Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Geplaatst: (aangepast)

Honderdduizenden Chinese mondmaskers teruggeroepen uit Nederlandse ziekenhuizen

Een groot deel van de mondmaskers die de Nederlandse overheid uit China heeft geïmporteerd, is ondeugdelijk. Omdat de maskers al waren verdeeld over ziekenhuizen, is het ministerie van Volksgezondheid een terugroepactie begonnen.

Het gaat om bijna de helft van een partij van 1,3 miljoen zogeheten FFP2 maskers, 600.000 stuks. Zorgverleners gebruiken die bij de behandeling van ernstig zieke patiënten met een covid-infectie. Ondeugdelijke maskers brengen artsen en verpleegkundigen in gevaar.

Dit meld de NOS net op haar website. Of ze deels al gebruikt zijn is niet bekend.

Bron: https://nos.nl/artikel/2328673-honderdduizenden-chinese-mondmaskers-teruggeroepen-uit-nederlandse-ziekenhuizen.html

aangepast door Johnny79
  • Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
9 minuten geleden, Johnny79 zei:

Wat is dit nou weer voor rare actie? Hadden ze niet eerder kunnen bedenken dat deze maskers  niet deugdelijk genoeg waren?

En wat wordt dan nu gebruikt? Niks? Of zijn er ineens wel genoeg wel deugdelijke maskers "binnen gekomen ".

groet,mevr.Grijpstra

Deze post delen

Ik zou zeggen; (morbide) obesitas is een voorspellende factor voor IC-opname. Dit is een feit gestaafd door cijfers. Maar het gaat hier om een correlatie (een verband) en niet om een bewezen oorzaak-gevolg.

Er liggen dus in verhouding meer mensen met (morbide) obesitas op de IC dan dat je zou verwachtten op de daadwerkelijke verhoudingen in de populatie. We weten echter nog niet waarom dit verband bestaat. Zijn dokters geneigd om mensen met obesitas eerder aan beademing te leggen dan een patiënt met een lager gewicht?, of hebben mensen met obesitas een kenmerk waardoor ze vatbaarder dan wel kwetsbaarder zijn voor de aandoening? En wat is dit kenmerk dan? Dit kan zijn dat ze gemiddeld gezien vaker roken, of vaker onderliggend lijden hebben, vaker een mindere conditie hebben of letterlijk te maken hebben met het gewicht dat ze bij ademhalen moeten verplaatsen.

De meest voor de hand liggende aanname, dus niet een bewezen feit maar een aannemelijke aanname om de komende tijd mee verder te werken, is dat obese mensen meer RISICO lopen. We nemen dan aan dat een kenmerk dat samenhang met obesitas je iets kan vertellen over jouw persoonlijke risico als obees persoon. Dit is belangrijke informatie voor iedereen met morbide obesitas. Als je obees bent, beschouw jezelf dan als behorend tot de groep die meer kans heeft op een ernstig beloop van COVID-19. In deze fase van de pandemie werken we continu met aannemelijke aannames, want er is geen tijd om een echt experiment op te zetten. Meer dan verbanden zijn nu eigenlijk niet te onderzoeken.

Triage-richtlijnen voor opname op de IC zijn al geformuleerd en is gebaseerd op levensverwachting/effect behandeling etc. Triage heeft niets te maken met de reden dat je al dan niet ziek bent geworden. ALS blijkt dat morbide obese mensen met COVID-19 op de IC totaal niet reageren op de behandeling en nadien allemaal binnen 4 weken komen te overlijden, of iets in die richting, dan pas kan eventueel gebruikt worden als criterium. Maar dan gaat het nog steeds niet over de obesitas, maar het effect van de behandeling bij iemand met obesitas.

aangepast door antivirus
  • Leuk 1

Deze post delen

6 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Wat is dit nou weer voor rare actie? Hadden ze niet eerder kunnen bedenken dat deze maskers  niet deugdelijk genoeg waren?

En wat wordt dan nu gebruikt? Niks? Of zijn er ineens wel genoeg wel deugdelijke maskers "binnen gekomen ".

groet,mevr.Grijpstra

600.000 kapjes van de 1,3 miljoen worden teruggehaald. De rest schijnt wel ''goed'' te wezen. De 600.000 kapjes sluiten niet goed op het gezicht aan en het ventiel werkt niet goed staat in het artikel op de site van de NOS.

