Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

2 uur geleden, JJ&A zei:

Ja dat had ik ook al gedacht dat er met niezen er ook corvid-19 en andere virussen kunnen ontsnappen,

maar ook met hoesten.

En mensen en kinderen met kleinere hoofden zal dat nog makkelijker gaan de kapjes hebben geen stel mogelijkheid.

Baby's helemaal die kunnen er ook op los proesten, en die hebben de mondkapjes helemaal snel af, die graaien en bewegen om het leven.

Dat met die baby's is zo opgelost... ooit een kinderwagen gezien met een plastic regencover? Werkt twee kanten op ^_^ .

• Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
6 uur geleden, JohninNL zei:

Is het ook iemand opgevallen dat de laatste dagen geen enkele informatie meer word gegeven bij de leeftijd van overledenen? Voorheen stond het er steeds bij, het is maar speculatie maar ik vermoed dat er inmiddels ook mensen onder de 60 eraan zijn overleden. Is daar nog iets data van?

Tabel uit het rapport van de RIVM van 28mrt:

768148521_Screenshot2020-03-29at10_42_10.png.6d573df4955e991e37679c756a115a95.png

• Leuk 2

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

Goedemorgen 🤗 

Zomertijd. Ben van de wap 🤣  

👉Ik ben een info-draadje begonnen.

Zal hem regelmatig aanvullen:

Netflix tip van de dag: 

Luther - BBC serie. Idris Elba als detective.

Stasis : film- terug in tijd om apocalypse te voorkomen

The Shannara Chronicles: over magie,  moed en zelfopoffering

Om te lachen: Jeff Dunham of Gabriel Iglesias 

Twitter: 

Reacties op RIVM worden steeds meer bitter:

Malieveld...

Guy houd hoop en duwt nog ff door:

Maar het schip lijkt zinkend... muiterij alom: 

'Samen' is soms verstikkend en gevaarlijk

En hoppa... de dag waarvan je wist dat ie komen zou... en denk maar niet dat ze dit terugdraaien 😉 

Nadelen en verzet 

Skôn fistje nie

Afstand houden graag

Verdriet

🎵🎶En als laatste "Alle Menschen werden brüder" 🎶🎵 

aangepast door Info_junky
  • Leuk 5

Deze post delen

4 minuten geleden, Info_junky zei:

Afstand houden graag

Die 1,5 meter?

Imo complete nonsense. Ik vermoed dat die is ingegeven door economische overwegingen, niet virologische.

• Leuk 4

Deze post delen

1 uur geleden, Japanology zei:

En verder een must-watch: een interview met de meest succesvolle bestrijder van het coronavirus ter wereld: professor Kim van het Korea University Guro Hospital, de grootste expert in Zuid-Korea.

"Can we say that because everyone in Korea wears a mask, there is less infection in general?" "Absolutely."

"Why does the West say don't wear masks?" "I think the point was to prevent the public from hoarding masks."

"So how effective is wearing a mask in general?" "It's definitely effective."

Ik heb het draadje over mondkapjes even aangevuld. Onder meer met het inspirerende verhaal hoe Tsjechië in een paar dagen van 0% naar 100% (zelfmaak) mondkapjes ging. Inmiddels zijn ze verplicht op straat.

Ook een berg onderbouwing via allerlei twitterdraadjes vol onderzoeksresultaten. 

En een van de allersimpelste zelfmaakmaskers:

• Leuk 3

Deze post delen

10 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Die 1,5 meter?

Imo complete nonsense. Ik vermoed dat die is ingegeven door economische overwegingen, niet virologische.

Allemaal een masker dragen, dan is social distancing nog steeds zeer nuttig, maar hoef je er niet zo'n enorme toestand van te maken.

177831906_4redenen.thumb.png.26657852a5597bcc23e16fb9e3185104.png

• Leuk 10

Deze post delen

1 uur terug, Haskap zei:

Allemaal een masker dragen, dan is social distancing nog steeds zeer nuttig, maar hoef je er niet zo'n enorme toestand van te maken.

En nog één ingredient die hier niet bij staat: snel. Voor zover ik het kan zien hebben al die landen onmiddellijk gereageerd, niet eerst even afgewacht.

• Leuk 2

Deze post delen

Hier het beoogde resultaat van het coronavirus.

https://www.technologyreview.com/s/615370/coronavirus-pandemic-social-distancing-18-months/

Gaan we dit als mensheid accepteren ?

En dan dit:  

Sinds 19 maart 2020 wordt in de UK het COVID-19 niet meer gezien als  een high consequence infectious disease (HCID)

https://www.gov.uk/guidance/high-consequence-infectious-diseases-hcid#status-of-covid-19

De maatregels zijn wel high consequence.

Deze post delen

1 uur geleden, Fight for human rights ? zei:

https://www.technologyreview.com/s/615370/coronavirus-pandemic-social-distancing-18-months/

Ik heb het verhaal niet helemaal in detail gelezen.

Maar jou vraag suggereert dat WIJ altijd keuze hebben.

