Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

40 minuten geleden, jens zei:

Komt dit van een ziekenhuis?

Wat dacht je van de Rijksoverheid / WHO 

https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19

Gelukkig is alles wat geschreven staat waar, en kunnen zorgmedewerkers niet voor zichzelf denken.  🤫

• Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst: (aangepast)

Goedemorgen! 

Sterkte aan de zieken, het is pittig zo te lezen 🤒

Over die pijnboompitjes: dat zou niet zo lang moeten duren. Een paar dagen hooguit. Beterschap en welkom.

Ik was ff een dagje er tussenuit. Veel te doen. We hebben weer een sterfgeval, nu wel officieel corona. Helaas. Edit: onze oudjes wonen allemaal in de Bernheze regio...

Die mondkapjes toestand is gewoon hemeltergend. Ik leef mee met hen die aan bedden (moeten) staan zonder 😥 

Ik duik ff twitter op, ff bijlezen 

Edit2: grote 7.8 aardbeving zie ik nu, gelukkig niet in een zwaar bevolkt gebied. Op zich opvallend. Normaal is er gemiddeld gezien elke 20 dagen een 7mag aardbeving. Nu maar 3! in 270 dagen. Dus.

aangepast door Info_junky
  • Leuk 2

Deze post delen

9 minuten geleden, Info_junky zei:

Goedemorgen! 

Sterkte aan de zieken, het is pittig zo te lezen 🤒

Over die pijnboompitjes: dat zou niet zo lang moeten duren. Een paar dagen hooguit. Beterschap en welkom.

Ik was ff een dagje er tussenuit. Veel te doen. We hebben weer een sterfgeval, nu wel officieel corona. Helaas. 

Die mondkapjes toestand is gewoon hemeltergend. Ik leef mee met hen die aan bedden (moeten) staan zonder 😥 

Ik duik ff twitter op, ff bijlezen

Goedemorgen, ach jeetje wat naar heel veel sterkte.

• Leuk 1

Deze post delen

1 minuut geleden, Pats zei:

Goedemorgen, ach jeetje wat naar heel veel sterkte.

Dank. Ik had mijn bericht net ff aangepast omdat de oudjes bij ons allemaal in de regio van Bernheze wonen. Het is heel triest, maar we hadden het wel verwacht. Het zal niet de laatste zijn denk ik als ik het nieuws en de staatjes hier volg.

Lief dat je reageert maar laten we het hier bij laten ok 🙂 Draadje niet vervuilen 

• Leuk 3

Deze post delen

@Bunkerprepper 

Ff voor een lach 😉 

Klinken de "meer maatregelen nodig"  vergaderingen zò... of toch meer de afgemeten hollandse kalmte? 🤔🤣 

• Leuk 1

Deze post delen

55 minuten geleden, Kciroj zei:

Gelukkig is alles wat geschreven staat waar, en kunnen zorgmedewerkers niet voor zichzelf denken.  🤫

Shocking.

Dankjewel voor de link.

aangepast door jens
  • Leuk 2

Deze post delen

38 minuten geleden, Japanology zei:

ik neem aan dat de toename van verpleegkundig personeel voor deze bedden in de pas loopt met uitbreiding van het aantal bedden.....??

(retorische vraag)

dank voor de dagelijkse grafieken!

• Leuk 2

Deze post delen

12 uur geleden, Cocostar zei:

Mijn vraag is; zijn er mensen die hetzelfde hebben (gehad) en zijn jullie daarna nog ziek geworden? Is de smaak en reuk terug gekomen?

Er is nog weinig over te lezen dus ben opzoek naar ervarings verhalen.  

Twee weken geleden waren mijn man en ik ook niet helemaal fit. Ik keelpijn en verkouden, mijn man een mild grieperig gevoel.
Voor het eerst in mijn leven had ik dat mijn smaak veranderde, een heel gekke gewaarwording. Ik vond zelfs water raar/vies smaken. Na 2-3 dagen is mijn smaak trouwens weer helemaal goed gekomen.
Toen is las dat dit ook symptomen kunnen zijn keek ik wel even op. Alleen woon ik in het noorden van Nederland waar nog geen gevallen bekend zijn in de omgeving, dus ik twijfel. Een test naar antistoffen zou erg welkom zijn. Ik doe nu boodschappen voor oudere mensen (ik kom niet bij ze binnen), maar het zou mij een veiliger gevoel geven omdat ik nu extra vaak in de supermarkt kom. Al is er nog niks bekend over immuniteit.

