Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Heer Gommers:

Alles kraakt op dit moment voor wat betreft de beschikbare IC-bedden; het is echt spannend.

De landelijke coördinatie inzake transporten tussen ziekenhuizen loopt niet goed.

We baseren ons op cijfers van RIVM en moeten op 1 april 1100 plaatsen voor corona hebben, naast 500 plaatsen voor andere ernstig zieken.

Dat hebben we nu niet.

Dit klinkt niet best, maar het is concreet in ieder geval.

Maar hoe zit het met het benodigde personeel?

• Leuk 4

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
11 minuten geleden, Loreen zei:

Ik vermoed dat dat wijst naar de maatregel dat nu heel het gezin thuis moet blijven, als 1 gezinslid symptomen heeft? (waarmee ze dus zelf al de pre-symptomatische verspreiding aangaven)

dus hij zegt hiermee dus; zonder extra (zware) maatregelen komen we ver boven de IC capaciteit uit.

Deze post delen

8 minuten geleden, nu even niet zei:

dus hij zegt hiermee dus; zonder extra (zware) maatregelen komen we ver boven de IC capaciteit uit.

Naar mijn weten laat de tabel zien dat ze vermoeden dat de maatregelen van 23 maart voldoende zijn om onder de IC capaciteit te blijven. Vóór de extra maatregelen zou inderdaad de max capaciteit overschreden zijn.

In hoeverre die berekening klopt valt natuurlijk weer te bezien. Laat ik het zo zeggen: ik hoop dat het klopt.

Wat ik overigens wel opmerkelijk vind: op de grafiek kan je aflezen dat verwacht wordt dat op 1 april het verschil al significant is. Dat is slechts 1 week na de extra maatregelen. Mij lijkt dat, na de incubatietijd, je niet meteen op de IC belandt en er dus wat meer vertraging zou zitten in het merkbare effect van de maatregelen. Dan zouden de 'gunstige lijnen' toch wat langer de rode lijn moeten volgen (en dus héél dicht bij de max in de buurt moeten komen)?

• Leuk 1

Deze post delen

4 minuten geleden, Loreen zei:

Wat ik overigens wel opmerkelijk vind: op de grafiek kan je aflezen dat verwacht wordt dat op 1 april het verschil al significant is. Dat is slechts 1 week na de extra maatregelen. Mij lijkt dat, na de incubatietijd, je niet meteen op de IC belandt en er dus wat meer vertraging zou zitten in het merkbare effect van de maatregelen. Dan zouden de 'gunstige lijnen' toch wat langer de rode lijn moeten volgen (en dus héél dicht bij de max in de buurt moeten komen)?

Nog los van het feit dat het afgelopen weekend extra partytime was... (en het weekend voorafgaand aan de horecasluiting ook).

Deze post delen

3 minuten geleden, Loreen zei:

Naar mijn weten laat de tabel zien dat ze vermoeden dat de maatregelen van 23 maart voldoende zijn om onder de IC capaciteit te blijven. Vóór de extra maatregelen zou inderdaad de max capaciteit overschreden zijn.

In hoeverre die berekening klopt valt natuurlijk weer te bezien. Laat ik het zo zeggen: ik hoop dat het klopt.

verrek, er staat "tot 23 maart" dus dan inderdaad nog zonder die extra maatregelen.

zo houden ze deur open voor extra maatregelen net ná 1 april?

Deze post delen

39 minuten geleden, joostven zei:

Ik dacht precies hetzelfde, dit is toch wel aardig een ding niet?

Door dat ene woordje toe te voegen dekken ze zichzelf in en zullen achteraf zeggen we hebben het vermeld.
Maar zolang van Dissel het niet expliciet toeligt en voor een hoop mensen die het zeker ontgaat  niet uitlegt wat pre symptomatisch eigenlijk betekend en dat in het verlengde daarvan ook kinderen in beeld komen wat heel tactisch in een "onderzoek "word gemoffeld  zorgen ze niet voor de zo noodzakelijke allertheid onder de bevolking en social distancing die juist nu zo essentieel belangrijk is alleen maar omdat men  denkt/aanneemt dat dit tot paniek zal leiden ( die er uiteindelijk toch komt als de situatie verergerd.
Dan stellen ze de piek van de paniek misschien uit maar niet de piek van besmettingen!!