En nu maar hopen dat niet te veel (het liefst niemand) deze kapjes wegens tekort wel al is gaan gebruiken. 

aangepast door Johnny79
  • Leuk 1

Deze post delen

NVIC

is gestopt met meldingen aantal IC bezet en verwijst naar de stichting NiCE

CC11FFE4-4999-4786-9949-C18789B204DD.jpeg

aangepast door Sndrrr

Deze post delen

23 minuten geleden, Sndrrr zei:

NVIC

is gestopt met meldingen aantal IC bezet en verwijst naar de stichting NiCE

CC11FFE4-4999-4786-9949-C18789B204DD.jpeg

1+1=2  ?

Deze post delen

NIET MIJN MINISTER PRESIDENT!!!😡

hoe geef je het #goedevoorbeeld

Jan-Hermen de Bruijn

@DeBruijnVoetbal

Hagenaar Mark Rutte maakte met fans van ADO Den Haag een selfie met de 94-jarige oud-ADO-doelman Dolf Niezen, die binnen moet blijven. Hij werd in 1943 met ADO kampioen van Nederland.

bron:https://nos.nl/liveblog/2328649-grote-terugroepactie-mondmaskers-uit-ziekenhuizen-meer-dan-10-000-doden-in-italie.html

aangepast door hennepje
opmaak

Deze post delen

Ietsjes verder in de video.... de helft van de winkel is dicht. Toch wel een hele rare situatie zo.

• Leuk 2

Deze post delen

Op 27-3-2020 om 15:02, Loreen zei:

Wat een verschil er toch in 1 stad kan zitten hè, dit is namelijk helemaal niet wat ik zelf zie/ervaar. Hier eigenlijk alles heel rustig, terwijl ik toch door flink wat wijken kom voor m'n werk.

Op 27-3-2020 om 15:09, OBL-Rien zei:

Ja, je wordt tegenwoordig doodgegooid met grafieken. Heb al meermaals getwijfeld of ik er mee door zou gaan of niet.

Uiteindelijk doe ik het wel, gewoon omdat het weinig moeite kost. Ik maak ze namelijk zo wie zo voor mijzelf.

Het is mijn ervaring dat het zelf maken van grafieken, het intekenen van ieder puntje, veel meer inzicht geeft dan het kijken naar grafiekjes die door anderen geproduceerd worden.

Maar wanneer het te veel wordt, gewoon zeggen, stoppen is gemakkelijk 😉

Ik vind dat je goed bezig bent ik zie er naar uit dat je er mee door gaat, en je krijgt steeds positieve reacties, dus wat let je.😃👍🛀

• Leuk 3

Deze post delen

Op 27-3-2020 om 19:09, Loreen zei:

De vorm is natuurlijk discutabel, het initiatief zelf vind ik eigenlijk wel prima?

Niet eens om 'plek te maken' voor mensen met een betere overlevingskans, maar wél om kwaliteit van leven mocht je het dus inderdaad overleven. Vaak leveren ouderen ontzettend veel in na ernstige ziekte, en is achteraf de vraag of het niet beter was geweest als... Daar vooraf over nadenken lijkt me absoluut niet slecht.

Daarnaast nog een ander punt. Ik heb al meermaals gelezen dat van oudjes op het moment hun aller grootste angst nu is om alleen te sterven. Want dat is waar het in veel van de gevallen op neer zal komen, als ze op de IC terecht zouden komen. Ik denk dat veel van de mensen met die angst liever thuis zouden blijven in hun vertrouwde omgeving, dan alleen op de IC te liggen. Wederom een reden waarom het me niet slecht lijkt daar van tevoren over na te denken.

Wat dat betreft vind ik het dan ook een prima initiatief. Zie het als het niet-reanimeren gebruik, ook dat wordt gewoon besproken door artsen.

Om nou echter die oudjes out of the blue te bellen met die vraag, en ze hierdoor te overdonderen, dat vind ik dan wel weer kwalijk.

Wij hebben er ook goed over na gedacht beste @Loreen, wij worden ook liever thuis verzorgt, om bij elkaar te blijven tot het einde, het liefs dat we samen gaan.

Deze post delen

Israel to track mobile phones of suspected coronavirus cases

"Israel’s government has approved emergency measures to track people suspected or confirmed to have been infected with the coronavirus by monitoring their mobile phones, immediately raising privacy concerns in the country."

