Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

7 minuten geleden, BlueThunder zei:

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Waarom? 'Op een bierviltje':

Voor de ouderen onder ons: Die SRV wagen was zo'n slecht idee nog niet... 😇

• Leuk 8

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
22 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Lekker vaag weer; nog steeds niet gewoon helder communiceren.

Heel irritant wat mij betreft.

Zo te zien zijn het 10 pallets, met elk 14 dozen?

Half bewaking, half beademing? Dan zijn het er van elk 70 stuks.

Dat is mooi, maar te weinig.

En ook niet echt indrukwekkend, wanneer je een order hebt uitstaan van 1000 stuks van elk.

Maar we moeten natuurlijk geloven dat er echt substantieel is geleverd; we moeten hoera roepen!

Of heeft de fotograaf een wat ongelukkig plaatje geschoten?

Vragen, vragen, vragen.

Ik ben het met je eens @DutchPublisher. Er wordt alles aan gedaan om de zaken positiever te brengen dan ze in realiteit zijn en ik veronderstel dat dat een bewuste actie is. Volgens de twitterberichten zijn het er 100 van de 1000, maar ik durf niks te zeggen over de betrouwbaarheid van dit cijfer.

• Leuk 2

Deze post delen

46 minuten geleden, OBL-Rien zei:

LTIB: De bevolking wordt "zwakker", is minder bestand tegen virussen en bacteriën in het algemeen.

LITB: De bevolking wordt 'armer' (faillissementen, ZZP-ers die deze crisis niet goed uitkomen enz.), is dus minder in staat om de miljarden die nu uitgegeven worden weer op te hoesten in de vorm van belastingen.

Deze post delen

7 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Voor de ouderen onder ons: Die SRV wagen was zo'n slecht idee nog niet... 😇

Die staat bij mij nog twee keer per week voor de flat 😂.

• Leuk 3

Deze post delen

13 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Trendlijn update:

[..].............[..]

De grafiek van de dagelijks nieuwe gevallen laat voor de NL optimisten ook een afvlakkende trend zien:

Ik vind je optimisme bewonderenswaardig, maar nog even los van het feit dat de RIVM-cijfers gemanipuleerd worden en ze zelf toegeven dat alles incompleet is:

2000 tests per dag; 1162 besmet, dus net als gisteren zo'n 60%

Meer kan ik er niet van maken.

• Leuk 3

Deze post delen

Zojuist, Cynica zei:

LITB: De bevolking wordt 'armer' (faillissementen, ZZP-ers die deze crisis niet goed uitkomen enz.), is dus minder in staat om de miljarden die nu uitgegeven worden weer op te hoesten in de vorm van belastingen.

Ik zou zeggen dat dat een KTDB effect is. Overigens zijn economische schokken zoals je die beschrijft nauwelijks terug te vinden in de lange termijn voor de bevolking als geheel. Waarschijnlijk omdat op zo'n economische schok de economie zich aanpast en dan gewoon verder groeit. Eventueel zelfs sneller en beter dan daarvoor.

• Leuk 1

Deze post delen

18 minuten geleden, Cynica zei:

Die staat bij mij nog twee keer per week voor de flat 😂.

Leuk zeg. Ik heb ze al lang niet meer gezien. Ik denk dat ik de laatste ergens in de 80'er jaren zag.

Ik hield er wel van, net zoals ik nu graag naar de lokale boeren ga om spul in te kopen.

Toevallig hebben we daarmee vandaag flink geld bespaart, de boer wist dat we geïnteresseerd zijn in haardhout, en kwam een paar cub hout tegen die hij voor een "vriendenprijs" wilde verkopen. Dat is korting die je bij de supermarkt niet krijgt!

• Leuk 2

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

Bron: https://stichting-nice.nl/

Nice geeft vandaag de nodige grafieken, maar bijna overal staat voor wat betreft de laatste 3 dagen de tekst: "Waarschijnlijk onvolledig". We zitten in ieder geval nu tegen het maximum ic-bedden in Nederland en jongens, jongens, wat zullen de ziekenhuizen zich nu drie keer in de rondte werken. En probeer maar eens geen fouten te maken, als je al meer dan 12 uur aan het werk bent. Dan begrijp ik wel dat je even geen zin hebt om dan ook nog eens continue het NICE-systeem van alle info te voorzien.

Ik heb er een pdf van gemaakt, voor hen die een hekel hebben aan scrollen:

NICE rapportage 27mrt2020 - Covid-19 op de IC.pdf

aangepast door DutchPublisher
PDF, inclusief uitleg
  • Leuk 2

Deze post delen

4 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Voor morgen gaat de trendlijn door 11.261 een flink getal dat zelfs als we nogmaals er 200 tetst onder zouden uitkomen de nodige mensen kan schokkeren. Wel moeten we ons er op richten dat de toenames de komende week "gigantisch" zullen zijn. Er zal met duizendtallen gegooid worden dat het een lieve lust is.