• Leuk 2

Deze post delen

1 uur geleden, David95 zei:

WOW, Jaap van Dissel; Wij denken op dit moment dat de R0 van het virus ONDER de 1 ligt. Dit is een schatting, maar hier moeten we wel vanuit gaan.

slide14.thumb.png.e49924e5073be82f076fb98cfe44bb58.png

I mean, zegt dit niet genoeg? Een lockdown lijkt verreweg het beste om de curve met spoed af te vlakken, ja je kunt opnieuw een piek krijgen als je opeens de maatregelen opheft. Maar wat is dat voor een idiote denkwijze, nadat de curve vlak is ga je over tot minder strenge maatregelen zoals social distancing om die curve vlak te houden. Beetje oneerlijke vergelijking op deze manier. Hoeveel mensen in onze politiek hebben genoeg brein cellen om dit ook te zien?

Wat ik trouwens niet begrijp aan deze cijfers is waarom een lockdown een initieel hogere piek zou hebben als social distancing (ook al is het maar een beetje), daar zit toch totaal geen logica achter?

• Leuk 3

Deze post delen

12 minuten geleden, JohninNL zei:

Wat ik trouwens niet begrijp aan deze cijfers is waarom een lockdown een initieel hogere piek zou hebben als social distancing (ook al is het maar een beetje), daar zit toch totaal geen logica achter?

Bij een lockdown krijg je waarschijnlijk extra verspreiding, door mensen die dan vlug nog naar huis/een ander huis willen gaan als het nog kan. Vandaar eerst juist een toename van de verspreiding.

• Leuk 1

Deze post delen

32 minuten geleden, Loreen zei:

NOS:

"De intensivisten in de ziekenhuizen misten een centrale regie, vandaar dat zij een landelijk verdeelcentrum zijn begonnen, vertelde Gommers. "Het is echt spannend nu", zegt hij. De piek voor de intensive care zal volgens de modellen eind mei komen. Gommers: "Dat zijn 2200 bedden. Het is fijn dat het nog ver weg is, want er worden veel bedden en apparatuur nog geleverd. Voor ons is het fijn dat de piek zo ver ligt, want dan kopen we tijd."" 

"piek eind mei" is dus conform de roze lijn op de dia, dwz huidige situatie dus wel incl maatregelen van 23 maart

• Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
41 minuten geleden, Pats zei:

https://m.dailykos.com/stories/2020/3/22/1930112/-Covid-19-Risk-Lancet-says-recovered-patients-can-shed-virus-up-to-5-weeks-in-feces-Implications

Covid-19 Risk: Lancet says “recovered” patients can shed virus up to 5 weeks in feces.

[........]

Prolonged presence of SARS-CoV-2 viral RNA in faecal samples

"Our data suggest the possibility of extended duration of viral shedding in faeces, for nearly 5 weeks after the patients' respiratory samples tested negative for SARS-CoV-2 RNA. Although knowledge about the viability of SARS-CoV-2 is limited, 1 the virus could remain viable in the environment for days, which could lead to faecal–oral transmission, as seen with severe acute respiratory virus CoV and Middle East respiratory syndrome CoV.2 Therefore, routine stool sample testing with real-time RT-PCR is highly recommended after the clearance of viral RNA in a patient's respiratory samples. Strict precautions to prevent transmission should be taken for patients who are in hospital or self-quarantined if their faecal samples test positive."

