeren in dingen die men nodig heeft en niet langer in dingen die een feel-good factor opleveren.

Sinds wanneer luisteren overheden naar de bevolking?

De klepel was al begonnen aan de zwaai richting K-strategie

Bedoel je dan dat er vanuit de r-samenleving de omslag komt en we de barricaden opgaan?

Of bedoel je dat er vanuit de overheid een K-strategie wordt toegepast:  lockdown + hard fysiek handhaven van de regels, iets waar de r-samenleving van gruwt?

Ik vond het artikel erg interessant, maar zal 't nog 'n paar keer moeten lezen voordat e.e.a. echt begrijp. Daarom vast wat vragen.

• Leuk 1

Deze post delen

De Gelderlander

De Gelderlander

Suzanne Huibers 

30-03-20, 10:50 Laatste update: 11:01

Ziekenhuis in Ede verwelkomt zes artsen en twaalf verpleegkundigen van defensie

EDE - Achttien militairen zijn maandagmorgen aangekomen bij Ziekenhuis Gelderse Vallei. Daarmee is het Edese ziekenhuis de eerste in Nederland die hulp krijgt van Defensie. 

Het gaat om zes artsen en twaalf verpleegkundigen die het ziekenhuis gaan helpen met de zorg voor covid-patiënten. 

Intensive Care uitbreiden

Afgelopen vrijdag diende het ziekenhuis een verzoek in bij Defensie om te komen helpen.

Het aantal mensen dat besmet is met het coronavirus, neemt hard toen in Ziekenhuis Gelderse Vallei dat afgelopen weekend de Intensive Care uitbreidde tot 28 bedden.

De achttien militairen worden deze maandag bijgeschoold. Dinsdag gaan ze aan de slag in het ziekenhuis, samen met artsen en verpleegkundigen van het ziekenhuis zelf. 

Het zou goed zijn om te weten hoeveel vrouwen en mannen ons leger beschikbaar kan stellen.

Inmiddels is meer dan 25% van het ziekenhuispersoneel uitgevallen; deels door gebrek aan beschermende middelen en dit zal alleen maar toenemen.

Deze post delen

RD liveblog

RD liveblog

30 maart 2020, 12.18 uur

„Italië herhaalt fouten China"

Italië moet coronapatienten met milde symptomen niet thuis laten uitzieken, maar in quarantaine plaatsen. Dat zeggen Chinese experts die de autoriteiten in het zwaar getroffen land adviseren. Artsen in de Chinese metropool Wuhan maakten aan het begin van de uitbraak dezelfde fout, zegt Liang Zong’An van het West-China Ziekenhuis van de universiteit van Sichuan. Ze probeerden toen de druk op de ziekenhuizen te verlichten door minder zieke patiënten te vragen thuis in isolatie te gaan.

De Chinese autoriteiten zouden destijds hebben onderschat hoe besmettelijk het virus kon zijn. De autoriteiten in Wuhan besloten later om alsnog alle milde gevallen in quarantaine te plaatsen. Dat gebeurde in geïmproviseerde ziekenhuizen in bijvoorbeeld kantoorpanden. Liang zegt dat zijn team de Italianen adviseert dat voorbeeld te volgen en patiënten niet bij hun gezin te laten blijven. Italiaanse media hebben bericht over besmette mensen die op straat zijn betrapt, terwijl ze thuis hadden moeten blijven.

De stad Milaan heeft al besloten om patiënten met milde symptomen in hotels te plaatsen. Dan kunnen ze uit de buurt van gezinsleden in isolatie. Het eerste hotel met ruim driehonderd kamers moet deze week in gebruik worden genomen. De Italiaanse autoriteiten hebben het hoogste officiële dodental ter wereld gemeld. Meer dan 10.000 patiënten met het coronavirus zijn er overleden. Dat komt volgens de Chinese expert vooral doordat het land een relatief oude bevolking heeft.

Krijgen we binnenkort ook een artikel met de kop "Nederland herhaalt fouten Italië" ?

• Leuk 1

Deze post delen

15 minuten geleden, DutchPublisher zei:

RD liveblog

Krijgen we binnenkort ook een artikel met de kop "Nederland herhaalt fouten Italië" ?