• Leuk 3

Deze post delen

1 uur terug, Kciroj zei:

Ik vind een chirurgisch mondmasker bij lage risicohandelingen nog acceptabel vergeleken met de richtlijnen voor extramurale inzet van PBM rondom COVID-19. Zie hiervoor onderstaande link en de onderstaande quote. Geen PBM als je minder dan 5 minuten bij een van COVID- verdachte persoon bent. Er mag dus 5 minuten naar hartelust geinfecteerd worden.

https://lci.rivm.nl/covid-19/PBMbuitenziekenhuis

A. Ter bescherming van de medewerker bij een hoestende/niezende patiënt verdacht voor COVID-19

Omdat er een tekort is aan mondneusmaskers, is het belangrijk om de volgende stappen te doorlopen om per medewerker na te gaan of het echt nodig is om PBM te gebruiken.

Kan de zorg uitgesteld worden tot patiënt klachtenvrij is?  
Zo ja, zorg uitstellen, geen PBM nodig.

Is de afstand tot de patiënt meer dan 1,5 meter? 
Zo ja, geen PBM nodig.

Gaat het om een contact van minder dan 5 minuten? 
Zo ja, geen PBM nodig.

Is er sprake van persoonlijke verzorging of lichamelijk onderzoek? 
Zo ja, wel PBM nodig.

PBM ter bescherming van de medewerker bij een hoestende/niezende patiënt bestaat uit een mondneusmasker, bril, schort en wegwerphandschoenen voor de medewerker (zie ook de tabel in paragraaf 'Preventieve maatregelen voor zorgmedewerkers in de richtlijn). 

• Leuk 2

Deze post delen

Volgen... telecomdata...

ECB hulp-plannen. Lex vind er iets van.

ZZP

En zo rommelen ze de Green Deal er vast doorheen...

E-Health kan ineens ook...

KLM 😢 

Kansen, mensen. Denk in kansen 🥴 

Ok. Hoort hier niet maar toch...

In grote getalen zijn elites ziek. (Ik probeer het bij te houden in een ander draadje)

Nu ook Greta.

• Leuk 2

Deze post delen

25 minuten geleden, antivirus zei:

Ik vind een chirurgisch mondmasker bij lage risicohandelingen nog acceptabel vergeleken met de richtlijnen voor extramurale inzet van PBM rondom COVID-19. Zie hiervoor onderstaande link en de onderstaande quote. Geen PBM als je minder dan 5 minuten bij een van COVID- verdachte persoon bent. Er mag dus 5 minuten naar hartelust geinfecteerd worden.

https://lci.rivm.nl/covid-19/PBMbuitenziekenhuis

Iemand in de zorg is zelfs geschort door tegenstrijdig van RIVM met zichzelf overmondkapjes:

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/iriszorg-nijmegen-schorst-medewerker-verslaafdenopvang-vanwege-dragen-mondmasker~a3b47442/

Een medewerker van de 24-uursopvang voor verslaafden aan de Van Schevichavenstraat in Nijmegen is op non-actief gesteld. Hij wilde in verband met de corona-pandemie alleen nog werken met een mondmasker voor.  Zijn leidinggevende heeft hem dat verboden. Toen de medewerker hevig protesteerde, is hij geschorst.

De organisatie die hem schorste:

,,Waar nodig en beschikbaar zetten we de erkende beschermingsmiddelen in. Bekend is dat gebruik van mondmaskers een vals gevoel van veiligheid geeft en bij verkeerd gebruik of niet erkend, juist een groter besmettingsgevaar oplevert.”

aangepast door Mono
  • Leuk 2

Deze post delen

Over een kwartiertje weer een RIVM technische briefing aan de Tweede Kamer leden.

Eens kijken hoe Van Dissel ze weer desinformeert en in hoeverre de politici opnieuw halve antwoorden krijgen op kritische vragen.