Ik denk dat je in dit soort situaties, zoals het hoofd infectiebestrijding in Zuid Korea al aangaf, nederig moet zijn.

We zijn het niet gewend maar in dit geval moeten WIJ ons aanpassen aan het virus.

Het is maar goed, dat we dat deels doen, anders hadden onze crematoria het ook niet meer aangekund.

• Leuk 2

Deze post delen

1 uur geleden, Haskap zei:

al deze dingen komen duidelijk aan bod in het voortreffelijke interview met die Koreaanse arts op de vorige pagina van @Japanology. Dat filmpje is zeer informatief en zeker de moeite waard, vooral voor beleidsmakers en zo......

Deze post delen

3 uur geleden, Japanology zei:

image.thumb.png.8421b693ac02d807e8d00ce700a61065.png

Ik lees overal dat voor Nederland over de aantallen genezen patiënten heel weinig informatie is. Welke getallen liggen aan de Nederlandse lijn ten grondslag, en hoe komt het dat die lijn zo tegen de 100 'plakt'?

3 uur geleden, Winterslaapisbeter zei:

Dat met die baby's is zo opgelost... ooit een kinderwagen gezien met een plastic regencover? Werkt twee kanten op ^_^ .

Dat zou in principe best kunnen werken, alleen zie ik ze de laatste jaren haast niet meer in het straatbeeld. Ik denk dat vergeleken met 'vroeger' veel minder mensen ze nog hebben. Er zijn wel twee gegevens die het nut sterk beperken: baby's komen maar weinig meer buiten. En die broeikasjes zijn niet inzetbaar bij warm weer.

2 uur geleden, Fight for human rights ? zei:

Dat herhaald instellen en weer opheffen van social distancing kan vast prima werken als regulatiemethode maar is naar mijn mening in ieder geval voor de Nederlandse bevolking heel lastig te implementeren. Een grote groep is heel lastig te bewegen tot de gewenste maatregelen, en het steeds instellen en opheffen zal die groep doen groeien. Die groep begrijpt het al niet goed als je het eenmalig instelt, en het itereren valt buiten hun bevattingsvermogen. Geen begrip en dus geen innerlijke discipline.

1 uur geleden, OBL-Rien zei:

Die 1,5 meter?

Een grafiek van het nut van die onderlinge afstand als functie van die afstand is een hyperbool. Tot aan de asymptoot (daar waar de veiligheid naar oneindigheid gaat) is de gekozen onderlinge afstand altijd een compromis. Ook 3 of 5 meter is een compromis.

Maar ik had zeker voor een grotere onderlinge afstand gekozen als richtlijn, vooral omdat het in de praktijk altijd minder wordt. Mik op 5 meter, en je krijgt er gemiddeld misschien 2. Nog altijd beter dan anderhalf, waar dat in de praktijk gemiddeld lager uitkomt.

• Leuk 2

Deze post delen

3 minuten geleden, Gijsbert zei:

Ik lees overal dat voor Nederland over de aantallen genezen patiënten heel weinig informatie is. Welke getallen liggen aan de Nederlandse lijn ten grondslag, en hoe komt het dat die lijn zo tegen de 100 'plakt'?

De RIVM track het aantal genezen patiënten niet.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik vraag me af of we vandaag ongeveer 4% minder positieve test zullen zien omdat het tijdstip waarop gemeld wordt met een uur naar voren is verschoven, i.e. geen 24 uur, maar een 'dag' van 23 uur. Heeft iemand hier iets over gehoord?

• Leuk 1

Deze post delen

18 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Ik vraag me af of we vandaag ongeveer 4% minder positieve test zullen zien omdat het tijdstip waarop gemeld wordt met een uur naar voren is verschoven, i.e. geen 24 uur, maar een 'dag' van 23 uur. Heeft iemand hier iets over gehoord?

Hoi OBL-Rien, nog steeds optimistisch over "geen The Stand-taferelen"?

Je lijkt me wel iemand met inzicht. 

• Leuk 1

Deze post delen

10 minuten geleden, Worldgonetoshit zei:

Hoi OBL-Rien, nog steeds optimistisch over "geen The Stand-taferelen"?

Ja hoor.

Op dit moment is mijn meest pessimistische (tot nog toe privé gehouden) verwachting ergens tussen de 5.000 en 10.000 doden totaal. Dat is vrij ernstig, maar komt niet eens in de buurt van "The Stand".

(Ter vergelijk in een ernstige griep golf overlijden er tot 3.000 mensen total. Dus grofweg 2 tot 3 keer zo erg als de ergste griep.)

Waar ik nog erg veel moeite mee heb zijn de niet-medische gevolgen van COVID-19. Economisch, Politiek, Technologie etc.