Hoe doen ze dat in China eigenlijk met gezinnen met jonge kinderen? Wordt het hele gezin dan in quarantaine gezet of worden ouders en kinderen gescheiden wanneer een van beide niet geïnfecteerd is?

Deze post delen

19 minuten geleden, DutchPublisher zei:

RD liveblog

dat artikel kan nu al wel geschreven worden, met een iets langere kop: "Nederland herhaalt fouten van Italië en China, leert niet van positieve ervaringen in Zuid Korea, Singapore en Taiwan, luistert niet naar internationale experts, is doof voor de waarschuwingen van buurlanden en lapt zelfs zijn eigen rapporten waarin gewaarschuwd werd aan zijn laars"

• Leuk 4

Deze post delen

12:24

In Oostenrijk is het vanaf deze week verplicht om een mondmasker te dragen in supermarkten. Vanaf woensdag worden de mondkapjes uitgedeeld aan het winkelend publiek. ,,Zodra het uitdelen begint, is het verplicht om de maskers te dragen", aldus bondskanselier Sebastian Kurz.

De mondkapjes zouden wel van mindere kwaliteit zijn dan die voor medische doeleinden. Waarschijnlijk moeten ze binnenkort ook op andere openbare plekken worden gebruikt. In buurland Tsjechië werd de maatregel eerder al ingevoerd. Wie geen mondkapje heeft, moet een sjaal gebruiken. 

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-oostenrijk-verplicht-mondkapje-in-supermarkt-nederlanders-mogen-skigebieden-tirol-verlaten~a258e829/

Het wordt tijd dat Nederland ook zo verstandig gaat zijn om mondkapjes verplicht te stellen. Alan Walker geeft het goede voorbeeld voor de jeugd😁

2f0b3d610f3063f614c615eda2c13e18.jpg

• Leuk 2

Deze post delen

RD liveblog

RD liveblog

30 maart 2020, 13.08 uur

PvdA wil opheldering over sombere corona-prognose

PvdA-leider Lodewijk Asscher wil meer duidelijkheid over de sombere corona-prognose die het RIVM zondag stelde. Hij is bezorgd dat het Nederlandse zorgstelsel de verwachte toename van coronapatiënten mogelijk niet aankan. Volgens Jacco Wallinga, hoofdmodelleur van het RIVM, liggen er in het meest waarschijnlijke scenario over twee weken 2500 coronapatiënten op de intensive care. „Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week”, zei hij zondag tegen de NOS. Waar er eerst werd uitgegaan van 10 dagen op de ic, rekenen Wallinga en zijn collega’s nu met 23 dagen op de ic per coronapatiënt. Asscher wil weten waar dat verschil vandaan nu vandaan komt, aangezien Jaap van Dissel van het RIVM vorige week al sprak van een verblijfsduur op de ic van drie weken. Hij stipt ook aan dat Diederik Gommers, de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, denkt dat de Nederlandse zorg 2500 coronapatiënten of meer niet aankan.

Asscher: „Dat is best wel een grote verschuiving ten opzichte van vorige week”

Dit understatement geeft goed het onbenul van onze huidige politici weer.

Je zou haast gaan verlangen naar een dictatuur, met een kolonel aan het hoofd, die directieven uitdeelt......

aangepast door DutchPublisher

Deze post delen

47 minuten geleden, Cynica zei:

Sinds wanneer luisteren overheden naar de bevolking?

Het is complexer dan dat. Een aantal factoren:

1) Verkiezingen

2) Verkozenen komen uit de bevolking, hebben sociale connecties

3) Thema's welke acceptable zijn (of juist taboe)

4) Wetten die uitvoerbaar zijn zonder of met weinig verzet

5) Financieel maakbaar

...

Zelfs een absolute dictator moet rekenen met het verwachtingspatroon van de bevolking, hij kan niet "zo maar" iets doen wanneer dit de gehele bevolking treft.

47 minuten geleden, Cynica zei:

Bedoel je dan dat er vanuit de r-samenleving de omslag komt en we de barricaden opgaan?

Of bedoel je dat er vanuit de overheid een K-strategie wordt toegepast:  lockdown + hard fysiek handhaven van de regels, iets waar de r-samenleving van gruwt?