Link naar Lancet artikel "COVID-19: mitigating transmission via wastewater plumbing systems":

https://www.thelancet.com/journals/langlo/article/PIIS2214-109X(20)30112-1/fulltext

aangepast door DataScientist
Toevoeging link naar Lancet artikel
  • Leuk 4

Deze post delen

2 uur geleden, OBL-Rien zei:

Verschillende case-studies hinten er op dat met name ook de intensiteit van de blootstelling aan het virus van belang is. Lage intensiteit => milde symptomen, hoge intensiteit => zware symptomen.

@OBL-Rien Heb je linkjes naar deze case studies? Ik heb me namelijk al een tijdje afgevraagd of hier een verband tussen is (mate van blootstelling aan het virus versus de mate van intensiteit van het ziekteproces) 

• Leuk 3

Deze post delen

12 minuten geleden, MamaM zei:

@OBL-Rien Heb je linkjes naar deze case studies? Ik heb me namelijk al een tijdje afgevraagd of hier een verband tussen is (mate van blootstelling aan het virus versus de mate van intensiteit van het ziekteproces) 

Helaas niet, sorry. Ik krijg de meeste van deze mee via de video's van JC. In het begin van zijn video's haalde hij enkele case-studies aan, tegenwoordig bijna niet meer.

Bovendien is dit iets wat mij -en anderen- opvalt, JC zelf zegt er niets over.

Ik heb ook al geprobeerd om hier meer over te ervaren, maar hij lijkt een topic waar niemand zich expliciet aan wil wagen.

Een vraag waar ik sinds het begin van de epidemie mee zit is deze: Stel je krijgt één SARS-CoV-2 virus binnen, wordt je dan ziek? (afgezien van asymptomatische gevallen)

Oh, één ding nog, bij de COVID-19 testen die worden uitgevoerd is het kennelijk zo dat men hoge en lage scores heeft. Maar ook daar hoor ik nooit iets over hoe deze gevallen zich verder ontwikkelen.

Deze post delen

De Gelderlander 

Sander van Mersbergen 25 mrt. 2020 Laatste update: 12:46

Nederland strijdt om levensreddende apparatuur: ‘Race tegen de klok’

De wereldwijde strijd om beademingsapparatuur voor ic-patiënten woedt zo hevig dat een tekort dreigt. Nederland heeft honderden extra apparaten nodig, maar de vraag is of die er op tijd komen. Philips geeft ons land in elk geval geen voorrang. ,,Het kan echt spannend worden volgende week”, zegt Diederik Gommers, de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC).

Volgens de voorzitter is het een race tegen de klok. Hij noemt de apparatuur de grootste bottleneck, naast personeel. Op dit moment zoeken de ziekenhuizen in alle hoeken, kieren en kasten naar nog aanwezige beademingsmiddelen. Ook Defensie stelt 40 apparaten beschikbaar. Naar verwachting volstaan deze inspanningen om het aantal ic-plekken deze week op te schalen van 1150 naar 1500. Maar om daarna op 2000 ic-bedden uit te komen, zoals het kabinet wil, zijn nieuwe apparaten nodig.

De concurrentie is moordend. Tekenend is de vrees die Philips uitsprak. Het Nederlandse technologieconcern heeft een fabriek in de VS en is bang dat de Amerikaanse overheid de beademingsapparatuur daar op gaat eisen. Inmiddels zijn beide partijen in gesprek. Een woordvoerder van het Nederlandse bedrijf: ,,De Amerikaanse overheid wil zeker weten dat ze genoeg apparatuur kunnen krijgen. Wij hebben onze plannen laten zien, en hebben goede hoop dat er een oplossing komt waarbij een deel naar Amerika gaat, maar ook een deel naar de rest van de wereld. We hebben onze productie al verdubbeld naar duizend per week en willen de komende acht weken nog een verdubbeling doen. Daarna willen we de apparaten zo verdelen dat ze terechtkomen waar ze het hardst nodig zijn.”