PS: De enige overeenkomst met "The Stand" zijn de soms griezelig lege straten die ik hier zie 😉

• Leuk 1

Deze post delen

13 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Rekenkundig gezien is deze dag inderdaad 4,333% korter maar dat zal je pas morgen kunnen zien. (er vanuit gaande dat rond de middag de cijfers van de vorige dag worden gecommuniceerd)

Maar eigenlijk ben ik al 2 weken geleden gestopt met het kijken naar grafieken aangezien het geen enkele zin heeft om een verloop uit te werken terwijl er zowat iedere dag andere spelregels worden gehanteerd.

Zoals iedere data-analist weet mag je nooit de regels veranderen van het criteria die je gebruikt in een getallenreeks.

Als er dan ook nog een exponent aanwezig is dan is de kleinste verandering al funest om nog iets met het verloop te kunnen doen.

Nu zijn er mensen die beweren "ja maar dat maakt toch niet uit want als we maar 10% van de gevallen testen dan blijft dit toch constant" maar dat werkt alleen als men vanaf de eerste meting dit zou hebben toegepast.

De enige waardes dus je nu nog zou kunnen gebruiken om nog enige verloop te kunnen bepalen zijn de sterftecijfers maar ook die gegevens zijn al nutteloos want zelfs een sterftegeval met symptomen van corona zal men in de meeste gevallen niet meer testen en dus ook niet meetellen.

De reden dat ik er boos om word is omdat door dit soort geklungel dus ook niet kan meten of bepaalde maatregelen wel of geen effect hebben.

Eigenlijk heeft de RIVM het (in mijn ogen) compleet verkloot. De term "meten is weten" kunnen we hier niet meer toepassen. Wat er mogelijk nog overblijft om te meten is bijvoorbeeld het rioolwater om te berekenen hoeveel virusdeeltjes er in verhouding in het riool zitten.

• Leuk 12

Deze post delen

En dan dit:  

Sinds 19 maart 2020 wordt in de UK het COVID-19 niet meer gezien als  een high consequence infectious disease (HCID)

https://www.gov.uk/guidance/high-consequence-infectious-diseases-hcid#status-of-covid-19

De maatregels zijn wel high consequence.

Het is interresant om het hele verhaal toch te lezen, geeft een inkijk in hoe de toekomst van de mensheid eruit gaat zien als het plot zich zo verder ontwikkelt. 

WIJ als mensheid moeten niet nederig zijn maar kalm, kritisch en nadenkend.

Dit wordt moeilijker door het globale bombardement van angst en paniek berichten in de media 

Mensen lees het officiele bericht van de UK government. COVID-19 is geen HCID, High consequence infectious disease, low overall mortality rates. 

De maatregels die genomen (gaan) worden die zijn echt high consequence !

Wij hebben ALTIJD een keus, laat je nooit wijs maken dat we geen keus hebben. Deze is soms niet eerlijk, niet leuk of niet makkelijk, maar we hebben het wel.

Sterker nog.

Huisartsenpraktijken bellen onze ouderen op met de vraag om een keuze te maken of  ze wel of niet geholpen willen worden, mochten ze het  COVID-19 virus krijgen.

• Niet leuk 1

Deze post delen

13 minuten geleden, martin zei:

Zoals iedere data-analist weet mag je nooit de regels veranderen van het criteria die je gebruikt in een getallenreeks.

Als er dan ook nog een exponent aanwezig is dan is de kleinste verandering al funest om nog iets met het verloop te kunnen doen.

[...] maar ook die gegevens zijn al nutteloos want zelfs een sterftegeval met symptomen van corona zal men in de meeste gevallen niet meer testen en dus ook niet meetellen.

Eigenlijk heeft de RIVM het (in mijn ogen) compleet verkloot. De term "meten is weten" kunnen we hier niet meer toepassen.

Zo flauw dat je maar 1 plusje mag geven!

Wat jij schrijft zou eigenlijk als disclaimer geplaatst moeten worden, bij ieder bericht waarin iemand aan de hand van de huidige cijfers toch weer conclusies trekt die simpelweg niet gefundeerd zijn.

Aantal patiënten: zegt niets want er wordt nauwelijks getest

Aantal opnames: zegt niets want een hoop wordt niet geregistreerd, niet doorgegeven, niet op tijd doorgegeven, en wederom: niet getest is niet genoteerd als corona.

Aantal doden: zegt niets want zelfs sterfgevallen mét verschijnselen worden niet getest.

Nou blijf ik nog steeds hoopvol, maar liever zou ik onderbouwd optimistisch kunnen zijn.

• Leuk 7

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben totaal niet optimistisch gestemd over de komende tijd.

in elk geval niet als we op deze manier soor blijven prutsen.

Gemeente apeldoorn verbied de camping en controleert de markt maar ladingen spelende kinderen tot een jaar of 16 mogen gewoon door gaan.

voetballen op schoolpleintjes het kan niet op.

ik erger me hier ENORM aan.

waar doen we dan aan handhaven?

wij mogen de camping nieteens op maar ondertussen gaat de jeugd fluitend door.

zelfs terwijl de handhaving van Apeldoorn er komt kijken.

op naar de 500 doden per dag dan maar?

aangepast door Hermanusb
  • Leuk 4

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...