Ik vond het artikel erg interessant, maar zal 't nog 'n paar keer moeten lezen voordat e.e.a. echt begrijp. Daarom vast wat vragen.

Barricaden kunnen er deel van zijn, maar dat zie ik in liberale democratieën toch niet zo snel gebeuren. Zie ook bovenstaande lijst.

De zwaai is geen schakelaar, mensen ontwikkelen langzaam een voorkeur voor K-strategieën, daarbij is de verschuiving zeer geleidelijk en van binnenuit de samenleving nauwelijks waarneembaar. Pas wanneer men zichzelf als observer naast de samenleving zet zijn deze effecten zichtbaar.

Deze post delen

Na een dagje stil te zijn geweest wil ik mijn visie graag met jullie delen.

6 april is maar een datum en nu Haagse bronnen melden dat deze datum, gehangen aan een set maatregelen, verleng wordt, bekruipt mij het gevoel dat de nieuwe datum enkel bekrachtigd kan worden met een uitbreiding van maatregelen. Anders laat het volk de maatregelen langzaam Los. Zo werkt de psychologie nou eenmaal in de mens.

• Leuk 1

Deze post delen

De aflevering van Tegenlicht van gisteren vond ik erg boeiend.

https://www.vpro.nl/programmas/tegenlicht/kijk/afleveringen/2019-2020/corona-crash.html#

Het coronavirus raast door de financiële markt. Wat gebeurt er in die parallelle wereld, waar beursvloeren worden gesloten, de handel regelmatig wordt stilgezet en sommigen alweer op koopjesjacht gaan?

Op vrijdag 20 maart verzamelde een klein deel van de Tegenlicht-redactie zich in het bijna geheel verlaten VPRO-gebouw in Hilversum. We schreven een select gezelschap van financiële insiders van over de hele wereld aan. Hoe de beurzen zich op deze 20 maart zouden gedragen, wisten we uiteraard niet. We wisten wel dat de financiële markten de weken ervoor ongekend hectisch waren geweest. Het was misschien wel de meest hectische periode sinds de financiële crisis van 2008.

https://www.vpro.nl/programmas/tegenlicht.html

Deze post delen

9 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Na een dagje stil te zijn geweest wil ik mijn visie graag met jullie delen.

6 april is maar een datum en nu Haagse bronnen melden dat deze datum, gehangen aan een set maatregelen, verleng wordt, bekruipt mij het gevoel dat de nieuwe datum enkel bekrachtigd kan worden met een uitbreiding van maatregelen. Anders laat het volk de maatregelen langzaam Los. Zo werkt de psychologie nou eenmaal in de mens.

Je ziet eigenlijk overal al (in de media) de voorbereiding op extra maatregelen, mogelijk een totale lockdown. De cijfers moeten nu echt snel beter worden om dat te verhinderen.

Ook: Een overheid wil toch goed scoren. Er komen altijd verkiezingen aan.

Een vraag: stel je "weet" als minister / insider dat over drie weken de piek verwacht wordt. En je "weet" dat maatregelen als een lockdown onvoldoende effectief zijn, en je "weet" dat maatregelen altijd een week of twee nodig hebben voor ze (hoe weinig dan ook) zichtbaar worden in de cijfers. Hoe moet je dan als overheid de lockdown timen om maximaal resultaat (voor jezelf / de volgende verkiezingen) te halen? Wanneer laat je de lockdown ingaan?

• Leuk 2

Deze post delen

16 minuten geleden, OBL-Rien zei:

De zwaai is geen schakelaar, mensen ontwikkelen langzaam een voorkeur voor K-strategieën

Dat dacht ik later ook, het artikel beschrijft een theorie binnen de evolutie van de mens. Dus als de slinger beweegt van r naar K, is dat zetje misschien al 50 jaar geleden ingezet. Moest denken aan het rapport van de club van Rome.

aangepast door Cynica
  • Leuk 1

Deze post delen

4 minuten geleden, Cynica zei:

Dat dacht ik later ook, het artikel beschrijft een theorie binnen de evolutie van de mens. Dus als de slinger beweegt van r naar K, is dat zetje misschien al 50 jaar geleden ingezet. Moest denken aan het rapport van de club van Rome.