Die verdubbeling naar 1000 stuks per week wordt vermoedelijk niet gerealiseerd, omdat men afhankelijk is van toeleveranciers, aldus een Philips directielid op Radio1 afgelopen maandag. Zie mijn eerdere bericht Link 

aangepast door DutchPublisher
  • Leuk 1

Deze post delen

49 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Ik heb ook al geprobeerd om hier meer over te ervaren, maar hij lijkt een topic waar niemand zich expliciet aan wil wagen.

Een vraag waar ik sinds het begin van de epidemie mee zit is deze: Stel je krijgt één SARS-CoV-2 virus binnen, wordt je dan ziek? (afgezien van asymptomatische gevallen)

@MamaM

ik vond deze bron:

https://www.sciencemediacentre.org/expert-reaction-to-questions-about-covid-19-and-viral-load/

Professor Willem van Schaik, Professor in Microbiology and Infection at the University of Birmingham

The minimal infective dose is defined as the lowest number of viral particles that cause an infection in 50% of individuals (or ‘the average person’). For many bacterial and viral pathogens we have a general idea of the minimal infective dose but because SARS-CoV-2 is a new pathogen we lack data. For SARS, the infective dose in mouse models was only a few hundred viral particles. It thus seems likely that we need to breathe in something like a few hundred or thousands of SARS-CoV-2 particles to develop symptoms. This would be a relatively low infective dose and could explain why the virus is spreading relatively efficiently.

It seems unlikely that people can pick up small numbers of viruses from others (e.g. in a crowd) and that will tip the infection over the edge to become symptomatic as that must happen around the same time. In the current lockdown situation this seems even less likely as gatherings of more than two individuals are banned. Because the infectious dose is probably quite low, it is more likely that you will be infected by a single source rather than from multiple sources. 

Dr Edward Parker, Research Fellow in Systems Biology at the London School of Hygiene and Tropical Medicine, said:

“After we are infected with a virus, it replicates in our body’s cells. The total amount of virus a person has inside them is referred to as their ‘viral load’. For COVID-19, early reports from China suggest that the viral load is higher in patients with more severe disease, which is also the case for Sars and influenza

“The amount of virus we are exposed to at the start of an infection is referred to as the ‘infectious dose’. For influenza, we know that that initial exposure to more virus – or a higher infectious dose – appears to increase the chance of infection and illness. Studies in mice have also shown that repeated exposure to low doses may be just as infectious as a single high dose.

Prof Richard Tedder, Visiting Professor in Medical Virology, Imperial College London:

What does viral load mean for Sars CoV 2 (aka Covid19 virus)?

“It is probably better to use the term ‘viral shedding’ which is actually in effect influenced by the amount of virus in the material being shed by an infected patient. In practice one could say that the virus load generated by the patient in whatever excreta they shed defines ‘shedding’ and its risk.

“From looking broadly at the overall data on the material which comes from a nose swab the amount of virus varies over a 1 million fold range. This is probably influenced by the stage of the disease, the efficiency with which the infection has colonised the patient at the time of sampling, and the amount of nasal sample on the swab. The amount of virus which comes from an infected person is influenced by two factors: the ‘load’ in the excreta and the volume of the excreta.

Why does the amount of virus shed matter?

1. “The inoculum, i.e. the infecting dose of virus is more likely to lead to infection in the “recipient” the higher the amount of the virus there is in the excreta.

Idem (nav het bericht dat corona na 70 uur nog opgespoord was in cruiseschip)

“For example, if one million viruses were placed on various surfaces it would require 20 half lives to become undetectable and non-infectious, so 20 hours if in an aerosol, 20 hours on copper, 60-70 hours on cardboard and finally 120-130 hours on plastic and steel.