Ja... elke keer wanneer de RIVM informatie post en er wordt gesproken over een afnemende groei ontploffen de social media's met berichten als "Rutte/RIVM liegt, het groeit nog steeds!". De teloorgang van het onderwijs in beeld gebracht? De overheid en de RIVM in het bijzonder wordt niet (meer) vertrouwd, er ontstaan kliekjes die elkaar de grootste paniek aanpraten, er worden 'alternatieve bronnen' met de meest vreemde samenzweringen aangehaald en kritiekloos overgenomen. 

Ik hoor en lees over mensen die fysieke klachten ontwikkelen door de stress die dat met zich mee brengt (pijnlijke nek/rug, hartkloppingen, slapeloosheid en hyperventilatie) en mensen worden spontaan hypochonder (nou ja, als ze daardoor binnenblijven, prima)... 

Neemt natuurlijk niet weg dat we niet kritisch moeten zijn naar o.a. het RIVM/overheid,  hun metodiek, hun fouten in het verleden, dat we deze pandemie uiterst serieus moeten nemen en dat er nog genoeg redenen zijn om bezorgd te zijn. Maar een beetje relativeren, hoop houden en een beetje meer vertrouwen in de mensen die bezig zijn met deze crisis zou een boel mensen goed doen.

Ik ben voorzichtig optimistisch, maar we zijn er nog lang niet...

• Leuk 3

Deze post delen

Kijk, dit vind ik dan weer mooi:

LIESHOUT - Bavaria gaat desinfectiemiddel maken in de strijd tegen de verspreiding van het coronavirus. De Lieshoutse bierbrouwer haalt de komende twee weken oude biertanks uit de gesloten Nederlandse horecagelegenheden. Uit dit bier wordt de alcohol gehaald en die wordt hergebruikt als desinfecterende spray.

...

De desinfecterende spray wordt kosteloos verspreid onder ziekenhuizen, huisartsenpraktijken en verzorgingshuizen in binnen- en buitenland. "Zo hergebruiken we het bier op een duurzame manier."

Bron: Omroep Brabant

• Leuk 13

Deze post delen

20 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Leuk zeg.

En hij verleent ook nog ouderwetse service. Hij helpt de mensen van de rollator de wagen in en uit en legt dan de boodschappen in het mandje. En als hij via de tam-tam (bewoonster op begane grond) hoort dat er op de vierde verdieping iemand is die aan bed gebonden is, dan loopt hij naar boven om boodschappenbriefje en portemonnee op te halen. En daarna brengt hij de boodschappen weer naar boven. 🥰

• Leuk 4

Deze post delen

26 minuten geleden, Cynica zei:

En hij verleent ook nog ouderwetse service. Hij helpt de mensen van de rollator de wagen in en uit en legt dan de boodschappen in het mandje. En als hij via de tam-tam (bewoonster op begane grond) hoort dat er op de vierde verdieping iemand is die aan bed gebonden is, dan loopt hij naar boven om boodschappenbriefje en portemonnee op te halen. En daarna brengt hij de boodschappen weer naar boven. 🥰

Alleen de boodschappen? En de portemonnee ?...

Maar serieus , dit soort dingen zouden we in ere moeten houden.Goed dat dit nog bestaat!

Blijf gezond,groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 4

Deze post delen

De cijfers van Zeeland van vandaag (RIVM en GGD Zeeland). 14 nieuwe besmettingen en helaas ook 2 nieuwe overlijdens.

Ook de belendende nieuwe brandhaard Goeree-Overflakkee weer toegevoegd (alleen RIVM cijfers).

Aantallen per dorp met dank aan HVZeeland op dit plaatje

2803.jpg.649e59e7812857b7f996bb5b4b1f8bda.jpg

• Leuk 3

Deze post delen

1 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

Alleen de boodschappen? En de portemonnee ?...

Hahahaha, de portemonnee natuurlijk ook.

Ik was niet al te duidelijk, want 'aan bed gebonden' klinkt ook niet echt jofel 🤣

• Leuk 3

Deze post delen

31 minuten geleden, duinkonijn zei:

De cijfers van Zeeland van vandaag (RIVM en GGD Zeeland). 14 nieuwe besmettingen en helaas ook 2 nieuwe overlijdens.

Ook de belendende nieuwe brandhaard Goeree-Overflakkee weer toegevoegd (alleen RIVM cijfers).

Aantallen per dorp met dank aan HVZeeland op dit plaatje

Ja,het is goed raak op Flakkee..

Zeeland doet trouwens ook flink mee

De eilanden worden  niet gespaard.

Voorlopig maar zeker even geen duinwandelingen!!

Deze post delen

8 minuten geleden, Cynica zei:

Hahahaha, de portemonnee natuurlijk ook.

Ik was niet al te duidelijk, want 'aan bed gebonden' klinkt ook niet echt jofel 🤣

Euh ,je hebt gelijk.

Van dat bed had ik dan weer even gemist , jij was echt duidelijk genoeg!

groet,mevr.Grijpstra

Deze post delen

7 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Ja,het is goed raak op Flakkee..

Zeeland doet trouwens ook flink mee

De eilanden worden  niet gespaard.

Voorlopig maar zeker even geen duinwandelingen!!