Er zijn altijd krachten die K proberen te stimuleren, maar er zijn ook krachten die r proberen te stimuleren. Het is altijd een kwestie van evenwicht tussen deze krachten. Ik ben niet helemaal bekend met het rapport, maar ik geloof dat dit "limits to growth" was? Dat is inderdaad een kracht die in richting K werkt. Maar sinds de WW2 is de r-zwaai eigenlijk dominant geweest, tot ca 2000 waar de K-krachten in sterkte toenamen en uiteindelijk in Brexit en Trump eerste overwinningen maakten. Persoonlijk denk ik dat met deze beide overwinningen de opmars van r een stop is gezet, en sinds die tijd de K-krachten toenemen terwijl de oppositie van r kleiner wordt.

• Leuk 1

Deze post delen

RIVM meldt 93 nieuwe sterfgevallen, afvlakking nog niet zeker

Er zijn 507 nieuwe coronapatiënten opgenomen (geweest) in het ziekenhuis. Dat meldt het RIVM. Dat zijn minder nieuwe patiënten dan gisteren werd gemeld: toen ging het om 529 nieuwe patiënten. Het totaal aantal coronapatiënten dat in het ziekenhuis is opgenomen of opgenomen is geweest is 3.990.

Volgens het RIVM blijkt uit de cijfers dat het virus zich minder snel aan het verspreiden is. De daling in het aantal ziekenhuisopnames lijkt er volgens het instituut op te duiden dat de maatregelen tegen het virus effect hebben. "Deze week zal duidelijk worden of er sprake is van een werkelijke afvlakking."

Het dodental als gevolg van het coronavirus is gestegen met 93, meldt het RIVM. In totaal zijn nu, voor zover bekend, 864 mensen in Nederland overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Dat aantal ligt in werkelijkheid hoger, doordat alleen geteste patiënten worden meegerekend als ze overlijden aan de gevolgen van een besmetting.

Het aantal nieuw gemelde besmettingen is 884. In totaal zijn er nu 11.750 besmettingsgevallen bekend. Doordat lang niet iedereen getest wordt, ligt het werkelijke aantal besmettingen hoger.

• Leuk 1

Deze post delen

Trendlijn update:

219794402_Screenshot2020-03-30at14_20_15.thumb.png.40e28914a5bde418c3c1892ef734a265.png

Vandaag goed nieuws, het aantal nieuwe positieve tests is flink afgenomen, de trend die de vorige twee dagen al was ingezet volgend.

Met 884 nieuwe positieve tests hebben we nu een vrij duidelijk kantelpunt bereikt. Drie dagen achter elkaar minder nieuwe positieve tests, dat is nog niet eerder gebeurt. En hoewel de toekomst altijd onzeker is, dit is goed nieuws.

Overigens ging de trendlijn voor vandaag door 12418, maar het getal van vandaag duikt daar met 11750 flink onder. Dit trekt natuurlijk ook het getal van de trendlijn voor morgen naar beneden: 13189. En omdat de vandaag maar voor 16% meetelt in de berekening van dit getal, mogen we optimistisch zijn en ook morgen een flinke misser verwachten in de goede richting. Laar ik eens een gok nemen: Morgen ca 12.700 (nogmaals een flink misser).

Ook in de 'nieuwe gevallen per dag' is dit goed zichtbaar:

124829501_Screenshot2020-03-30at14_21_14.thumb.png.6b5393955142e1e44a60555d19c1b070.png

Omdat de getallen voor NL van vandaag al opgenomen zijn loopt NL 1 dag voor.

Het valt op dat er meerdere lijnen naar beneden neigen, ook DL liet gisteren al een flinke verlaging zien.

Wel moet ik daarbij de kanttekening maken dat de invoering van de zomertijd een mede oorzaak kan zijn (23 uur 'dag').

Ik ben dan ook uiterst gespannen op de nummers van vandaag voor de andere landen. Misschien zijn we nog sneller van dit virus af dan ik een dag of twee geleden nog poste in mijn optimistische 'voorspelling'.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...