“Of course, when one deals with infectivity rather than detectability, extinguishing infectivity is far quicker.  Studies with cultured virus starting at relatively high levels have shown loss of infectivity within around 12-15 hours on copper, under 10 hours on cardboard, around 50 hours on steel and 70 hours on plastic. The data for infectivity in aerosols were not comparable and were of a different time course.”

en verder in The Lancet https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30232-2/fulltext

The mean viral load of severe cases was around 60 times higher than that of mild cases, suggesting that higher viral loads might be associated with severe clinical outcomes. We further stratified these data according to the day of disease onset at the time of sampling. The DCt values of severe cases remained significantly lower for the first 12 days after onset than those of corresponding mild cases (figure A). We also studied serial samples from 21 mild and ten severe cases (figure B). Mild cases were found to have an early viral clearance, with 90% of these patients repeatedly testing negative on RT-PCR by day 10 post-onset. By contrast, all severe cases still tested positive at or beyond day 10 post-onset. Overall, our data indicate that, similar to SARS in 2002–03, patients with severe COVID-19 tend to have a high viral load and a long virus-shedding period. This finding suggests that the viral load of SARS-CoV-2 might be a useful marker for assessing disease severity and prognosis.

• Leuk 7

Deze post delen

Rijnmond.nl 

Rijnmond.nl

WOENSDAG 25 MAART 2020, 11:55h

IC-arts roept jongeren op: teken niet het doodvonnis van ouderen

"Onderschat het virus niet, mensen. Als je het te pakken hebt, kun je serieus in de problemen zijn. Hou je alsjeblieft aan de voorschriften die vanuit de overheid gegeven zijn." Die oproep doet intensive care-arts Mustafa Albayrak uit Berkel en Rodenrijs woensdagochtend op Radio Rijnmond. Albayrak weet waarover hij praat. Sinds een week werkt de IC-arts in een ziekenhuis in de provincie met de meeste besmettingen: Brabant. 

Het is alle hens aan in Boxmeer, zegt Albayrak, ook al werkt hij in een relatief klein ziekenhuis. "Patiënten stromen binnen. Wij leggen ze aan de beademing en stabiliseren ze. Daarna zorgen we dat ze door kunnen naar een ziekenhuis waar plek is om te langer verblijven."

Lijdensweg

Hij komt schrijnende gevallen tegen. Veel ouderen, zegt hij, die al wat onder de leden hebben. "In combinatie met corona is de kans groot dat ze het dan niet gaan redden. Dan moet je overwegen of je wel met een behandeling wilt beginnen. Want anders doe je zo'n patiënt een lijdensweg aan."

Voordat de patiënten bij hem op de afdeling komen, is die keuze al gemaakt, vertelt Albayrak. En op de IC is nog plek voor iedereen. "We zitten nog niet in de situatie dat we keuzes moeten maken van: wie laten we leven en wie niet? Die keuze maken we nu op grond van objectieve medische gronden en nog niet omdat er een tekort aan IC-bedden is. Ik hoop ook niet dat we in die situatie terechtkomen."  

Het virus pleegt een enorme aanslag op je lichaam, zegt de arts. "Zeker als je een paar weken aan de beademing hebt gelegen, heb je een enorm traject nodig om te revalideren. Je levert kilo's spiermassa in en de kans is groot dat je het niveau dat je had niet meer haalt. Al zijn er ook wel mensen die daar wel weer komen. Je kunt het van te voren niet voorspellen. Maar dat het een aanslag op je lichaam is, dat staat vast."

Marsmannetjespak

Om zichzelf tegen het virus te beschermen draagt Albayrak "een masker en een soort Marsmannetjespak". Protectiematerialen zijn er in Boxmeer nog genoeg.

Elders dreigen dit soort spullen wel op te raken, weet hij.

Bang voor besmetting? Nee, dat is hij niet. "Geen contact hebben met coronapatiënten is natuurlijk veiliger.

Maar we zijn zorgprofessionals en proberen levens te redden. En door alle protocollen is het risico beheersbaar.

Qua aantallen patiënten is de crisis ongekend, zegt hij. "Dat doet wel wat met je. Maar ik ben ervaren genoeg om ermee om te gaan en krijg veel steun uit mijn omgeving en van mijn familie. In het ziekenhuis hangt ook een heel positieve sfeer. Ik ben er trots op dat ik daar onderdeel van mag zijn."