Wanneer staat er een politicus op, die nu eens echt antwoord eist?

Tweede kamer

aangepast door DutchPublisher
  • Leuk 4

Deze post delen

11 uur geleden, Decentralized zei:

En dan vraag ik mij toch af ... hoezo een maximum van 250€ als er, zoals men iedere keer aangeeft, voldoende voorraad van alles is? 

Logistiek.

AH heeft maar een paar verdeelcentra, maar heel veel winkels. De verdeelcentra kunnen het nu niet bijbenen, maar in de winkel kun je het gewoon halen.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik ben zeer benieuwd wat er vandaag voor cijfers gepubliceerd gaan worden maar ik vrees vooralsnog het ergste.

• Leuk 2

Deze post delen

25 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Over een kwartiertje weer een RIVM technische briefing aan de Tweede Kamer leden.

Eens kijken hoe Van Dissel ze weer desinformeert en in hoeverre de politici opnieuw halve antwoorden krijgen op kritische vragen.

Wanneer staat er een politicus op, die nu eens echt antwoord eist?

Tweede kamer

Ik deel even de slides voor de mensen die niet kijken.

slide7.thumb.png.e3cf9c4ae8296a5ae209f85a67a3794f.pngslide8.thumb.png.66f93b2d27c22a5f4cabf22ddbeb00ce.pngslide9.thumb.png.9a37027f04e71b34758becb1d355cbf1.pngslide10.thumb.png.13e722ebb0dcac2dcf362e6196e1ccdb.png

• Leuk 3

Deze post delen

13 uur geleden, Winterslaapisbeter zei:

Mijn partner heeft sinds anderhalve week reukverlies, een paar dagen een droge hoest gehad, een gevoel alsof er een bol wol in de borst zat en wat variatie in de lichaamstemperatuur, maar geen koorts. De hoest en de variatie in lichaamstemperatuur is nu zo'n dag of zes aan de gang. We kijken het met argusogen aan.

Ik heb mijn symptomen hier een week of zo geleden al eens genoemd, en nu we het over smaak/reuk verlies hebben valt het me nu pas op dat ik sinds ongeveer een week de koffie sterker maak omdat het "geen smaak genoeg had". Ook heb ik nu al een paar keer extra zout over het warme eten gedaan, hetgeen ik normaal niet doe.

Mijn symptomen hielden al een week geleden (of zo) op, behalve een licht geïrriteerde keel. Maar vandaag is ook de irritatie ook bijna verdwenen. Met een beetje geluk is morgen alles weg.

PS: Geen officiële COVID-19 diagnose!! het kan allemaal ook iets anders zijn geweest.

• Leuk 2

Deze post delen

WOW, Jaap van Dissel; Wij denken op dit moment dat de R0 van het virus ONDER de 1 ligt. Dit is een schatting, maar hier moeten we wel vanuit gaan.

slide11.thumb.png.757bd2820da2551e02824f3dc37677d6.pngslide12.thumb.png.3776b63aa0ede1bac0908c10f81d4b0e.pngslide13.thumb.png.f6d2c5f908663f5f473cfc8c4bf48a73.pngslide14.thumb.png.e49924e5073be82f076fb98cfe44bb58.png

Deze post delen

46 minuten geleden, Mono zei:

Iemand in de zorg is zelfs geschort door tegenstrijdig van RIVM met zichzelf overmondkapjes:

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/iriszorg-nijmegen-schorst-medewerker-verslaafdenopvang-vanwege-dragen-mondmasker~a3b47442/

De organisatie die hem schorste:

Huh, in ziekenhuis moeten wij mondmaskers op, aanklagen die handel?

• Leuk 1

Deze post delen

Update:

2003080623_Screenshot2020-03-25at09_56_35.thumb.png.8bb97c4323168c1a4089edca591b6902.png

De trendlijn gaat door 6448 vandaag. Ik ga er eigenlijk van uit dat we hier beneden gaan uitkomen. De toename gisteren was eigenlijk wel verassend groot, zie extra hieronder.

Bovenstaande op datum:

1784893602_Screenshot2020-03-25at09_56_49.thumb.png.ca6888ebcdf9dc419d555bc100e7c51a.png

Europa wordt op dit moment niet bijgehouden, ik zal nog op zoek gaan naar een andere data bron.