Even naar de slikken of het gors moet toch kunnen? Opletten dat er verder weinig mensen zijn en niet op een bankje halverwege uitrusten

• Leuk 2

Deze post delen

Mbt het overgewicht op de IC.

ik begrijp dat deze man het vermeld maar irriteer me er ook aan.

krijg gelijk het gevoel van we hebben te weinig capaciteit en we leggen de schuld neer bij de dikke mensen.

Barbertje moet hangen en dat zijn dan de mensen met overgewicht,

volgende stap gaat dus worden.

heb je overgewicht?

voor jou geen plek op de IC.

Deze post delen

16 minuten geleden, Hermanusb zei:

voor jou geen plek op de IC.

H, dit speelt al op veel manieren. 

Roken, drinken, wel of niet sporten en dan ook nog wel vaak of intensief genoeg, (en of je daardoor in aanmerking komt voor b.v. een operatie of verzekering) dieet, wel of niet vegetarisch, biologisch eten enz. En ouderen vs Voltooid Leven.

The Worried Well tegen de 'anderen'.

En dan straks extrapolerend bij het vaccin, de wel of niet gevaccineerden die (nu ook al) aangepraat worden dat ze een groot gevaar vormen voor anderen. 

De lijntjes waarbinnen je mag kleuren worden steeds smaller en harder. 

En steeds vaker via sociale (groeps)dwang opgelegd.

• Leuk 3

Deze post delen

Ofschoon bij mij alle voelsprieten op alert staan, als het gaat om stigmatiseren van mensen met een hoog BMI, (ik zei al: ik ben ex-ervaringsdeskundige), heb ik dat hier niet zo ervaren.

Het is een gegeven, dat er veel mensen zijn met overgewicht en dat deze, best grote groep, nooit echt gezien als als hoog risico groep, terwijl ze dat toch echt zijn.

Pas sinds kort wordt obesitas herkend als zijnde een chronische ziekte, die niet te genezen is, alleen te behandelen.

aangepast door jens
  • Leuk 1

Deze post delen

Mijn moeder zei altijd "een beetje spek op de botten beschermt" en "dan heb je wat bij te zetten in mindere tijden". 

Ik zeg heus niet dat een bmi van 35+ gezond is of uberhaupt prettig, maar je ziet wel meer en meer dan een bmi tussen de 25 en 30 nu ook al steeds vaker een belerend wijsvingertje krijgt. 

Dat wat vroeger Hollands Welvaren heette of gewoon mollig is al bijna not done meer, dat bedoel ik.

Tuurlijk, met ernstig overgewicht hebben longen en hart (o.m.) het al heel zwaar. 

Maar waar ligt de grens? Bmi 25? 29? 32?

Het is een glijdende schaal. En vrij arbitrair. Bmi is al bewezen onduidelijk qua gezondheidsniveau beschrijven. Daar gebruiken ze nu vaak andere factoren voor. Net zoals een fitte 82er heel veel gezonder kan zijn dan een huismus van 70. 

Dat bedoelde ik, ook.

aangepast door Info_junky

Deze post delen

Medisch gezien ligt de grens bij 35.

Ik ben het volkomen met je eens wat het wijsvingertje betreft.

Het was verder geen commentaar op jouw post hoor, het was mijn eigen beleving hierin.

• Leuk 1

Deze post delen

Met alle respect voor de ophef etc. De genoemde observatie (geen wetenschappelijk Feit) doet geen deugd aan dit topic in mijn ogen.

Deze post delen

2 minuten geleden, jens zei:

Medisch gezien ligt de grens bij 35.

Ik ben het volkomen met je eens wat het wijsvingertje betreft.

Het was verder geen commentaar op jouw post hoor, het was mijn eigen beleving hierin.

Het stoorde me.

ik weet dat ik bmi 28 heb terwijl de dokter zegt onder de 25.

waar ligt de grens?

moet er een kilo af om onder de 28 te komen?

krijg de indruk dat ze zoiets hebben van.

1 je bent oud, je kan beter thuis dood gaa.

2 je bent wat dikker, voor jou geen plek op de IC.

3 je bent oud en wat dikker, hoe durf je hier te komen.

laten we de goddelijke jongeren helpen ipv oudjes met over gewicht.

• Leuk 1

Deze post delen

Honderdduizenden Chinese mondmaskers teruggeroepen uit Nederlandse ziekenhuizen

Een groot deel van de mondmaskers die de Nederlandse overheid uit China heeft geïmporteerd, is ondeugdelijk. Omdat de maskers al waren verdeeld over ziekenhuizen, is het ministerie van Volksgezondheid een terugroepactie begonnen.

Het gaat om bijna de helft van een partij van 1,3 miljoen zogeheten FFP2 maskers, 600.000 stuks. Zorgverleners gebruiken die bij de behandeling van ernstig zieke patiënten met een covid-infectie. Ondeugdelijke maskers brengen artsen en verpleegkundigen in gevaar.

Dit meld de NOS net op haar website. Of ze deels al gebruikt zijn is niet bekend.

Bron: https://nos.nl/artikel/2328673-honderdduizenden-chinese-mondmaskers-teruggeroepen-uit-nederlandse-ziekenhuizen.html

aangepast door Johnny79
  • Leuk 2

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...