Aan het eind van het gesprek richt Albayrak zich nog even specifiek tot jongeren, die risico's nemen omdat ze ervan uitgaan dat fit genoeg zijn om het virus het hoofd te bieden. "Je hoeft zelf niet ziek te worden", predikt dokter Albayrak, "maar als drager van het virus kun je dat wel overbrengen op ouderen. En daarmee hun doodvonnis tekenen..." 

aangepast door DutchPublisher

Deze post delen

46 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Helaas niet, sorry. Ik krijg de meeste van deze mee via de video's van JC. In het begin van zijn video's haalde hij enkele case-studies aan, tegenwoordig bijna niet meer.

Bovendien is dit iets wat mij -en anderen- opvalt, JC zelf zegt er niets over.

Oh, één ding nog, bij de COVID-19 testen die worden uitgevoerd is het kennelijk zo dat men hoge en lage scores heeft. Maar ook daar hoor ik nooit iets over hoe deze gevallen zich verder ontwikkelen.

https://www.sciencemediacentre.org/expert-reaction-to-questions-about-covid-19-and-viral-load/

expert reaction to questions about COVID-19 and viral load

[...]

On the basis of previous work on SARS and MERS coronaviruses, we know that exposure to higher doses are associated with a worse outcome and this may be likely in the case of Covid-19 as well.  This means that health care workers that care for Covid-19 patients are at a particularly high risk as they are more likely to be exposed to a higher number of viral particles, particularly when there is a lack of personal protective equipment (PPE) as is reported in some UK hospitals.

[...]

Ik zie dat Haskap me al voor was 🙃

aangepast door DataScientist
  • Leuk 2

Deze post delen

19 minuten geleden, Haskap zei:

ik vond deze bron...

Nu heb ik twee nieuwe vragen:

1) Welk mechanisme weert een infectie af wanneer we nog niet immuun zijn, maar een te lage viral dose binnenkrijgen om ziek te worden?

en daaraan gerelateerd:

2) Is het mogelijk om immuniteit te ontwikkelen voor een viral dose die te laag is om ziek van te worden?

De eerste is alleen uit interesse, de tweede is essentieel imo.

Wanneer we immuniteit kunnen verkrijgen zonder ziek te worden, dan zou dat de verklaring kunnen zijn waarom bv china een zo drastische afname liet zien. En het zou de hoop dat we er over een maand of zo af zouden zijn meer onderbouwing geven.

Deze post delen

3 minuten geleden, OBL-Rien zei:

2) Is het mogelijk om immuniteit te ontwikkelen voor een viral dose die te laag is om ziek van te worden?

Zo werkt homeopathie toch?

• Leuk 2

Deze post delen

9 minuten geleden, OBL-Rien zei:

SUPER!! enorm bedankt!

"viral load" dat is de term die ik had moeten gebruiken!!

Nee, jij had het dus steeds over 'infectious dose'. Oftewel de hoeveelheid coronavirus die de tot-dan-toe onbesmette persoon besmet.

De 'viral load' is de hoeveelheid virus in het lichaam van de al besmette persoon, en is dus afhankelijk van de processen in dat besmette lijf en niet van de hoeveelheid infectious dose.

De infectious dose is dus wel bepalend voor de kans of de persoon wel of niet ziek wordt. Oftewel: als jij met maar een kleine hoeveelheid virus in aanraking komt, is de kans groter dat je niet besmet zal worden. Kom je met een grote hoeveelheid virus in aanraking, dan is de kans groter dat je wél besmet raakt.

De viral load geeft dus aan hoeveel virus in jouw lichaam zit. Zodra het virus in jouw lijf zit begint het zich te vermeerderen, de mate van vermeerdering zal onder andere afhankelijk zijn van je eigen afweersysteem. Hoe meer het vermeerdert, hoe hoger de viral load in je lijf. Studie laten dus zien hoe meer viral load, hoe groter de kans op ernstige symptomen. Oftewel: hoe hoger de viral load, hoe heftiger waarschijnlijk de ziekte.