Extra:

803713497_Screenshot2020-03-25at11_01_54.png.6626e7c1f705de539be2474dcfd4920c.png

Italië en Zwitserland hebben de twijfelachtige eer om als eerste landen boven de 0,1% voor het percentage officieel gediagnosticeerde personen uit te komen. Dwz in deze landen is 1 op de 1000 gediagnosticeerd met COVID-19 (!!)

Ik weet niet hoe groot het diagnose aandeel is van het totale aantal gevallen, maar ik kan me goed voorstellen dat dit betekend dat 1 op de 100 daadwerkelijk geïnfecteerd is. Door zowel incubatie tijd als ook asymptomatisch gevallen en gewoon milde symptomen zonder diagnose.

Nederland heeft maar 0,03% gediagnosticeerd, en als ik hier het forum zo lees, dan krijg ik de indruk dat het aantal mogelijke gevallen ook hier al in de richting van de 1% zou moeten kruipen.

Dat zou ook kunnen betekenen dat het pyramide model correct is, en we aan de vooravond staan van een massale uitbraak, gevolgd door over een week of 2/3 het einde van het verhaal. Maatregelen of geen maatregelen (ik denk dat met 1% besmet, geen enkele maatregel uitgezonderd "iedereen blijft thuis" success kan hebben)

Misschien zien we iets hiervan in de "nieuwe dagelijkse diagnoses":

1847120001_Screenshot2020-03-25at09_55_50.thumb.png.9cc04cff06d200237510fba966f8e8c3.png

Italië had de maximale dagelijkse diagnoses op 21 maart, Duitsland op 20 maart, België op 22 maart.

Natuurlijk: het is nog veel te vroeg om "TOP" te roepen... maar ondertussen???

Wat ontnuchterend is de volgende grafiek:

1411853507_Screenshot2020-03-25at10_06_52.thumb.png.993c80f3470ee1e5b811d1287e57fe4e.png

Het Italiaanse 'model' lijkt ook door Spanje, Frankrijk, België en NL gevolgd te worden. Frankrijk is zelfs nog wat erger dan de rest, heeft het Italiaanse model een helling van 30 graden, het franse model zit rond de 45 graden. Enkel Duitsland lijkt het Z-Koreaanse model te volgen. Z-Korea deed het lange tijd heel goed met een zeer laag sterftecijfer, maar is inmiddels toch ook opgeklommen tot 1,2%. Het lijkt er op dat het sterfte percentage (zoals zo velen hier al denken) vooral bepaald wordt door hoe intensief een land test.

• Leuk 3

Deze post delen

3 uur geleden, Kciroj zei:

Sluit me aan bij @hennepje zeg dan gewoon eerlijk de maskers raken op; "wie vind het niet erg om besmet te raken?"

Die mogen dan aan de frontlinie. Er zouden serieus gegadigden zijn want veel van de jonkies zijn niet zo onder de indruk van corona...

Misschien geen heel slecht idee ja. Kan als nadeel hebben dat die jonkies vaak wel net wat 'betere' verspreiders zijn.

Deze post delen

16 minuten geleden, David95 zei:

WOW, Jaap van Dissel; Wij denken op dit moment dat de R0 van het virus ONDER de 1 ligt. Dit is een schatting, maar hier moeten we wel vanuit gaan.

slides

Ik ben misschien achterdochtig, maar zoals ik zojuist in m'n update poste koester ik een hoop dat alles over een maand voorbij is. Echter niet vanwege "maatregelen" maar omdat het virus zichzelf uitdooft.

Wat me nu bekruipt als ik de slides van Van Dissel zie, dan is het een voorzichtige claim op "Success, wij hebben altijd al gelijk gehad, en wij hebben het virus overwonnen".

• Leuk 3

Deze post delen

Verschillende case-studies hinten er op dat met name ook de intensiteit van de blootstelling aan het virus van belang is. Lage intensiteit => milde symptomen, hoge intensiteit => zware symptomen.

Geen garantie dat dit inderdaad zo is, maar ietwat voorzichtigheid lijkt me aangebracht.

• Leuk 2

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...