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/17/israel-to-track-mobile-phones-of-suspected-coronavirus-cases

en

Estonians' movement now tracked by smart device positioning - Director of Statistics Finland: "The streets look empty, but we need data"

"At the request of the government, the three largest mobile operators in Estonia, Telia, Elisa and Tele2, have promised to provide Statistics Estonia with information on population movements before the coronary pandemic and after the outbreak."

https://translate.google.com/translate?sl=fi&tl=en&u=https://yle.fi/uutiset/3-11280212

• Leuk 1

Deze post delen

The Workers Who Supply the World’s Food Are Starting to Get Sick

"The infections speak to a growing threat to the world’s food supplies. Massive operations where workers pick berries together, cut meat side-by-side on a production line or load warehouse trucks in sometimes close proximity risk slowing down. Some facilities may have to shutter for cleaning and worker quarantines. Produce could end up rotting in fields if there aren’t enough healthy workers."

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-27/food-workers-getting-sick-is-the-latest-threat-to-world-supply

• Leuk 3

Deze post delen

Is het ook iemand opgevallen dat de laatste dagen geen enkele informatie meer word gegeven bij de leeftijd van overledenen? Voorheen stond het er steeds bij, het is maar speculatie maar ik vermoed dat er inmiddels ook mensen onder de 60 eraan zijn overleden. Is daar nog iets data van?

Deze post delen

Op 27-3-2020 om 22:37, Japanology zei:

Waarom een masker een goed idee is:

Ja dat had ik ook al gedacht dat er met niezen er ook corvid-19 en andere virussen kunnen ontsnappen,

maar ook met hoesten.

En mensen en kinderen met kleinere hoofden zal dat nog makkelijker gaan de kapjes hebben geen stel mogelijkheid.

Baby's helemaal die kunnen er ook op los proesten, en die hebben de mondkapjes helemaal snel af, die graaien en bewegen om het leven.

• Leuk 2

Deze post delen

4 uur geleden, JohninNL zei:

Is het ook iemand opgevallen dat de laatste dagen geen enkele informatie meer word gegeven bij de leeftijd van overledenen? Voorheen stond het er steeds bij, het is maar speculatie maar ik vermoed dat er inmiddels ook mensen onder de 60 eraan zijn overleden. Is daar nog iets data van?

Geen harde data maar in België is een vrouw van 30 overleden, gezond en fanatiek met sport.

In Frankrijk is een meisje van 16 overleden.

En in mijn nabije omgeving is er er man van in de 40 overleden, alle symptomen maar niet bevestigd.

aangepast door candyman
  • Leuk 2

Deze post delen

En verder een must-watch: een interview met de meest succesvolle bestrijder van het coronavirus ter wereld: professor Kim van het Korea University Guro Hospital, de grootste expert in Zuid-Korea.

Dat is dus de man achter deze gele lijn. Me dunkt dat hij recht van spreken heeft.

image.thumb.png.8421b693ac02d807e8d00ce700a61065.png

Een aantal gepeperde uitspraken:

"You have to be humble. The moment we become arrogant, we'll lose. Perhaps Europe and the US were a bit overconfident."

"Can we say that because everyone in Korea wears a mask, there is less infection in general?" "Absolutely."

"Why does the West say don't wear masks?" "I think the point was to prevent the public from hoarding masks."

"So how effective is wearing a mask in general?" "It's definitely effective."

"Can you get reinfected after you recover?" "Yes."

"An asymptomatic patient can still spread the virus."

• Leuk 6

Deze post delen

De eerste protesten? https://www.nhnieuws.nl/nieuws/264588/taxichauffeurs-willen-ook-coronacompensatie-mogelijk-demonstratie-op-malieveldht    28 maart 2020, 21.58 uur · Door AT5

NOORD-HOLLAND - Een groot aantal taxichauffeurs wil ook aanspraak kunnen maken op de compensatieregeling die bedoeld is voor ondernemers die gedupeerd zijn door het coronavirus. Omdat dat nu niet mogelijk is, zijn er plannen voor een demonstratie op het Malieveld in Den Haag.

Alhoewel ik vanmorgen gelijk al las dat de regeling wordt uitgebreid. Snelle reactie om het in de kiem te smoren? https://nos.nl/liveblog/2328682-meer-ondernemers-kunnen-tegemoetkoming-aanvragen-ruim-2000-doden-in-vs.html

Regeling eenmalige tegemoetkoming 4000 euro uitgebreid

Meer ondernemers in de non-foodsector die gedupeerd zijn door de coronamaatregelen kunnen aanspraak maken op de tegemoetkoming in de vaste lasten van het Rijk.

Helaas is de lijst nog niet geactualiseerd dus ik kan niet zien of taxi bedrijven er nu ook bij staan. Verder is er een storing waardoor je nu geen tegemoetkoming kan aanvragen.

aangepast door Huisvrouw
aanvulling
  • Leuk 2

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...