De juiste conclusie aan de hand van deze gegevens is dus niet dat als je aan veel virus wordt blootgesteld, dat je waarschijnlijk zieker wordt dan wanneer je aan weinig virus wordt blootgesteld. De juiste conclusie is wel dat als je aan veel virus wordt blootgesteld, de kans groter is dat je ziek wordt, én dat als je veel virus in je lichaam hebt (maar dat is dus pas nádat de verdeling in je eigen lijf heeft plaatsgevonden en dus afhankelijk van je eigen gezondheid) je meer kans hebt op ernstige symptomen.

• Leuk 4

Deze post delen

5 uur geleden, nu even niet zei:

ik neem aan dat de toename van verpleegkundig personeel voor deze bedden in de pas loopt met uitbreiding van het aantal bedden.....??

(retorische vraag)

dank voor de dagelijkse grafieken!

Dank je!

Tsja, op een gegeven moment houdt het echt op, en dat moment komt al heel snel, heb ik begrepen tijdens de technische briefing vanochtend. 

Deze post delen

In het kader van 'joepie het gaat de goede kant op want de cijfers nemen af'

afbeelding.thumb.png.1b2f3fdf7bc2b4957ec9e5855555d4cc.png

Bron: RIVM

Tja, wat zullen we er eens van zeggen. Bij bijna een kwart van de gedane testen was de uitslag positief. Ja, dan zou ik ook echt voor de voltallige Tweede Kamer gaan zeggen dat de verspreiding lijkt af te remmen 😅😭 (wat ik overigens nog steeds hoop, hoor. Maar lijkt mij met deze aantallen tests 'enigszins' voorbarig...)

• Leuk 6

Deze post delen

3 uur geleden, Loreen zei:

De houding van van Dissel is natuurlijk van begin af aan hetzelfde. 

Corona zal niet naar NL komen, corona zal zich niet in NL verspreiden, de R0 zal onder 1 liggen...

Maar waarom hoor ik niemand over dit kleine stukje hier?

920971186_Screenshot_20200325-110830_SamsungInternet.thumb.jpg.d5d154f572c248c19212b4f0b3deab19.jpg

Eerst werd het, ondanks andere geluiden van oa de WHO als feit gepresenteerd dat corona zonder symptomen niet verspreid kon worden. Heel het beleid was daar op gebaseerd. 

Nou werd dat op een gegeven moment al vervangen door 'onwaarschijnlijk/zeer kleine kans'.

Nu staat het hier dus als feit dat het wel gebeurt. 

Nou heb ik niet de kans om 24/7 het nieuws te volgen en alle livestreams te volgen hoor, maar heb ik nou echt over het excuus van 'a lifetime' heen gekeken?

Dit kleine stukje staat toch gelijk aan 'WE ZATEN ER GODSGRUWELIJK NAAST EN HEBBEN IN ONZE ARROGANTIE GESPEELD MET DE LEVENS VAN DE NEDERLANDSE BEVOLKING'? 

Mis ik nou iets? 

Ja daar verbaasde ik me aan het begin ook al gruwelijk over. Elke keer maar dat zinnetje dat je niet besmettelijk bent als je geen symptomen hebt. BIZAR vond ik dat, ik snapte er niets van.

Van een gewone griep is ook al bekend dat je een paar dagen voor en een paar dagen na de symptomen het besmettelijkst bent.

Eerst inderdaad slappe woordjes (een voorstel van Thierry Baudet om het er in januari al over te hebben werd met gehoon weggelachten) en de ernst en besmettingsgevaar afvlakken en dan ineens angst en paniek en lockdown situaties, wat is hier nu eigenlijk echt aan de hand geweest en nog steeds !?1

• Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...